Omnikanal med Starweb

Boxnet kassasystem

Omnikanallösning som passar små butiker såväl som stora butikskedjor

Smart Handel Boxnet förenar en smart e-handel med kassasystem. Lägg till Fortnox och få en komplett omnikanalslösning med bokföring och fakturering.

Vilken Smart Handel Boxnet passar dig bäst?Klarna KCOv3 ingår alltid

  • PREMIUM med Boxnet kassasystem är en heltäckande B2C-lösning med automatisk marknadsföring, precis som de största handlarna. Med intelligent sök och produktfiltrering hittar kunderna blixtsnabbt!
  • PLUS med Boxnet kassasystem har många smarta funktioner för ökad försäljning och marknadsföring såsom nyhetsbrev, rabattkoder och produktomdömen. Nya Klarna Checkout samt en snygg design ingår.

Titta gärna på våra större designpaket då det ofta genererar mer intäkter. Det tjänar du på.

Du betalar ingen startavgift utan endast en hyra för både Starweb och Boxnet programvaror. Lägger du till Fortnox får du en komplett omnikanallösning med bokföring och fakturering från 259 kr/mån. Vi hjälper dig igång och bjuder på 3 timmar flytthjälp. Få en demo idag!

3 min

Kontaktuppgifter

Få en demovisning av Boxnet kassasystem redan idag, säg då att du har e-handel hos Starweb.

Prata smartare handel med Starweb!

Dina personuppgifter behandlas i enlighet med vår Integritetspolicy.

Vanliga frågor kring Boxnet kassa

  • Är Starweb eller Boxnet styrande?

    All administration kring kunder, produkter och order hanteras i Starweb, som är styrande. Bokföringsunderlag (kassarapporter) från fysisk kassa hanteras av Boxnet.

    All försäljning, både från e-handel och fysisk butik skickas automatiskt vidare till Fortnox för bokföring och fakturering. Fortnox kan inte vara styrande system utan fungerar då endast som ett ekonomiprogram.

    Genom att ha Starweb som styrande får man en lång rad fördelar såsom stöd för automatiska orderflöden.

  • Kan jag byta från ett annat affärssystem eller e-handel?

    Javisst, vi hjälper dig! Alla affärssystem och e-handel har olika struktur, därför blir flytten ibland väldigt enkel och ibland lite mer komplex. Oavsett vilket hjälper vi dig.

    Det ingår alltid upp till 3 timmar flytthjälp till Starweb, därefter hjälper vi gärna till mot timersättning.

  • Uppdateras lagersaldo mellan e-handel och kassa?

    Ja, under förutsättning att kassan inte är off-line uppdateras lagersaldon mellan e-handel och kassa.

    Vi rekommenderar att order från e-handel kontrolleras regelbundet, för att vid små lagersaldon undvika att samma produkt säljs samtidigt i både e-handel och fysisk butik.

  • Uppdateras priser mellan e-handel och kassa?

    Ja, under förutsättning att kassan inte är off-line uppdateras priserna mellan e-handel och kassa.

    I Starweb går det bra att lägga in extrapris på produkter, som en ”webbrabatt”. I Boxnet kan du välja om extrapris ska synkas med Boxnet eller ej, oavsett vilket blir det rätt försäljningspris på webbordern.

  • Om en kund registrerar sig online, hittar jag kunden i kassan då?

    Ja, kunder identifieras utifrån mejladress, namn, kundnummer och organisationsnummer. Uppgifterna överförs i samband med order och matchas, för att undvika dubbletter i kundregistret.

  • Hur hanteras webbreturer i min butik?

    Returer från köp online hanteras i Starweb, och köp i fysisk butik hanteras i kassan. Be kunden uppvisa kvitto eller motsvarande som styrker köpet i e-handeln.

    Returer online hanteras med en lagerjustering i Starweb, eller i Boxnet, och en manuell återbetalning hos betalleverantören. Om ordern är bokförd måste även ett verifikat upprättas.

  • Click&Collect - Hur hanteras webborder som ska hämtas i butik?

    Med leveranssättet ”Hämta i butik” rekommenderar vi att man skapar en ny orderstatus ”Hanterad i butik” som man väljer när ordern är redo att hämtas i butik. Anpassa gärna det utgående mejlet med information om att ordern finns tillgänglig för upphämtning.

    Webborder som hämtas i fysisk butik läsas in i Boxnet för att informera personalen. Ordersumman justeras automatiskt till 0 kr i Boxnet så att man undviker dubbelbokföring.

  • Click&Collect - Hur hanteras webborder som ska betalas i butik?

    Skapa ett eget betalsätt i kassan och knyt det till ett eget konto. Detta gör det möjligt att få alla betalningstransaktioner som rör e-handeln på ett eget konto som i sin tur gör det möjligt att ta ut bokföringsrapporter som visar dessa transaktioner.

    Webborder som betalas i fysisk butik justeras automatiskt till 0 kr i Starweb och Fortnox så att man undviker dubbelbokföring.

  • Behöver jag göra ett dagsavslut i både kassa och e-handel?

    Nej, bokföringen av samtliga transaktioner både från kassa och e-handel sker automatiskt.

    Allt är samlat på ett ställe i Fortnox. Allt blir smidigare med omnikanal!

  • Hur gör man inleverans av nya produkter?

    Inleverans kan göras i både Starweb och Boxnet. I Starweb måste du justera lagersaldo för varje produkt.

    I Boxnet kan man istället smidigt blippa in produkterna med en handscanner vilket är det snabbaste sättet.

  • Hur inventerar man sitt lager?

    Inventering sker enklast i Boxnet då man kan blippa in sina produkter med en handscanner.

    Vi rekommenderar även att man gör en Excel-export från Starweb för att få ut alla sina produkter och lagersaldon som en Excel-fil (går enkelt att skriva ut). Ger smidig avstämning av mot lagret.

  • Hur hanteras EAN-koder?

    Både Starweb och Boxnet har stöd för EAN-koder. Om det helt saknas EAN-kod så kan Boxnet automatiskt skapa och skicka tillbaka denna till Starweb så det synkas i båda systemen.

  • Finns det stöd för produktvarianter?

    Ja, eftersom Starweb e-handel är styrande kan du skapa varianter och allt synkroniseras automatiskt med Boxnet och Fortnox på artikelnummer, dvs även lagersaldo och pris uppdateras.

  • Kan en rabattkod från e-handeln hanteras i kassan?

    Ja, du hanterar rabatter som vanligt dvs. som en procentuell rabatt eller beloppsrabatt.

    Tips! Lämna gärna en rabattkod till e-handeln på kassakvittot. Det genererar merförsäljning och du kan även följa hur många gånger koden använts.

  • Går det att använda ett presentkort från butiken i e-handeln?

    I nuläget stödjer inte Starweb presentkort.

  • Vad är skillnaden mellan kassagrupp, varugrupp och produktgrupp?

    I Starweb jobbar man antingen med kategorier dam / herr etc, eller med taggar i PREMIUM såsom ekologisk, säsong etc. Hur fungerar det i Boxnet?

    Kassagrupp: Varje produkt kopplas till en kassagrupp ex. skjortor. Kassagruppen ställer in momssatsen samt ett redovisningskonto ex. 3052. Boxnet överför produkter till tre kassagrupper: SW 6%, SW 12%, SW 25%

    Varugrupp: Varje produkt kopplas till en varugrupp. Varugruppen är endast till för att ”mappa” sökningar och göra de mer relevanta. Söker man på en skjorta ska inte sökningen behöva gå igenom all livsmedel. Man kan söka på allt men det tar längre tid och ger ej relevanta träffar.

    Produktgrupp: Man kan skapa produktgrupper för flera olika syften. Ex. för statistik, kampanjer, visa artikelknappar i kassan m.m. En produkt behöver inte ingå i någon produktgrupp om man inte vill det.

Boxnet PREMIUM

Omnikanallösning som passar små butiker såväl som stora butikskedjor

Få en demo