Multishop 2.0 - flera butiker

Flera butiker men bara en administration. Att ha flera butiker med olika domännamn, språk eller innehåll kan ha många fördelar.

 

  • Flera butiker utåt, olika utseenden och innehåll
  • Stöd för flera prislistor
  • Samlad administration, ett underhåll
  • Lagersaldo, priser och order synkas
  • Endast för affärssystemet Specter
Sharespine och Starweb

Undvik dubbelt underhåll, trots flera butiker!

Med en multishop-koppling till ditt affärssystem får du en gemensam administration av order, priser och lager för alla dina webbutiker. En smidig och tidsbesparande lösning för dig som vill ha flera olika e-handelssajter.

Du slipper dubbelt underhåll av administration, priser, lagersaldo och ekonomi.

Efterhand som din verksamhet växer kan du använda flera administratörer och behörighetsnivåer för att särskilja vem som paketerar olika order eller för att helt enkelt använda samma inloggningsuppgifter till dina olika butiker när du ska administrera.

Sharespine lanserar multishopstöd 2.0

 

Hur kommer jag igång?

a) Välj rätt affärssystem för er verksamhet. Sharespine har stöd för alla de vanligaste affärssystemen*.
* Just nu finns endast fullt stöd för Specter med multishop 2.0 hos Sharespine. Senare i år kommer stöd för fler affärssystem.

b) Kom igång med Starweb e-handel och upprätta det antal butiker du önskar. Oavsett vilken butiksstorlek du väljer så kan du ordna det mesta i förväg såsom kategorier, design och inställningar.

c) Få utbildning av Sharespine i hur man ställer in ett företag i valt affärssystem med flera Starwebbutiker. Överför därefter alla dina produkter till dina Starwebbutiker. När produkterna är överförda, döljer du de produkter du inte vill visa och lägger in de produkter du vill visa i respektive butiks kategorier.

 

Hur fungerar det rent tekniskt?

I Sharespine koppling kan man sätta olika prefix på order och kunder, t.ex. ”butik1_ordernr”, ”butik2_ordernr” osv om man vill se varifrån order och kund kommer, även i affärssystemet. Det går att ha hur många butiker som helst kopplat till ett och samma företag i t.ex. Visma.

I Sharespine multishop-lösning går det också att ha hur många butiker som helst till priset av en koppling. Det är oftast ordervolymen som gör att man hos Sharespine behöver ett större paket.

 

Finns det stöd för produktvarianter?

Ja, Starweb samtliga butiksstorlekar har stöd för detta, men undersök så att både affärssystemet samt att Sharespine koppling har stöd för produktvarianter.

Specter och Mamut har inbyggt stöd direkt i affärssystemet för produkter med varianter som olika färger och storlekar. Visma Administration 2000 har egentligen inte stöd för varianter men Sharespine koppling gör detta möjligt.

Vidare fungerar både Hogia Smart och Fortnox också bra med produktvarianter förutsatt att Starweb e-handel är styrande system, dvs det är i Starweb du lägger upp och hanterar produkter.

Vad kostar kopplingen?

  • Sharespine har byggt kopplingen med pris från 695 kr/mån inkl multishop-funktionen, samt startavgift från 3 800 kr. Avtalstiden är 12 mån.
  • Starwebs pris för kopplingen till vårt API är 0 kr.
  • Starweb pris för flera butiker beror på det antal webbutiker du önskar, samt vilken butiksstorlek du väljer.
  • Kostnad för ditt affärssystem tillkommer, och oftast har affärssystemet en tilläggsmodul som heter ”API” eller ”Integration” som kostar extra. Läs mer om respektive affärssystem.

Total månadshyra av affärssystem och koppling varierar alltså beroende på vad du önskar.
Det ingår alltid utbildning av Sharespine koppling i deras startavgift.

 

Kontaktuppgifter

Börja med att fundera över hur många olika butiker ni tänker använda, samt vilket innehåll respektive butik ska ha. Ta sedan kontakt med oss, därefter Sharespine, och säg gärna att du använder Starweb e-handel. När allt är klart tar Sharespine kontakt med oss.