E-handel utöver det vanliga

Automatisera din e-handelsplattform och öka försäljningen

  • Kommer snart!

    Vald butik

    B2B-PREMIUM

    6 495

    SEK/MÅN. Lanseras i Q4, 2018!

    Läs mer om B2B-PREMIUM
    • Gör det komplexa i B2B enkelt
    • Allt i PREMIUM ingår
      B2B-PREMIUM automatiserar din marknadsföring och ger smart B2B-funktionalitet till medelstora företag, med samma behov som stora företag.

      Alla funktioner i PREMIUM ingår.
    • Stafflade volympriser
      Genom ett stafflat volympris kan dina kunder få större rabatter desto fler de handlar. Ex 1-9st = 150 kr/st, 10-49st = 125 kr/st, 50+ = 100 kr/st.

      Varje prislista kan ha ett fast pris per intervall, alternativt en rabatt i procent utifrån prislistans ordinarie pris.
    • Paketprodukter i SET och D-pack
      Med paketprodukter hjälper du dina kunder att handla mer. Förutom SET av olika produkter, kan man kombinera flera av samma produkt. Från verktygskit med cikelsåg och skruvdragare, till sminkset med ögonskugga och nagellack.

      Sälj som D-pack om 6 eller 12 st, eller så många du önskar. Möjlighet finns att endast visa utvalda D-pack produkter för dina återförsäljare.
    • Multipla inloggningar per kundkonto
      Större företag, organisationer och myndigheter har ofta behov av flera inloggningar kopplat till ett och samma konto. Varje konto kan skapa så många användare de önskar, med samma eller olika faktura- och leveransadresser per användare.

      Få alla användarnas fakturor skickade till en och samma e-postadress.
    • Flera faktura- och leveransadresser
      Inloggade kunder kan skapa helt nya, eller återanvända deras tidigare faktura- och leveransadresser.

      Direkt i kassan kan kund markera utvalda adresser som favoriter. Dessa prioriteras vid nästa beställning och hamnar då överst.
    • Kundunika prislistor och återförsäljare
      Hantera återförsäljare, privatkunder samt VIP-kunder i samma butik. Tilldela dina kunder olika prislistor och styr sortiment samt produktpriser för varje prislista.

      Anger du ett specifikt pris på ÅF-prislistan till en produkt visas det priset när återförsäljaren loggar in, annars visas produktens ord. pris.
    • Krav på inloggning (lås ute kunder)
      Krav på inloggning möjliggör individuell tillgång till priser och sortiment. Begränsa besökare från att se priser eller produkter och på så sätt stäng ute kunder som inte är återförsäljare.

      Med ett klick kan du antingen godkänna, neka eller ändra deras inloggning. Kategorisera kunderna med kundtaggar.
    • Kundvagnsimport för snabborder (bulk)
      Låt dina kunder lägga order snabbt genom att importera en enkel CSV-textfil rakt in i kundvagnen som en bulkorder. Alternativt kan kunderna i realtid söka och lägga produkter direkt i kundvagnen, utan att lägga tid på att navigera sig genom butiken.

      Gör det smidigt vid bulkköp av hundratals orderrader och eliminerar felinmatningar.
    • Styr betal- och fraktsätt per prislista och land
      B2B kunder skiljer sig från B2C när det kommer till önskemål kring betal- och fraktsätt. Hantera B2B enskilt och anpassa betal- och fraktsätt efter vad som är mest lämpligt för dessa kunder och i vilket land de befinner sig i.

      Utifrån prislista går det enkelt att anpassa fraktintervall och prissättning, koppla unika fraktsätt till respektive betalsätt och att skapa unika B2B gränser för fraktfritt.
    • Leverantörsorderläggning via API
      Ge leverantörer möjligheten att automatiserat skapa ordrar direkt i din e-handel via Starweb API. Helt i realtid. Starweb API ger alla system möjligheten att hämta eller skicka produkter, kunder och order till eller från din e-handel.

      Starweb API ingår i samtliga butiksstorlekar.
    • Återköp av tidigare order
      Inloggade kunder kan enkelt skapa en ny beställning utifrån tidigare order och göra ett återköp. I orderhistoriken ser man alla sina order, och det går otroligt snabbt att lägga en ny likadan, eller liknande order.

      Med ett klick kopieras ens tidigare order till kundvagnen.
    • Läs mer om B2B-PREMIUM
  • Vald butik

    PREMIUM

    3 795

    SEK/mån

    Läs mer om PREMIUM
    • Automatiserad marknadsföring
    • Allt i PLUS ingår
      PREMIUM automatiserar din marknadsföring och ger samma möjligheter som de största handlarna har. Personlig e-handel för dig som vill öka konverteringen.

      Alla funktioner i PLUS ingår.
    • Skräddarsydd design, 12 timmar
      Det ingår upp till 12 timmar responsiv, skräddarsydd design värd 13200 kr.

      Design inger förtroende och är viktigare än man tror. En skicklig webbdesigner går igenom upplägg med dig och skapar ett inbjudande utseende som gör att din butik verkligen står ut från mängden.

      Skicka gärna in designförslag. Givetvis kan du utöka med fler designtimmar.
    • PREMIUM analys, 3 timmar
      Det ingår upp till 3 timmar konverteringsoptimering i en analys värd 3300 kr.

      Vi vill att din butik ska bli framgångsrik, och analyserar butiken steg-för-steg med fokus på kundbemötande, ökad försäljning, och att skapa rätt köpupplevelse för dina kunder.

      Resultatet blir en konkret lista med förslag på förbättringar.
    • Nyhet! Internationell multivaluta
      En valutaomvandlare kan räcka långt, men för de e-handlare som är verksamma i flera länder och med flera valutor är det oftast ett krav att marknadsanpassa både pris och sortiment.

      Med multivaluta och unika priser per valuta kan alla prisstrategier förverkligas oavsett valuta. En korrekt prissättning som inte bara ser snyggare ut, utan som dessutom är konkurrenskraftig.

      Ange exakta priser i varje landsprislista, samt för återförsäljare i varje land.
    • Blixtsnabb produktfiltrering
      Kundanpassad produktfiltrering för att hitta rätt bland 1000-tals produkter, i realtid!

      Gör det enkelt för besökaren att filtrera fram rätt produkter efter egenskaper som åldersgrupp, varianter, varumärken och prisintervall. Egenskapsfälten skapas helt fritt utifrån produktsortimentets förutsättningar.
    • Smart sök med autokomplettering
      Snabba och relevanta sökträffar i realtid sker på det valda språket och den valda valutan via Elasticsearch. En smart sökfunktion med autokomplettering och stöd för felstavning.

      Dessutom visas produktfiltreringen i sökresultatet.
    • Inspirerande merförsäljning i kassan
      Föreslå automatiskt lämpliga merförsäljningsprodukter utifrån produkterna i kundvagnen, eller välj ut specifika produkter i olika prisspann ex. 0-200 kr, 200-500 kr etc baserat på varuvärdet i kundvagnen.

      Ett effektivt sätt att öka ordervärdet.
    • Smarta "åter i lager" aviseringar
      Kunderna får möjlighet att bevaka produkter som är slut och få ett mejl så fort produkten åter är i lager. Locka kunden att avsluta sitt köp.

      Verktyg som kraftigt kan öka din merförsäljning.
    • Intelligent övergiven kundvagn
      Låt befintliga kunder få ett trevligt påminnelsemejl att de har en sparad kundvagn. Fånga dessutom upp 67 av 100 nya potentiella kunder som inte slutför sina köp.

      Använd retargeting till kunder i form av ett påminnelsemejl, och anpassa budskapet utifrån kundvagnens varuvärde och bestäm när mejlet ska skickas.

      Lägg gärna med en rabattkod på fri frakt för att driva kunden mot ett köp.
    • Ta betalt med Swish
      Swish för handel gör att kunden snabbt kan betala med sin mobil och Swish-appen. Enkelt för både privatpersoner och företag.

      6 miljoner svenskar använder Swish och betalningen är omedelbart på ditt konto.
    • Fantastiska försäljningsrapporter
      Fyra fantastiska rapporter som berättar om försäljningen på olika sätt.

      I sökverktyget sätts parametrarna för vad rapporten ska bygga på utifrån filter och ett specificerat datumintervall.
    • Läs mer om PREMIUM
  • Mest populär

    Vald butik

    PLUS

    2 495

    SEK/mån

    Läs mer om PLUS
    • Segmentera dina målgrupper
    • Allt i MELLAN ingår
      PLUS är för dig som känner din målgrupp och ger dig alla tänkbara sätt till smart marknadsföring. För dig som endast nöjer sig med det bästa.

      Alla funktioner i MELLAN ingår.
    • Skräddarsydd design, 8 timmar
      Det ingår upp till 8 timmar responsiv, skräddarsydd design värd 8800 kr.

      En skicklig webbdesigner skapar en butiksdesign som verkligen inbjuder till köp.

      Givetvis kan du utöka med fler designtimmar.
    • Support deluxe: Personlig rådgivare
      Under ditt första e-handelsår följer vi upp och stöttar dig så du verkligen kommer igång. Vi tar kontakt med dig flera gånger första året, därefter årligen.

      Upp till 1 timme / mån ingår med din rådgivare. Vi finns här för att hjälpa dig på din e-handelsresa med förslag på förbättringar, produktimport, enklare designhjälp eller annat du behöver hjälp med.
    • Fler språk och valutaomvandling
      SEK ingår som standard. Välj fritt vilka valutor du önskar t ex EUR, DKK, NOK, GBP. Du bestämmer själv vilken valuta som ska vara standardvaluta. En omvandling görs av standardvalutan till ett uppskattat pris i annan valuta, t ex 100 SEK = $11.50.

      Anpassa fraktkostnad och betalningsmöjligheter till olika länder.

      Med internationell momshantering kan momsinställningar göras för respektive land och specifika momssatser kan anges för enskilda produkter.
    • Rabatt med rabattkoder
      Dela ut rabattkoder till dina lojala kunder eller via sociala medier för att locka nya kunder.

      Ange rabatter med viss giltighetstid eller rabattera utgående produkter. Välj mellan fasta eller procentuella rabatter, rabatt på specifika produkter eller kategorier, eller varför inte bjuda på frakten?
    • Riktade nyhetsbrev och kampanjer
      E-postmarknadsföring som ger resultat till både kunder och prenumeranter. Skicka nyhetsbrev direkt till dina kunder genom den inbyggda Get a Newsletter-integrationen eller exportera e-postadresserna.

      Gör riktade kampanjer eller nyhetsbrev med utskick baserat på din sökning, filtrering samt kundtaggar och öka din merförsäljning markant.
    • Avancerad kundsegmentering
      Avancerade kundfilter för anpassade utskick och erbjudanden till exakt rätt målgrupp.

      Välj ett filter, kombinera flera eller lägg till valfritt sökord för att få ett så exakt sökresultat som möjligt för bättre träffsäkerhet. Skapar återkommande kunder!
    • Spara kundvagn automatiskt
      Påbörja köpet på datorn och slutför det i mobilen. Kundvagnen sparas automatiskt så fort kunden är inloggad. Förenklar för kunden och ökar antalet beställningar.
    • Produktomdömen och betyg
      Visa betyg och produktomdömen direkt i butiken. Få Facebook likes och låt kunder lämna kommentarer, göra sociala delningar samt betygsätta dina produkter med 1-5 stjärnor.
    • Samtliga betalsätt
      Med kort-, faktura-, internetbank- och delbetalning får du trygga betalsätt som ökar din försäljning. Låt din kund själv välja hur mycket de vill betala varje månad genom att dela upp sin betalning.

      Med egen fakturahantering kan du fakturera själv utan krångel, skapa kreditfakturor och hantera flera dokument med en massutskrift.

      Integration till Klarna Checkout och DIBS Easy snabbkassor ingår, med alla betalsätt i en enda lösning. Smidigt både för dig och dina kunder, med minimal administration.
    • Import/export via Excel (CSV)
      Genom att importera och exportera artikelinformation med beskrivningar, priser och lager etc sparar du massor av tid och minimerar felaktigheter. Även rabattkoder kan importeras.

      Det går att importera 1000-tals produkter från vilken sorts CSV-fil som helst!
    • Kundunika produktfält
      Flexibla fält där kunden själv anger den information de önskar på produkten såsom texttryck fram/bak på en t-shirt, märkningar eller ex. graveringar.

      Fälten kan även användas vid exempelvis måttbeställningar för att räkna fram totalpriset baserat på längden på en matta.
    • Flera användare (olika behörigheter)
      Skapa flera administratörer som användare i admin med olika behörighetsnivåer.

      Du tilldelar de olika administratörerna områden som de kan hantera, ex. order för lagerpersonal etc. Inga extra kostnader tillkommer per användare.
    • Relaterade produkter
      Du länkar enkelt samman produkter med varandra. Antingen som tillbehör eller som rekommendationer till en viss produkt och på så vis kopplar samman olika produkter.
    • Läs mer om PLUS
  • Vald butik

    MELLAN

    1 395

    SEK/mån

    Läs mer om MELLAN
    • Ett perfekt skyltfönster
    • Responsiv design, 2 timmar
      Det ingår upp till 2 timmar responsiv design värd 2200 kr.

      En skicklig webbdesigner anpassar färgerna samt beskär din befintliga logotyp i en av våra responsiva designmallar. Givetvis kan du utöka med fler designtimmar.

      Både butik och administration fungerar lika bra på dator, surfplatta samt mobil och anpassar sig automatiskt efter skärmstorleken, oavsett enhet.
    • Hjälp att flytta, 3 timmar
      Att byta till Starweb går snabbt och kan göras när som helst.

      Det ingår alltid upp till 3 timmar kostnadsfri flytthjälp till Starweb från din nuvarande leverantör. Därefter kan vi givetvis hjälpa till mot timersättning.

      Välkommen till en bättre e-handelsleverantör.
    • Fri support på telefon, chatt och mejl
      Det är viktigt att komma igång, och lika viktigt att hålla igång. Vi har många års erfarenhet av e-handel och finns här för att hjälpa dig på din e-handelsresa.

      Prova Starweb, du blir inte besviken.
    • GDPR godkänd plattform
      Starweb plattform utvecklas löpande och uppfyller alla krav som datainspektionen har enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

      Som kund får du dessutom tillgång till färdigskrivna e-handelsavtal till konsumenter, anpassade enligt GDPR kraven och framtagna av en av Sveriges vassaste advokatbyråer inom GDPR.
    • 99.95% drift och dygnet-runt-jour
      Hela driftmiljön är redundant och butikerna uppdateras löpande – utan nertid. De senaste 12 mån har Starweb haft otroliga 99.95% i upptid.

      Starweb e-handel driftas i Amazon Cloud (AWS) som övervakas och skalas helt automatiskt. Driften ingår i månadshyran och säkerhetskopiering sker varje natt.

      Jourhavande drifttekniker får omedelbart larm ifall det uppstår en driftstörning, dygnet runt!
    • Produktvarianter med suffix
      Visa dina produkter i olika utföranden såsom färg, storlek, modell eller skapa en egen variant. Med några få knapptryckningar och dra-och-släpp-gränssnitt kan kunden enkelt se alla tillgängliga alternativ.

      Addera enkelt suffix till artikelnummer, ex. artnr A1000 i röd, rosa och blå färg kan automatiskt bli artnr A1000-rod, A1000-rosa, A1000-bla. Tidsbesparande!
    • Fraktkostnader i olika intervaller
      Fraktkostnaden kan justeras i intervaller, baserat på vikt (kg). Ger valmöjlighet att använda olika fraktpriser för olika produkter.
    • Kortbetalning och DIBS Easy
      Erbjud dina kunder fler betalningsmöjligheter med kort. Välj bland en mängd kortbetalningsleverantörer. Nu ingår även integration till DIBS Easy snabbkassa!
    • Google Shopping och prisagenter
      Integration till Google Shopping och de största prisagenterna Kelkoo, ShopALike, Prisjakt och Pricerunner ingår.

      I Google Shopping visas produktannonser med bild och pris direkt i Googles sökresultat.

      Produktfilen sköter sig helt automatiskt, och ser till att priser, beskrivningar etc alltid är uppdaterade, utan manuellt arbete.
    • Fortnox affärssystem
      Integration till Fortnox affärssystem ingår och hämtar automatiskt alla produkter, samtliga prislistor samt lagersaldo från Fortnox.

      Nya webborder överförs automatiskt till Fortnox. Ställ in om Starweb eller Fortnox ska vara styrande system.

      (Fortnox avgifter tillkommer för affärssystem+API)
    • Flexibel kassa med ordermeddelande
      Välj mellan en, två eller tre kolumner i butikens kassa, och bestäm själv vilka kundfält som ska synas samt skapa egna fält.

      Genom en optimerad kassa kan du förhindra avbrutna köp och skapa en enklare köpprocess med mindre scrollande och färre steg.

      Kund har möjlighet att lämna meddelande i samband med order, som senare kan besvaras från administratörsdelen.
    • En supermodern administration
      Administratörsdelen har ett gränssnitt och ett CMS som alla förstår. Ändra enkelt utseende på sidor genom att placera funktioner, bilder och texter var du vill med dra-och-släpp.
    • Ökad synlighet på Google
      Produkter, kategorier och sidor sökmotoroptimeras automatiskt utifrån deras beskrivning, vilket gör det lätt för kunder att hitta dig på Google.

      Många e-handlare har ökat sin försäljning markant efter de bytt till Starweb e-handel.
    • SSL-kryptering
      Med ett tryggt och kostnadsfritt SSL-certifikat från Let’s Encrypt skyddar du dina kunders adressuppgifter och lösenord.

      SSL samt responsiv e-handel gör att Google rankar butiken högre.
    • Läs mer om MELLAN

Google Ads annonsering

För att skapa en hög konverteringsgrad med Google Ads krävs det kunskap och planering. Starweb hjälper dig med allt från sökordsanalys, åtgärdsplan, A/B testning, månatliga förbättringar och resultatuppföljning.

Hitta rätt besökare, driv kvalitativa leads och omvandla de till kunder.

SEM, kvalitativ sökordsannonsering

Sökmotoroptimering

Långsiktig sökmotoroptimering justeras hela tiden efterhand som Google ändrar spelplanen. Starweb hjälper dig med all On Page SEO från sökordsanalys, åtgärdsplan, månatliga förbättringar och resultatuppföljning.

Med fokus på konvertering kan alla sorters konverteringar öka.

SEO, långsiktig sökmotoroptimering

Prata gärna e-handel med oss!

Dina personuppgifter behandlas i enlighet med vår Integritetspolicy.

Vanliga frågor

  • I samtliga storlekar ingår

    • Supermodern administration med dra-och-släpp gränssnitt
    • Skräddarsydd design som dina besökare kommer att älska
    • Professionell support på chatt, telefon och mejl
    • Drift med blixtsnabba laddtider och jourhavande drifttekniker, året runt

    Prova gärna i 30 dagar, det är kostnadsfritt och helt utan förbindelser. Du kan även få en 20 minuters genomgång.

  • Hur kan jag byta plattform till Starweb?

    Vi har många kunder som bytt till Starweb från andra leverantörer. För att vi ska kunna importera informationen behöver du få ut produktunderlaget till en CSV-textfil eller Excel, alternativt om du redan använder ett affärssystem så går det smidigt att överföra.

    Bilder överförs samtidigt, annars laddas de enkelt upp i administratörsdelen. Om bilderna döps efter produkternas artikelnummer hittar de varandra automatiskt.

    Det ingår alltid kostnadsfritt upp till 3 timmar flytthjälp, därefter hjälper vi gärna till mot timersättning.

  • Vad skiljer butiksstorlekarna åt?

    • PREMIUM innebär automatiserad marknadsföring. Du får samma möjligheter som de största handlarna har, till en bråkdel av kostnaden. Öka försäljningen genom fler kunder och större snittorder. Blixtsnabb produktfiltrering gör att kunden snabbt hittar rätt bland tusentals produkter. Övergiven kundvagn fångar upp kunder som inte slutför sina köp med ett personligt mejl. Merförsäljning i kassan föreslår olika produkter i varukorgen, medan bevaka produkter gör att kunder omedelbart vet när varan är åter i lager. Komplett statistik visar all försäljning per land.
      Skräddarsydd design (12h) samt analys (3h) ingår för att öka konverteringen.
    • PLUS innebär manuell marknadsföring. För företag som växer och förstår sin målgrupp finns avancerad kundsegmentering för att hitta kunder som har handlat vid flera tillfällen, eller för ett visst belopp den senaste tiden. Skicka sedan riktade nyhetsbrev som innehåller en rabattkod eller erbjudande om fri frakt. Låt kunder lämna produktomdömen och sätta betyg. Genom unika produktfält kan kund ange en egen text på sin t-shirt eller önskad längd på en måttanpassad matta.
      Skräddarsydd design (8h) samt support deluxe uppföljning ingår.
    • MELLAN passar mindre företag med produktvarianter som färg/storlek och integrationer till kortbetalning, facebook-gilla, produkt-feeds för prisagenter, Google Shopping, Google Analytics samt affärssystemet Fortnox.
      Skräddarsydd design (2h), jourhavande drifttekniker, ssl och fri support ingår.
  • Kan man få en skräddarsydd design?

    Javisst, i samtliga butiksstorlekar ingår mellan 2-12 timmar design, beroende på vad du väljer. Givetvis kan du köpa till fler designtimmar, eller uppgradera ditt designpaket.

    En av våra skickliga webbdesigners går igenom upplägg med dig, och skapar ett skräddarsytt utseende som gör att din e-handel verkligen står ut från mängden. Alla våra designer är responsiva och anpassade för mobil, surfplatta och dator.

    Du behöver inte ha några förkunskaper alls i HTML. Om du redan har ett samarbete med en extern webbyrå så kan de få tillgång till CSS och Javascript.

  • Hur fungerar drift och backup?

    Starweb driftas i världens största datormoln Amazon Cloud (AWS). Driften ingår i månadshyran och innebär hög säkerhet, redundans och blixtsnabba laddtider.

    Miljön övervakas och skalas automatiskt efter våra kunders behov. En dygnet-runt-jourhavande drifttekniker får omedelbart larm ifall det uppstår en driftstörning, året om. Butiken är dessutom skyddad med SSL-kryptering, och alla lösenord krypteras. Backup sker varje dygn.

    Prova gärna hur blixtsnabbt våra referensbutiker laddar.

  • Vilka kostnader kan tillkomma?

    Butiken har ingen startavgift eller dolda avgifter. Du får en komplett e-handel som är redo att marknadsföras direkt, och kan välja att byta upp dig till ett större designpaket eller sökmotoroptimera din butik.

    Specialtillbehör som ex. återförsäljare kostar extra per månad, och även de externa leverantörer vi jobbar med tar betalt för sina tjänster.

  • Vad är en personlig rådgivare?

    PREMIUM och PLUS får du en egen rådgivare som fungerar som din personliga kontakt hos oss. Skillnaden mot ordinarie support där vi berättar hur du ska göra är att här hjälper vi till att göra mindre ändringar i din e-handel.

    Det innebär lite mer avancerad support som faller utanför den ordinarie supporten. Ex. manuell handpåläggning för import av produkter eller enklare tips för din sökmotoroptimering. Arbete som utförs av en webbdesigner ingår ej. Upp till 1 h/mån avancerad support ingår.

  • Vilket domännamn får butiken?

    Du väljer själv vilken adress din e-handel ska ha. Det går bra med www.dittföretag.se eller ex. butik.dittföretag.se. Det senare är bra om du redan har en hemsida som du vill behålla.

    Skaffa ett domännamn hos ex. Loopia.se (pris ca 139 kr / år). Du behöver inte skaffa webbhotell, det ingår hos oss.

    Vi förbereder butiken för det domännamn du anger när du beställer en e-handel.

PREMIUM

Automatisera din e-handelsplattform och öka försäljningen

Demo