Funktionsöversikt

Här kan du dyka djupare ner i vilka funktioner som ingår i varje paket. Och skulle du ha några funderingar är det bara att kontakta oss!

Funktioner
Plus
3000 per månad
Premium
5000 per månad
Platinum
8000 per månad
Övergripande
Professionell e-handel och hemsida
Vi ger dig verktygslådan du behöver för att dina kunder ska känna att det är enkelt att handla hos dig i köpprocessens alla led, oavsett om du tar ditt första steg på din e-handelsresa eller är en etablerad grossist.
Blogg med köpfunktion
Sälj produkter direkt i bloggen. Möjlighet att tidsbestämma när ett inlägg ska publiceras, dessutom stöd för olika språk.
Automatiska orderflöden
Dina kunders upplevelse ska vara så smidig som möjligt, vilket vi gör genom att integrera smarta lösningar som minskar ditt manuella arbete.
Plattformen förbättras ständigt
Funktioner förbättras och uppdateras ständigt, ibland flera gånger varje dag, utan nedtid.
GDPR-kompatibel och köpvillkorsmall
Plattformen uppfyller alla datainspektionens krav enligt dataskyddsförordningen (GDPR).
Infrastruktur och drift
Vi levererar mjukvara, drift, övervakning, service och support av din e-handel. Det gör att du kan fokusera mer på det som verkligen betyder något – att hjälpa dina kunder hitta produkter och tjänster de älskar.
Professionell support
Vi finns här för att hjälpa dig - med mer än 20 års erfarenhet inom e-handel är vi säkra på vår sak!
Utbildning
Lär dig att jobba snabbare, smartare och mer effektivt genom vår utbildning i plattformen.
Identitet
Skräddarsydd design
Tillägg
Tillägg
Tillägg
Investera i en skräddarsydd design som hjälper din e-handel konvertera. Vår e-handelsplattform ger er de tekniska förutsättningarna för att lyckas, men det är tillsammans med rätt design som du får betalande kunder.
Starwebs sökmotoroptimering (SEO)
Tillägg
Tillägg
Tillägg
Våra digitala strateger kan hjälpa dig med din sökmotoroptimering - Allt från analys, åtgärdsplan samt kategori- och produkttexter med kontinuelig uppföljning.
Starwebs annonsering (både Google Ads och Facebook Remarketing)
Tillägg
Tillägg
Tillägg
Tag hjälp av  våra specialister för annonsering i Google Ads. Allt från strategi och planering till budgetoptimering och A/B testning med kontinuelig uppföljning.
Responsiv design
Din e-handel anpassar sig automatiskt efter skärmstorleken beroende på vilken enhet besökaren använder sig av.
Egen HTML, CSS och JavaScript
För externa webbyråer finns det möjlighet att skapa en helt egen design. Utgå från ett av butikens flera färdiga teman och utöka med egen HTML, CSS och JavaScript.
Sök och filtrering
Produktfiltrering
Gör det enkelt för besökaren att filtrera fram rätt produkter efter kundanpassade egenskaper som varianter, varumärken och prisintervall.
Kundsegmentering
Välj ett filter, kombinera flera eller lägg till valfritt sökord i admin för att få ett så exakt sökresultat som möjligt för bättre träffsäkerhet.
Sök med autokomplettering
Med hjälp av sökfunktionen hjälper du dina besökare hitta vad de söker.
Produktsök och filtrering i admin
Ett enkelt sätt att hitta produkter som är slutsålda, en beställningsvara eller som har någon annan specifik lagerstatus som används i e-handeln.
Ordersök i admin
Kombinera en mängd olika filter i administrationen för att enkelt hitta en specifik order eller enskilda produkter.
Merförsäljning
Boosta varianter
Tillägg
En utmärkt funktion för alla som säljer produkter i olika färger, storlekar eller andra varianter.  Med hjälp av Boost visas dina varianter upp på ett snyggt sätt både i produktlistan och på produktsidan. Kan med fördel kombineras med Quick Shop!
Quick Shop
Tillägg
Med Quick Shop har kunden möjlighet att lägga rätt antal produkter i varukorgen direkt från produklistan. Är produkten slut i lager går det även att bevaka produkten direkt därifrån. Kan med fördel kombineras med Boosta varianter!
Merförsäljning i kassan
Öka ordervärdet genom att visa passande merförsäljningsprodukter i kassan - så som relaterade produkter, nyheter eller varför inte erbjuda paketinslagning.
Favoritlista
Låt kunder skapa sin egen favoritlista, oavsett de är inloggade eller ej.
Bevaka produkter
Kunden får möjlighet att bevaka produkter som är slut och med hjälp av funktionen skickas ett mail ut när produkten är tillbaka i lager.
Produktetiketter
Ge utvalda produkter extra uppmärksamhet med visuella produktetiketter för att exempelvis visa en kampanj, rabatt, bästsäljare eller en nyhet. Helt efter eget önskemål med hjälp av Starwebs designers.
Relaterade produkter
Länka samman produkter med varandra som antingen är tillbehör eller som rekommendation till en viss produkt.
Relaterade produkter Enhanced
Tillägg
De relaterade produkterna visas i produktlistan när besökaren lägger en vara i varukorgen. Funktionen fungerar även på produktnivå.
Sparad kundvagn
Kundvagnen sparas automatiskt så fort din kund är inloggad, vilket ger möjlighet att påbörja köpet i mobil och avsluta via datorn.
Kundrelationer
Rabattverktyg med rabattkoder (även för affiliates)
Rabattera utgående produkter, dela ut rabattkoder till lojala kunder eller via sociala medier för att locka nya kunder. Låt influencers agera affiliates och dela ut en rabattkod till sina följare - använd det för att spåra och betala kickback till influencern. Välj mellan fasta eller procentuella rabatter, rabatt på specifika produkter eller kategorier, eller varför inte bjuda på frakten?
Nyhetsbrev
Skicka riktade nyhetsbrev till dina kunder via vår integration till Get a Newsletter. 1000 utskick i månaden ingår.
Mejlutskick med rabattkod
Gör riktade mejlutskick genom kundsegmentering och inkludera en klickbar länk för rabatt på utvalda produkter, kategorier eller varför inte erbjuda gratis frakt? När kund klickar på länken i mejlet aktiveras automatiskt rabattkoden!
Sociala medier
Facebook & Instagram Shopping
Välj vilka produkter som ska visas på Instagram och Facebook så att kunderna enkelt kan inspireras och köpa utan att behöva flyttas mellan plattformar.
Produktomdömen
Låt dina kunder lämna produktomdömen i din butik. Kunden behöver vara inloggad via Facebook, eller sitt kundkonto för att kunna skriva ett omdöme.
Produktbetyg
Samtidigt som en kund lämnar en kommentar kan de samtidigt lämna ett betyg på produkten, utifrån en femgradig skala. De 1-5 stjärnorna syns väldigt snyggt både i produktgalleriet samt på produktsidan, och kan öka försäljningen.
Social delning
Besökare kan dela dina produkter på Facebook, X, Google+, LinkedIn och Pinterest, med en länk tillbaka till er e-handel.
Dynamisk Facebook-annonsering
Möjlighet att spåra kundbeteende och anpassa Facebook annonseringen efter målgruppens intressen.
Marknadsplatser
Sälj på Google Shopping, Instagram Shopping & Facebook Shopping
Marknadsför dina produkter i Google Shopping, Instagram shopping och i din Facebook-butik. Produktpriser och beskrivningar är alltid uppdaterade utan manuellt arbete.
Sälj på Prisjakt, Pricerunner, Kelkoo & ShopALike
Prisfilen som används för dessa prisjämförelsesiter sköter sig helt automatiskt, och butiken ser till att dina produkters priser, beskrivningar etc alltid är uppdaterad, utan manuellt arbete.
Sälj på Amazon, Zalando, Åhlens, Afound (H&M), Fyndiq, CDON, Tradera, Elgiganten & Miinto
Tillägg
Tillägg
Tillägg
Möt kunden i multipla säljkanaler - snabbt, enkelt och automatiserat. Ordrar skickas vidare till Starweb så att lagersaldo synkas.
Internationell e-handel
Prislistor för land och valuta
Ange priser och utvalt sortiment till varje land oavsett valuta.
Internationell momshantering
Med internationell momshantering går det att ange separata momsinställningar för respektive land, samt specifika momssatser för enskilda produkter.
EU-moms med One Stop Shop (OSS)
I Starweb finns inbyggt stöd för One Stop Shop (OSS). Vilket ger möjlighet till generella momsinställningar per land samt specifika momssatser per produkt och land.
Prislistor för internationella återförsäljare
Tillägg
Möjlighet till olika valutor kombinerat med återförsäljare gör det möjligt att ange exakta produktpriser och produktsortiment för kunder och återförsäljare.
Betal- & fraktsätt för olika länder
Anpassa betal- och fraktsätt efter vad som passar er försäljning.
Unika länkar baserat på språk
Unika länkar för varje språk gör att Google indexerar e-handeln på rätt sätt, för varje land/marknad.
Koppla språk till domännamn
Koppla svenska och SEK till er .se domän, samt engelska och USD, eller vilken valuta som önskas, till .com domänen.
Fler valutor (valutaomvandling)
SEK ingår som standard. Välj fritt mellan övriga valutor, och bestäm själv vilken valuta som ska vara standardvaluta.
Svensk och engelsk administration
Fler språk: 12 språk ingår
Använd lokala språk i din e-handel - 12 språk finns tillgängliga för butiken.
Ytterligare språk mot offert
Tillägg
Tillägg
Tillägg
Finns det önskemål om ett språk som inte finns i butiken idag så hjälper vi dig ta fram ett prisförslag.
Business to business
Stafflade priser
Tillägg
Genom ett stafflat volympris får kunder större rabatter ju fler de handlar. Varje prislista kan ha ett fast pris per intervall, alternativt en rabatt i procent utifrån prislistans ordinarie pris.
Paketprodukter
Tillägg
Hjälp dina kunder att handla mer genom att skapa inspirerande paketerbjudanden.
Avtalsprislistor med olika sortiment
Tillägg
Tillägg
Tilldela kunder olika prislistor med eller utan moms. Sortimentet går att styra för varje prislista och i olika valutor. Hantera återförsäljare och privatkunder i samma butik!
Krav på inloggning
Tillägg
Tillägg
Med hjälp av funktionen kan du erbjuda dina återförsäljare en egen butik - där de loggar in för att handla.
Kundkonton med underkunder
Flera inloggningar per kundkonto. Passar större företag, organisationer och myndigheter där varje kundkonto kan skapa så många användare de önskar, med förutbestämda faktura- och leveransadresser.
Fler adresser per kund
Kopiera befintlig order
Inloggade kunder lägger enkelt en ny beställning genom att kopiera en befintlig order. I orderhistoriken ser man alla sina ordrar, och det går otroligt snabbt att lägga en ny likadan, eller liknande order.
Kundvagnsimport för snabborder
Tillägg
Tillägg
Låt kunder snabbt lägga en bulkorder med hundratals orderrader genom att importera en CSV-textfil rakt in i kundvagnen.
Betal- & fraktsätt per prislista och land
Anpassa betalning och frakt baserat på vilket land kunden befinner sig i, och vad som är mest lämpligt för din målgrupp.
Betal- & fraksätt för företag
Anpassa betal- och fraktsätt efter vad som är mest lämpligt för dina företagskunder.
Olika behörighetsnivåer
Skapa flera administratörer med olika områden att hantera. Tilldela behörighet till, ex. produkter och kategorier utan att få tillgång till order- och kundinformation.
Leverantörsorderläggning via API
Kommunicera med externa programvaror genom Starweb API. Hämta, skicka, skapa och uppdatera produkter, kunder och ordrar dygnet runt i e-handeln och dess kringsystem.
Statistik
Försäljningsrapporter
Rapporter som ger dig underlag för försäljning per land, hur sortimentet har presterat, hur era marknadsföringskampanjer ser ut och återförsäljaravtal går.
Övergivna kundvagnar
Få koll på hur många kundvagnar som överges och hur många som återaktiveras.
Bevakade produkter
Få koll på vilka produkter som bevakas och vilka kunder som väntar.
Rabattkoder
Med ett klick på antal använda rabattkoder visas ett ordersök med alla order som hör ihop med rabattkoden.
Google Analytics
Se avancerad köpstatistik med Google Analytics. Vilka klick som leder till köp, vilka varor som är de mest köpta, vilka köp som har avbrutits och i vilken stad besökarna bor i.
Google Tag Manager
Google Tag Manager används för att skicka data från e-handeln till Google Analytics och gör det enklare att implementera olika mål i din e-handel.
Produkter och kategorier
Duplicera produkt
Med ett enkelt klick kan du kopiera en produkt i Starweb admin för att snabbt skapa nya eller snarlika produkter.
Kundunika produktfält (unika tryck/mått/pris)
Flexibla fält på produkter för specifika tryck, märkningar eller t ex graveringar. Kunden anger själv den information de önskar på produkten såsom tryck fram/bak på en t-shirt, eller annan längd på sin matta vid måttbeställningar (och får då ett annat pris).
Produktvarianter med suffix (färg, storlek m. fl.)
Visa produkter i olika utföranden såsom färg, storlek, modell eller skapa egna varianter.
Extra information i egna fält
Visa ytterligare produktspecifikation. Tydligare produktinfo t ex designer, författare etc.
Olika enheter (st/m2/pall)
Möjlighet att använda olika produktenheter som st, kvm, pall eller någon annan enhet som du skapar själv.
Tillverkare/Varumärke
Visa tillverkarens namn och låt butiken automatiskt länka till samtliga produkter i sortimentet från denna leverantör.
Kategorier som bilder
Lyft fram utvalda kategorier och underkategorier med klickbara bilder.
Utvalda kategorier & produkter på startsidan
Lyft fram utvalda kategorier på startsidan som snygga, klickbara bilder. Alternativt inne på respektive kategori visa dess underkategorier som klickbara bilder. Med eller utan text, du bestämmer!
Bilder och filer
Koppla bild till produktens artikelnummer
Genom att döpa bilden till samma som produktens artikelnummer (eller variantens artikelnummer) länkas automatiskt bild och produkt samman utan merarbete.
Koppla många bilder till varje produkt
Genom att använda dra-och-släpp kan du smidigt ladda upp många bilder samtidigt, därefter koppla de till din produkt.
Koppla många dokument till varje produkt
Genom att använda dra-och-släpp kan du smidigt ladda upp flera filer samtidigt.
Bildspel
Lyft fram produkter och information med ett bildspel direkt på startsidan och i alla era kategorier.
Automatisk bildoptimering och bildskalning
Alternativ produktbild vid hover
Möjlighet att visa en alternativ produktbild när man håller muspekaren över bilden på produkten.
Max antal bild per produkt
10 st
10 st
10 st
Max antal bilder per produktvariant
1 st
2 st
2 st
Order och lager
Stöd för orderjusteringar
Möjlighet att göra ändringar i mottagen order. Lägg till, ta bort och ändra produkter. Justera fraktsätt, vikt eller skapa en temporär produkt för t ex rabatt.
Automatiska orderflöden (vid orderjustering)
Stöd för automatiska orderjusteringar till Fortnox bokföring, nShift fraktsystem, Ongoing lagersystem samt betallösningarna Klarna/Svea.
Hantera flera lager & butiker
Utöver ett huvudlager går det att hantera flera olika butiker och sekundärlager med Starwebs plattform.
Click & Collect: Köp online, hämta i butik
Lägg kundorder via admin
Logga in som kund via admin och lägg smidigt en order online åt kunden. Perfekt vid telefon- och mejlorder.
Skapa egna fält i kassan
Optimera kassan och förhindra avbrutna köp genom att skapa egna fält i kassan och ta bort fält som inte behövs, för en enklare köpprocess.
Flexibel snabbkassa i flera kolumner
Möjlighet att få kassan att visas i en, två eller tre kolumner. Fler kolumner innebär bättre översikt, en snyggare kassa med mindre scrollande och fler avslut.
Skapa egna lagerstatusar
Dölj saldoantal på lager
Visa endast "I lager" i butiksdelen, och samtidigt visa exakt antal i administrationen.
Kedja lagerstatusar
Butiken justerar lagerstatusen automatiskt. Exempelvis från "I lager" till "Beställningsvara", eller "Beställningsvara" till "Slutsåld" etc.
Lägsta ordersumma
Möjlighet att sätta ett minsta orderbelopp i butiken.
Administrera flera ordrar samtidigt
Markera och ändra orderstatus på flera order samtidigt.
Tilldela orderansvar
Är ni flera som jobbar med ordrar? Med egna unika inloggningar kan användare markera vem har ansvaret för en order.
Kolli- & godssökning
Möjlighet att spåra sändningen. Kunden får tillgång till sitt kollinummer och kan spåra sitt paket fram till leverans.
Extern kommentar i order
En kommentar på ordern kan mejlas automatiskt till kunden. Svara på kundens frågor eller informera direkt på ordern. Kunden mejlas när orderstatus ändras till "Behandlad".
Skapa egna orderstatusar
Möjlighet att skapa fler och egna orderstatusar.
Äldre kunduppgifter visas som överstrukna
När en kund uppdaterar sina uppgifter så raderas inte de äldre kunduppgifterna, utan dessa visas istället som överstrukna. Detta gör det enklare att spåra en order och upptäckta ett eventuellt bedrägeri.
Orderbekräftelse och följesedel
Mejla orderbekräftelse och skicka med följesedel till kund vid beställning.
Orderhistorik
På kundkortet samlas kundens samtliga order för en enkel överblick.
Ordersumman dras automatiskt
Affärssystem (ERP)
Fortnox affärssystem
Tillägg
Tillägg
Tillägg
Möjlighet till direktintegration till Fortnox finns i alla butiksstorlekar och hämtar automatiskt alla produkter med priser och lager från affärssystemet Fortnox. När kunder lägger ordrar i e-handeln överförs de automatiskt till Fortnox. Fortnox har bl.a stöd för flera prislistor, återrapportering av betalningar, flera användare med olika rättigheter och nShift orderintegration (för fraktetiketter). Fortnox har stöd för automatiska orderflöden vid orderjustering. (Fortnox avgifter tillkommer).
Specter affärssystem
Tillägg
Tillägg
Tillägg
Direktintegration till Specter! Specter är ett webbaserat affärssystem som bl.a har stöd för produktvarianter som olika färger och storlekar, återrapportering av betalningar, butikskassa, flera användare med olika rättigheter, drop shipping (inget eget lager) och nShift orderintegration (för fraktetiketter). Specter är styrande system av order, produkter, kategorier etc.(Specter avgifter tillkommer).
Starweb API
Om integrationen inte redan finns ger Starweb API möjligheten att kommunicera med externa affärssystem eller andra programvaror. Starweb API ger alla system möjligheten att hämta eller skapa produkter, kunder och ordrar till eller från e-handeln. Supermodernt API med OAuth 2.0, JSON, OpenAPI 3, REST, webhooks.
Import/export via CSV
Genom att importera och exportera artikelinformation med beskrivningar, priser och lager etc sparar man massor av tid och minimerar felaktigheter. Även rabattkoder kan importeras. Det går att importera 1000-tals produkter från nästan vilken sorts CSV-fil som helst!
Boxnet affärssystem och kassa
Tillägg
Tillägg
Tillägg
Boxnet ERP och kassasystem med en direktintegration till både Starweb e-handel och Fortnox bokföring. Boxnet har stöd för automatiska orderflöden vid orderjustering, och du väljer själv styrande system!Stöd för Click&Collect: Köp online, hämta i butik. Köp till tillvalen: Inköp, multilager och varianter.
HiCore affärssystem och kassa
Tillägg
Tillägg
Hicore ERP och kassasystem för windows med en direktintegration till Starweb e-handel. En bra grundutbildning ingår. Stöd för Click&Collect: Köp online, hämta i butik. Köp till tillvalen: Inköp, multilager och varianter.
Visma.net affärssystem
Tillägg
Tillägg
Tillägg
Integration via Sharespine. Visma.net är ett kraftfullt webbaserat affärssystem som erbjuder ekonomihantering, logistik samt rapport- och analysverktyg för medelstora och större bolag.(Sharespine & Visma avgifter tillkommer).
Visma Administration affärssystem och kassa
Tillägg
Tillägg
Tillägg
Integration via Sharespine. Visma är ett windowsbaserat program som bl.a har stöd för produktvarianter som olika färger och storlekar, återrapportering av betalningar, flera prislistor och nShift orderintegration (för fraktetiketter). (Sharespine & Visma avgifter tillkommer).
Visma Mamut affärssystem
Tillägg
Tillägg
Tillägg
Integration via Sharespine. Mamut är ett windowsbaserat program som bl.a har stöd för produktvarianter som olika färger och storlekar, flera prislistor och nShift orderintegration (för fraktetiketter). (Sharespine & Visma avgifter tillkommer).
Multishop – fler butiker med ett affärssystem
Tillägg
Tillägg
Tillägg
Ha flera butiker, olika utseenden och innehåll men bara ett affärssystem. Med en integration till ditt affärssystem får du en gemensam administration av order, priser och lager för alla dina webbutiker.
Skräddarsydda integrationer/affärssystem
Offert
Offert
Offert
Kontakta Starweb för offert. Våra integrationspartners kan ofta skräddarsy integrationer till externa system tex ERP / POS / WMS som exempelvis Microsoft Dynamics 365, Pyramid, Kassanova, Quadriga, Visma Business mfl.
Fraktsätt & logistik
Klarna Shipping Assistant (fraktcheckout)
Erbjud konsumenter en mycket enklare och smidigare leveransupplevelse med hemleverans, val av utlämningsställe baserat på postnummer och mycket mer. Allt visas snyggt direkt i Klarnas snabbkassa. Smoooth. Ger i snitt 12% i konverteringsökning och minskar risken för övergivna kundvagnar. (Kräver nShift Delivery transportbokning. Klarna tar ingen avgift för KSA. Starweb & nShift avgifter tillkommer).
nShift Delivery (transportbokning)
Tillägg
Tillägg
Tillägg
Med nShift Delivery blir logistikhanteringen otroligt smidig då transportbokningar och frakthandlingar skapas helt automatiskt när en order får orderstatus ”Plockning”. I Plus och de större butiksstorlekarna uppdateras automatiskt frakthandlingarna dessutom vid orderjusteringar som påverkar frakt eller vikt. Om ordern annulleras i Starweb, annulleras den även i nShift. nShifts avgifter tillkommer.
nShift Checkout (fraktcheckout)
Tillägg
Tillägg
Erbjud konsumenter och företag en mycket enklare och smidigare leveransupplevelse med hemleverans, val av utlämningsställe baserat på postnummer, hämta i butik samt extratjänster som att boka leverans vid en viss dag/tid m.m. Fungerar tillsammans med både Klarna Checkout och Svea Checkout. nShift Checkout erbjuder många inställningsmöjligheter och är mer avancerad än KSA. (Kräver nShift Delivery transportbokning. Starweb & nShift avgifter tillkommer).
Ongoing WMS (lagersystem)
Tillägg
Tillägg
Tillägg
Med ett lagersystem och ett TA-system kopplat till din e-handel blir hela orderflödet automatiserat från pack och plock till utskrift av transportetiketter, upphämtning av transportör och paketavisering via SMS eller mejl.
Skrymmande frakt
Använd flexibla fraktklasser med prispåslag per produkt eller per köp. För varje fraktsätt finns 3 olika fraktklasser (A, B, C). Förutom vikt går det att ta extra betalt för ex. volym, farligt gods (såsom kemikalier), temperaturkänslighet, klimatkompensation etc.
Skapa egna fraktklasser
Skapa helt egna fraktklasser, anpassade till specifika produkter, eller unika förutsättningar kring frakten med prispåslag per produkt eller per köp.
Koppla olika fraktsätt respektive betalsätt
Välj vilka fraktsätt som ska visas för respektive betalsätt.
Lägsta/högsta vikt för varje betalsätt
Ange inom vilket intervall (kg) ett fraktsätt ska visas.
Fraktintervaller
Fraktkostnaden kan justeras i intervaller, baserat på vikt (kg).
Betalsätt
Klarna B2C
2.69% + 3.50 SEK
2.39% + 3.50 SEK
2.39% + 3.50 SEK
Med Klarna Checkout kan du erbjuda betala direkt, faktura eller delbetalning. Klarna har dessutom stöd för automatiska orderflöden vid orderjustering. Ingen startavgift eller månadskostad - endast en transaktionskostnad och ingen bindningstid.
Klarna B2B x Billie
3.19% + 5 SEK
2.89% + 5 SEK
2.89% + 5 SEK
Med Billie via Klarna kan du erbjuda dina kunder de mest populära betalningsmetoderna inom B2B.
Svea Checkout
Med hjälp av Svea Checkout kan du ta betalt lika smidigt för såväl B2B-handel som B2C-handel. Svea har stöd för automatiska orderflöden vid orderjustering.
Nets Easy Checkout
Nets Easy Checkout ingår och gör det enkelt för dig att ta betalt, med de lägsta avgifterna av snabbkassorna.
Wasa Kredit
PayPal
Starweb fakturahantering
Förutom faktura och kreditfaktura hanteras orderbekräftelse, följesedel och kvitto med automatik.
Swish
Tillägg
Tillägg
Tillägg
Swish för handel gör att kunden snabbt kan betala med sin mobil och Swish-appen.
Lägsta/högsta summa för varje betalsätt
Ange inom vilket intervall (kr) som ett betalsätt ska visas.
Infrastruktur
Dygnet runt-jour
Våra servrar övervakas varje dag med larm som omedelbart skickas till drifttekniker för åtgärd.
Drift och infrastruktur
Vi levererar mjukvara, drift, övervakning, service och support av din e-handel. Det gör att du kan fokusera på det som är viktigt – din verksamhet och dina kunder.
99.9% i upptid – eller mer
De senaste 12 mån har Starwebs e-handlare haft otroliga 99.9% i upptid. Underhåll planeras på natten eller tidig morgon.
SSL-kryptering
Secure Sockets Layer (SSL) kryptering skyddar all data under överföring mellan e-handel och besökare, både i administrationen och butiksdelen.
Överföringsmängd i datatrafik
25 GB per månad
50 GB per månad
100 GB per månad
Mängd datatrafik som ingår per månad. Datatrafik mäts baserat utifrån antal besökare samt hur många och hur stora bilder e-handeln innehåller.
Diskutrymme för bilder och filer
2 GB
4 GB
4 GB
Få plats med alla bilder och filer i mediabiblioteket.

Några vanliga frågor

Här har vi samlat några vanligt förekommande frågor. Om du har fler funderingar, eller bara vill veta mer, är du givetvis varmt välkommen att kontakta oss.

Kontakta oss
Hur byter jag till Starweb?

Genom att använda dig av Starwebs flytthjälp, som ingår från Plus-paketet och upp. Flera hundra e-handlare har flyttat till Starweb från andra leverantörer.

Vi hjälper dig. För att importera informationen från din befintliga e-handel behöver du exportera produkterna till en Excel-fil. Alternativt genom en integration till ditt affärssystem.

Vilka kostnader kan tillkomma?

Butiken har ingen startavgift, endast en kostnad per månad. Du får en komplett e-handel som är redo direkt.

Vi rekommenderar att du väljer till ett designpaket samt  sökmotoroptimering och annonsering för din e-handel. Specialtillval, som exempelvis återförsäljare, kostar extra per månad, och även de partners vi jobbar med tar betalt för sina tjänster.

Finns det möjlighet att prova plattformen innan?

Absolut! Du kan prova Starwebs plattform gratis i 30 dagar – helt utan förutsättningar. Klicka här för att komma till formuläret!

Kan jag uppgradera i efterhand?

Självklart! Kontakta oss, så hjälper vi dig.

Hur säger jag upp min butik?

Om du av någon anledning skulle vilja avsluta ditt avtal med oss så kontaktar du vår support. De skickar i sin tur ut en blankett som du fyller i och skickar tillbaka till oss.