Omnikanal förenar butik och e-handel

Smartare handel helt enkelt.

Tillsammans med Hogia har Starweb tagit fram en sömlös omnikanalupplevelse med betydligt enklare administration. Du slipper risken att hamna mellan två leverantörer, och kan enkelt utnyttja samspelet mellan kanalerna vare sig köpet sker i fysisk butik eller e-handel.

Priset inkluderar både Starweb och Hogia programvaror. Paketerad i fyra omnikanallösningar med en snygg och responsiv webbutik, butikskassa, bokföringsunderlag och fakturering i samma system. Två för mindre handlare och två för större handlare.

Vi hjälper dig igång så klart!

  • Vald butik

    Smart Handel PREMIUM

    5 695

    Kr/Mån

    Läs mer om Smart Handel PREMIUM
    • Allt i Smart Handel PROFFS ingår
      Smart Handel PREMIUM ger samma möjligheter som de största handlarna har. Utöver alla funktioner i Smart Handel PROFFS finns överlägsen produktfiltrering på t ex färg/storlek, söktaggar, varumärke och prisintervall för att på ett ögonblick hitta rätt bland tusentals produkter! Med övergiven kundvagn och återaktivera kundvagn kan du fånga upp kunder som inte slutför sina köp. Dessutom ingår Hogia Retail butiksdatasystem som är en komplett retaillösning för fysiska butiker med POS kassaförsäljning anpassad för touchskärm, kassakopplad kortbetalning, stöd för produktvarianter samt hantering av rabatter. Väx med dina omnikanaler!
    • Hogia Retail - Butikskassa
      Ett komplett kassaprogram certifierat av Skatteverket. Kassasystemet är lättanvänt och har stöd för touchskärm samt streckkodsläsare som effektiviserar arbetet i kassan. Gränssnittet är intuitivt och gör dig snabbt hemmastadd i alla funktioner, och ger stöd i såväl de mest grundläggande flödena för försäljning, retur- och reklamationshantering som hantering av handpenning, fakturering och rabatter.
    • Hogia Retail - Bokföringsunderlag
      Varje affärshändelse bokförs per automatik i registerordning och en rapport genereras. Du kan få ut Z-dagrapport, konteringsrapport och bokföringsjournal. Rapporterna förs över till bokföringsbyrån men byrån kan också när som helst gå in i kundernas kassarapporter och få fram fler underlag. Överföring till ekonomiprogrammet sker via standardformatet SIE4.
    • Hogia Retail - Fakturering
      Fakturera direkt via Hogia butikskassa, eller skapa fakturan alternativt samlingsfakturan i Hogia Retail. Reskontran hanteras separat i ditt ekonomiprogram.
    • Hogia Retail - Modell
      En väl genomtänkt varianthantering för produkter med olika dimensioner som färg, storlek och längd. Hanterar upp till 10 dimensioner, varav två ingår.
    • Hogia Retail - Kampanj
      Datumstyr enkelt olika kampanjer och rabatter i Hogia butikskassa, som köp 3 betala för 2 eller med rabatt i procent eller kronor. Administrera även paketpriser vid paketprodukter.
    • Hogia Retail - Utbildning, 8 timmar
      En grundläggande utbildning av funktioner och flöden för både kassan och Retail. Utbildningen sker på distans via fjärrstyrningsverktyg och deltagarna kommunicerar via telefon. 2 timmars längre utbildning än i Smart Handel PROFFS, för att gå igenom tillvalen Modell och Kampanj.
    • Skräddarsydd design, 12 timmar
      Det ingår upp till 12 timmars responsiv, skräddarsydd design med en skicklig grafiker som går igenom upplägg med dig, skapar ett utseende med layout, färger, bildspel och typsnitt som gör att din butik verkligen står ut från mängden. Skicka in förslag på hur du tänkt att din design ska se ut. En design värd 11295 kr ingår - utöka gärna med fler designtimmar, se våra referensbutiker.
    • PREMIUM analys, 3 timmar
      Vi vill att din butik ska bli framgångsrik. För att få bättre konvertering analyserar vi din butik steg-för-steg i upp till 3 timmar med fokus på kundbemötande, öka din försäljning, och skapa rätt köpupplevelse för dina kunder. Resultatet blir en konkret lista med förslag på förbättringar. En analys värd 2995 kr som ingår.
    • Avancerad produktfiltrering i realtid
      Kundanpassad produktfiltrering för att hitta rätt bland 1000-tals produkter, i realtid! Gör det enkelt för besökaren att filtrera fram rätt produkter efter egenskaper som åldersgrupp, varianter, varumärken och prisintervall. Egenskapsfälten skapas helt fritt utifrån produktsortimentets förutsättningar.
    • Övergiven kundvagn (abandoned cart)
      Fånga upp 67 av 100 potentiella kunder som inte slutför sina köp. Använd retargeting till nya kunder i form av ett påminnelsemejl med bilder på produkterna i kundvagnen och en tydlig länk tillbaka. Du når kunden på nytt under tiden de har besöket färskt i minnet.
    • Återaktivera kundvagn
      Låt befintliga kunder få ett trevligt påminnelsemejl att de har en sparad kundvagn! Hjälp kunden till avslut genom att tipsa om guider, fråga om förbättringar i köpprocessen eller erbjud hjälp med själva betalningsprocessen. Anpassa budskapet utifrån kundvagnens varuvärde och bestäm när mejlet ska skickas. Lägg gärna med en rabattkod på fri frakt för att driva kunden mot ett köp.
    • Merförsäljning i kassan
      Föreslå automatiskt lämpliga merförsäljningsprodukter utifrån produkterna i kundvagnen, eller välj ut specifika produkter i olika prisspann t ex 0-200 kr, 200-500 kr etc baserat på varuvärdet i kundvagnen. Ett effektivt sätt att öka ordervärdet.
    • Bevaka produkter (åter i lager)
      Kunderna får möjlighet att bevaka produkter som är slut och få ett mejl så fort produkten åter är i lager. Locka kunden att avsluta sitt köp. Verktyg som kraftigt kan öka din merförsäljning.
    • Swish för e-handel
      Att ta betalt med Swish är enkelt för både företaget och kunden! Kunden väljer att betala med Swish i kassan i din e-butik och får då all information samt rätt belopp automatiskt skickad till sin Swish-app, där de godkänner betalningen. Pengarna sätts omedelbart in på ditt konto.
    • Elasticsearch sökfunktion
      Snabba och relevanta sökträffar i realtid. Sökningen sker på det valda språket och den valda valutan. Dessutom visas produktfiltreringen i sökresultatet.
    • Jajja Leads, 2 mån kostnadsfritt
      Fler avslut och återkommande kunder. Ett kraftfullt kampanjverktyg som ger omedelbart resultat med smart och enkel leadshantering. Leads generering värd 2590 kr ingår - två månader helt utan kostnad.
    • Fler spännande funktioner på gång
      Det utvecklas just nu fler försäljningsdrivande funktioner till vår Premiumbutik, som löpande kommer att fyllas på med både små och stora möjligheter till försäljning.
    • Läs mer om Smart Handel PREMIUM
  • Vald butik

    Smart Handel PROFFS

    4 095

    Kr/Mån

    Läs mer om Smart Handel PROFFS
    • Hogia Retail - Butikskassa
      Ett komplett kassaprogram certifierat av Skatteverket. Kassasystemet är lättanvänt och har stöd för touchskärm samt streckkodsläsare som effektiviserar arbetet i kassan. Gränssnittet är intuitivt och gör dig snabbt hemmastadd i alla funktioner, och ger stöd i såväl de mest grundläggande flödena för försäljning, retur- och reklamationshantering som hantering av handpenning, fakturering och rabatter.
    • Hogia Retail - Bokföringsunderlag
      Varje affärshändelse bokförs per automatik i registerordning och en rapport genereras. Du kan få ut Z-dagrapport, konteringsrapport och bokföringsjournal. Rapporterna förs över till bokföringsbyrån men byrån kan också när som helst gå in i kundernas kassarapporter och få fram fler underlag. Överföring till ekonomiprogrammet sker via standardformatet SIE4.
    • Hogia Retail - Fakturering
      Fakturera direkt via Hogia butikskassa, eller skapa fakturan alternativt samlingsfakturan i Hogia Retail. Reskontran hanteras separat i ditt ekonomiprogram.
    • Hogia Retail - Integrerat kontokort
      Kassan har också integrerade lösningar för kortterminalleverantörerna Babs, Nets, Verifone samt Klarna Checkout. För ett smidigare betalflöde och minskad risk för felslag.
    • Hogia Retail - Lager
      Få full kontroll på lagret och möjlighet att följa varans flöde från beställning till försäljning. En enkel artikeladministration med inbyggda funktioner för etikettutskrifter och alltid ett realtidsuppdaterat och disponibelt lagersaldo. Prisjusteringar aktiveras enkelt med en knapptryckning och med en handdatorlösning förenklas inventeringsrutinen avsevärt.
    • Hogia Retail - Kundorder
      Denna funktion hanterar order som kommer från e-handeln. Går också att använda i fysisk butik för direktbetalning i kassan eller fakturering. Givetvis stödjer den hantering av handpenning och det finns även en smidig funktion för returorder, som säkerställer att lagersaldot alltid är korrekt uppdaterat.
    • Hogia Retail - Installation, 3 timmar
      Vi kvalitetssäkra ert system genom att aktivt vara delaktiga i driftsättningen. Våra driftsättare förbereder och handleder installationen på distans.
    • Hogia Retail - Utbildning, 6 timmar
      En grundläggande utbildning av funktioner och flöden för både kassan och Retail. Utbildningen sker på distans via fjärrstyrningsverktyg och deltagarna kommunicerar via telefon.
    • Skräddarsydd design, 8 timmar
      Det ingår upp till 8 timmars responsiv, skräddarsydd design med en skicklig grafiker som går igenom upplägg med dig, anpassar butikens layout, färger, lägger in ett snyggt bildspel samt beskär din befintliga logotyp. Design inger förtroende och är viktigare än man tror, och du får en butiksdesign som verkligen inbjuder till köp. En design värd 7495 kr ingår - utöka gärna med fler designtimmar, se våra referensbutiker.
    • Support deluxe
      Under ditt första e-handelsår följer vi upp och stöttar dig så du verkligen kommer igång alternativt fortsätter växa i rätt takt. Vi kommer ta kontakt med dig efter 3 veckor, efter 3 mån och igen efter 8 mån! Därefter följer vi upp dig årligen. Det är lika viktigt för oss att din verksamhet växer som det är för dig.
    • Personlig rådgivare
      Upp till 1 timme / mån ingår med din rådgivare. Det är viktigt att komma igång, men det är lika viktigt att hålla igång. Vi finns här för att hjälpa dig på din e-handelsresa med förslag på förbättringar, produktimport, enklare designhjälp eller annat du behöver hjälp med.
    • Delbetalning, internetbank & faktura
      Alla fyra betalsätt! Kort-, faktura-, internetbank- och delbetalning. Trygga betalsätt som ökar din försäljning, där 30% föredrar att betala med faktura. Låt din kund själv välja hur mycket de vill betala varje månad - genom att dela upp sin betalning.
    • Klarna Checkout (KCO)
      Koppling till KCO ingår. Med Klarna Checkout får du alla betalsystem för din e-handel i en enda lösning. Det är smidigt både för dig och dina kunder, med minimal administration.
    • Varumärke
      Visa produktens varumärke och låt butiken automatiskt länka till samtliga produkter i sortimentet från samma leverantör genom en smart sökfunktion. Skapar merförsäljning!
    • Spara kundvagn
      Påbörja köpet på datorn och slutför det i mobilen. Kundvagnen sparas automatiskt så fort kunden är inloggad. Förenklar för kunden och ökar antalet beställningar.
    • Kundsegmentering (målgrupp)
      Avancerad kundsegmentering där du kan söka, filtrera fram och gruppera dina kunder för anpassade utskick och erbjudanden. Varje kund kan ingå i flera olika kundgrupper. Exempelvis kunder som handlat minst 3 gånger, eller för minst 1000 kr de senaste 6 mån. Välj ett filter, kombinera flera eller lägg till valfritt sökord, t ex ort, för att få ett så exakt sökresultat som möjligt. Skapa återkommande kunder!
    • Riktade nyhetsbrev och kampanjer
      E-postmarknadsföring som ger resultat till både kunder och prenumeranter. Skicka nyhetsbrev direkt till dina kunder genom den inbyggda Get a Newsletter-kopplingen eller exportera e-postadresserna. Gör riktade kampanjer eller nyhetsbrev med utskick baserat på din sökning, filtrering samt kundgrupper och öka din merförsäljning markant.
    • Google Shopping
      Koppling till Google Shopping ingår. Produktannonser med bild och pris visas direkt i Googles sökresultat. Produktfilen sköter sig helt automatiskt, och butiken ser till att dina priser, beskrivningar etc alltid är uppdaterad, utan manuellt arbete.
    • Differentierad lagerstatus
      Möjlighet att visa annan lagerstatus för produkter i butik än i admin. Tex ”I lager” istället för disponibelt antal.
    • Kundunika produktfält
      Flexibla fält på produkter för specifika tryck, märkningar eller t.ex. graveringar. Kunden anger själv den information de önskar på produkten såsom tryck fram/bak på en t-shirt, eller annat pris baserat på längden på en matta. Fälten kan användas vid exempelvis måttbeställningar för att räkna fram totalpriset på produkten.
    • Prisagenter för prisjämförelse
      Koppling till de största prisagenterna så dina produkter kan bli synliga hos Kelkoo, ShopALike, Prisjakt och Pricerunner. Prisfilen sköter sig helt automatiskt, och butiken ser till att dina priser, beskrivningar etc alltid är uppdaterad, utan manuellt arbete.
    • Kolli- och godssökning
      Möjlighet att spåra sändningen. Kunden får tillgång till sitt kollinummer och kan spåra sitt paket fram till leverans.
    • Produktomdömen och betyg
      Visa betyg och produktomdömen direkt i butiken. Få Facebook likes och låt kunder lämna kommentarer, göra sociala delningar samt betygsätta dina produkter med 1-5 stjärnor.
    • Relaterade produkter
      Du länkar enkelt samman produkter med varandra. Antingen som tillbehör eller som rekommendationer till en viss produkt och på så vis kopplar samman olika produkter.
    • Bättre synlighet på Google
      Flera e-handlare har ökat sin försäljning med otroliga 300 % efter de bytt till Starweb e-handel. Google rankar responsiv e-handel högre i de mobila sökresultaten from. 21 april 2015. Produkter, kategorier och sidor sökmotoroptimeras automatiskt utifrån deras beskrivning - gör det lätt för kunder att hitta dig på Google.
    • Rabatt med rabattkoder
      Dela ut rabattkoder till dina lojala kunder eller via sociala medier för att locka nya kunder. Ange rabatter med viss giltighetstid eller rabattera utgående produkter. Välj mellan fasta eller procentuella rabatter, rabatt på specifika produkter eller kategorier, eller varför inte bjuda på frakten?
    • SSL-kryptering med https
      Med ett tryggt och kostnadsfritt SSL-certifikat från Let’s Encrypt skyddar du dina kunders adressuppgifter och lösenord. Stora namn som Mozilla, Google Chrome och Facebook står bakom tjänsten och ger lika hög säkerhet som en SSL-DV-validering. Förlängs automatiskt med 3 månader i taget.
    • Läs mer om Smart Handel PROFFS
  • Vald butik

    Smart Handel PLUS

    2 495

    Kr/Mån

    Läs mer om Smart Handel PLUS
    • Allt i Smart Handel BAS ingår
      Smart Handel PLUS är för företag som växer. Utöver alla funktioner i Smart Handel BAS finns dessutom avancerad kundsegmentering av målgrupper, koppling till kort-, direkt-, faktura- och delbetalning, riktade nyhetsbrev, populära tillbehör som relaterade produkter, produktomdömen och betyg, unika produktfält där kund anger egen text eller längd, kolli- och godssökning av order. Hela Hogia Smart-serien ingår som består av Butikskassa, Fakturering och Bokföring. E-butiken för dig som endast nöjer sig med det bästa.
    • Hogia Smart - Butikskassa
      Kassaprogram certifierat av Skatteverket som är fullständigt integrerad med Hogia Smart Bokföring samt Fakturering. Kassan installeras på en PC (Windows) i din butik, medan admindelen hanteras online. I admindelen hanterar du produkter och priser samt tar fram rapporter och försäljningsstatistik.
    • Hogia Smart Start- Bokföring
      Bokföringsprogram där du enkelt anpassar dina kontoplaner och bokför dina affärshändelser. Snabbkonteringar som minimerar felinmatningar, drilldown-rapporter för snabb spårning och smidig överföring av SIE-filer till revisorn. Allt hanteras online.
    • Hogia Smart Start - Fakturering
      Faktureringsprogram med en tydlig statusöversikt där du sparar tid och har full koll på när dina kunder betalar. Smidig kund- och kreditfakturering, påminnelse- och räntefakturering, fullt stöd för ROT & RUT. Allt hanteras online.
    • Skräddarsydd design, 8 timmar
      Det ingår upp till 8 timmars responsiv, skräddarsydd design med en skicklig grafiker som går igenom upplägg med dig, anpassar butikens layout, färger, lägger in ett snyggt bildspel samt beskär din befintliga logotyp. Design inger förtroende och är viktigare än man tror, och du får en butiksdesign som verkligen inbjuder till köp. En design värd 7495 kr ingår - utöka gärna med fler designtimmar, se våra referensbutiker.
    • Support deluxe
      Under ditt första e-handelsår följer vi upp och stöttar dig så du verkligen kommer igång alternativt fortsätter växa i rätt takt. Vi kommer ta kontakt med dig efter 3 veckor, efter 3 mån och igen efter 8 mån! Därefter följer vi upp dig årligen. Det är lika viktigt för oss att din verksamhet växer som det är för dig.
    • Personlig rådgivare
      Upp till 1 timme / mån ingår med din rådgivare. Det är viktigt att komma igång, men det är lika viktigt att hålla igång. Vi finns här för att hjälpa dig på din e-handelsresa med förslag på förbättringar, produktimport, enklare designhjälp eller annat du behöver hjälp med.
    • Delbetalning, internetbank & faktura
      Alla fyra betalsätt! Kort-, faktura-, internetbank- och delbetalning. Trygga betalsätt som ökar din försäljning, där 30% föredrar att betala med faktura. Låt din kund själv välja hur mycket de vill betala varje månad - genom att dela upp sin betalning.
    • Klarna Checkout (KCO)
      Koppling till KCO ingår. Med Klarna Checkout får du alla betalsystem för din e-handel i en enda lösning. Det är smidigt både för dig och dina kunder, med minimal administration.
    • Spara kundvagn
      Påbörja köpet på datorn och slutför det i mobilen. Kundvagnen sparas automatiskt så fort kunden är inloggad. Förenklar för kunden och ökar antalet beställningar.
    • Kundsegmentering (målgrupp)
      Avancerad kundsegmentering där du kan söka, filtrera fram och gruppera dina kunder för anpassade utskick och erbjudanden. Varje kund kan ingå i flera olika kundgrupper. Exempelvis kunder som handlat minst 3 gånger, eller för minst 1000 kr de senaste 6 mån. Välj ett filter, kombinera flera eller lägg till valfritt sökord, t ex ort, för att få ett så exakt sökresultat som möjligt. Skapa återkommande kunder!
    • Riktade nyhetsbrev och kampanjer
      E-postmarknadsföring som ger resultat till både kunder och prenumeranter. Skicka nyhetsbrev direkt till dina kunder genom den inbyggda Get a Newsletter-kopplingen eller exportera e-postadresserna. Gör riktade kampanjer eller nyhetsbrev med utskick baserat på din sökning, filtrering samt kundgrupper och öka din merförsäljning markant.
    • Flera administratörer (olika behörigheter)
      Skapa flera administratörer (användare i admin) med olika behörighetsnivåer. Du tilldelar de olika administratörerna områden som de kan hantera, t ex order för lagerpersonal etc. Inga extra kostnader för varje användare.
    • Differentierad lagerstatus
      Möjlighet att visa annan lagerstatus för produkter i butik än i admin. Tex ”I lager” istället för disponibelt antal.
    • Kundunika produktfält
      Flexibla fält på produkter för specifika tryck, märkningar eller t.ex. graveringar. Kunden anger själv den information de önskar på produkten såsom tryck fram/bak på en t-shirt, eller annat pris baserat på längden på en matta. Fälten kan användas vid exempelvis måttbeställningar för att räkna fram totalpriset på produkten.
    • Avancerad orderhantering
      Du kan smidigt göra massändringar och administrera flera order samtidigt, eller justera produkterna genom att lägga till, ta bort och ändra produkter i en order för ex rabatt. Enkelt och tidsbesparande.
    • Kolli- och godssökning
      Kunden får tillgång till kollinummer och kan följa sitt paket fram till leverans.
    • Produktomdömen och betyg
      Visa betyg och produktomdömen direkt i butiken. Få Facebook likes och låt kunder lämna kommentarer, göra sociala delningar samt betygsätta dina produkter med 1-5 stjärnor.
    • Relaterade produkter
      Du länkar enkelt samman produkter med varandra. Antingen som tillbehör eller som rekommendationer till en viss produkt och på så vis kopplar samman olika produkter.
    • Duplicera produkt
      Med ett enkelt klick kan du kopiera en produkt i admin för att snabbt skapa nya eller snarlika produkter.
    • Import/export via Excel (CSV)
      Genom att importera och exportera artikelinformation med beskrivningar, priser och lager etc sparar du massor av tid och minimerar felaktigheter. Även rabattkoder kan importeras. Det går att importera 1000-tals produkter från vilken sorts CSV-fil som helst!
    • Rabatt med rabattkoder
      Dela ut rabattkoder till dina lojala kunder eller via sociala medier för att locka nya kunder. Ange rabatter med viss giltighetstid eller rabattera utgående produkter. Välj mellan fasta eller procentuella rabatter, rabatt på specifika produkter eller kategorier, eller varför inte bjuda på frakten?
    • Läs mer om Smart Handel PLUS
  • Vald butik

    Smart Handel BAS

    1 195

    Kr/Mån

    Läs mer om Smart Handel BAS
    • Hogia Smart - Butikskassa
      Kassaprogram certifierat av Skatteverket som är fullständigt integrerad med Hogia Smart Bokföring samt Fakturering. Kassan installeras på en PC (Windows) i din butik, medan admindelen hanteras online. I admindelen hanterar du produkter och priser samt tar fram rapporter och försäljningsstatistik.
    • Hogia Smart Start- Bokföring
      Bokföringsprogram där du enkelt anpassar dina kontoplaner och bokför dina affärshändelser. Snabbkonteringar som minimerar felinmatningar, drilldown-rapporter för snabb spårning och smidig överföring av SIE-filer till revisorn. Allt hanteras online.
    • Responsiv design, 2 timmar
      Det ingår upp till 2 timmars responsiv design med en skicklig grafiker som går igenom upplägg med dig, anpassar färgerna, samt beskär din befintliga logotyp i en av våra designmallar. Både butik och administration fungerar lika bra på dator, surfplatta och mobil. Webbutiken anpassar sig automatiskt efter skärmstorleken oavsett vilken enhet besökaren använder sig av. En design värd 1895 kr ingår - utöka gärna med fler designtimmar, se våra referensbutiker.
    • Dra-och-släpp gränssnitt
      En supermodern administration med ett gränssnitt som alla förstår. Ändra utseende på din butik genom att placera funktioner var du vill. Dra-och-släpp bilder, byt färger och logotyp med enkelhet.
    • Kortbetalning
      Erbjud dina kunder fler betalningsmöjligheter med kort. Välj bland en mängd kortbetalningsleverantörer.
    • Produktvarianter med suffix
      Visa dina produkter i olika utföranden såsom färg, storlek, modell eller skapa en egen variant. Aldrig har det varit så enkelt att hantera produktvarianter. Med några få knapptryckningar och dra-och-släpp-gränssnitt blir samtliga varianter tillgängliga i din butik och kunden kan enkelt se alla tillgängliga alternativ. Addera enkelt suffix till artikelnummer, t ex artnr A1000 i röd, rosa och blå färg kan automatiskt bli artnr A1000-rod, A1000-rosa, A1000-bla. Tidsbesparande!
    • Tillverkare
      Visa tillverkarens namn och låt butiken automatiskt länka till samtliga produkter i sortimentet från denna leverantör genom en smart sökfunktion. Skapar merförsäljning!
    • Flexibel kassa med ordermeddelande
      Välj mellan en, två eller tre kolumner i butikens kassa, och bestäm själv vilka kundfält som ska synas samt skapa egna fält. Genom en optimerad kassa kan du förhindra avbrutna köp och skapa en enklare köpprocess med mindre scrollande och färre steg. Kund har möjlighet att lämna meddelande i samband med order, som senare kan besvaras från administratörsdelen.
    • Google Shopping
      Koppling till Google Shopping ingår. Produktannonser med bild och pris visas direkt i Googles sökresultat. Produktfilen sköter sig helt automatiskt, och butiken ser till att dina priser, beskrivningar etc alltid är uppdaterad, utan manuellt arbete.
    • Fraktintervaller
      Fraktkostnaden kan justeras i intervaller, baserat på vikt (kg). Ger valmöjlighet att använda olika fraktpriser för olika produkter.
    • Prisagenter för prisjämförelse
      Koppling till de största prisagenterna så dina produkter kan bli synliga hos Kelkoo, ShopALike, Prisjakt och Pricerunner. Prisfilen sköter sig helt automatiskt, och butiken ser till att dina priser, beskrivningar etc alltid är uppdaterad, utan manuellt arbete.
    • Bättre synlighet på Google
      Flera e-handlare har ökat sin försäljning med otroliga 300 % efter de bytt till Starweb e-handel. Google rankar responsiv e-handel högre i de mobila sökresultaten from. 21 april 2015. Produkter, kategorier och sidor sökmotoroptimeras automatiskt utifrån deras beskrivning - gör det lätt för kunder att hitta dig på Google.
    • SSL-kryptering med https
      Med ett tryggt och kostnadsfritt SSL-certifikat från Let’s Encrypt skyddar du dina kunders adressuppgifter och lösenord. Stora namn som Mozilla, Google Chrome och Facebook står bakom tjänsten och ger lika hög säkerhet som en SSL-DV-validering. Förlängs automatiskt med 3 månader i taget.
    • Läs mer om Smart Handel BAS

* Det ingår upp till 3 timmars konverteringshjälp till Hogia Retail, samt 3 timmars flytthjälp till Starweb oavsett butiksstorlek.

Vanliga frågor

  • Bör jag ha Starweb eller Hogia som styrande?

    Smart Handel BAS / PLUS: För att bäst dra nytta av all funktionalitet som omnikanal systemen tillsammans kan erbjuda, rekommenderar vi att hantera all administration kring kunder, artiklar och order i Starweb. Bokföring, fakturering och fysisk kassa hanteras i Hogia Smart.

    Smart Handel PROFFS / PREMIUM: Här är Hogia Retail styrande och all administration kring produkter och order hanteras där. Specifika webbutiksfunktioner hanteras i webbutiken.

  • Hur fungerar det om jag redan är kund hos Hogia Retail eller Starweb, men vill bli omnikanalkund?

    Vi hjälper dig att koppla ihop systemen så att de pratar med varandra. Om du är kund sen tidigare hos Hogia Retail behåller du det priset du har idag och betalar endast till för webbutiken. Om du är kund hos Starweb är det prisbilden ovan som gäller och det ingår upp till 3 timmars konverteringshjälp från Hogia Retail.

  • Hur fungera det om jag vill byta från ett annat affärssystem eller webbutik?

    Vi hjälper dig! Alla affärssystem och webbutiker har olika struktur, därför blir flytten ibland väldigt enkel och ibland lite mer komplex.  Oavsett vilket hjälper vi dig. I priset ingår upp till 3 timmars konverteringshjälp med Hogia Retail och Starweb erbjuder alltid upp till 3 timmars flytthjälp. Behöver du mer tid tar vi betalt per timme.

  • Uppdateras lagersaldo mellan webbutik och kassan?

    Ja, under förutsättning att kassan inte är off-line uppdateras lagersaldona mellan webbutik och kassan.

    Vi rekommenderar att order från webbutiken kontrolleras regelbundet, för att vid små lagersaldon undvika att samma produkt säljs både i webbutiken och den fysiska butiken.

  • Uppdateras priser mellan webbutiken och kassan?

    Smart Handel BAS / PLUS: Ja, under förutsättning att kassan inte är off-line uppdateras priserna mellan webbutik och kassan var tredje minut.

    Smart Handel PROFFS / PREMIUM: Då Hogia Retail är styrande uppdateras priserna i kassan och webbutiken efter att de ändrats i Hogia Retail.

    I webbutiken går det bra att lägga in extrapris på produkter, som en ”webbrabatt”. Hogia Retail / Smart hanterar inte extrapriser, men det blir rätt försäljningspris på webborden.

  • Om en kund registrerar sig i webbutiken, hittar jag den i kassan då?

    Ja, kunder identifieras utifrån mejladress, namn, kundnummer och organisationsnummer. Uppgifterna överförs i samband med order och matchas, för att undvika dubbletter i kundregistret.

  • Hur hanterar jag returer från webbutiken i min fysiska butik?

    Smart Handel BAS / PLUS: Returer från köp i webbutik hanteras i webbutiken och köp i fysisk butik hanteras i kassan. Be kunden uppvisa kvitto eller motsvarande som styrker köpet i webbutiken.

    Returer från webbutiken hanteras med en lagerjustering i webbutiken och en manuell återbetalning hos betalleverantören. Om ordern är bokförd måste även ett verifikat upprättas.

    Smart Handel PROFFS / PREMIUM: All returhantering hanteras i Hogia Retail och där väljer man vilken försäljningsenhet  returen ska belasta. Lagret i webbutiken uppdateras automatiskt.

  • Hur hanterar jag en order från webbutiken, som ska hämtas i butik?

    Med leveranssättet ”Hämtas i butik” rekommenderar vi att ordern först sätts i orderstatus ”Hanterad” när den är tillgänglig för upphämtning i butiken.

    Anpassa gärna det utgående mejlet med information om att ordern finns för upphämtning i butiken om leveranssätt ”Hämtas i butik” är valt.

  • Hur hanterar jag en order från webbutiken, som ska betalas i butik?

    I kassans befintliga betalsättshantering skapas enkelt ett eget betalsätt som knyts till ett eget konto. Detta gör det möjligt att få alla betalningstransaktioner som rör webbutiken på ett eget konto som i sin tur gör det möjligt att ta ut bokföringsrapporter som visar dessa transaktioner.

  • Hur hanterar jag merförsäljning i butik för en webborder med faktura?

    Smart Handel BAS / PLUS: Bästa sättet är att göra ändringar på webbordern, t.ex. när kunden har en separat prislista. Om orderstatus inte tillåter justeringar på webborder kan fakturan justeras manuellt i Hogia Smart alternativt att en ny faktura skapas.

    Smart Handel PROFFS / PREMIUM: Justeringar görs på ordern i Hogia Retail och det går även att fakturera direkt via kassan.

  • Kan en rabattkod från webbutiken hanteras i kassan?

    Ja, du hanterar rabatter som vanligt dvs. som en procentuell rabatt eller beloppsrabatt.

    Tips! Lämna gärna en rabattkod till webbutiken på kassakvittot. Det genererar merförsäljning och du kan även följa hur många gånger koden använts.

  • Behöver jag göra ett dagsavslut i kassan och ett i webbutiken?

    Nej, bokföringen av samtliga transaktioner både från kassan och webbutiken sker automatiskt.

    Allt är samlat på ett ställe i Hogia Smart respektive Hogia Retail. Allt blir smidigare med omnikanal!

  • Vilken statistik kan jag få ut?

    Smart Handel BAS / PLUS: I Hogia Smart finns försäljningsstatistik på t.ex. artiklar, artikelgrupper, kassaplatser och kassörer i din fysiska butik. Det går även att se vilka order som tagits emot från webbutiken och dess status. Rapporter som fakturalista, kundreskontra, artikelsaldo samt förenklat årsbokslut (K1) och andra redovisningsunderlag är andra valmöjligheter.

    Smart Handel PROFFS / PREMIUM: I Hogia Retail finns för diverse artikel- och försäljningsrapporter, genomförsäljningsanalys, frekvensrapporter och rapporter för olika nyckeltal. Dessutom går det att skapa egna standardrapporter.

    I Smart Handel PLUS / PROFFS / PREMIUM finns avancerad kundsegmentering där det går att söka, filtrera fram och gruppera dina kunder för anpassade utskick och erbjudanden. Exempelvis kunder som handlat minst 3 gånger eller för minst 1000 kr de senaste 6 mån.

  • Går det att scanna in EAN-koder?

    Smart Handel BAS / PLUS: När Starweb är styrande är EAN-fältet i Hogia Smart låst. Gå in på produkten i Starweb och markera EAN-fältet och scanna artikeln. Efter att produkten har sparats skickas informationen över till Hogia.

    Smart Handel PROFFS / PREMIUM: Då Hogia Retail är styrande går det att scanna in EAN koden direkt in i Hogia Retail, som har stöd för en eller flera EAN koder per artikel.

  • Går det att använda ett presentkort från butiken i webbutiken?

    I nuläget stödjer inte webbutiken presentkort.