Omnikanal med Starweb

Boxnet kassa och Fortnox

Omnikanallösning som passar små butiker såväl som stora butikskedjor

Tillsammans med Boxnet och Fortnox har Starweb tagit fram en omnikanallösning som sömlöst binder samman e-handel, butikskassa, bokföring och fakturering.

Priser

Nyhet! Lanseras under Q2, 2018.

  • Välj den butiksstorlek hos Starweb som du önskar. Endast en månadshyra, ingen startavgift. Det ingår alltid skräddarsydd design, demovisning, integration till Fortnox och 3 timmar flytthjälp. Avtalstiden är 12 mån.
  • Boxnet tar betalt från 1295 kr/mån, ingen bindningstid eller startavgift. Det ingår kom-igång hjälp, integration till Starweb samt tillvalet kundorder och programvara för en fysisk kassa. Utöka gärna med flera kassor.
    Använd din befintliga hårdvara eller köp ny genom Boxnet.
  • Fortnox tar betalt från 99 kr/mån för bokföring, om du önskar fakturering kostar det också 99 kr/mån. Tillvalet ”API” ingår kostnadsfritt då både Starweb och Boxnet är certifierade Fortnox-partners (värde 59 kr/mån). Avtalstiden är från 3 mån.

Total månadshyra av affärssystem, programvara till kassasystem och integration är från 1 394 kr/mån.

Med reservation att våra partners eventuellt kan ha gjort prisjusteringar.

Kontaktuppgifter

Få en demovisning av Boxnet kassa redan idag, säg då att du har e-handel hos Starweb.

3 min

Starweb ringer dig

Vanliga frågor

  • Är Starweb eller Boxnet styrande?

    All administration kring kunder, produkter och order hanteras i Starweb, som är styrande. Bokföringsunderlag (kassarapporter) från fysisk kassa hanteras av Boxnet.

    All försäljning, både från e-handel och fysisk butik skickas automatiskt vidare till Fortnox för bokföring och fakturering. Fortnox kan inte vara styrande system utan fungerar då endast som ett ekonomiprogram.

    Genom att ha Starweb som styrande får man en lång rad fördelar såsom stöd för automatiska orderflöden.

  • Kan jag byta från ett annat affärssystem eller e-handel?

    Javisst, vi hjälper dig! Alla affärssystem och e-handel har olika struktur, därför blir flytten ibland väldigt enkel och ibland lite mer komplex. Oavsett vilket hjälper vi dig.

    Det ingår alltid upp till 3 timmar flytthjälp till Starweb, därefter hjälper vi gärna till mot timersättning.

  • Uppdateras lagersaldo mellan e-handel och kassa?

    Ja, under förutsättning att kassan inte är off-line uppdateras lagersaldon mellan e-handel och kassa.

    Vi rekommenderar att order från e-handel kontrolleras regelbundet, för att vid små lagersaldon undvika att samma produkt säljs samtidigt i både e-handel och fysisk butik.

  • Uppdateras priser mellan e-handel och kassa?

    Ja, under förutsättning att kassan inte är off-line uppdateras priserna mellan e-handel och kassa.

    I Starweb går det bra att lägga in extrapris på produkter, som en ”webbrabatt”. Du kan välja om extrapris ska synkas med Boxnet eller ej, oavsett vilket blir det rätt försäljningspris på webbordern.

  • Om en kund registrerar sig online, hittar jag kunden i kassan då?

    Ja, kunder identifieras utifrån mejladress, namn, kundnummer och organisationsnummer. Uppgifterna överförs i samband med order och matchas, för att undvika dubbletter i kundregistret.

  • Hur hanteras webbreturer i min butik?

    Returer från köp online hanteras i Starweb, och köp i fysisk butik hanteras i kassan. Be kunden uppvisa kvitto eller motsvarande som styrker köpet i e-handeln.

    Returer online hanteras med en lagerjustering i Starweb, eller i Boxnet, och en manuell återbetalning hos betalleverantören. Om ordern är bokförd måste även ett verifikat upprättas.

  • Click&Collect - Hur hanteras webborder som ska hämtas i butik?

    Med leveranssättet ”Hämta i butik” rekommenderar vi att man skapar en ny orderstatus ”Hanterad i butik” som man väljer när ordern är redo att hämtas i butik. Anpassa gärna det utgående mejlet med information om att ordern finns tillgänglig för upphämtning.

    Webborder som hämtas i fysisk butik läsas in i Boxnet för att informera personalen. Ordersumman justeras automatiskt till 0 kr i Boxnet så att man undviker dubbelbokföring.

  • Click&Collect - Hur hanteras webborder som ska betalas i butik?

    Skapa ett eget betalsätt i kassan och knyt det till ett eget konto. Detta gör det möjligt att få alla betalningstransaktioner som rör e-handeln på ett eget konto som i sin tur gör det möjligt att ta ut bokföringsrapporter som visar dessa transaktioner.

    Webborder som betalas i fysisk butik justeras automatiskt till 0 kr i Starweb och Fortnox så att man undviker dubbelbokföring.

  • Behöver jag göra ett dagsavslut i både kassa och e-handel?

    Nej, bokföringen av samtliga transaktioner både från kassa och e-handel sker automatiskt.

    Allt är samlat på ett ställe i Fortnox. Allt blir smidigare med omnikanal!

  • Hur gör man inleverans av nya produkter?

    Inleverans kan göras i både Starweb och Boxnet. I Starweb måste du justera lagersaldo för varje produkt.

    I Boxnet kan man istället smidigt blippa in produkterna med en handscanner vilket är det snabbaste sättet.

  • Hur inventerar man sitt lager?

    Inventering sker enklast i Boxnet då man kan blippa in sina produkter med en handscanner.

    Vi rekommenderar även att man gör en Excel-export från Starweb för att få ut alla sina produkter och lagersaldon som en Excel-fil (går enkelt att skriva ut). Ger smidig avstämning av mot lagret.

  • Hur hanteras EAN-koder?

    Både Starweb och Boxnet har stöd för EAN-koder. Om det helt saknas EAN-kod så kan Boxnet automatiskt skapa och skicka tillbaka denna till Starweb så det synkas i båda systemen.

  • Finns det stöd för produktvarianter?

    Ja, eftersom Starweb e-handel är styrande kan du skapa varianter och allt synkroniseras automatiskt med Boxnet och Fortnox på artikelnummer, dvs även lagersaldo och pris uppdateras.

  • Kan en rabattkod från e-handeln hanteras i kassan?

    Ja, du hanterar rabatter som vanligt dvs. som en procentuell rabatt eller beloppsrabatt.

    Tips! Lämna gärna en rabattkod till e-handeln på kassakvittot. Det genererar merförsäljning och du kan även följa hur många gånger koden använts.

  • Går det att använda ett presentkort från butiken i e-handeln?

    I nuläget stödjer inte Starweb presentkort.

PREMIUM

Omnikanallösning som passar små butiker såväl som stora butikskedjor

Demo