Allt om Starweb

Välkommen till en bättre e-handelsleverantör

Se film

Varför välja Starweb?

Vi hjälper e-handlare att växa obehindrat.

Starweb är en helhetsleverantör för handlare som löser tekniken, identiteten och ekosystemet. Med 20 års erfarenhet av e-handelskunskap, köp-beteenden och plattformar ligger Starweb steget före.

Sedan år 2000 har Starweb hjälpt tusentals nöjda handlare att starta, växa och öka sin försäljning online. Allt från mindre till några av Sveriges största företag. Alla får en grundlig utbildning och en professionell support med 97% kundnöjdhet i snitt.

Boka ett online möte eller besök Starwebs kontor i Malmö och Stockholm med 30+ anställda. Välkommen!

Hur jobbar Starweb?

Stora skillnader jämfört med andra.

  • Identiteten: En snygg e-handel räcker inte utan hela kundupplevelsen från marknadsföring på Google och Facebook, till butikens design, inredning och utformning av texter, ända tills varan är levererad måste skapa rätt köp-känslor. Starweb bygger identiteten åt handlare och utformar ett bestående intryck som deras besökare minns.
  • Ekosystemet: Spara tid med automatiska orderflöden. Uppnå nästan total automation med färre system som går hela vägen och fungerar tillsammans. Starweb går igenom hela ekosystemet – alla kringsystem och hur de samarbetar.
  • Plattformen: Skala i alla kanaler utan att ”slå i taket”, oavsett om e-handeln säljer i Sverige, utomlands, B2B eller från flera lager. Starweb hjälper e-handlare under hela e-handelsresan.

Vad gör Starweb?

En enda plattform med många möjligheter.

Starwebs plattform är ett komplett CMS med hemsida, e-handel och blogg med köpfunktion. Att jobba i en enda plattform, med automatiska orderflöden och automatiserad marknadsföring, minimerar det manuella arbetet samt ökar försäljningen.

SaaS-plattformen skalas enkelt till nya målgrupper med fullt stöd för internationell e-handel i olika länder. Starwebs drift är blixtsnabb och hanterar hundratals miljoner anrop varje månad. Dygnet-runt-jour ingår.

Det finns inga ”färdiga” plattformar som uppnår allt detta. Därför har Starweb skapat en helt egenutvecklad e-handelsplattform under två decennier som använder den senaste tekniken och är ”Made in Sweden”.

Starweb AB

  • Bankgiro: 5643-9318
  • IBAN: SE12 8000 0821 4994 3608 3860
  • Swedbank BIC (SWIFT): SWEDSESS

Grafisk manual och logotyp

Malmökontoret

Rasmus

Försäljning 040-602 09 06

Henrik

Försäljning 040-602 09 04

Anders

Försäljning 072-069 72 17
Petra, Starweb Customer Success

Petra

Customer Success Manager

Pontus

Försäljningschef

Niclas

Avd.chef support 040-602 09 00

Eddie

Support 040-602 09 00

Viktor

Support 040-602 09 00

Sofie

Support 040-602 09 00
Patrycja - Support och ekonomi

Patrycja

Support & ekonomi 040-602 09 00

Johannes

Avd.chef design & gränssnitt

Nelya

Design & gränssnitt

Farid

Design & gränssnitt

Angelica

Design & gränssnitt

Daniel E

Gränssnittsdesigner

Nellie

Gränssnittsdesigner

Nicholas

Digital strateg - ADS/SEO 040-602 09 00

Stina

Digital strateg - ADS/SEO 040-602 09 00

Emelie

Digital strateg - ADS/SEO 040-602 09 00

Paul

Utvecklare

Patrick

Utvecklare

Henrik M

Utvecklare

Tim

Utvecklare

Sebastian

Utvecklare

Timothy

Utvecklare

Kevin

Utvecklare

Markus

Produktägare

Anders B

CTO

Johan

VD & grundare

Stockholmskontoret

Gabriel

Försäljning & partners 08-509 100 01

Vad ingår?

Många timmar investeras i varje handlare och designen kan skräddarsys för rätt unikitet. Butiken har ingen startavgift, plattformen är GDPR-kompatibel och det ingår kostnadsfri SSL-kryptering, flytthjälp och drifttekniker med dygnet-runt-jour. Professionell support finns på telefon, mejl och det går till och med chatta med Starweb direkt i administrationen.

Titta på Starwebs webinars. Allt från hur man skapar innehåll som inger förtroende, till att använda funktionerna på rätt sätt.

Ständig tillväxt inom e-handeln

Det pågår ett revolutionerande skifte i handeln från fysiska butiker till e-handel och omnikanal. I Sverige omsätter all e-handel drygt 300 miljarder per år, med en tillväxttakt på hela 15 %.

Nio av tio svenskar e-handlar och mobiler/surfplattor står för 50 % av alla köp. Precis som en fysisk butik behöver e-handeln inredas. Den kan bli stilren, rustik, flashig, sportig, mysig eller häftig. Varför inte skapa en cafékänsla eller sekelskiftes design.

Vilken identitet passar er?