Specter affärsysstem

Specter är ett smidigt webbaserat affärssystem som fungerar lika bra på PC som på Mac. Kopplingen har stöd för produktvarianter som olika färger och storlekar samt återrapportering av betalningar.

 

  • Överför produkter inkl. pris och lagersaldo
  • Överför order med kundinfo
  • Stöd för produktvarianter, t ex färg och storlek
  • Stöd för butikskassa med korrekt lager, i realtid
  • Stöd för flera användare med olika rättigheter
  • Stöd för drop shipping (inget eget lager)
  • Stöd för Pacsoft orderkoppling (etiketter)
  • Återrapportering till Klarna och DIBS betalsätt
Specter och StarwebWebbshop med affärssystem-koppling

Minimera bokföringsarbetet genom smarta automatiseringar

Du kan börja med t.ex. Order/Faktura eller Butikskassa, växa vidare med Lager, CRM/Offert, Inköp och Bokföring för att sedan ha ett komplett affärssystem.

Att ha en utspridd organisation har tidigare inneburit stora investeringar i komplexa IT-miljöer med behov av egen eller inhyrd teknisk expertis. Med Specter Business Management får även mindre företag råd att bedriva sin verksamhet på olika orter.

Specter och Starweb

Hur fungerar kopplingen?

Sharespine ger en utbildning i deras mjukvara så att du lär dig grunderna. Därefter importerar du alla produkter från Specter, där priser och lager uppdateras automatiskt. Tänk på att det kan behövas justeringar i Specter.

När dina slutkunder sedan lägger beställningar i din e-handel, överförs de automatiskt till Specter. Allt hanteras smidigt på nätet och du slipper manuella arbetsrutiner eller att backupen är trasig!

Tillägg

  • Butikskassa ger ett komplett system där lager stämmer i webbshop, kassasystem och affärssystem.
  • Drop shipping innebär att du inte har något eget lager utan använder leverantören som lagerhållare.
  • Pacsoft orderkoppling används för att skapa etiketter med kundens adressuppgifter.

 

Finns det stöd för produktvarianter?

Ja, Starweb samtliga butiksstorlekar samt Specter har stöd för varianter som olika färger och storlekar. Du behöver beställa tilläggsfunktionen ”Varianthantering” hos Specter.

 

Hantera betalningar ifrån affärssystemet

Ja, återrapportering av betalningar sker i Specter.

När kunden betalar, via Klarna eller DIBS så reserveras betalningen som standard. För att du ska slippa dubbeljobb så har Specter byggt in flera smarta funktioner.

DIBS

När du gör utleverans i Specter aktiveras DIBS-betalningen, samt skapar en intern faktura för betalningen. När DIBS betalar ut pengar till e- handlaren sätts fakturan automatiskt till betald i Specter. Avstämningen mellan de två systemen sker helt automatiskt.

Klarna

När du gör utleverans i Specter aktiveras Klarna-fakturan, som sedan kan ses och skrivas ut direkt från Specter för att läggas med i leveransen till din kund. Du slipper därmed logga in i Klarnas system för att skriva ut fakturan.

När Klarna betalar ut pengar till dig sätts fakturan automatiskt till betald i kundreskontran i Specter och Klarnas kostnader summeras och konteras. Automatisk bokföring helt enkelt.

specter-57281_product_93472_picture_large

Vad kostar kopplingen?

  • Sharespine har byggt kopplingen med pris från 195 kr/mån samt startavgift från 1 900 kr. Avtalstiden är 12 mån.
  • Starwebs pris för kopplingen till vårt API är 0 kr.
  • Specter tar från 95 kr/mån för sitt affärssystem samt 225 kr/mån för tilläggsmodulen ”API”.

Total månadshyra av affärssystem och koppling är från 515 kr/mån + 1 900 kr i start.
Första året motsvarar det 673 kr/mån, och då ingår utbildning av Sharespine.

 

Kontaktuppgifter

Kontakta först Sharespine och sedan Specter. Säg då gärna att du använder Starweb e-handel. När allt är klart tar Sharespine kontakt med oss.