Visma Administration

Visma är Sveriges mest använda affärssystem. Kopplingen har stöd för produktvarianter som olika färger och storlekar samt flera prislistor.

 

  • Automatisk synkning av priser, order och lagersaldo
  • Stöd för produktvarianter, t ex färg och storlek
  • Stöd för flera prislistor, t ex för återförsäljare
  • Stöd för Unifaun/Pacsoft orderkoppling
  • Återrapportering till Klarna och DIBS betalsätt
Visma och Starweb
Webbshop med affärssystem-koppling

När det kommer till att hålla koll på företagets administration finns inga program med lika lång erfarenhet som Visma Administration.

Ekonomiprogrammet har under 20 år använts av bland annat butiker, lantbruk, möbelföretag, bagare och redovisningskonsulter. Visma Administration hanterar allt från bokföring och fakturering till order, lager, offert och inköp.

Visma Administration och Starweb e-handel

 

Hur fungerar kopplingen?

Sharespine ger en utbildning i deras mjukvara så att du lär dig grunderna. Därefter importerar du alla produkter från Visma Administration, där priser och lager uppdateras automatiskt. Tänk på att det kan behövas justeringar i Visma.

När dina slutkunder sedan lägger beställningar i din e-handel, överförs de automatiskt till Visma Administration.

ps. Starweb saknar stöd för stafflade priser, men det går delvis att gå runt genom att lägga in priser som produktvarianter i butiken. Besökaren väljer därefter det antal de vill beställa, och sedan räknar webbutiken automatiskt ut vilket stafflat pris produkten har baserat på antal.

Tillägg

 

Finns det stöd för produktvarianter?

Ja, Starweb samtliga butiksstorlekar har stöd för produkter med varianter som olika färger och storlekar.

Visma Administration 2000 saknar stöd för varianter, men Sharespine koppling gör det möjligt. Varianter måste hanteras på ett lite speciellt sätt, läs mer i Sharespine manual.

 

Finns det stöd för paketprodukter?

Ja, i Visma Administration 2000 finns det stöd för paketprodukter (SET-artiklar). I webbutiken visas det som en produkt, men när paketprodukten beställs och webbordern överförs till Visma justeras lagersaldo på rätt produkter och Starweb uppdateras med korrekt saldo. Läs mer i Sharespine manual.

 

Hantera betalningar ifrån affärssystemet

Ja, återrapportering av betalningar sker genom Sharespine.

När kunden betalar, via DIBS eller Klarna så reserveras betalningen som standard. För att du ska slippa dubbeljobb så har Sharespine byggt en smart funktion för avstämning av inbetalningar.

Vad kostar kopplingen?

  • Sharespine har byggt kopplingen med pris från 195 kr/mån samt startavgift från 1 900 kr. Avtalstiden är 12 mån.
  • Starwebs pris för kopplingen till vårt API är 0 kr.
  • Visma tar betalt från 5 990 kr första året för sitt affärssystem Visma Administration 500 samt 1200 kr/år för tilläggsmodulen ”Integration”. Ska du ha det mer komplexa Visma Administration 2000 är pris från 17 590 kr första året.

Total månadshyra av affärssystem och koppling är från 195 kr/mån + 9 090 kr i start.
Första året motsvarar det 952 kr/mån, och då ingår utbildning av Sharespine.

 

Kontaktuppgifter

Kontakta Sharespine och därefter Visma för att beställa Visma Administration och tilläggsmodulen ”Integration”. Om du pratar med Sharespine säg gärna då att du använder Starweb e-handel. När allt är klart tar Sharespine kontakt med oss.