Vi ger dig verktygslådan du behöver för att dina kunder ska känna att det är enkelt att handla hos dig i köpprocessens alla led, oavsett om du tar ditt första steg på din e-handelsresa eller är en etablerad grossist.
Sälj produkter direkt i bloggen. Möjlighet att tidsbestämma när ett inlägg ska publiceras, dessutom stöd för olika språk.
Dina kunders upplevelse ska vara så smidig som möjligt, vilket vi gör genom att integrera smarta lösningar som minskar ditt manuella arbete.
Funktioner förbättras och uppdateras ständigt, ibland flera gånger varje dag, utan nedtid.
Plattformen uppfyller alla datainspektionens krav enligt dataskyddsförordningen (GDPR).
Vi levererar mjukvara, drift, övervakning, service och support av din e-handel. Det gör att du kan fokusera mer på det som verkligen betyder något – att hjälpa dina kunder hitta produkter och tjänster de älskar.
Vi finns här för att hjälpa dig - med mer än 20 års erfarenhet inom e-handel är vi säkra på vår sak!
Lär dig att jobba snabbare, smartare och mer effektivt genom vår utbildning i plattformen.
Om hundratals företag säljer liknande saker som ni gör, varför handla av er? Alla köp sker utifrån känslor. Genom att e-handeln ger ett bestående intryck minns också besökarna er sajt. Tag hjälp av Starwebs specialister inom design, marknadsföring och varumärke för att skapa rätt kundupplevelse och synlighet på Google.Våga investera i företagets identitet!
Investera i en skräddarsydd design som hjälper din e-handel konvertera. Vår e-handelsplattform ger er de tekniska förutsättningarna för att lyckas, men det är tillsammans med rätt design som du får betalande kunder.
En pop-up är ett enkelt och smart sätt att påkalla uppmärksamhet, samla in e-postadresser eller sporra till köp. Det finns många möjligheter till hur, när och på vilket sätt pop-up fönstret ska visas.
Tag hjälp av specialister på On Page SEO. Allt från analys, åtgärdsplan, Google Analytics rapporter, kategori- och produkttexter med månatlig uppföljning. Starweb har många års SEO-erfarenhet och jobbar alltid utifrån Googles riktlinjer.
Din e-handel anpassar sig automatiskt efter skärmstorleken beroende på vilken enhet besökaren använder sig av.
För externa webbyråer finns det möjlighet att skapa en helt egen design. Utgå från ett av butikens flera färdiga teman och utöka med egen HTML, CSS och JavaScript.
Gör det enkelt för besökaren att filtrera fram rätt produkter efter kundanpassade egenskaper som varianter, varumärken och prisintervall.
Välj ett filter, kombinera flera eller lägg till valfritt sökord i admin för att få ett så exakt sökresultat som möjligt för bättre träffsäkerhet.
Med hjälp av sökfunktionen hjälper du dina besökare hitta vad de söker.
Ett enkelt sätt att hitta produkter som är slutsålda, en beställningsvara eller som har någon annan specifik lagerstatus som används i e-handeln.
Kombinera en mängd olika filter i administrationen för att enkelt hitta en specifik order eller enskilda produkter.
En utmärkt funktion för alla som säljer produkter i olika färger, storlekar eller andra varianter. Med hjälp av Boost visas dina varianter upp på ett snyggt sätt både i produktlistan och på produktsidan. Kan med fördel kombineras med Quick Shop!
Med Quick Shop har kunden möjlighet att lägga rätt antal produkter i varukorgen direkt från produklistan. Är produkten slut i lager går det även att bevaka produkten direkt därifrån. Kan med fördel kombineras med Boosta varianter!
Öka ordervärdet genom att visa passande merförsäljningsprodukter i kassan - så som relaterade produkter, nyheter eller varför inte erbjuda paketinslagning.
Låt kunder skapa sin egen favoritlista, oavsett de är inloggade eller ej.
Kunden får möjlighet att bevaka produkter som är slut och med hjälp av funktionen skickas ett mail ut när produkten är tillbaka i lager.
Fånga upp oavslutade köp och sparade kundvagnar genom relevanta erbjudanden och återfå en annars förlorad försäljning.
Ge utvalda produkter extra uppmärksamhet med visuella produktetiketter för att exempelvis visa en kampanj, rabatt, bästsäljare eller en nyhet. Helt efter eget önskemål med hjälp av Starwebs designers.
Länka samman produkter med varandra som antingen är tillbehör eller som rekommendation till en viss produkt.
De relaterade produkterna visas i produktlistan när besökaren lägger en vara i varukorgen. Funktionen fungerar även på produktnivå.
Kundvagnen sparas automatiskt så fort din kund är inloggad, vilket ger möjlighet att påbörja köpet i mobil och avsluta via datorn.
Rabattera utgående produkter, dela ut rabattkoder till lojala kunder eller via sociala medier för att locka nya kunder. Låt influencers agera affiliates och dela ut en rabattkod till sina följare - använd det för att spåra och betala kickback till influencern. Välj mellan fasta eller procentuella rabatter, rabatt på specifika produkter eller kategorier, eller varför inte bjuda på frakten?
Skicka riktade nyhetsbrev till dina kunder via vår integration till Get a Newsletter. 1000 utskick i månaden ingår.
Gör riktade mejlutskick genom kundsegmentering och inkludera en klickbar länk för rabatt på utvalda produkter, kategorier eller varför inte erbjuda gratis frakt? När kund klickar på länken i mejlet aktiveras automatiskt rabattkoden!
Välj vilka produkter som ska visas på Instagram och Facebook så att kunderna enkelt kan inspireras och köpa utan att behöva flyttas mellan plattformar.
Marknadsför din Facebook-sida via e-handeln. Facebook-användare kan ”lajka” din butik. Då publiceras ett meddelande för alla deras vänner, med en länk tillbaka till din e-handel. Ett effektivt sätt att få fler fans till din Facebook-sida. Facebook gilla-ruta har desto fler möjligheter och där kan du själv välja ifall du vill visa dina vänners ansikten, eller om du ska visa inlägg direkt från tidslinjen på din Facebook-sida.
Låt dina kunder lämna produktomdömen i din butik. Kunden behöver vara inloggad via Facebook, eller sitt kundkonto för att kunna skriva ett omdöme.
Samtidigt som en kund lämnar en kommentar kan de samtidigt lämna ett betyg på produkten, utifrån en femgradig skala. De 1-5 stjärnorna syns väldigt snyggt både i produktgalleriet samt på produktsidan, och kan öka försäljningen.
Besökare kan dela dina produkter på Facebook, X, Google+, LinkedIn och Pinterest, med en länk tillbaka till er e-handel.
Möjlighet att spåra kundbeteende och anpassa Facebook annonseringen efter målgruppens intressen.
Marknadsför dina produkter i Google Shopping, Instagram shopping och i din Facebook-butik. Produktpriser och beskrivningar är alltid uppdaterade utan manuellt arbete.
Prisfilen som används för dessa prisjämförelsesiter sköter sig helt automatiskt, och butiken ser till att dina produkters priser, beskrivningar etc alltid är uppdaterad, utan manuellt arbete.
Möt kunden i multipla säljkanaler - snabbt, enkelt och automatiserat. Ordrar skickas vidare till Starweb så att lagersaldo synkas.
Ange priser och utvalt sortiment till varje land oavsett valuta.
Med internationell momshantering går det att ange separata momsinställningar för respektive land, samt specifika momssatser för enskilda produkter.
I Starweb finns inbyggt stöd för One Stop Shop (OSS). Vilket ger möjlighet till generella momsinställningar per land samt specifika momssatser per produkt och land.
Möjlighet till olika valutor kombinerat med återförsäljare gör det möjligt att ange exakta produktpriser och produktsortiment för kunder och återförsäljare.
Anpassa betal- och fraktsätt efter vad som passar er försäljning.
Unika länkar för varje språk gör att Google indexerar e-handeln på rätt sätt, för varje land/marknad.
Koppla svenska och SEK till er .se domän, samt engelska och USD, eller vilken valuta som önskas, till .com domänen.
SEK ingår som standard. Välj fritt mellan övriga valutor, och bestäm själv vilken valuta som ska vara standardvaluta.
Använd lokala språk i din e-handel - 12 språk finns tillgängliga för butiken.
Finns det önskemål om ett språk som inte finns i butiken idag så hjälper vi dig ta fram ett prisförslag.
Genom ett stafflat volympris får kunder större rabatter ju fler de handlar. Varje prislista kan ha ett fast pris per intervall, alternativt en rabatt i procent utifrån prislistans ordinarie pris.
Hjälp dina kunder att handla mer genom att skapa inspirerande paketerbjudanden.
Tilldela kunder olika prislistor med eller utan moms. Sortimentet går att styra för varje prislista och i olika valutor. Hantera återförsäljare och privatkunder i samma butik!
Med hjälp av funktionen kan du erbjuda dina återförsäljare en egen butik - där de loggar in för att handla.
Flera inloggningar per kundkonto. Passar större företag, organisationer och myndigheter där varje kundkonto kan skapa så många användare de önskar, med förutbestämda faktura- och leveransadresser.
Inloggade kunder lägger enkelt en ny beställning genom att kopiera en befintlig order. I orderhistoriken ser man alla sina ordrar, och det går otroligt snabbt att lägga en ny likadan, eller liknande order.
Låt kunder snabbt lägga en bulkorder med hundratals orderrader genom att importera en CSV-textfil rakt in i kundvagnen.
Anpassa betalning och frakt baserat på vilket land kunden befinner sig i, och vad som är mest lämpligt för din målgrupp.
Anpassa betal- och fraktsätt efter vad som är mest lämpligt för dina företagskunder.
Skapa flera administratörer med olika områden att hantera. Tilldela behörighet till, ex. produkter och kategorier utan att få tillgång till order- och kundinformation.
Kommunicera med externa programvaror genom Starweb API. Hämta, skicka, skapa och uppdatera produkter, kunder och ordrar dygnet runt i e-handeln och dess kringsystem.
Rapporter som ger dig underlag för försäljning per land, hur sortimentet har presterat, hur era marknadsföringskampanjer ser ut och återförsäljaravtal går.
Få koll på hur många kundvagnar som överges och hur många som återaktiveras.
Få koll på vilka produkter som bevakas och vilka kunder som väntar.
Med ett klick på antal använda rabattkoder visas ett ordersök med alla order som hör ihop med rabattkoden.
Se avancerad köpstatistik med Google Analytics. Vilka klick som leder till köp, vilka varor som är de mest köpta, vilka köp som har avbrutits och i vilken stad besökarna bor i.
Google Tag Manager används för att skicka data från e-handeln till Google Analytics och gör det enklare att implementera olika mål i din e-handel.
Med ett enkelt klick kan du kopiera en produkt i Starweb admin för att snabbt skapa nya eller snarlika produkter.
Flexibla fält på produkter för specifika tryck, märkningar eller t ex graveringar. Kunden anger själv den information de önskar på produkten såsom tryck fram/bak på en t-shirt, eller annan längd på sin matta vid måttbeställningar (och får då ett annat pris).
Visa produkter i olika utföranden såsom färg, storlek, modell eller skapa egna varianter.
Visa ytterligare produktspecifikation. Tydligare produktinfo t ex designer, författare etc.
Möjlighet att använda olika produktenheter som st, kvm, pall eller någon annan enhet som du skapar själv.
Visa tillverkarens namn och låt butiken automatiskt länka till samtliga produkter i sortimentet från denna leverantör.
Lyft fram utvalda kategorier och underkategorier med klickbara bilder.
Lyft fram utvalda kategorier på startsidan som snygga, klickbara bilder. Alternativt inne på respektive kategori visa dess underkategorier som klickbara bilder. Med eller utan text, du bestämmer!
Genom att döpa bilden till samma som produktens artikelnummer (eller variantens artikelnummer) länkas automatiskt bild och produkt samman utan merarbete.
Genom att använda dra-och-släpp kan du smidigt ladda upp många bilder samtidigt, därefter koppla de till din produkt.
Genom att använda dra-och-släpp kan du smidigt ladda upp flera filer samtidigt.
Lyft fram produkter och information med ett bildspel direkt på startsidan och i alla era kategorier.
Möjlighet att visa en alternativ produktbild när man håller muspekaren över bilden på produkten.
Möjlighet att göra ändringar i mottagen order. Lägg till, ta bort och ändra produkter. Justera fraktsätt, vikt eller skapa en temporär produkt för t ex rabatt.
Stöd för automatiska orderjusteringar till Fortnox bokföring, nShift fraktsystem, Ongoing lagersystem samt betallösningarna Klarna/Svea.
Utöver ett huvudlager går det att hantera flera olika butiker och sekundärlager med Starwebs plattform.
Logga in som kund via admin och lägg smidigt en order online åt kunden. Perfekt vid telefon- och mejlorder.
Optimera kassan och förhindra avbrutna köp genom att skapa egna fält i kassan och ta bort fält som inte behövs, för en enklare köpprocess.
Möjlighet att få kassan att visas i en, två eller tre kolumner. Fler kolumner innebär bättre översikt, en snyggare kassa med mindre scrollande och fler avslut.
Visa endast "I lager" i butiksdelen, och samtidigt visa exakt antal i administrationen.
Butiken justerar lagerstatusen automatiskt. Exempelvis från "I lager" till "Beställningsvara", eller "Beställningsvara" till "Slutsåld" etc.
Möjlighet att sätta ett minsta orderbelopp i butiken.
Markera och ändra orderstatus på flera order samtidigt.
Är ni flera som jobbar med ordrar? Med egna unika inloggningar kan användare markera vem har ansvaret för en order.
Möjlighet att spåra sändningen. Kunden får tillgång till sitt kollinummer och kan spåra sitt paket fram till leverans.
En kommentar på ordern kan mejlas automatiskt till kunden. Svara på kundens frågor eller informera direkt på ordern. Kunden mejlas när orderstatus ändras till "Behandlad".
Möjlighet att skapa fler och egna orderstatusar.
När en kund uppdaterar sina uppgifter så raderas inte de äldre kunduppgifterna, utan dessa visas istället som överstrukna. Detta gör det enklare att spåra en order och upptäckta ett eventuellt bedrägeri.
Mejla orderbekräftelse och skicka med följesedel till kund vid beställning.
På kundkortet samlas kundens samtliga order för en enkel överblick.
Direktintegration till Fortnox ingår och hämtar automatiskt alla produkter med priser och lager från affärssystemet Fortnox. När kunder lägger ordrar i e-handeln överförs de automatiskt till Fortnox. Fortnox har bl.a stöd för flera prislistor, återrapportering av betalningar, flera användare med olika rättigheter och nShift orderintegration (för fraktetiketter). Fortnox har stöd för automatiska orderflöden vid orderjustering. (Fortnox avgifter tillkommer).
Direktintegration till Specter! Specter är ett webbaserat affärssystem som bl.a har stöd för produktvarianter som olika färger och storlekar, återrapportering av betalningar, butikskassa, flera användare med olika rättigheter, drop shipping (inget eget lager) och nShift orderintegration (för fraktetiketter). Specter är styrande system av order, produkter, kategorier etc.(Specter avgifter tillkommer).
Om integrationen inte redan finns ger Starweb API möjligheten att kommunicera med externa affärssystem eller andra programvaror. Starweb API ger alla system möjligheten att hämta eller skapa produkter, kunder och ordrar till eller från e-handeln. Supermodernt API med OAuth 2.0, JSON, OpenAPI 3, REST, webhooks.
Genom att importera och exportera artikelinformation med beskrivningar, priser och lager etc sparar man massor av tid och minimerar felaktigheter. Även rabattkoder kan importeras. Det går att importera 1000-tals produkter från nästan vilken sorts CSV-fil som helst!
Boxnet ERP och kassasystem med en direktintegration till både Starweb e-handel och Fortnox bokföring. Boxnet har stöd för automatiska orderflöden vid orderjustering, och du väljer själv styrande system!Stöd för Click&Collect: Köp online, hämta i butik. Köp till tillvalen: Inköp, multilager och varianter.
Hicore ERP och kassasystem för windows med en direktintegration till Starweb e-handel. En bra grundutbildning ingår. Stöd för Click&Collect: Köp online, hämta i butik. Köp till tillvalen: Inköp, multilager och varianter.
Integration via Sharespine. Visma.net är ett kraftfullt webbaserat affärssystem som erbjuder ekonomihantering, logistik samt rapport- och analysverktyg för medelstora och större bolag.(Sharespine & Visma avgifter tillkommer).
Integration via Sharespine. Visma är ett windowsbaserat program som bl.a har stöd för produktvarianter som olika färger och storlekar, återrapportering av betalningar, flera prislistor och nShift orderintegration (för fraktetiketter). (Sharespine & Visma avgifter tillkommer).
Integration via Sharespine. Mamut är ett windowsbaserat program som bl.a har stöd för produktvarianter som olika färger och storlekar, flera prislistor och nShift orderintegration (för fraktetiketter). (Sharespine & Visma avgifter tillkommer).
Ha flera butiker, olika utseenden och innehåll men bara ett affärssystem. Med en integration till ditt affärssystem får du en gemensam administration av order, priser och lager för alla dina webbutiker.
Kontakta Starweb för offert. Våra integrationspartners kan ofta skräddarsy integrationer till externa system tex ERP / POS / WMS som exempelvis Microsoft Dynamics 365, Pyramid, Kassanova, Quadriga, Visma Business mfl.
Erbjud konsumenter en mycket enklare och smidigare leveransupplevelse med hemleverans, val av utlämningsställe baserat på postnummer och mycket mer. Allt visas snyggt direkt i Klarnas snabbkassa. Smoooth. Ger i snitt 12% i konverteringsökning och minskar risken för övergivna kundvagnar. (Kräver nShift Delivery transportbokning. Klarna tar ingen avgift för KSA. Starweb & nShift avgifter tillkommer).
Med nShift Delivery blir logistikhanteringen otroligt smidig då transportbokningar och frakthandlingar skapas helt automatiskt när en order får orderstatus ”Plockning”. I Plus och de större butiksstorlekarna uppdateras automatiskt frakthandlingarna dessutom vid orderjusteringar som påverkar frakt eller vikt. Om ordern annulleras i Starweb, annulleras den även i nShift. nShifts avgifter tillkommer.
Erbjud konsumenter och företag en mycket enklare och smidigare leveransupplevelse med hemleverans, val av utlämningsställe baserat på postnummer, hämta i butik samt extratjänster som att boka leverans vid en viss dag/tid m.m. Fungerar tillsammans med både Klarna Checkout och Svea Checkout. nShift Checkout erbjuder många inställningsmöjligheter och är mer avancerad än KSA. (Kräver nShift Delivery transportbokning. Starweb & nShift avgifter tillkommer).
Med ett lagersystem och ett TA-system kopplat till din e-handel blir hela orderflödet automatiserat från pack och plock till utskrift av transportetiketter, upphämtning av transportör och paketavisering via SMS eller mejl.
Använd flexibla fraktklasser med prispåslag per produkt eller per köp. För varje fraktsätt finns 3 olika fraktklasser (A, B, C). Förutom vikt går det att ta extra betalt för ex. volym, farligt gods (såsom kemikalier), temperaturkänslighet, klimatkompensation etc.
Skapa helt egna fraktklasser, anpassade till specifika produkter, eller unika förutsättningar kring frakten med prispåslag per produkt eller per köp.
Välj vilka fraktsätt som ska visas för respektive betalsätt.
Ange inom vilket intervall (kg) ett fraktsätt ska visas.
Fraktkostnaden kan justeras i intervaller, baserat på vikt (kg).
Med Klarna Checkout kan du erbjuda betala direkt, faktura eller delbetalning. Klarna har dessutom stöd för automatiska orderflöden vid orderjustering. Ingen startavgift eller månadskostad - endast en transaktionskostnad och ingen bindningstid.
Med hjälp av Svea Checkout kan du ta betalt lika smidigt för såväl B2B-handel som B2C-handel. Svea har stöd för automatiska orderflöden vid orderjustering.
Nets Easy Checkout ingår och gör det enkelt för dig att ta betalt, med de lägsta avgifterna av snabbkassorna.
Förutom faktura och kreditfaktura hanteras orderbekräftelse, följesedel och kvitto med automatik.
Swish för handel gör att kunden snabbt kan betala med sin mobil och Swish-appen.
Ange inom vilket intervall (kr) som ett betalsätt ska visas.
Våra servrar övervakas varje dag med larm som omedelbart skickas till drifttekniker för åtgärd.
Vi levererar mjukvara, drift, övervakning, service och support av din e-handel. Det gör att du kan fokusera på det som är viktigt – din verksamhet och dina kunder.
De senaste 12 mån har Starwebs e-handlare haft otroliga 99.9% i upptid. Underhåll planeras på natten eller tidig morgon.
Secure Sockets Layer (SSL) kryptering skyddar all data under överföring mellan e-handel och besökare, både i administrationen och butiksdelen.
Mängd datatrafik som ingår per månad. Datatrafik mäts baserat utifrån antal besökare samt hur många och hur stora bilder e-handeln innehåller.
Få plats med alla bilder och filer i mediabiblioteket.