Byt plattform till Starweb

Vi hjälper dig. Det går snabbt att byta och kan göras när som helst under året

Det ingår alltid kostnadsfritt upp till 3 timmar flytthjälp, därefter hjälper vi gärna till mot timersättning.

Jag vill byta till Starweb!

Vanliga frågor

  • Vad kostar det att få hjälp med flytt till Starweb?

    Som ny kund hjälper vi dig att flytta dina produkter kostnadsfritt. Vi kan inte garantera att all information går att flytta utan det beror mycket på din förra webbutiksleverantör och vilken information som går att få ut men vi kommer göra vårt bästa!

  • Hur snabbt hjälper ni mig att flytta till er?

    Det tar sällan mer än en vecka, oftast löser vi det inom 4-5 arbetsdagar.

  • Jag har mängder med produktbilder, hur flyttar jag dessa?

    • I din administrationsdel laddar du smidigt upp 1000-tals bilder från din dator.
    • Några affärssystem kan överföra bilder direkt till Starweb, ifall bilderna är inlagda i ditt affärssystem.
    • För större kunder går det utmärkt att skicka produktbilder genom Starwebs API.

    Om du döpt bilden till produktens artikelnummer så kommer bild och produkt automatiskt kopplas samman, t.ex. artikelnr A1000 och bildnamn A1000.jpg.

    Bilder som överförs skalas automatiskt om ifall de är för stora.  Med import/export via Excel kan du dessutom koppla flera bilder per produkt.

    Om du inte har bilderna, be din förra webbutiksleverantör skicka produktbilderna som en ZIP-fil eller dylikt. Det bör inte vara något problem, du har rätt till dina egna bilder.

  • Vad händer med mina länkar på Google?

    Ibland har man lagt ut mycket pengar på sökmotoroptimering, eller funnits på nätet i många år och har bra placeringar på Google.

    Om du kan exportera dina länkarna från din nuvarande e-handelsleverantör kan vi importera dessa så du inte tappar någon länkkraft på Google. Så kallade 301-ompekningar.

    Läs om Starweb långsiktiga sökmotoroptimering med fokus på konvertering och öka din försäljning.

  • Kan jag flytta över mina kunder?

    I dagsläget behöver dina kunder registrera sig på nytt. Det blir en möjlighet att nå ut till dina kunder. Vi rekommenderar att du skickar ut ett nyhetsbrev i samband med att du byter leverantör, och glöm inte att ha ett bra introduktionserbjudande i den nya butiken.

    Kundimport

    Om du kan exportera dina kunder till en CSV-fil från din nuvarande e-handelsleverantör kan vi importera dessa i Starweb, förutsatt att kunderna har en e-postadress. I Starweb kan du därefter på ett snyggt och enkelt sätt göra ett e-postutskick till samtliga dina kunder och be de återställa sitt lösenord. Vips så är de alla aktiverade i Starweb e-handel!

  • Jag har inte så många produkter, kan jag lägga upp dessa manuellt i Starweb?

    Ja, absolut. Du kan alltid lägga in produkter manuellt i webbutiken. I PLUS och PREMIUM kan du dessutom duplicera / kopiera en produkt och då går det klart snabbare.

  • Jag har sparat produkterna från min gamla webbutik i en fil, hur gör jag nu?

    Prata med vår support, eller gå till din ”Administrationsdel > Inställningar > Importera data”, och importera din fil. Tänk på att filen måste ha filändelsen .csv

  • Mina produkter är nu överförda, men ligger inte i några kategorier. Hjälp!

    Gå till din ”Administrationsdel > Produkter > Markera dina produkter” och klicka sen ”Ändra markerade produkter”.

    Med den inbyggda massuppdateringen kan du snabbt och enkelt ändra priser, vikt, lager eller byta kategorier. Det tar bara några sekunder, om du har frågor prata gärna med vår support.

PREMIUM

Vi hjälper dig. Det går snabbt att byta och kan göras när som helst under året

Demo