Mamut One Enterprise

Mamut ägs av Visma som är Sveriges mest använda affärssystem. Kopplingen har stöd för produktvarianter som olika färger och storlekar samt flera prislistor.

 

  • Överför produkter inkl. pris och lagersaldo
  • Överför order med kundinfo
  • Stöd för produktvarianter, t ex färg och storlek
  • Stöd för flera prislistor, t ex återförsäljarprislistor
  • Stöd för Unifaun/Pacsoft orderkoppling
Mamut och StarwebWebbshop med affärssystem-koppling

Mamut One Enterprise är affärssystemet för dig som både vill stärka din kundservice med smart säljstöd och få kontroll över företagets administration.

Med ett inbyggt CRM-system får du även smidig koppling till försäljningen i din webbutik. Nu kan du följa upp viktiga kundkontakter och planera din verksamhet på samma gång. Hantera lagret, sköt tidrapporteringen, följ ekonomin i företaget och övervaka lager och försäljning i din webbutik.

Mamut Enterprise och Starweb e-handel

 

Hur fungerar kopplingen?

Sharespine ger en utbildning i deras mjukvara så att du lär dig grunderna. Därefter importerar du alla produkter från Mamut, där priser och lager uppdateras automatiskt. Tänk på att det kan behövas justeringar i Mamut, t ex går det inte att överföra produktrabatter på kategorinivå, utan dessa måste ligga på produktnivå.

När dina slutkunder sedan lägger beställningar i din e-handel, överförs de automatiskt till Mamut.

ps. Starweb saknar stöd för stafflade priser, men det går delvis att gå runt genom att lägga in priser som produktvarianter i butiken. Besökaren väljer därefter det antal de vill beställa, och sedan räknar webbutiken automatiskt ut vilket stafflat pris produkten har baserat på antal.

Tillägg

  • Unifaun/Pacsoft orderkoppling används för att bl.a skapa etiketter med kundens adressuppgifter.

 

Finns det stöd för produktvarianter?

Ja, Starweb samtliga butiksstorlekar samt Mamut One Enterprise har stöd för produkter med varianter som olika färger och storlekar.

Vad kostar kopplingen?

  • Sharespine har byggt kopplingen med pris från 195 kr/mån samt startavgift från 1 900 kr. Avtalstiden är 12 mån.
  • Starwebs pris för kopplingen till vårt API är 0 kr.
  • Visma tar betalt från 10 688 kr första året för sitt CRM (säljstöd) och bokföringsprogram Mamut One Enterprise.

Total månadshyra av affärssystem och koppling är från 195 kr/mån + 12 588 kr i start.
Första året motsvarar det 1 244 kr/mån, och då ingår utbildning av Sharespine.

 

Kontaktuppgifter

Kontakta först Sharespine och därefter Visma för att beställa Mamut One Enterprise. Om du pratar med Sharespine säg då gärna att du använder Starweb e-handel. När allt är klart tar Sharespine kontakt med oss.