Automatisera ekosystemet

System som samarbetar sparar tid och pengar

Varför hantera ordrar manuellt?

Spara mycket tid med Starwebs automatiserade e-handel. Den manuella orderhanteringen minimeras och kringsystemen uppdateras automatiskt vid ny order, samt när ordern justeras.

Ny order

Minimera tiden för orderhantering.

När en ny order läggs skapar Starwebs plattform automatiskt en order eller faktura i bokföringen/ERP, reserverar beloppet i betallösningen, samt uppdaterar lagersaldona i lagersystemet.

När ordern är plockad upprättas automatiskt frakthandlingarna i fraktsystemet.

Befintlig order

Något som få plattformar klarar av.

En order behöver ofta justeras i efterhand ifall kunden har ångrat delar av sitt köp, bytt adress, vill utöka ordern med fler varor, eller en produkt på lagret har gått sönder.

Då uppdaterar Starwebs plattform automatiskt kund- och orderinformationen i bokföringen/ERP, reserverar om det nya beloppet i betallösningen, samt skapar nya frakthandlingar i frakt- och lagersystemet.

Bokföring, affärssystem eller butikskassa?

Skillnaden är stor. Rätt val beror helt på behoven.

Fortnox bokföring >

Bokföringsprogram med automation.

Fortnox är för mindre handlare, med eller utan fysisk butik, där revisorn kan logga in. Direktintegration med stöd för avtalsprislistor, delleveranser och flera lager.

fortnox

Automation: Ny order i Starweb överförs i realtid till Fortnox, som en order eller faktura. Vid orderjustering i Starweb uppdateras automatiskt Fortnox.

Specter ERP >

Affärssystem med automation.

Specter ERP med bokföring är för handlare som växer, med eller utan fysisk butik. Direktintegration med stöd för CRM, internationell handel, avtalsprislistor, stafflade priser, delleveranser, flera lager och mycket mer.

Specter affärssystem för Starweb e-handel

Automation: Ny order i Starweb överförs i realtid till Specter. Vid orderjustering i Specter uppdateras automatiskt Starweb.

Alla affärssystem >

Ett ERP ger bra översikt av ett eller flera lager, återrapportering av betalningar, avtalsprislistor, snabbare inventering och rapporter.


Alla kassasystem >

Omnikanal med e-handel och en eller flera fysiska butiker kräver ett bra kassasystem. Samtliga kanaler ska samspela så att kassa, e-handel och betalningar synkas med ERP och bokföring.

Betalning

Klarnas snabbkassa ingår hos Starweb. Smoooth!

Klarna Checkout >

Super-snabbkassa med automation.

Klarna har inga fasta avgifter och stöd för internationell handel. Få alltid betalt. Klarna tar all risk.

Automation: Vid ny order, samt orderjustering i Starweb reserveras automatiskt rätt belopp hos Klarna. Annulleras eller krediteras ordern sker det i båda systemen.

Svea Checkout >

Självlärande snabbkassa med automation.

Svea har inga fasta avgifter och hanterar både företag samt konsumenter i de nordiska länderna. Utbetalning efter 1 dag.

Svea Checkout för Starweb e-handel

Automation: Vid ny order, samt orderjustering i Starweb reserveras automatiskt rätt belopp hos Svea. Annulleras eller krediteras ordern sker det i båda systemen.

Alla betallösningar >

Jämför betallösningar utifrån lägsta pris, bäst kundupplevelse eller snabbast utbetalningstid.

Logistik & frakt

Lager samt plock-och-pack tar mycket manuell tid. Hur vill ni hantera ert lager?

Klarna Shipping Assistant >

I snitt 12% i konverteringsökning.

Med Klarna Shipping Assistent (KSA) erbjuder nu Klarna en fantastiskt mycket enklare och smidigare leveransupplevelse som gör shoppingen med anslutna handlare mycket roligare! KSA ger i snitt 12% i konverteringsökning och minskar risken för Abandoned Cart.

nShift Checkout för Starweb e-handel

Frakten är en avgörande del i shoppingupplevelsen och en viktig faktor för konverteringar.

nShift Checkout >

Eget lager med automation.

nShift Checkout ger en leveransupplevelse i premiumnivå! Få utskrift av fraktetiketter och automatiska transportbokningar. Eliminera dubbelarbete och manuell hantering som tar flera timmar per dag.

nShift Checkout för Starweb e-handel

Automation: Vid plockad order, samt orderjustering i Starweb skapas frakthandlingar i nShift i realtid. Vid utskrift i nShift, blir ordern automatiskt behandlad i Starweb. Annulleras ordern sker det i båda systemen.

Ongoing WMS >

Externt lager med automation.

Ongoing lagersystem (WMS) helautomatiserar lagret. Låt tredjepartslogistik (TPL) sköta lagret, plock-och-pack, emballage, returer, inleveranser m.m.

Ongoing Warehouse e-handel

Automation: Vid ny order, samt orderjustering i Starweb uppdateras Ongoing i realtid. Även Starweb uppdateras automatiskt vid orderjustering i Ongoing. Annulleras ordern sker det i båda systemen.

Eget lager >

Handlare som vill sköta sitt eget lager och transporter. Automatisera med ett fraktsystem och Starwebs automatiska orderflöden.

Externt lager >

Handlare som vill att tredje part sköter lagret med ett helautomatiserat lagersystem. Väx från en liten spelare till en stor.

Internationellt & B2B

Hantera företag & kommuner som kunder, eller väx utanför Sveriges gränser!

Kontakta oss för mer information

Fyll i formuläret eller se en online demo. Vi kontaktar dig så fort som möjligt.

Dina personuppgifter behandlas i enlighet med vår Integritetspolicy.