E-handel utöver det vanliga

Automatisera din e-handelsplattform och öka försäljningen

Se film

Klarna KCOv3 ingår alltid

Vilken e-handel passar dig bäst?

  • B2B PREMIUM är en komplett B2B-lösning med avancerade paketprodukter, bulkförsäljning, stafflade volympriser, flera adresser och underkonton per kund, styr betal- och fraktsätt per prislista, och mycket mer.
  • PREMIUM har automatisk marknadsföring och stöd för internationell e-handel, precis som de största B2C handlarna. Med intelligent sök och produktfiltrering hittar kunderna blixtsnabbt!
  • PLUS har många smarta funktioner för ökad försäljning såsom nyhetsbrev, rabattkoder och produktomdömen.
  • STANDARD är det minsta paketet med allt du behöver för att starta en e-handel. GDPR-godkänd, drift med jour och fri support.

Oavsett butiksstorlek ingår alltid en snygg design utan extra kostnad. Vill du växa ännu mer och öka försäljningen, då rekommenderar vi ett större designpaket som ofta genererar mer intäkter. Det tjänar du på.

Vi hjälper dig igång och bjuder på 3 timmar flytthjälp. Ingen startavgift. Prova gratis i 30 dagar!

Prata gärna e-handel med oss!

Dina personuppgifter behandlas i enlighet med vår Integritetspolicy.

Vanliga frågor

  • I samtliga storlekar ingår

    • Användarvänlig administration med dra-och-släpp gränssnitt
    • Snygg design som dina besökare kommer att älska
    • Professionell support på chatt, telefon och mejl
    • Drift med blixtsnabba laddtider och jourhavande drifttekniker, året runt
    • Klarna Checkout betalningar utan månadsavgift eller bindningstid. Endast transaktion.

    Prova gärna i 30 dagar, det är kostnadsfritt och helt utan förbindelser. Du kan även få en 20 minuters genomgång.

  • Hur kan jag byta plattform till Starweb?

    Vi har många kunder som bytt till Starweb från andra leverantörer. För att vi ska kunna importera informationen behöver du få ut produktunderlaget till en CSV-textfil eller Excel, alternativt om du redan använder ett affärssystem så går det smidigt att överföra.

    Bilder överförs samtidigt, annars laddas de enkelt upp i administratörsdelen. Om bilderna döps efter produkternas artikelnummer hittar de varandra automatiskt.

    Det ingår alltid kostnadsfritt upp till 3 timmar flytthjälp, därefter hjälper vi gärna till mot timersättning.

  • Vad skiljer butiksstorlekarna åt?

    • PREMIUM innebär automatiserad marknadsföring med samma möjligheter som de största handlarna, till en bråkdel av kostnaden. Öka försäljningen genom fler kunder och större snittorder. Med blixtsnabb produktfiltrering hittar kunden snabbt rätt bland tusentals produkter. Övergiven kundvagn fångar upp de som inte slutför sina köp med ett personligt mejl. Merförsäljning i kassan föreslår olika produkter i varukorgen, och bevaka produkter informerar kunder omedelbart när varan är åter i lager. Komplett försäljningsstatistik per land.
      Skräddarsydd design (12h) samt analys (3h) ingår för att öka konverteringen.
    • PLUS innebär manuell marknadsföring. För företag som växer och förstår sin målgrupp finns avancerad kundsegmentering för att hitta kunder som har handlat vid flera tillfällen, eller för ett visst belopp den senaste tiden. Skicka sedan riktade nyhetsbrev med en rabattkod eller erbjudande om fri frakt. Låt kunder lämna produktomdömen och sätta betyg. Genom unika produktfält kan kund ange en önskad text på sin t-shirt eller längd på en måttanpassad matta.
      Skräddarsydd design (8h) samt support deluxe uppföljning ingår.
    • STANDARD passar mindre företag med produktvarianter som färg/storlek och integrationer till facebook-gilla, produkt-feeds för prisagenter, Google Shopping, Google Analytics samt affärssystemet Fortnox.
      Skräddarsydd design (2h), jourhavande drifttekniker, SSL och fri support ingår.
  • Kan man få en skräddarsydd design?

    Javisst, i samtliga butiksstorlekar ingår mellan 2-12 timmar design, beroende på vad du väljer. Givetvis kan du köpa till fler designtimmar, eller uppgradera ditt designpaket.

    En av våra skickliga webbdesigners går igenom upplägg med dig, och skapar ett skräddarsytt utseende som gör att din e-handel verkligen står ut från mängden. Alla våra designer är responsiva och anpassade för mobil, surfplatta och dator.

    Du behöver inte ha några förkunskaper alls i HTML. Om du redan har ett samarbete med en extern webbyrå så kan de få tillgång till CSS och Javascript.

  • Hur fungerar drift och backup?

    Starweb driftas i världens största datormoln Amazon Cloud (AWS). Driften ingår i månadshyran och innebär hög säkerhet, redundans och blixtsnabba laddtider.

    Miljön övervakas och skalas automatiskt efter våra kunders behov. En dygnet-runt-jourhavande drifttekniker får omedelbart larm ifall det uppstår en driftstörning, året om. Butiken är dessutom skyddad med SSL-kryptering, och alla lösenord krypteras. Backup sker varje dygn.

    Prova gärna hur blixtsnabbt våra referensbutiker laddar.

  • Vilka kostnader kan tillkomma?

    Butiken har ingen startavgift eller dolda avgifter. Du får en komplett e-handel som är redo att marknadsföras direkt, och kan välja att byta upp dig till ett större designpaket eller sökmotoroptimera din butik.

    Specialtillbehör som ex. återförsäljare kostar extra per månad, och även de externa leverantörer vi jobbar med tar betalt för sina tjänster.

  • Vad är en personlig rådgivare?

    PREMIUM och PLUS får du en egen rådgivare som fungerar som din personliga kontakt hos oss. Skillnaden mot ordinarie support där vi berättar hur du ska göra är att här hjälper vi till att göra mindre ändringar i din e-handel.

    Det innebär lite mer avancerad support som faller utanför den ordinarie supporten. Ex. manuell handpåläggning för import av produkter eller enklare tips för din sökmotoroptimering. Arbete som utförs av en webbdesigner ingår ej. Upp till 1 h/mån avancerad support ingår.

  • Vilket domännamn får butiken?

    Du väljer själv vilken adress din e-handel ska ha. Det går bra med www.dittföretag.se eller ex. butik.dittföretag.se. Det senare är bra om du redan har en hemsida som du vill behålla.

    Skaffa ett domännamn hos ex. Loopia.se (pris ca 139 kr / år). Du behöver inte skaffa webbhotell, det ingår hos oss.

    Vi förbereder butiken för det domännamn du anger när du beställer en e-handel.

PREMIUM

Automatisera din e-handelsplattform och öka försäljningen

Få en demo