Flytthjälp till Starweb

Att byta plattform kan göras när som helst under året

Starweb hjälper er. Ring oss på 040-602 09 00 eller 08-509 100 00 så berättar vi mer.

Vanliga frågor

  • Vad kostar det att få hjälp att flytta?

    Vi hjälper dig att flytta. Vi kan inte garantera att all information går att flytta utan det beror mycket på din förra e-handelsleverantör och vilken information som går att få ut men vi kommer göra vårt bästa!

    Det ingår kostnadsfritt upp till 3 timmar flytthjälp, därefter hjälper vi gärna till mot timersättning.

  • Hur snabbt hjälper ni mig att flytta?

    Det tar sällan mer än en vecka, oftast löser vi det inom 4-5 arbetsdagar.

  • Jag har mycket produktbilder, hur flyttar jag dessa?

    • I administrationen kan du ladda upp 10.000-tals bilder från din dator
    • Ett par affärssystem kan överföra bilder direkt till Starweb, ifall bilderna är inlagda där
    • Större kunder kan skicka produktbilder genom Starweb API

    Döp bilderna till produkternas artikelnummer så hittar de varandra automatiskt, ex. artikelnr ”A1000” och bildnamn ”A1000.jpg”. Bilderna skalas automatiskt om ifall de är för stora. Med import/export via Excel kan du koppla flera bilder per produkt.

    Om du inte har bilderna, be din förra e-handelsleverantör skicka bilderna i en ZIP-fil eller dylikt. Det bör inte vara något problem. Ni har rätt till era egna bilder.

  • Vad händer med mina länkar på Google?

    Ibland har man lagt ut mycket pengar på sökmotoroptimering, eller funnits online i många år med bra placeringar på Google.

    Om din förra e-handelsleverantör exporterar länkarna kan vi importera dessa så du inte tappar länkkraft på Google. Så kallade 301-ompekningar.

    Vi rekommenderar varmt Starwebs sökmotoroptimering som gynnat många av våra kunders försäljning.

  • Kan jag flytta över mina kunder?

    Ja, via kundimport! Om din förra e-handelsleverantör exporterar kunderna till en CSV-fil kan vi importera dessa, förutsatt att de har en e-postadress.

    I Starweb kan man därefter enkelt göra ett e-postutskick till kunderna och be de återställa sitt lösenord. Vips så är de aktiverade!

    Glöm inte att ha ett bra introduktionserbjudande i den nya butiken.

  • Kan jag lägga in produkter manuellt i butiken?

    Ja, absolut. Det går dessutom att duplicera / kopiera en produkt och då går det snabbare.

  • Jag har sparat produkterna från min förra butik i en fil, hur gör jag nu?

    Prata med Starweb support, eller gå till din ”Administrationsdel > Inställningar > Importera data” och importera din fil. Tänk på att filen måste ha filändelsen .csv

  • Mina produkter är nu överförda, men ligger inte i några kategorier. Hjälp!

    Gå till din ”Administrationsdel > Produkter > Markera dina produkter” och klicka sen ”Ändra markerade produkter”.

    Med den inbyggda massuppdateringen kan du enkelt ändra priser, vikt, lager eller byta kategorier. Det tar bara några sekunder, om du har frågor prata gärna med Starweb support.

Jag vill byta till Starweb!

Dina personuppgifter behandlas i enlighet med vår Integritetspolicy.