Funktionsöversikt

Här kan du dyka djupare ner i vilka funktioner som ingår i varje paket. För att göra det tydligt för dig har vi delat upp våra funktioner utifrån Customer Experience och Merchant Experience. Och skulle du ha några funderingar är det bara att kontakta oss!

Customer Experience

Vår Customer Experience-funktionsöversikt ger en överblick kring de funktioner som direkt och indirekt påverkar och förbättrar kundens interaktion och upplevelse i din butik. Genom att erbjuda konverteringshöjande verktyg, funktioner för kundlojalitet, B2B-funktioner samt stöd för internationell försäljning säkerställer vi att du kan erbjuda dina kunder en köpupplevelse i världsklass.

Lorem ipsum dolor sit emet....

Lorem ipsum dolor sit emet...

Funktioner
Plus
3000 per månad
Premium
5000 per månad
Platinum
8000 per månad
NEH Tailored
Offert
Offsite-verktyg
GA4
Se avancerad köpstatistik med Google Analytics. Vilka klick som leder till köp, vilka varor som är de mest köpta, vilka köp som har avbrutits och i vilken stad besökarna bor i.
GTM
Google Tag Manager används för att skicka data från e-handeln till Google Analytics och gör det enklare att implementera olika mål i din e-handel.
Ads
Med hjälp av Google Ads och Meta Ads kan du visa dina annonser vid rätt plats, för rätt målgrupp och vid rätt tidpunkt.
Facebook Pixel
Mät antal besök och konverteringar samt optimera dina annonskampanjer med hjälp av Facebook Pixel.
CAPI
Få insikt i dina kunders köpvanor och beteenden med hjälp av Meta Conversion API (CAPI), samtidigt som du säkerställer att dina annonser på Meta når de kunder som är mest benägna att konvertera.
Feed Manager
Google
Sälj på Google Shopping och marknadsför enkelt dina produkter.
Meta
Sälj på Facebook Shopping och marknadsför dina produkter i din Facebook-butik.
Prisjakt
Sälj dina produkter på Prisjakt! Prisfilen som används för dessa prisjämförelsesiter sköter sig helt automatiskt, och butiken ser till att dina produkters priser, beskrivningar etc alltid är uppdaterad, utan manuellt arbete.
Pricerunner
Sälj dina produkter på Pricerunner! Prisfilen som används för dessa prisjämförelsesiter sköter sig helt automatiskt, och butiken ser till att dina produkters priser, beskrivningar etc alltid är uppdaterad, utan manuellt arbete.
Kelkoo
Sälj dina produkter på Kelkoo! Prisfilen som används för dessa prisjämförelsesiter sköter sig helt automatiskt, och butiken ser till att dina produkters priser, beskrivningar etc alltid är uppdaterad, utan manuellt arbete.
Miinto
Tillval
Tillval
Tillval
Sälj dina produkter på Miinto! Prisfilen som används för dessa prisjämförelsesiter sköter sig helt automatiskt, och butiken ser till att dina produkters priser, beskrivningar etc alltid är uppdaterad, utan manuellt arbete.
Channable
Channable är allt-i-ett-verktyg för digitala marknadsföringsbyråer och annonsörer. Med hjälp av Channable kan du skapa och optimera feeder för plattformar över hela världen (t.ex. prisjämförelsetjänster, affiliater, display etc.) med hjälp av optimeringsregler. Med Channable API aktiverat i Nordisk E-handel möjliggör du orderhantering direkt mellan din butik och den marknadsplats du säljer på.
Feeder per prislista/valuta
Skapa unika produktfeeder kopplat till en specifik prislista. Används främst för att kunna marknadsföra sig på olika marknader med den marknadens valuta.
Skicka med custom attributes i feeder
Berika dina produkter på Google och Prisjakt genom att skicka in extra produktdata som kan användas för sök och filtrering.
On-site-verktyg
Sökordsoptimering
Arbeta med sökordsoptimering – direkt i plattformen. Genom att vässa din sökordsoptimering kan du klättra i sökresultaren och på så sätt nå fler kunder.
Bloggverktyg
Sälj produkter direkt i bloggverktyget. Med bloggen kan du dels kommunicera med kunderna, dela olika produktnyheter samt fånga kunders intresse tidigt i köpresan. Du kan själv tidsbestämma när ett inlägg ska publiceras, dessutom med stöd för olika språk.
CMS-verktyg
Skapa informations- och landningssidor med hjälp av plattformens layout- och designverktyg.
Internationalisering
Språk
12 språk
12 språk
12 språk
10 språk
Arbeta enkelt med olika språk för att anpassa dig till den lokala marknaden.
Valutor med konvertering
SEK ingår som standard. Välj fritt mellan övriga valutor, och bestäm själv vilken valuta som ska vara standardvaluta.
Valutor med prislistor
Ange priser och utvalt sortiment till varje land oavsett valuta.
URL/Domän/Land per språk
Koppla svenska och SEK till er .se-domän, samt engelska och USD – eller vilken valuta som önskas – till .com-domänen. Unika länkar för varje språk gör dessutom att Google indexerar e-handeln på rätt sätt, för varje land/marknad.
Koppla sortiment till prislistor
Tilldela kunder olika prislistor med eller utan moms. Sortimentet går att styra för varje prislista och i olika valutor. Du kan till exempel hantera återförsäljare och privatkunder i samma butik.
Internationell moms (OSS, VOEC)
Med internationell momshantering går det att ange separata momsinställningar för respektive land, samt specifika momssatser för enskilda produkter.
B2B
Avtalsprislistor
Tillval
Tillval
Arbeta med olika prislistor för olika kundgrupper, med eller utan moms. Du kan dessutom styra sortimentet för respektive prislista och ställa in olika valutor. På så sätt kan du hantera återförsäljare och privatkunder i samma butik!
Över & Underkund
Flera inloggningar per kundkonto. Passar större företag, organisationer och myndigheter där varje kundkonto kan skapa så många användare de önskar, med förutbestämda faktura- och leveransadresser.
Flera sparade adresser
Inloggade kunder skapar nya, eller återanvänder tidigare faktura- och leveransadresser direkt i kassan som favoritadresser. Senast vald adress hamnar överst vid nästa beställning.
Kopiera tidigare orders
Inloggade kunder lägger enkelt en ny beställning genom att kopiera en befintlig order. I orderhistoriken ser man alla sina ordrar, och det går snabbt att lägga en ny likadan, eller liknande order.
Import av kundvagn för snabbköp
Tillval
Tillval
Låt kunder snabbt lägga en bulkorder med hundratals orderrader genom att importera en CSV-textfil rakt in i kundvagnen.
Styra betal- och fraktsätt
Anpassa betal- och fraktsätt baserat på vilket land kunden befinner sig i, och vad som är mest lämpligt för dina kunder.
Lås & Nycklar
Styr fraktsätt, betalsätt och innehåll till specifika kundgrupper.

Lorem ipsum dolor sit emet...

Funktioner
Plus
3000 per månad
Premium
5000 per månad
Platinum
8000 per månad
NEH Tailored
Offert
Design & Layout
Verktyg för design & Layout
Arbeta enkelt med layout och design i din butik.
Banner & Bildspel
Lyft fram ditt sortiment och information med ett bildspel eller en banner direkt på startsidan. Du kan även använda det på kategorisidor för att visa upp dina produkter.
Formulärbyggare
Skapa olika formulär i admin och placera ute i butiken, exempelvis för frågor eller ÅF-ansökan. Alla inskick skickas till en mail per formulär samt sparas i admin.
Mediabibliotek
2 GB
4 GB
4 GB
Få plats med alla bilder och filer i mediabiblioteket. Du kan enkelt köpa till mer utrymme om det skulle behövas.
Lägg in egen HTML, CSS, Javascript
För externa webbyråer finns det möjlighet att skapa en helt egen design och layout. Utgå från den färdiga grund som finns i butiken och utöka med egen HTML, CSS och JavaScript.
Klarna on-site-messaging
Öka försäljningen med flexibla och anpassade meddelanden på produktsidan om Klarna som betalningsmetod.
Billigast på Prisjakt
"Billigaste på Prisjakt" är en widget som möjliggör för er att på er produktsida visa upp att just ni är har det billigaste priset hos Prisjakt. Det skapar dels en transparens ohh trovärdighet mot era kunder, men är även konkurrenskraftigt, då prisjämförelser är en viktig faktor för många konsumenter.
Alternativ produktbild vid hover
Möjlighet att visa en alternativ produktbild när man håller muspekaren över bilden på produkten.
Arbeta med egna standardtexter
Arbeta själv med butikens standardtexter på alla de språk som är aktiva. Byt exempelvis "Lägg i kundvagnen" till "Köp".
Discovery
Produktfiltrering
Gör det enkelt för besökaren att filtrera fram rätt produkter efter kundanpassade egenskaper som varianter, varumärken och prisintervall.
Sök
Med hjälp av sökfunktionen hjälper du dina besökare hitta vad de söker.
Produktetiketter
Ge utvalda produkter extra uppmärksamhet med visuella produktetiketter för att exempelvis visa en kampanj, rabatt, bästsäljare eller en nyhet. Våra designers hjälper dig utforma det utifrån dina önskemål.
Swatches
Tillval
Med hjälp av Swatches kan du enkelt visa upp dina varianter på ett snyggt sätt både i produktlistan och på produktsidan. Det är en utmärkt funktion för alla som säljer produkter i olika färger, storlekar eller andra varianter. Kan med fördel kombineras med Quickshop.
Quickshop
Tillval
Med Quickshop har kunden möjlighet att lägga rätt antal produkter i varukorgen direkt från produklistan. Är produkten slut i lager går det även att bevaka produkten direkt därifrån. Kan med fördel kombineras med Swatches.
Hello Retail
Tillval
Tillval
Tillval
Tillval
Med Hello Retail ges du möjligheten att göra utskick som påminner kunder om deras kundkorgar, produktrekommendationer eller skicka ut när en produkt fått sänkt pris.
Sorteringsmöjligheter
Bestäm hur produkterna på en kategorisida ska sorteras. Det kan till exempel vara utifrån bokstavsordning eller egen sortering.
Cross-sell
Relaterade produkter
Länka samman produkter med varandra som antingen är tillbehör eller som rekommendation till en viss produkt.
Relaterade produkter Enhanced
Tillval
De relaterade produkterna visas i produktlistan när besökaren lägger en vara i varukorgen. Funktionen fungerar även på produktnivå.
Upsell
Merförsäljning i kassan
Öka ordervärdet genom att visa passande merförsäljningsprodukter i kassan – så som relaterade produkter, nyheter eller varför inte erbjuda paketinslagning?
Produktytor i bloggen
Länka in produkter i dina blogginlägg för att promota de produkter inläggen handlar om.
Produktytor på CMS-sidor
Arbeta med att strategiskt visa upp ditt sortiment i olika delar av din butik. Lyft fram utvalda kategorier och produkter på startsidan som inbjudande och klickbara bilder. Du kan även visa specifika underkategorier inne på respektive kategori som klickbara bilder, både med eller utan text.
Payment
Klarna Checkout
Med Klarna Checkout kan du erbjuda betala direkt, faktura eller delbetalning. Klarna har dessutom stöd för automatiska orderflöden vid orderjustering. Ingen startavgift eller månadskostad – endast en transaktionskostnad och ingen bindningstid.
Svea Checkout
Med hjälp av Svea Checkout kan du ta betalt lika smidigt för såväl B2B-handel som B2C-handel. Svea har stöd för automatiska orderflöden vid orderjustering.
Payson 1.0
Med Payson får dina kunder själva välja om de vill betala direkt, delbetala eller betala via faktura. Genom Paysons smidiga betallösning skapas mervärde och kunderna i din e-handel möts av en enkel, snabb och snygg checkout.
Nets Easy
Nets Easy Checkout ingår och gör det enkelt för dig att ta betalt, med de lägsta avgifterna av snabbkassorna.
Wasa Kredit B2B Leasing
Med Wasa Kredit kan du erbjuda dina kunder kunder leasing eller hyra i din e-handel. Kunden slipper binda sig till något kapital, och du som företagskund får betalt direkt vid leverans.Leasing som betalalternativ innebär en del fördelar för dig som e-handlare: du slipper onödig administration, du har större chans att göra större affärer och din konkurrenskraft ökar, parallellt med du ger dina kunder en smidigare kundupplevelse.
Wasa Kredit B2B invoice Checkout
Erbjud dina B2B-kunder faktura som betalsätt direkt i din e-handel. Kunderna får först varan, därefter har de 30 dagar på sig att betala.
Skapa manuella betalsätt
För dig som fakturerar manuellt eller genom affärssytem kan man skapa manuella betalsätt som kunden väljer. Lägg på avgift, koppla mot kunder eller marknader.
Swish
Tillval
Tillval
Tillval
Swish för handel gör att kunden snabbt kan betala med sin mobil och Swish-appen.
Paypal
Med PayPal kan du som e-handlare ge dina kunder möjligheten att betala precis som de vill – oavsett om det gäller kredit- och betalkort, PayPal eller andra betalningsmetoder. Med PayPal ges du möjlighet att ta betalt både på nätet, i butik eller på marknadsplatser.
Delivery / Fulfillment
nShift Delivery Checkout
Tillval
Tillval
Tillval
Med nShift Delivery blir logistikhanteringen otroligt smidig då transportbokningar och frakthandlingar skapas helt automatiskt när en order får orderstatus ”Plockning”. Frakthandlingarna uppdateras dessutom automatiskt vid orderjusteringar som påverkar frakt eller vikt. Om ordern annulleras i Starweb, annulleras den även i nShift. nShifts avgifter tillkommer.
Klarna Shipping Assistant
Erbjud konsumenter en enklare och smidigare leveransupplevelse med hemleverans, val av utlämningsställe baserat på postnummer och mycket mer. Allt visas snyggt direkt i Klarnas snabbkassa och minskar risken för övergivna kundvagnar. Kräver nShift Delivery transportbokning. Klarna tar ingen avgift för KSA, däremot tillkommer avgift för nShift.
Kampanjhantering
Extrapriser
Arbeta med tillfälligt nedsatta priser för att skapa erbjudanden. Extrapriserna kan snabbt uppdateras genom att importera via sortimentimport eller synk från ert ERP.
Tidsstyrda kampanjpriser
Arbeta med kampanjplanering genom att skapa dina tidsbestämda kampanjer i förväg, där extrapriserna automatiskt aktiveras och av-aktiveras.
Köp X betala för Y
Tillval
Tillval
Skapa erbjudanden där kunden får rabatt baserat på hur många produkter de köper.
Rabattkoder
Rabattkoder
Rabattera utgående produkter, dela ut rabattkoder till lojala kunder eller via sociala medier för att locka nya kunder. Skapa rabattkoder som antingen ger en fast eller procentuell summa rabatt. Du kan enkelt välja om det ska gälla specifika produkter och kategorier eller hela sortimentet. Du kan även arbeta med influencers som affiliates och ge dem en rabattkod för att spåra försäljning och betala kickback till influencern.
Frakt-rabatter
Skapa rabattkoder som ger en fast eller %-rabatt på enbart fraktkostnaden
Produkt
Bulletpoints
Bulletpoints är en standardfunktion som finns både på Produkt- och Artikelnivå och har syftet att ge korta säljande punkter om produkten. För att öka det informativa värdet kan ni använda er av dem för att lyfta viktiga punkter om produkten.
Länkade dokument
Länkade dokument kan användas för att ge en detaljerad beskrivning av en specifik produkt eller en tjänst. Det kan inkludera tekniska specifikationer, användarinstruktioner, garantivillkor, säkerhetsanvisningar och annan relevant information som är viktig för kunderna och användarna.
Attribut / Extrafält / Produkttaggar
Visa ytterligare produktspecifikation. Det kan exempelvis handla om tydligare produktinfo som designer, författare etc.
EAN, Tillverkarens SKU
Berika produkterna med produktens EAN-kod och Tillverkarens artikelnummer. Den här typen av produktdata kan exempelvis presenteras mot kund eller användas för tredjepartstjänster.
Tillverkare / Varumärke
Visa tillverkarens namn och låt butiken automatiskt länka till samtliga produkter i sortimentet från denna leverantör.
Anpassad lager- & leveransvisning
Arbeta med olika visningar av lagersaldo på produktnivå samt ställ in vad som ska hända när lagersaldot är slut.
Sälj i olika enheter
Möjlighet att använda olika produktenheter som st, kvm, pall eller valfri annan enhet som du själv skapar.
Produktinformationsfält / Unika Orderfält
Flexibla fält på produkter för specifika tryck, märkningar eller exempelvis graveringar. Kunden anger själv den information de önskar på produkten, såsom tryck fram/bak på en t-shirt, eller annan längd på sin matta vid måttbeställningar – och får då ett annat pris.
Stafflingspriser
Tillval
Genom ett stafflat volympris får kunder större rabatter ju fler de handlar. Varje prislista kan ha ett fast pris per intervall, alternativt en rabatt i procent utifrån prislistans ordinarie pris.
Alternativ produktbild vid hover
Tillval
Möjlighet att visa en alternativ produktbild när man håller muspekaren över bilden på produkten.
Omdömen & Betyg
Interna verktyg
Låt dina kunder lämna produktomdömen och betyg i din butik.
Trustpilot
Med Trustpilot får du tillgång till ett enkelt verktyg för att inte bara samla kundomdömen kring din butik, men även öka kundlojaliteten på din sida.Öka din organiska och betalda trafik med hjälp av deras Rich Snippet-stjärnor och Google Seller Ratings, så att konsumenter hittar dig när de söker efter varumärken eller produkter. Trustpilot automatiserar din omdömesinsamling med anpassningsbara inbjudningar och påminnelser som skickas ut till dina kunder efter varje köp.
Produkttyper
Variantprodukter
Visa produkter i olika utföranden såsom färg, storlek, modell eller skapa egna varianter.
Paketprodukter
Tillval
Hjälp dina kunder att handla mer genom att skapa inspirerande paketerbjudanden.
Prenumerationsprodukter
Få en löpande intäkt genom att låta kunder prenumerera på en produkt. Sätt olika tidsintervaller för förnyelse, skapa prenumerationer manuellt och sätt regler för uppsägning. Fungerar ihop med manuell fakturering eller med Klarna Recurring Payment i Klarna Checkout.
Filprodukter
Sälj digitala filer som kunden får tillgång till efter genomförd betalning.
Tillgänglighet
Alt-texter på bilder
Öka tillgängligheten i din butik genom att inkludera alt-texter som beskriver bilder för de med nedsatt synförmåga.
Kundengagemang
Integration mot Instagram
Visa upp ditt Instagramflöde direkt i butiken.
Cevoid
Med Cevoids UGC-plattform så får du möjlighet att samla in content direkt från dina kunder via sociala medier, samtidigt som du säkerställer rättigheterna att använda dett. I Cevoid skapar du sen interaktiva gallerier som enkelt kan läggas in i webbshoppen och som hjälper dig att inspirera och konvertera nya kunder.
Widget för "Gilla & Dela"
Uppmana dina kunder till att dela ditt innehåll på Facebook.

Lorem ipsum dolor sit emet...

Funktioner
Plus
3000 per månad
Premium
5000 per månad
Platinum
8000 per månad
NEH Tailored
Offert
Försäljningsverktyg
Produktbevakning
Kunden får möjlighet att bevaka produkter som är slut och med hjälp av funktionen skickas ett mail ut när produkten är tillbaka i lager.
Prenumerationsprodukter
Få en löpande intäkt genom att låta kunder prenumerera på en produkt. Sätt olika tidsintervaller för förnyelse, skapa prenumerationer manuellt och sätt regler för uppsägning. Fungerar ihop med manuell fakturering eller med Klarna Recurring Payment i Klarna Checkout.
Skapa favoritlistor
Låt dina kunder skapa sin egen favoritlista – oavsett de är inloggade eller inte.
Skicka favoritlistor
Låt dina kunder dela en länk som går till favorit- eller inköpslistan.
Mail för Övergiven kundvagn
Via partner
Fånga upp oavslutade köp och sparade kundvagnar genom relevanta erbjudanden och återfå en annars förlorad försäljning.
Kundlojalitet med prislistor och Lås & Nycklar
Tillval
Tillval
Skapa enkla kundklubbar genom att ge premiumkunder rabatterade priser, billigare fraktsätt eller tillgång till VIP-sortiment.
Nyhetsbrevstjänster
Get A Newsletter
Skicka riktade nyhetsbrev till dina kunder via vår integration till Get a Newsletter.
Rule
Rule erbjuder en användarvänlig kommunikationsplattform som tillåter dig som e-handlare att segmentera den information som går ut till dina kunder. Arbeta strategiskt med anpassade kundutskick för att öka kundengagemang och lojalitet.
Mailchimp
Med Mailchimp hanterar du allt från nyhetsbrev, övergivna kundvagnar, kampanjer eller varför inte gratulera dina kunder på deras födelsedag?Med vår integration till Mailchimp synkas kunder, orders och sortiment så ni kan göra ännu mer specifik segmentering.
Exportera ut epostlistor för nyhetsbrev
Exportera ut mailadresserna till de kunder som tackat ja till nyhetsbrev i en CSV-fil.

Merchant Experience

I vår Merchant Experience-funktionsöversikt har vi samlat de verktyg och funktioner som är direkt tillgängliga för våra kunder i våra plattformar. genom att erbjuda effektiva verktyg för försäljning, marknadsföring, lagerstyrning och support strävar vi efter att underlätta och optimera våra kunders resa tillsammans med oss för en smidigare och mer framgångsrik e-handelsverksamhet.

Lorem ipsum dolor si emet....

Lorem ipsum dolor sit emet...

Funktioner
Plus
3000 per månad
Premium
5000 per månad
Platinum
8000 per månad
NEH Tailored
Offert
Orderflöde
Automatiserade orderflöden
Med automatiserade orderflöden kan du enkelt justera ordrar och vila tryggt i att de justeringar du gör ändras överallt.
Tilldela ordersansvar
Är ni flera som jobbar med ordrar? Med egna unika inloggningar kan användare markera vem har ansvaret för en order.
Orderjustering i efterhand
Möjlighet att göra ändringar i mottagen order. Lägg till, ta bort och ändra produkter. Justera fraktsätt, vikt eller skapa en temporär produkt för t ex rabatt.
Orderbyggare i admin
Lägg ordrar manuellt åt dina kunder direkt i administrationen, med möjligheten att sätta egna priser och fraksätt.
Skapa egna orderstatusar
Skapa egna kompletterande orderstatusar som passar ert orderflöde.
Kolli- och Godssökning
Möjlighet att spåra sändningen. Kunden får tillgång till sitt kollinummer och kan spåra sitt paket fram till leverans.
Ordermail till kund och butik
Mejla orderbekräftelse och skicka med följesedel till kund vid beställning.
Pack- och följesedel
Skriv ut en PDF som kan användas för plock av order och som även skickas med till kunden.
Orderkommentarer - Kunds, Internt och Extern
Låt kunder lämna kommentarer på deras order och svara på dem antingen via mail eller direkt på ordern. Det finns även möjlighet att lägga egna interna kommentarer som inte syns utåt mot kunden.
Kvitto till kund efter order är behandlad
Kunden mejlas när orderstatus ändras till "Behandlad".
Lager & Logistik
Returhantering
Inloggade kunder kunder kan skicka in begäran om retur, som då kommer in till butikens administration för vidare bearbetning.
Flerlagerstöd
Utöver ett huvudlager går det att hantera flera olika butiker och sekundärlager direkt i plattformen.
Click n Collect
Kombinera flerlagerstödet och fraktsätten för att erbjuda Click n Collect mot de lagerplatser där produkterna finns i lager.
Lagerprofiler med olika beteenden
Anpassa lagerprofiler efter hur sortimentets inköpsmöjligheter ser ut. Låt kunderna köpa produkter även om det egna lagret är slut, eller låt dem anmäla intresse för när en viss produkt kommer in igen. Du kan även dölja de som inte kommer komma in igen.
Fraktklasser
Skapa helt egna fraktklasser, anpassade till specifika produkter, eller unika förutsättningar kring frakten med prispåslag per produkt eller per köp.
Fraktattribut
Sätt attribut på produkterna för att beskriva leveransregler. Exempelvis "Farligt gods", "Ömtåligt" eller "Flytande gods". Används i huvudsak i kombination med Klarna Shipping Assistant.
Vikt- & ordervärde-styrda fraktregler
Ange inom vilket intervall (kg) ett fraktsätt ska visas. Fraktkostnaden kan därefter justeras utifrån de intervaller du ställt in, baserat på vikt (kg).
Dimension/volym-styrda fraktregler
Fraktkostnaden kan justeras i intervaller, baserat på volym.
Fraktjakt TA
Med Fraktjakt får du ett komplett molnbaserat system för dina frakter och du är i gång med dina fraktköp inom 2 minuter. Hos Fraktjakt automatiserar man enkelt hela sitt fraktflöde, från köpet i er webbutik till utskrivna frakt och tullhandlingar.
nShift Delivery TA
Tillval
Tillval
Tillval
Tillval
nShift är Nordens största transportadministratör. Med vår integration kan du automatisera fraktbokningar och förinstallera tjänster baserat på de fraktsätt du har i butiken.
Hyllplatser
Förenkla logistikflödet genom att lägga in hyllplats på produkterna som sedan kommer med på butikens dokument för plockning och packning.
Beställningsflöde
Sätt lägsta belopp för att handla
Möjlighet att sätta ett minsta orderbelopp i butiken.
Skapa manuella betalsätt
För dig som fakturerar manuellt eller genom affärssytem kan man skapa manuella betalsätt som kunden väljer. Lägg på avgift, koppla mot kunder eller marknader.
Koppla betal- & fraktsätt till kunder
Koppla olika betal- och fraksätt till olika kunder – antingen utifrån prislista eller kundgrupp.
Krav på inlogg för att se priser och/eller lägga order
Tillval
Tillval
För dig som vill ha en stängd butik endast för dina avtalskunder finns möjligheten att kräva inloggning för att kunna lägga beställningar. Detta kan kombineras med att koppla avtalspristor, sortiment och valutor till dina avtalskunder.
Sortimentshantering
Integration mot OpenAI för att generera produkttexter
Använd vår OpenAI-integration för att enkelt generera längre produkttexter inne på produktsidan.
Produktbevakningar
Kunden får möjlighet att bevaka produkter som är slut och med hjälp av funktionen skickas ett mail ut när produkten är tillbaka i lager.
Import & Export av produktdata
Importera och exportera enkelt artikelinformation med exempelvis beskrivningar, priser och lager.
Import av inleveranser
Med inleverans-import kan du enkelt justera lagersaldot efter en inventering eller inleverans. Välj mellan att ersätta lagersaldot eller att addera/subtrahera det befintliga lagersaldot.
Koppla sortiment till olika kundgrupper
Tillval
Tillval
Har du delar av sortimentet som inte ska vara tillgängligt för alla eller som är ämnat mot en specifik marknad? Det kan du enkelt ställa in i ert Workspace.
Max antal bilder per produkt
10
10
10
Ingen gräns
Visa upp din produkt från flera olika håll och med olika användningsområden.
Max antal bilder per produktvariant
1
2
2
1
Mediabiblioteket
2 GB
4 GB
4 GB
Få plats med alla bilder och filer i mediabiblioteket. Du kan enkelt köpa till mer utrymme om det skulle behövas.
Dokumentcentral
Samla alla dina dokument inne i dokumentcentralen i butikens administration och koppla dem till de produkter som dokumentet gäller.
Inköpspriser
Genom att lägga in inköpspriser på artiklarna så kommer detta med i försäljningsrapporterna som finns i Starwebs plattform.
Momshantering
Ställ in de momsatser som butiken säljer i utifrån de marknader butiken säljer mot.
Internationalisering
Koppla språk till domän
Koppla svenska och SEK till er .se-domän, samt engelska och USD, eller vilken valuta som önskas, till .com-domänen.
Koppla valutakonvertering till land
Koppla svenska och SEK till er .se-domän, samt engelska och USD, eller vilken valuta som önskas, till .com-domänen.
Koppla valuta genom prislistor till land
Med prislistor kan du istället för valutakonvertering sätta exakta priser per produkt och valuta.
Geolocation som automatiskt sätter land
Geolocation-funktionen kommer automatiskt sätta det land besökaren befinner sig i och kan på så även sätta rätt valuta, sortiment och betal- och fraktsätt.
Koppla betal- & fraktsätt till land
Anpassa betal- och fraktsätt efter vad som passar er försäljning per marknad och land.
Koppla betal- & fraktsätt till Landsprislista
Genom att kombinera valuta och prislistor kan du anpassa betal- och fraktsätt per prislista. Exempelvis att privatpersoner som betalar i SEK och Euro har olika betalsätt, men även återförsäljare och privarpersoner som båda betalar i Euro har olika betalsätt.
Prislistor för internationella återförsäljare
Tillval
Möjlighet till olika valutor kombinerat med återförsäljare gör det möjligt att ange exakta produktpriser och produktsortiment för kunder och återförsäljare.
Internationell momshantering (OSS & VOEC)
Med internationell momshantering går det att ange separata momsinställningar för respektive land, samt specifika momssatser för enskilda produkter.
Koppla sortiment till marknad
För er som har delar av sortimentet anpassat mot en specifik marknad eller produkter som ni vill undvika att fronta ut till andra marknader.
Statistik och Rapporter
Försäljningsrapporter
Ta del av rapporter som ger dig underlag för försäljning, hur sortimentet har presterat och hur eventuella marknadsföringsinsatserr går.
Dag/Vecko/månadsrapporter
Bestäm själv om du vill dela upp dina rapporter per dag, vecka eller månad.
Statistik på kampanjkoder
Följ hur dina olika kampanjkoder presterar – hur mycket de använts och vilken försäljning de genererat.
Statistik på besök & beställningar
Få en överblick kring dina besökare och vilka beställningar som lagts.
Butiksinställningar
Admin på flera språk
Swe/Eng
Swe/Eng
Swe/Eng
Alla språk
Möjligheten att byta språk i butikens administration
Administratörer med olika rättigheter
Skapa flera administratörer med olika områden att hantera. Tilldela behörighet till exempelvis produkter och kategorier, utan att få tillgång till order- och kundinformation.
Företagsinformation
Lägg enkelt till information om ditt företag inne i butikens administration.
Lägg in flera domäner
Arbeta mot flera marknader med möjligheten att ha flera domäner till butiken.
Lägg in egna 301-redirects
Du kan enkelt lägga in egna redirects inne i admin.
Kundhantering
GDPR-verktyg
Inne i butikens administration finns olika verktyg som hjälper dig reglera behandlingen av dina kunders personuppgifter.
Koppla sortiment till kunder/kundgrupper
Koppla ihop olika sortiment till olika kunder. Det kan till exempel handla om olika återförsäljare eller B2B/B2C.
Koppla prislistor till kunder/kundgrupper
Genom att koppla olika prislistor till olika kunder kan du exempelvis arbeta med VIP-kunder och B2B-/B2C-försäljning – i en och samma butik.
Kundtaggar
Använd kundtaggar för att enkelt få en överblick kring dina kunder. Med kundtaggar kan du exempelvis sortera ut specifika kunder och skicka anpassade erbjudanden.
Nyhetsbrev
Få enkelt en överblick över dina kunders preferenser kring nyhetsbrevsutskick.
Flera adresser per kund
Inloggade kunder skapar nya, eller återanvänder tidigare faktura- och leveransadresser direkt i kassan som favoritadresser. Senast vald adress hamnar överst vid nästa beställning.
Huvudkund & Underkund
Flera inloggningar per kundkonto. Passar större företag, organisationer och myndigheter där varje kundkonto kan skapa så många användare de önskar, med förutbestämda faktura- och leveransadresser.
Kundkategorier
Skapa grupperingar för att segmentera upp dina kunder. Ställ in automatisk tillhörighet baserat på ej inloggad/inloggad, kundtyp eller arbeta med dem manuellt, exempelvis för avtalskunder eller kundklubbar.

Lorem ipsum dolor sit emet...

Funktioner
Plus
3000 per månad
Premium
5000 per månad
Platinum
8000 per månad
NEH Tailored
Offert
Kompletterande tjänster
Digital marknadsföring
Våra digitala specialister kan hjälpa dig med både sökmotoroptimering och digital annonsering. Genom att komplettera organisk trafik med köpt ser vi till att du får det bästa av två världar – på både kort och lång sikt.
Webbdesign
Våra webbdesigners hjälper dig förverkliga din vision och ger dig en skräddarsydd designs som hjälper din e-handel konvertera.
E-handelsrådgivning
Behöver du hjälp att ta din e-handel framåt? Vi kan hjälpa dig med rådgivning baserat på dina behov och önskemål.
Skräddarsydda lösningar
Vill du ha något helt skräddarsytt? Kontakta oss, så tar vi det därifrån.
Utbildning & Support
Helpdesk
Ta hjälp av vår digitala kunskapsbas där vi samlat artiklar och guider som hjälper dig komma igång och svarar på dina frågor.
Videoguider
Lär dig mer om hur du kan arbeta i plattformen med hjälp av våra olika videoguider.
Telefonsupport
Vår telefonsupport står redo att hjälpa dig med dina frågor under alla helgfria vardagar mellan klockan 10-16.

Lorem ipsum dolor sit emet...

Funktioner
Plus
3000 per månad
Premium
5000 per månad
Platinum
8000 per månad
NEH Tailored
Offert
Integrationsmöjligheter
Öppet API
Kommunicera med externa programvaror genom API. Hämta, skicka, skapa och uppdatera produkter, kunder och ordrar dygnet runt i e-handeln och dess kringsystem.
Integrerade partners
Fortnox
Tillval
Tillval
Tillval
Via partner
Fortnox har bland annat stöd för flera prislistor, återrapportering av betalningar, flera användare med olika rättigheter och nShift-orderintegration för fraktetiketter. När kunder lägger ordrar i e-handeln överförs de automatiskt till Fortnox. Fortnox har stöd för automatiska orderflöden vid orderjustering. Fortnox avgifter tillkommer.
Shipmondo
Med Shipmondo kan du enkelt boka frakt över transporter och landsgränser till attraktiva fraktpriser. Välj mellan populära transportörer på Shipmondos avtal, såsom UPS eller DHL Freight, eller skapa din egen fraktöverenskommelse med dina föredragna transportörer.
Rule
Rule erbjuder en användarvänlig kommunikationsplattform som tillåter dig som e-handlare att segmentera den information som går ut till dina kunder. Arbeta strategiskt med anpassade kundutskick för att öka kundengagemang och lojalitet.
Ongoing
Tillval
Tillval
Tillval
Med ett lagersystem och ett TA-system kopplat till din e-handel blir hela orderflödet automatiserat från pack och plock till utskrift av transportetiketter, upphämtning av transportör och paketavisering via SMS eller mejl.
HiCore
Tillval
Tillval
Tillval
Via partner
Hicore är ett ERP och kassasystem för Windows som kan integreras till din butik. HiCore har även stöd för Click&Collect: Köp online, hämta i butik. Du kan köpa till tillvalen: Inköp, multilager och varianter.
Specter
Tillval
Tillval
Tillval
Via partner
Specter är ett webbaserat affärssystem som bland annat har stöd för produktvarianter, återrapportering av betalningar, butikskassa, flera användare med olika rättigheter, drop shipping (inget eget lager) och nShift-orderintegration för fraktetiketter. Specter är styrande system av order, produkter, kategorier etc. Specters avgifter tillkommer.
Fraktjakt
Med Fraktjakt får du ett komplett molnbaserat system för dina frakter och du är i gång med dina fraktköp inom 2 minuter. Hos Fraktjakt automatiserar man enkelt hela sitt fraktflöde, från köpet i er webbutik till utskrivna frakt och tullhandlingar.
nShift
Tack vare nShift får kunderna flera leveransalternativ i sin checkout, vilket innebär att du möter kundens preferenser. Utöver det kopplas kundens val ihop med den bästa leveransaktören, samtidigt som nShift ser till att hålla buggarna borta och automatiserar frakt-orderflödet.
Sharespine
Sharespine erbjuder en integrationsplattform som gör det möjligt för dig som e-handlare att knyta ihop dina flöden, exempelvis marknadsplatser, affärssystem och ekonomisystem – till din butik.
Avazon
Med hjälp av Avazon kan du som Starweb-kund integrera din butik med de flesta av Vismas lösningar.
Hello Retail
Med Hello Retail ges du möjligheten att göra utskick som påminner kunder om deras kundkorgar, produktrekommendationer eller skicka ut när en produkt fått sänkt pris.
Packflow
Packflow automatiserar leverans- och frakthantering. Med deras direktkoppling hanterar du alla bokningar, sändningar och transportörer på ett och samma ställe, oavsett var du säljer. Packflow arbetar med de främsta transportörerna på den svenska marknaden, som DHL, Postnord, Budbee, för att nämna några.
Integrerade lösningar
Swish
Tillval
Tillval
Tillval
Swish för handel gör att kunden snabbt kan betala med sin mobil och Swish-appen.
Sello
Sello hjälper dig nå miljontals nya kunder på marknadsplatser och matchar er nuvarande produktdata mot de krav marknadsplatserna kräver, så att ni slipper göra jobbet manuellt. Samtidigt som Sello ser till att order- och fulfillment synkar automatiskt till och från plattformen.
Channable
Channable är allt-i-ett-verktyg för digitala marknadsföringsbyråer och annonsörer. Med hjälp av Channable kan du skapa och optimera feeder för plattformar över hela världen (t.ex. prisjämförelsetjänster, affiliater, display etc.) med hjälp av optimeringsregler. Med Channable API aktiverat i Nordisk E-handel möjliggör du orderhantering direkt mellan din butik och den marknadsplats du säljer på.
Mailchimp
Med Mailchimp hanterar du allt från nyhetsbrev, övergivna kundvagnar, kampanjer eller varför inte gratulera dina kunder på deras födelsedag?Med vår integration till Mailchimp synkas kunder, orders och sortiment så ni kan göra ännu mer specifik segmentering.
Paypal
Med PayPal kan du som e-handlare ge dina kunder möjligheten att betala precis som de vill – oavsett om det gäller kredit- och betalkort, PayPal eller andra betalningsmetoder. Med PayPal ges du möjlighet att ta betalt både på nätet, i butik eller på marknadsplatser.
Trustpilot
Med Trustpilot får du tillgång till ett enkelt verktyg för att inte bara samla kundomdömen kring din butik, men även öka kundlojaliteten på din sida.Öka din organiska och betalda trafik med hjälp av deras Rich Snippet-stjärnor och Google Seller Ratings, så att konsumenter hittar dig när de söker efter varumärken eller produkter. Trustpilot automatiserar din omdömesinsamling med anpassningsbara inbjudningar och påminnelser som skickas ut till dina kunder efter varje köp.
Get A Newsletter
Skicka riktade nyhetsbrev till dina kunder via vår integration till Get a Newsletter.
Prime Penguin
Genom Prime Penguin kan du som e-handlare lägga ut hela eller delar av ditt lager till en tredje part – det vill säga ett 3PL (tredjepartslager). Genom en smidig, molnbaserad plattform får du som kund tillgång till deras logistikpartners globalt.

Lorem ipsum dolor sit emet...

Funktioner
Plus
3000 per månad
Premium
5000 per månad
Platinum
8000 per månad
NEH Tailored
Offert
Hosting
Övervakning
Vi levererar mjukvara, drift, övervakning, service och support av din e-handel. Det gör att du kan fokusera mer på det som verkligen betyder något – att hjälpa dina kunder hitta produkter och tjänster de älskar. Våra servrar övervakas varje dag med larm som omedelbart skickas till drifttekniker för åtgärd.
SSL
Secure Sockets Layer (SSL) kryptering skyddar all data under överföring mellan e-handel och besökare, både i administrationen och butiksdelen.
Trafik
25GB / Mån
50GB / Mån
100GB / Mån
250GB / Mån
Mängd datatrafik som ingår per månad. Datatrafik mäts baserat utifrån antal besökare samt mängden innehåll du har på din sajt.
Kostnad för extra trafik
10:- / GB

Vår Customer Experience-funktionsöversikt ger en överblick kring de funktioner som direkt och indirekt påverkar och förbättrar kundens interaktion och upplevelse i din butik. Genom att erbjudsa kponverteringsökande verktyg, funktioner för kundlojalitet. B2B-funktioner samt stöd för internationell försäljning säkerställer vi att du kan erbjuda dina kunder en köpupplevelse i världsklass.

Några vanliga frågor

Här har vi samlat några vanligt förekommande frågor. Om du har fler funderingar, eller bara vill veta mer, är du givetvis varmt välkommen att kontakta oss.

Kontakta oss
Hur byter jag till Starweb?

Genom att använda dig av Starwebs flytthjälp, som ingår från Plus-paketet och upp. Flera hundra e-handlare har flyttat till Starweb från andra leverantörer.

Vi hjälper dig. För att importera informationen från din befintliga e-handel behöver du exportera produkterna till en Excel-fil. Alternativt genom en integration till ditt affärssystem.

Vilka kostnader kan tillkomma?

Butiken har ingen startavgift, endast en kostnad per månad. Du får en komplett e-handel som är redo direkt.

Vi rekommenderar att du väljer till ett designpaket samt  sökmotoroptimering och annonsering för din e-handel. Specialtillval, som exempelvis återförsäljare, kostar extra per månad, och även de partners vi jobbar med tar betalt för sina tjänster.

Finns det möjlighet att prova plattformen innan?

Absolut! Du kan prova Starwebs plattform gratis i 30 dagar – helt utan förutsättningar. Klicka här för att komma till formuläret!

Kan jag uppgradera i efterhand?

Självklart! Kontakta oss, så hjälper vi dig.

Hur säger jag upp min butik?

Om du av någon anledning skulle vilja avsluta ditt avtal med oss så kontaktar du vår support. De skickar i sin tur ut en blankett som du fyller i och skickar tillbaka till oss.