Funktionsöversikt

Blixtsnabb hosting, en fantastiskt hängiven support samt en startutbildning ingår.

  • Start: Perfekt kom-igång-butik med professionell support och hosting, social shopping, fraktklasser i en öppen plattform.
  • Plus: När företaget växer och behöver automatisera orderflödena, blogga, skicka nyhetsbrev och är i behov av många språk.
  • Premium: Öka försäljningen genom att automatisera delar av marknadsföringen och ge en premium leveransupplevelse.
  • Platinum: Alla möjligheter att ge både den bästa leveransupplevelsen och den bästa kundupplevelsen till konsumenter och företag.

= Ingår
= Tillval (kostar extra)
= Ingår ej (går ej att köpa som tillval)
*
= Kräver avtal med respektive leverantör (kostnader kan tillkomma)
  Start Plus Premium Platinum

ÖVERGRIPANDE

Professionell e-handel & hemsida

Med Starweb får du ett professionellt verktyg för e-handel som ditt företag verkligen kan växa i. Tag hjälp av Starwebs erfarenhet, utbildningar, videofilmer, helpcenter så blir en utbildad e-handlare.

Kombinerar du det med Starwebs tjänster inom företagsidentitet och investerar i en unik design och skräddarsydd marknadsföring, då växer du sannolikt snabbare än dina konkurrenter.

Blogg med köpfunktion

Med ett enda publiceringsverktyg (CMS) är det enkelt att sälja, ha många informationssidor och skapa tidsinställda blogginlägg. Slipp dubbeladministration i olika verktyg när all Googles länkkraft går till e-handeln.

Sälj produkter direkt i bloggen och öka försäljningen. Möjlighet att tidsbestämma när ett inlägg ska publiceras, dessutom stöd för olika språk.

Automatiska orderflöden: Bokföring, Frakt, Betalning
SaaS: Plattformen förbättras ständigt

Funktioner förbättras och uppdateras ständigt, ibland flera gånger varje dag, utan nedtid.

Ingen märker det då plattformen är en SaaS-lösning och servrarna sömlöst flyttar innehållet mellan sig under tiden uppdateringarna sker.

GDPR kompatibel & köpvillkorsmall

Alla e-handlare behöver professionella köpvillkor. En GDPR-anpassad köpvillkorsmall ingår, framtagen av en skicklig advokatbyrå. Spara hundratals timmar och 10.000-tals kronor!

Plattformen uppfyller alla datainspektionens krav enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Hosting med 99.9% upptid & CDN
Professionell support: 99% kundnöjdhet

99% kundnöjdhet baserat på 700+ omdömen. E-handlare behöver mycket kunskap men har ingen att fråga. Fråga gärna Starweb!

Med 20 års erfarenhet av e-handel finns vi här för att hjälpa till på telefon, chatt & mejl.

Utbildning 1 tillfälle 2 tillfällen 2 tillfällen 2 tillfällen

IDENTITET

Företagsidentitet
Skräddarsydd design
Smarta pop-ups

En pop-up är ett enkelt och smart sätt att påkalla uppmärksamhet, samla in e-postadresser eller sporra till köp. Det finns många möjligheter till hur, när och på vilket sätt pop-up fönstret ska visas.

Starwebs sökmotoroptimering (SEO)
Starwebs annonsering Google Ads
Starwebs annonsering Facebook Remarketing
Responsiv design

I många branscher sker över 50 % av alla köp på mobiler och surfplattor. Därför ingår det responsiv design i både butik och administration som fungerar lika bra på dator, surfplatta och mobil.

E-handeln anpassar sig automatiskt efter skärmstorleken beroende på vilken enhet besökaren använder sig av.

Egen HTML, CSS och JavaScript

För externa webbyråer finns det möjlighet att skapa en helt egen design. Utgå från ett av butikens flera färdiga teman och utöka med egen HTML, CSS och JavaScript.

SÖK OCH FILTRERING

Blixtsnabb produktfiltrering

Att hitta bland tusentals produkter är som att leta efter en nål i en höstack. Gör det enkelt för besökaren att filtrera fram rätt produkter efter kundanpassade egenskaper som åldersgrupp, varianter, varumärken och prisintervall.

Avancerad kundsegmentering

Avancerad segmentering av kunder för anpassade utskick och erbjudanden till exakt rätt målgrupp.

Välj ett filter, kombinera flera eller lägg till valfritt sökord för att få ett så exakt sökresultat som möjligt för bättre träffsäkerhet. Skapar återkommande kunder!

Smart sök med autokomplettering

Genom att precis som Google ge sökförslag på produkter i realtid, under tiden man skriver in vad man söker på, ökar träffsäkerheten markant.

Söker man rent allmänt visas produktresultatet efter relevans. Bäst träff visas överst.

Produktsök och filtrering i Starweb admin

Hitta enkelt produkter som är slutsålda, beställningsvara eller som har någon annan specifik lagerstatus som används i e-handeln.

Det går även att använda sökkombinationer för att t ex söka fram vilka produkter som är slutsålda och dolda.

Ordersök i Starwebs admin

Kombinera en mängd olika filter i administrationen för att enkelt hitta specifika produkter eller order.

MERFÖRSÄLJNING

Boost av varianter

Fantastisk funktion för alla som säljer produkter i olika färger, storlekar och andra varianter. Vi har jämfört med 300 av världens största e-handlare och inte hittat en enda med motsvarande funktionalitet!

Boost lyfter dina produkter till helt nya nivåer rent visuellt både i produktlistan samt på produktsidan. Se varianter som bilder eller som färgpluppar.

Kan med fördel kombineras med Quick Shop!

Quick Shop

Otroligt funktion som passar alla sorters produkter, både med och utan varianter. En riktigt bra Quick Shop som ökar konverteringen både för B2B & B2C e-handlare.

Kunderna kan enkelt lägga rätt antal produkter i varukorgen ifrån produktlistan - utan att gå in på produktsidan. Om produkten är slut i lager går det även att bevaka produkten ifrån produktlistan.

Kan med fördel kombineras med Boost av varianter!

Automatiserad marknadsföring

Boosta försäljningen med rätt produkt, till rätt kund, i rätt tid. Fresta kunden att handla mer precis före de ska avsluta sin beställning genom merförsäljning i kassan. Skulle ordern inte avslutas där påminner plattformen kunden via e-post att de har en övergiven kundvagn som väntar.

Kundvagnen sparas automatiskt och nästa gång kunden loggar in, oavsett enhet, så finns alla varorna i kundvagnen. Om en produkt saknas i lager kan besökare bevaka en produkts lagersaldo. När lagret fylls på i affärssystemet meddelas kunden och lockas tillbaka för att avsluta sitt köp.

Merförsäljning i kassan

Öka ordervärdet genom att visa lämpliga merförsäljningsprodukter.

Visa köpförslag utifrån utvalda produkter, relaterade produkter på varorna i kundvagnen, ordervärde på varorna i kundvagnen.

Tipsa om produktnyheter, visa relaterade produkter eller erbjud paketinslagning.

Favorisera produkter (favoritlista)

Låt kunder skapa sin egen favoritlista, oavsett de är inloggade eller ej.

Favorisera ett fåtal eller många produkter, det kan vara produkter som man handlar ofta, funderar på att köpa senare, eller återkommande ordrar av återförsäljare. Varorna i favoritlistan går enkelt att lägga till i varukorgen för köp.

Bevaka produkter

Gå inte miste om försäljning bara för att produkten råkar vara slutsåld. Med åter i lager får kunder möjlighet att bevaka produkter som är slut. Ta bättre hand om väntande kunder och förbättra försäljningen på samma gång.

Övergiven kundvagn

Påminnelsemejl ökar försäljningen. Övergiven kundvagn fångar upp 67 av 100 potentiella kunder som inte slutför sina köp.

Fånga upp oavslutade köp och sparade kundvagnar genom relevanta erbjudanden och återfå en annars förlorad försäljning. Ett påminnelsemejl med bilder på produkterna i varukorgen och en tydlig länk tillbaka får kunder att återvända och avsluta sitt köp medan de har besöket färskt i minnet.

Produktetiketter

Märk upp produkter och öka försäljningen. Ge utvalda produkter extra uppmärksamhet med visuella produktetiketter för att exempelvis visa en kampanj, rabatt, bästsäljare eller varför inte en nyhet. Helt efter eget önskemål.

Etiketterna kan färgläggas i önskade färger av Starwebs designers.

Relaterade produkter

Länka enkelt samman produkter med varandra. Antingen som tillbehör eller som rekommendationer till en viss produkt och på så vis koppla samman olika produkter.

Relaterade produkter Enhanced

Ge besökaren förslag på relaterade produkter när de lägger en vara i varukorgen, via en automatisk "rullgardin".

De relaterade produkterna visas i produktlistan när besökaren lägger en vara i varukorgen. Detta ger stora förutsättningar konverteringsökning! Funktionen fungerar så klart även på produktnivå, för att även här ta era relaterade produkter till nästa nivå.

Kundvagnen sparas när inloggad

Påbörja köpet på datorn och slutför det i mobilen. Kundvagnen sparas automatiskt så fort kunden är inloggad. Förenklar för kunden och ökar antalet beställningar.

KAMPANJVERKTYG

Rabattverktyg med rabattkoder (även för affiliates)

Rabattera utgående produkter, dela ut rabattkoder till lojala kunder eller via sociala medier för att locka nya kunder.

Låt influencers agera affiliates och dela ut en rabattkod till sina följare - använd det för att spåra och betala kickback till influencern.

Välj mellan fasta eller procentuella rabatter, rabatt på specifika produkter eller kategorier, eller varför inte bjuda på frakten?

Skicka riktade nyhetsbrev

Skicka riktade nyhetsbrev baserat på din sökning, filtrering samt kundtaggar direkt till kunderna.

Använd den inbyggda Get a Newsletter-integrationen eller exportera e-postadresserna. Gör kampanjutskick och driv försäljning.

1000 e-postutskick/mån ingår hos Getanewsletter.

Mejlutskick med rabattkod

Gör riktade mejlutskick genom kundsegmentering och inkludera en klickbar länk för rabatt på utvalda produkter, kategorier eller varför inte erbjuda gratis frakt?

När kund klickar på länken i mejlet aktiveras automatiskt rabattkoden!

SOCIALA MEDIER

Facebook & Instagram Shopping

Försäljning via Facebook, Instagram och Messenger!

Välj vilka produkter som ska visas på Instagram och Facebook så att kunderna enkelt kan bläddra och köpa utan att behöva flyttas mellan plattformar – dvs e-handeln och Facebook. Hantera alla beställningar från din sida på Facebook. Ett bra komplement till e-handeln för att exponera dina produkter på.

Facebook gilla-ruta & knapp

Marknadsför din Facebook-sida via e-handeln. Facebook-användare kan ”lajka” din butik. Då publiceras ett meddelande för alla deras vänner, med en länk tillbaka till din e-handel. Ett effektivt sätt att få fler fans till din Facebook-sida.

Facebook gilla-ruta har desto fler möjligheter och där kan du själv välja ifall du vill visa dina vänners ansikten, eller om du ska visa inlägg direkt från tidslinjen på din Facebook-sida.

Produktomdömen / kommentarer

Genom att låta dina kunder lämna produktomdömen i form av kommentarer gör att de blir mer delaktiga och kan ger konstruktiv feedback på dina produkter.

Kunden måste logga in via Facebook, eller sitt kundkonto före de kan skriva en kommentar.

Produktbetyg, 1-5 stjärnor

Samtidigt som en kund lämnar en kommentar kan de samtidigt lämna ett betyg på produkten, utifrån en femgradig skala.

De 1-5 stjärnorna syns väldigt snyggt både i produktgalleriet samt på produktsidan, och kan öka försäljningen.

Social delning, dela produkter

Besökare kan dela produkterna på Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn och Pinterest, med en länk tillbaka till er e-handel. Detta är ett effektivt sätt att få fler besökare.

Dynamisk Facebook Annonsering

Möjlighet att spåra kundbeteende och anpassa Facebook Annonseringen efter målgruppens intressen.

MARKNADSPLATSER

Sälj på Google Shopping, Instagram Shopping, Facebook Shopping *

Marknadsför produkter i de mest framgångsrika kanaler som finns: Google Shopping, Instagram shopping och i Facebook butik.

Produktpriser och beskrivningar är alltid uppdaterade utan manuellt arbete.

Sälj på Prisjakt, Pricerunner, Kelkoo och ShopALike *

På prisjämförelsesajter kan besökare jämföra din prissättning jämfört med dina konkurrenter.

Prisfilen sköter sig helt automatiskt, och butiken ser till att dina produkters priser, beskrivningar etc alltid är uppdaterad, utan manuellt arbete.

Sälj på Amazon, Zalando, Åhlens, Afound (H&M), Fyndiq, CDON, Tradera, Elgiganten, Miinto *

INTERNATIONELL E-HANDEL

Internationell multivaluta (prislistor)
Internationell momshantering
EU-moms med One Stop Shop (OSS)
Internationella återförsäljare (prislistor)
Betal- & fraktsätt för olika länder

Anpassa betal- och fraktsätt efter vad som är mest lämpligt för era marknader.

Unika länkar baserat på språk

Unika länkar för varje språk gör att Google indexerar e-handeln på rätt sätt, för varje land/marknad.

Koppla språk till domännamn

Koppla svenska och SEK till er .se domän, samt engelska och USD, eller vilken valuta som önskas, till .com domänen.

Fler valutor (valutaomvandling)

SEK ingår som standard. Välj fritt övriga valutor, och bestäm själv vilken valuta som ska vara standardvaluta. En omvandling görs av standardvalutan till ett uppskattat pris i annan valuta efter en förutbestämd faktor.

Svensk & engelsk administration

Fler språk: 12 språk ingår!
Ytterligare språk mot offert

Butiken kan bli översätt till vilket språk som helst. Om du önskar ett språk som inte finns i butiken idag kontakta oss så tar vi gärna fram ett kostnadsfritt prisförslag.

Vi har kontakt med översättningsbyråer och kan i vissa fall medfinansiera översättningen.

BUSINESS TO BUSINESS

B2B för medelstora företag och återförsäljare
Stafflade volympriser
Paketprodukter som SET-artiklar
Bulkförsäljning via D-pack

Kombinera flera av samma produkt som D-pack om 6-pack eller så många som önskas. Valbart att endast visa utvalda distributionspack för återförsäljare.

Avtalsprislistor med olika sortiment
Krav på inloggning (lås ute kunder)

Om krav på inloggning aktiveras då begränsas besökare från att se priser, produkter eller kategorier. Därmed stängs obehöriga ute som inte är återförsäljare.

Kundkonton med underkunder

Flera inloggningar per kundkonto. Passar större företag, organisationer och myndigheter där varje kundkonto kan skapa så många under-användare de önskar, med förutbestämda faktura- och leveransadresser.

Fler adresser per kund

Inloggade kunder skapar nya, eller återanvänder tidigare faktura- och leveransadresser direkt i kassan som favoritadresser. Senast vald adress hamnar överst vid nästa beställning.

Kopiera befintlig order

Inloggade kunder lägger enkelt en ny beställning genom att kopiera en befintlig order. I orderhistoriken ser man alla sina ordrar, och det går otroligt snabbt att lägga en ny likadan, eller liknande order.

Kundvagnsimport för snabborder

Låt kunder snabbt lägga en bulkorder med hundratals orderrader genom att importera en CSV-textfil rakt in i kundvagnen.

Alternativt kan kunder, i realtid, söka och lägga produkter direkt i kundvagnen utan att lägga tid på att navigera sig genom butiken.

Betal- & fraktsätt per prislista och land

B2B-kunder skiljer sig från B2C när det kommer till önskemål kring betal- och fraktsätt. Anpassa betalning och frakt baserat på vilket land kunden befinner sig i, och vad som är mest lämpligt för målgruppen.

Betal- & fraktsätt för företag och myndigheter

Hantera företag enskilt och anpassa betal- och fraktsätt efter vad som är mest lämpligt för dessa kunder och i vilket land de befinner sig i. Hantera även summa och vikt per betal- och fraktsätt.

Olika behörighetsnivåer

Skapa flera administratörer, permanenta eller temporära, med olika områden att hantera.

Välj ett eller kombinera flera områden att tilldela behörighet till, ex. produkter och kategorier utan att få tillgång till order- och kundinformation.

Leverantörsorderläggning via API

Kommunicera med externa programvaror genom Starweb API. Hämta, skicka, skapa och uppdatera produkter, kunder och ordrar dygnet runt i e-handeln och dess kringsystem.

Automatisera flödena för er själva och era leverantörer. I realtid.

STATISTIK

Fantastiska försäljningsrapporter

Riktigt bra rapporter ger underlag för försäljning per land, hur sortimentet har presterat, samt hur marknadsföringskampanjer och återförsäljaravtal går.

Övergivna kundvagnar

Få koll på hur många kundvagnar som överges och hur många som återaktiveras.

Bevakade produkter

Få koll på vilka produkter som bevakas och vilka kunder som väntar.

Rabattkoder

Med ett klick på antal använda rabattkoder visas ett ordersök med alla order som hör ihop med rabattkoden. Smidigt!

Google Analytics

Se avancerad köpstatistik med Google Analytics. Vilka klick som leder till köp, vilka varor som är de mest köpta, vilka köp som har avbrutits och i vilken stad besökarna bor i.

Google Tag Manager

Google Tag Manager används för att skicka data från e-handeln till Google Analytics och gör det enklare att implementera olika mål i din e-handel.

Vill du mäta antalet anmälningar till nyhetsbrev, försäljning, hur långt ner på en sida dina besökare scrollar? Nu är det möjligt!

PRODUKTER OCH KATEGORIER

Stöd för 10.000-tals produkter & 100-tals kategorier

Duplicera produkt

Med ett enkelt klick kan du kopiera en produkt i Starweb admin för att snabbt skapa nya eller snarlika produkter.

Kundunika produktfält (unika tryck/mått/pris)

Flexibla fält på produkter för specifika tryck, märkningar eller t ex graveringar. Kunden anger själv den information de önskar på produkten såsom tryck fram/bak på en t-shirt, eller annan längd på sin matta vid måttbeställningar (och får då ett annat pris).

Extra information i egna fält

Visa ytterligare produktspecifikation. Tydligare produktinfo t ex designer, författare etc.

Produktvarianter med suffix (färg, storlek, mfl)

Visa produkter i olika utföranden såsom färg, storlek, modell eller skapa egna varianter.

Olika enheter (st/m2/pall)

Möjlighet att använda olika produktenheter som st, kvm, pall eller någon annan enhet som du skapar själv.

Tillverkare/Varumärke

Visa tillverkarens namn och låt butiken automatiskt länka till samtliga produkter i sortimentet från denna leverantör genom en smart sökfunktion. Skapar merförsäljning!

Kategorier som bilder

Lyft fram utvalda kategorier på startsidan som snygga, klickbara bilder. Alternativt inne på respektive kategori visa dess underkategorier som klickbara bilder. Med eller utan text, du bestämmer!

Utvalda kategorier & produkter på startsidan

Lyft fram utvalda kategorier på startsidan som snygga, klickbara bilder. Alternativt inne på respektive kategori visa dess underkategorier som klickbara bilder. Med eller utan text, du bestämmer!

BILDER OCH FILER

Koppla automatiskt bild till produktens artikelnummer

Genom att döpa bilden till samma som produktens artikelnummer (eller variantens artikelnummer) länkas automatiskt bild och produkt samman utan merarbete.

Koppla många bilder till varje produkt

Ladda enkelt upp bilder. Genom att använda dra-och-släpp kan du smidigt ladda upp många bilder samtidigt, därefter koppla de till din produkt.

Koppla många dokument till varje produkt

Ladda enkelt upp filer. Genom att använda dra-och-släpp kan du smidigt ladda upp många filer samtidigt. Underlätta för kunden och samla all information om dina produkter (excel- och PDF filer) som t ex produktdatablad, broschyrer eller manualer direkt på produktsidan.

Bildspel (med autoplay)

Gör butiken mer levande med ett rörligt bildspel. Lyft fram produkter och information som snygga bilder direkt på startsidan och i alla era kategorier. Bildspelet kan spelas upp automatiskt med autoplay.

Automatisk bildoptimering och bildskalning

Alternativ produktbild vid hover

Möjlighet att visa en alternativ produktbild när man drar muspekaren över bilden på produkter. Ex. fram och baksida på ett plagg.Visas direkt i produktlistan, utan att man behöver klicka sig in på den enskilda produktsidan.

Max antal bilder per produkt

4 st 10 st 10 st 10 st

Max antal bilder per produktvariant

0 st 1 st 2 st 2 st

ORDER OCH LAGER

Stöd för orderjusteringar

Möjlighet att göra ändringar i mottagen order. Lägg till, ta bort och ändra produkter. Justera fraktsätt, vikt eller skapa en temporär produkt för t ex rabatt.

I Start finns möjlighet att justera kundens adress.

Automatiska orderflöden (vid orderjustering)

Varje orderjustering behöver ofta uppdateras manuellt i 3-5 olika system. Orderjusteringar tar tid och kostar pengar varje dag.

Stöd för automatiska orderjusteringar till Fortnox bokföring, nShift fraktsystem, Ongoing lagersystem samt betallösningarna Klarna/Svea.

Ordersumman dras automatiskt

Varje ny order reserverar ordersumman hos betalleverantören. När ordern sedan behandlas dras summan automatiskt, utan att du behöver logga in och manuellt aktivera den.

Hantera flera lager & butiker

Väx från ett lager till flera lager, eller till en kedja. Med flera olika lagerställen går det utöver ett huvudlager att hantera flera olika butiker eller sekundärlager i ex. Stockholm, Göteborg och Malmö med Starwebs plattform.

Click & Collect: Köp online, hämta i butik

Lägg kundorder via admin

Logga in som kund genom Starweb admin och lägg smidigt en order online åt kunden. Perfekt vid telefon- och mejlorder.

Skapa egna fält i kassan

Bestäm vilka kundfält som ska synas och kan skapa egna fält som t ex registreringsnummer, förening eller sälj-ID. Detaljerad information eller bara basinformation.

Optimera kassan och förhindra avbrutna köp genom att ta bort onödiga fält för en enklare köpprocess.

Flexibel snabbkassa i flera kolumner

Möjlighet att få kassan att visas i en, två eller tre kolumner. Fler kolumner innebär bättre översikt, en snyggare kassa med mindre scrollande och fler avslut.

Tack vare den responsiva designen anpassar sig automatiskt även den snygga två eller tre kolumn-kassan till en kolumn-kassa på mobiltelefonen!

Skapa egna lagerstatusar

Dölj saldoantal på produkter i lager

Om man inte vill visa exakt antal produkter som finns i lager finns möjligheten att endast visa "I lager" i butiksdelen, men samtidigt visa exakt antal i Starweb administration.

Kedja lagerstatusar

När en produkt tar slut i lager, kan butiken automatiskt justera dess lagerstatus. Exempelvis att "I lager" blir "Beställningsvara", eller "Beställningsvara" blir "Slutsåld" etc.

Lägsta ordersumma

Order med små summor kan vara kostnadskrävande. Med ett valfritt minsta orderbelopp styr du enkelt ordersumman.

Administrera flera ordrar samtidigt

Markera och ändra orderstatus på flera order samtidigt. Ger en snabbare hantering!

Tilldela orderansvar

Inloggad person kan sätta sig som ansvarig för en order. Är ni flera som jobbar med ordrar? Med egna unika inloggningar kan användare markera vem har ansvaret för en order.

Kolli- och godssökning

Möjlighet att spåra sändningen. Kunden får tillgång till sitt kollinummer och kan spåra sitt paket fram till leverans.

Extern kommentar i order

En kommentar i ordern kan mejlas automatiskt till kunden. Svara på kundens frågor eller informera direkt i ordern. Kunden mejlas när orderstatus ändras till "Behandlad".

Skapa egna orderstatus

Möjlighet att skapa fler och egna orderstatus. Anpassa dina orderstatus efter din verksamhet och möjlighet att mejla kunden vid varje ändring av orderstatus.

Äldre kunduppgifter visas som överstrukna

När en kund uppdaterar sina uppgifter så raderas inte de äldre kunduppgifterna, utan dessa visas istället som överstrukna. Detta gör det enklare att spåra en order och upptäckta ett eventuellt bedrägeri.

Orderbekräftelse och följesedel

Mejla orderbekräftelse och skicka med följesedel till kund vid beställning. Se även Starweb fakturahantering där du kan göra betydligt mer som att skicka PDF-filer, massutskrift, kvitto och kreditfakturor.

Orderhistorik

På kundkortet samlas kundens samtliga order för en enkel överblick.

AFFÄRSSYSTEM (ERP)

Fortnox ERP *
Specter ERP *
Starweb API *
Import/export via Excel (CSV)
Boxnet ERP och kassa *
Hicore ERP och kassa *
Visma.net ERP *
Visma Administration ERP och kassa *

Integration via Sharespine. Visma är ett windowsbaserat program som bl.a har stöd för produktvarianter som olika färger och storlekar, återrapportering av betalningar, flera prislistor och nShift orderintegration (för fraktetiketter).

(Sharespine & Visma avgifter tillkommer)

Visma Mamut ERP *

Integration via Sharespine. Mamut är ett windowsbaserat program som bl.a har stöd för produktvarianter som olika färger och storlekar, flera prislistor och nShift orderintegration (för fraktetiketter).

(Sharespine & Visma avgifter tillkommer)

Multishop, flera butiker med en administration *

Integration via Sharespine. Ha flera butiker utåt, olika utseenden och innehåll men bara en administration. Att ha flera butiker med olika domännamn, språk eller innehåll kan ha många fördelar. Med en integration till ditt affärssystem får du en gemensam administration av order, priser och lager för alla dina webbutiker.

(Sharespine & avgifter för ERP tillkommer)

Skräddarsydda integrationer / ERP (offert) *

Kontakta Starweb för offert. Våra integrationspartners kan ofta skräddarsy integrationer till externa system tex ERP / POS / WMS som exempelvis Microsoft Dynamics 365, Pyramid, Kassanova, Quadriga, Visma Business mfl.

FRAKTSÄTT & LOGISTIK

Klarna Shipping Assistant - KSA (fraktcheckout) *
nShift Delivery transportbokning (TA) *
nShift Checkout (fraktcheckout) *
Ongoing Warehouse (WMS lagersystem) *
Skrymmande frakt

Skrymmande produkter är svårare att hantera och skapar merkostnader. Det löser flexibla fraktklasser med prispåslag per produkt eller per köp. För varje fraktsätt finns 3 olika fraktklasser (A, B, C).

Förutom vikt går det att ta extra betalt för ex. volym, farligt gods (såsom kemikalier), temperaturkänslighet, klimatkompensation etc.

Skapa egna fraktklasser

Utöver de tre fraktklasser som ingår går det att skapa helt egna fraktklasser, anpassade till specifika produkter, eller unika förutsättningar kring frakten med prispåslag per produkt eller per köp.

Koppla olika fraktsätt för respektive betalsätt

Välj vilka fraktsätt som ska visas för respektive betalsätt. T ex för postförskott bör endast posten visas som leveranssätt och för utlandsbetalningar bör endast leveranssätt för utlandet visas. Skapa egna betalsätt som t ex offert eller betalas i butik.

Lägsta/högsta vikt för varje fraktsätt

Ange inom vilket intervall (kg) ett fraktsätt ska visas.

Ger valmöjlighet att använda olika fraktsätt vid olika förutsättningar.

Fraktintervaller (automatisk fraktprisberäkning)

Fraktkostnaden kan justeras i intervaller, baserat på vikt (kg). Ger valmöjlighet att använda olika fraktpriser för olika produkter.

BETALSÄTT

Klarna Checkout *
Svea Checkout *
Nets Easy Checkout *
Starweb fakturahantering
Swish *
Lägsta/högsta summa för varje betalsätt

Ange inom vilket intervall (kr) som ett betalsätt ska visas.

Ger valmöjlighet att använda olika betalsätt vid olika förutsättningar.

INFRASTRUKTUR

Dygnet-runt-jour 24/7
Hosting i Amazon Cloud (AWS)
99.9% i upptid, eller mer!

De senaste 12 mån har Starwebs e-handlare haft otroliga 99.9% i upptid. Underhåll planeras på natten eller tidig morgon.

Säker SSL-kryptering

Secure Sockets Layer (SSL) kryptering skyddar all data under överföring mellan e-handel och besökare, både i administrationen och butiksdelen.

SSL ingår och ger ett tryggt säkerhetssigill för webbplatsen.

Överföringsmängd i datatrafik

Mängd datatrafik som ingår per månad. Datatrafik mäts baserat utifrån antal besökare samt hur många samt hur stora bilder e-handeln innehåller.

Det är enkelt att köpa till extra datatrafik.

15 Gb/mån 25 Gb/mån 50 Gb/mån 100 Gb/mån
Diskutrymme för bilder och filer

Få plats med alla bilder och filer i mediabiblioteket, annars utöka med extra utrymme. En enda produktbild eller 1000-tals går lika bra.

1 Gb 2 Gb 4 Gb 4 Gb

KLARNA PRIS

Klarna Checkout betallösning ingår *

Klarna Checkout betallösning ingår. Låt kunderna välja att betala direkt, få varan först och betala sen, eller dela upp betalningen.

Ingen startavgift, ingen månadsavgift, ingen bindningstid. Smoooth!

2.89% + 3.50 kr/order 2.69% + 3.50 kr/order 2.39% + 3.50 kr/order 2.39% + 3.50 kr/order

PRIS FRÅN

Månadshyra, kr/mån

1595 2795 4295 7995
Ingen start- eller transaktionsavgift

Butiken har ingen startavgift, endast en månadshyra.

Tillval som inte ingår i butiksstorleken tillkommer, samt Starwebs tjänster inom identitet: marknadsföring, design etc. Externa leverantörer tar betalt för sina tjänster.

Låt Starweb visa dig

Se en online demo av plattformen. Helt kostnadsfritt.

Prova Starwebs plattform

E-handelslösning för växande företag. Testa i 30 dagar utan förbindelser!

Vanliga frågor

  • I samtliga storlekar ingår

    • Startutbildning
    • Användarvänlig administration
    • Professionell support med 99% kundnöjdhet
    • Blixtsnabb drift
    • Ta betalt med Klarna

    Prova i 30 dagar eller se en online demo.

  • Hur byter jag till Starweb?

    Genom ett av Starwebs flyttpaket. Över hundra e-handlare har flyttat till Starweb från andra leverantörer.

    Vi hjälper dig. För att importera informationen från din befintliga e-handel behöver du exportera produkterna till en Excel-fil. Alternativt genom en integration till ditt ERP.

  • Kan man få en skräddarsydd design?

    Absolut. Nästan alla investerar i en skräddarsydd design. En skicklig webbdesigner går igenom allt med dig och skapar ett skräddarsytt utseende som gör att e-handeln verkligen sticker ut.

    Du behöver inte ha några förkunskaper alls. Om ni redan samarbetar med en extern webbyrå kan de få tillgång till CSS och Javascript.

  • Hur fungerar drift och backup?

    Hosting av butiken ingår upp till stora volymer. Få säker SSL-kryptering och backup varje natt i världens största datormoln, Amazon Cloud.

    Allt övervakas och skalas automatiskt. En jourhavande drifttekniker får omedelbart larm ifall en driftstörning uppstår, året om.

  • Vilka kostnader kan tillkomma?

    Butiken har ingen startavgift, endast en månadshyra. Du får en komplett e-handel som är redo direkt. Vi rekommenderar att du väljer till ett designpaket samt professionell sökmotoroptimering av e-handeln.

    Specialtillval som ex. återförsäljare kostar extra per månad, och även de externa leverantörer vi jobbar med tar betalt för sina tjänster.

  • Vilket domännamn får butiken?

    Du väljer själv, ex. www.dittföretag.se eller butik.dittföretag.se om du redan har en hemsida som du vill behålla.

    Köp ett domännamn hos ex. Loopia.se.

    Boka ett online möte eller ring Starweb på 040-602 09 00 alternativt 08-509 100 00 så berättar vi mer.