Hej White One!

Tre av tio har e-handlat kosmetika de senaste tre månaderna. Vi passar på att fråga Niclas från White One hur det går för dem.

Vad säljer ni i er e-handel?
Vi erbjuder produkter som på ett eller annat sätt förbättrar ditt yttre, om det så gäller att man vill bleka tänderna, få långa ögonfransar eller tappa några kilon till beachen. Vi tycker att alla personer borde ha råd att skämma bort sig själva lite då och då med lite lyxprodukter och därför tar vi inte heller ut några överdrivna priser för produkter som på andra ställen kostar skjortan.

När började ni er e-handelsresa?
Vår e-handelsresa startade 2008 då jag kommit hem ifrån Universitetsstudier i USA där jag hittat produkter för att bleka tänderna till mycket lägre priser än vad som fanns i Sverige vid den tidpunkten, vilket tände första idéerna för att starta White One.

Hur går det för er?
Det går bättre och bättre för varje dag som går. Vi växer hela tiden, både i teamet och i försäljningen. Förutom vår egen hemsida finns vi hos återförsäljare runt om i hela landet och vi letar ivrigt efter fler butiker som är intresserade av att sälja våra unika produkter. Vad gäller e-handeln så känner vi med vår nya e-handelsplattform hos Starweb, att ingenting kan hindra oss från att växa och bli riktigt stora.

Hur länge har ni varit hos Starweb?
Vi är relativt nya hos Starweb och valde detta eftersom vi ser att Starweb ligger i framkant med utvecklingen vad gäller e-handel och hemsideverktyg. Med ert otroligt trevliga och tillgängliga support-team så var det inga tveksamheter. Bytet gick mycket smidigt med vissa små komplikationer, men det är sådant man får räkna med i en flytt.

Vilket är ert bästa e-handelstips?
Våga prova och göra misstag, det är enda sättet för att få feedback och få reda om en idé fungerar eller inte.

Vilken är den mest uppskattade funktionen?
Vi gillar att det finns stora möjligheter för SEO samt kopplingar till andra system, och uppskattade verkligen nya uppdateringen på sidan för order där vi jobbar mycket med att hantera alla order vi får in.

Använder ni er av fler kanaler?
Vi använder oss absolut av social media i stor utsträckning, det är ett måste idag när det gäller att synas och finnas där för kunderna. Vi har 27 000 följare på Facebook och ca 12 000 på Instagram så vi vet att det är otroligt viktigt. Prisagenter som Prisjakt, Google Shopping, Trustpilot, Pricerunner m.m. är även mycket viktigt och partners vi använder oss av för att visa att man ligger i framkant både vad gäller nöjda kunder och prisvärda produkter!

Varför skulle ni rekommendera Starweb?
På grund av ert engagemang och trevliga team tillsammans med er plattform med bra funktionella lösningar och intresse för utveckling.

Vilken är den största utmaningen framöver?
Efter att precis ha bytt namn (från The White One till White One) och även domän till .com så har vi ett stort SEO arbete framför oss för att komma upp i topp igen på våra olika produkter. Detta ser vi dock mycket positivt på och ser verkligen fram emot att nå nya höjder inom e-handel!