Automatiska orderflöden

Minimera tiden för orderhantering

Hantera flera system från ett system

Automatisera manuellt arbete och spara mycket tid.

Varför hantera ordrar manuellt i e-handeln? Starwebs plattform uppdaterar automatiskt hela ekosystemet med 4-5 olika system när en order läggs eller justeras, något som få plattformar klarar av.

Börja med en online demo så berättar vi mer om ekosystem.

Vid orderläggning

Automatiserade system som samarbetar hela vägen sparar mycket tid. När en order läggs skapar Starwebs plattform automatiskt antingen en order eller en faktura direkt i Fortnox bokföring, beroende på vad som önskas. Om det är en order i bokföringen reserveras köpbeloppet i Klarna/Svea, samt lagersaldona i Ongoing ifall man använder ett lagersystem.

När ordern är godkänd och plockad upprättas automatiskt frakthandlingar i Unifauns fraktsystem.

Vid orderjustering

En befintlig order kan behöva justeras av många olika anledningar. Exempelvis om en produkt på lagret har gått sönder, om kunden ångrar delar av sitt köp, har bytt adress, eller vill utöka ordern med fler varor.

Starwebs plattform kan i efterhand automatiskt uppdatera kund- och orderinformationen i Fortnox bokföring, reservera om det nya köpbeloppet i Klarna/Svea och skapa helt nya frakthandlingar med rätt vikt och orderrader i Unifauns fraktsystem samt Ongoings lagersystem.

1. Affärssystem (ERP)

2. Betalsätt

3. Frakt & logistik

Få hjälp med automatiska orderflöden

Fyll i uppgifterna så återkopplar Starweb.

Dina personuppgifter behandlas i enlighet med vår Integritetspolicy.