E-handel utöver det vanliga

Automatisera din e-handelsplattform och öka försäljningen

Klarna KCOv3 ingår alltid

Vilken e-handel passar dig bäst?

  • PREMIUM är en heltäckande B2C-lösning med automatisk marknadsföring och stöd för internationell e-handel, precis som de största handlarna. Med intelligent sök och produktfiltrering hittar kunderna blixtsnabbt!
  • PLUS har många smarta funktioner för ökad försäljning såsom nyhetsbrev, rabattkoder och produktomdömen.
  • MELLAN är det minsta paketet med allt du behöver för att starta en e-handel. GDPR-godkänd, drift med jour och fri support.

Oavsett butiksstorlek ingår alltid en snygg design för 0 kr. Titta gärna på ett större designpaket då det ofta genererar mer intäkter. Det tjänar du på.

Vi hjälper dig igång och bjuder på 3 timmar flytthjälp. Ingen startavgift. Prova gratis i 30 dagar!

Google Ads annonsering

För att skapa en hög konverteringsgrad med Google Ads krävs det kunskap och planering. Starweb hjälper dig med allt från sökordsanalys, åtgärdsplan, A/B testning, månatliga förbättringar och resultatuppföljning.

Hitta rätt besökare, driv kvalitativa leads och omvandla de till kunder.

SEM, kvalitativ sökordsannonsering

Sökmotoroptimering

Långsiktig sökmotoroptimering justeras hela tiden efterhand som Google ändrar spelplanen. Starweb hjälper dig med all On Page SEO från sökordsanalys, åtgärdsplan, månatliga förbättringar och resultatuppföljning.

Med fokus på konvertering kan alla sorters konverteringar öka.

SEO, långsiktig sökmotoroptimering

Prata gärna e-handel med oss!

Dina personuppgifter behandlas i enlighet med vår Integritetspolicy.

Vanliga frågor

  • I samtliga storlekar ingår

    • Supermodern administration med dra-och-släpp gränssnitt
    • Skräddarsydd design som dina besökare kommer att älska
    • Professionell support på chatt, telefon och mejl
    • Drift med blixtsnabba laddtider och jourhavande drifttekniker, året runt

    Prova gärna i 30 dagar, det är kostnadsfritt och helt utan förbindelser. Du kan även få en 20 minuters genomgång.

  • Hur kan jag byta plattform till Starweb?

    Vi har många kunder som bytt till Starweb från andra leverantörer. För att vi ska kunna importera informationen behöver du få ut produktunderlaget till en CSV-textfil eller Excel, alternativt om du redan använder ett affärssystem så går det smidigt att överföra.

    Bilder överförs samtidigt, annars laddas de enkelt upp i administratörsdelen. Om bilderna döps efter produkternas artikelnummer hittar de varandra automatiskt.

    Det ingår alltid kostnadsfritt upp till 3 timmar flytthjälp, därefter hjälper vi gärna till mot timersättning.

  • Vad skiljer butiksstorlekarna åt?

    • PREMIUM innebär automatiserad marknadsföring. Du får samma möjligheter som de största handlarna har, till en bråkdel av kostnaden. Öka försäljningen genom fler kunder och större snittorder. Blixtsnabb produktfiltrering gör att kunden snabbt hittar rätt bland tusentals produkter. Övergiven kundvagn fångar upp kunder som inte slutför sina köp med ett personligt mejl. Merförsäljning i kassan föreslår olika produkter i varukorgen, medan bevaka produkter gör att kunder omedelbart vet när varan är åter i lager. Komplett statistik visar all försäljning per land.
      Skräddarsydd design (12h) samt analys (3h) ingår för att öka konverteringen.
    • PLUS innebär manuell marknadsföring. För företag som växer och förstår sin målgrupp finns avancerad kundsegmentering för att hitta kunder som har handlat vid flera tillfällen, eller för ett visst belopp den senaste tiden. Skicka sedan riktade nyhetsbrev som innehåller en rabattkod eller erbjudande om fri frakt. Låt kunder lämna produktomdömen och sätta betyg. Genom unika produktfält kan kund ange en egen text på sin t-shirt eller önskad längd på en måttanpassad matta.
      Skräddarsydd design (8h) samt support deluxe uppföljning ingår.
    • MELLAN passar mindre företag med produktvarianter som färg/storlek och integrationer till kortbetalning, facebook-gilla, produkt-feeds för prisagenter, Google Shopping, Google Analytics samt affärssystemet Fortnox.
      Skräddarsydd design (2h), jourhavande drifttekniker, ssl och fri support ingår.
  • Kan man få en skräddarsydd design?

    Javisst, i samtliga butiksstorlekar ingår mellan 2-12 timmar design, beroende på vad du väljer. Givetvis kan du köpa till fler designtimmar, eller uppgradera ditt designpaket.

    En av våra skickliga webbdesigners går igenom upplägg med dig, och skapar ett skräddarsytt utseende som gör att din e-handel verkligen står ut från mängden. Alla våra designer är responsiva och anpassade för mobil, surfplatta och dator.

    Du behöver inte ha några förkunskaper alls i HTML. Om du redan har ett samarbete med en extern webbyrå så kan de få tillgång till CSS och Javascript.

  • Hur fungerar drift och backup?

    Starweb driftas i världens största datormoln Amazon Cloud (AWS). Driften ingår i månadshyran och innebär hög säkerhet, redundans och blixtsnabba laddtider.

    Miljön övervakas och skalas automatiskt efter våra kunders behov. En dygnet-runt-jourhavande drifttekniker får omedelbart larm ifall det uppstår en driftstörning, året om. Butiken är dessutom skyddad med SSL-kryptering, och alla lösenord krypteras. Backup sker varje dygn.

    Prova gärna hur blixtsnabbt våra referensbutiker laddar.

  • Vilka kostnader kan tillkomma?

    Butiken har ingen startavgift eller dolda avgifter. Du får en komplett e-handel som är redo att marknadsföras direkt, och kan välja att byta upp dig till ett större designpaket eller sökmotoroptimera din butik.

    Specialtillbehör som ex. återförsäljare kostar extra per månad, och även de externa leverantörer vi jobbar med tar betalt för sina tjänster.

  • Vad är en personlig rådgivare?

    PREMIUM och PLUS får du en egen rådgivare som fungerar som din personliga kontakt hos oss. Skillnaden mot ordinarie support där vi berättar hur du ska göra är att här hjälper vi till att göra mindre ändringar i din e-handel.

    Det innebär lite mer avancerad support som faller utanför den ordinarie supporten. Ex. manuell handpåläggning för import av produkter eller enklare tips för din sökmotoroptimering. Arbete som utförs av en webbdesigner ingår ej. Upp till 1 h/mån avancerad support ingår.

  • Vilket domännamn får butiken?

    Du väljer själv vilken adress din e-handel ska ha. Det går bra med www.dittföretag.se eller ex. butik.dittföretag.se. Det senare är bra om du redan har en hemsida som du vill behålla.

    Skaffa ett domännamn hos ex. Loopia.se (pris ca 139 kr / år). Du behöver inte skaffa webbhotell, det ingår hos oss.

    Vi förbereder butiken för det domännamn du anger när du beställer en e-handel.

PREMIUM

Automatisera din e-handelsplattform och öka försäljningen

Få en demo