Omnikanal med Starweb

Boxnet kassasystem

Omnikanallösning som passar små butiker såväl som stora butikskedjor

Klarna Checkout ingår alltid

Vilken omnilösning passar bäst?

Smart Handel innehåller både Starweb och Boxnet programvara. Klarnas betallösning ingår.

  • PREMIUM + Boxnet kassa har automatiserad försäljning med produktaviseringar, merförsäljning i kassan, övergiven kundvagn och produktfiltrering så att kunderna hittar blixtsnabbt.
  • PLUS + Boxnet kassa kan rikta försäljningen till rätt målgrupp med avancerad kundsegmentering, nyhetsbrev, rabattkoder och produktomdömen.

Butiken har ingen startavgift. Professionell support samt drift med 99.99% upptid och jour ingår!
Dessutom ingår en trevlig design. Merparten av våra kunder köper ett större designpaket för ett unikt utseende.

Vi bjuder på 3 timmar flytthjälp.

Kom igång

Få en demovisning av Boxnet redan idag, säg då att du har e-handel hos Starweb.

Introduktion till Boxnet + Starweb

12 min

Prata smartare handel med Starweb

Ring oss på 040-60 20 900 eller 08-509 100 00.

Dina personuppgifter behandlas i enlighet med vår Integritetspolicy.

Givetvis kan du få en kostnadsfri demo av systemet.

Vanliga frågor

  • Är Starweb eller Boxnet styrande?

    Välj själv i vilket av systemen som produkter ska administreras! Produkter med priser och lager, kunder samt ordrar synkas automatiskt mellan systemen.

    Du kompletterar alltid produkter med bilder, beskrivningar och flera kategorier i Starweb som även har stöd för fler produktfält och automatiska orderflöden. Därav kan det vara en fördel att ha Starweb som styrande system. Boxnet fungerar också bra som styrande och därifrån hanteras kassarapporter från fysisk kassa.

  • Behöver man ha Fortnox?

    Man behöver inte använda Fortnox mellan systemen, men vi rekommenderar det då all försäljning, både från e-handel och fysisk butik automatiskt skickas vidare till Fortnox för bokföring och fakturering.

    Fortnox kan inte vara styrande system utan agerar endast som ett ekonomiprogram.

  • Hur flyttar jag från ett annat affärssystem eller e-handel?

    Vi hjälper dig! Alla system har olika struktur, därför blir flytten ibland enkel och ibland lite mer komplex. Oavsett vilket hjälper vi dig. Det ingår 3 timmar flytthjälp till Starweb, därefter hjälper vi gärna till mot timersättning.

  • Om en kund registrerar sig online, hittar jag kunden i kassan då?

    Ja, kunder identifieras utifrån mejladress, namn, kundnummer och organisationsnummer. Uppgifterna överförs i samband med order och matchas, för att undvika dubbletter i kundregistret.

  • Uppdateras lager och priser mellan e-handel och kassa?

    Ja, förutsatt att kassan inte är off-line.

    Lager

    Lagersaldon uppdateras automatiskt mellan e-handel och kassa. Vi rekommenderar att order från e-handel kontrolleras regelbundet i Boxnet, för att vid små lagersaldon undvika att samma produkt säljs samtidigt i både e-handel och fysisk butik.

    Priser

    Priserna uppdateras automatiskt mellan e-handel och kassa. I Starweb går det bra att lägga in extrapris på produkter som en ”webbrabatt”. I Boxnet kan du välja om extrapris ska synkas med Boxnet eller ej, oavsett vilket blir det rätt försäljningspris på webbordern.

  • Click&Collect: Hur hanteras webborder som ska...

    Hämtas i butik

    I Starweb, skapa en ny orderstatus ”Hanterad i butik” och välj denna när ordern är redo att hämtas i butik. Koppla orderstatusen till leveranssättet ”Hämta i butik”. Anpassa gärna det utgående mejlet med information om att ordern finns tillgänglig för upphämtning.

    Betalas i butik

    I Boxnet, skapa ett eget betalsätt i kassan och knyt det till ett eget konto. Då får man ut alla betalningstransaktioner samt bokföringsrapporter som rör e-handeln på kontot. Webborder som betalas i fysisk butik justeras automatiskt till 0 kr i Starweb och Fortnox så att man undviker dubbelbokföring.

  • Hur hanteras webbreturer i min butik?

    Returer från köp online hanteras i Starweb, och köp i fysisk butik hanteras i kassan. Be kunden uppvisa kvitto eller motsvarande som styrker köpet i e-handeln.

    Returer online hanteras med en lagerjustering i Starweb, eller i Boxnet, och en manuell återbetalning hos betalleverantören. Om ordern är bokförd måste även ett verifikat upprättas.

  • Behöver jag göra ett dagsavslut i både kassa och e-handel?

    Nej, bokföringen av samtliga transaktioner både från kassa och e-handel sker automatiskt.

    Allt är samlat på ett ställe i Fortnox. Allt blir smidigare med omnikanal!

  • Hur gör man inleverans av nya produkter?

    Inleverans kan göras i både Starweb och Boxnet. I Starweb måste du justera lagersaldo för varje produkt.

    I Boxnet kan man istället smidigt blippa in produkterna med en handscanner vilket är det snabbaste sättet.

  • Hur inventerar man sitt lager?

    Inventering sker enklast i Boxnet då man kan blippa in sina produkter med en handscanner.

    Vi rekommenderar även att man gör en Excel-export från Starweb för att få ut alla sina produkter och lagersaldon som en Excel-fil (går enkelt att skriva ut). Ger smidig avstämning av mot lagret.

  • Hur hanteras EAN-koder?

    Både Starweb och Boxnet har stöd för EAN-koder. Om det helt saknas EAN-kod så kan Boxnet automatiskt skapa och skicka tillbaka denna till Starweb så det synkas i båda systemen.

  • Finns det stöd för produktvarianter?

    Ja, både Starweb och Boxnet har stöd för varianter. Starweb har stöd för många olika egenskaper medan Boxnet endast har stöd för varianterna färg och storlek. Endast färg och storlek synkas alltså med Boxnet.

  • Kan en rabattkod från e-handeln hanteras i kassan?

    Ja, du hanterar rabatter som vanligt dvs. som en procentuell rabatt eller beloppsrabatt.

    Tips! Lämna gärna en rabattkod till e-handeln på kassakvittot. Det genererar merförsäljning och du kan även följa hur många gånger koden använts.

  • Går det att använda ett presentkort från butiken i e-handeln?

    I nuläget stödjer inte Starweb presentkort.

  • Vad är skillnaden mellan kassagrupp, varugrupp och produktgrupp?

    I Starweb jobbar man antingen med kategorier dam / herr etc, eller med taggar i PREMIUM såsom ekologisk, säsong etc. Hur fungerar det i Boxnet?

    Kassagrupp

    Varje produkt kopplas till en kassagrupp ex. skjortor. Kassagruppen ställer in momssatsen samt ett redovisningskonto ex. 3052. Boxnet överför produkter till tre kassagrupper: SW 6%, SW 12%, SW 25%

    Varugrupp

    Varje produkt kopplas till en varugrupp. Varugruppen är till för att ”mappa” sökningar och göra de mer relevanta. Söker man på en skjorta ska inte sökningen behöva gå igenom alla livsmedel. Man kan söka på allt men det tar längre tid och ger ej relevanta träffar.

    Produktgrupp

    Skapa produktgrupper för flera olika syften ex. statistik, kampanjer, visa artikelknappar i kassan mm. En produkt behöver inte ingå i någon produktgrupp om man inte vill det.

Boxnet PREMIUM

Omnikanallösning som passar små butiker såväl som stora butikskedjor