Omnikanal med Starweb

Omnikanal med Hogia

Med Hogia är butikskassa och affärssystem sammanslaget i ett system

Tillsammans med Hogia har Starweb tagit fram Smart Handel-serien.
Förena en snygg e-handel med butikskassa, bokföringsunderlag och fakturering.

Ett komplett retailsystem

I Smart Handel PREMIUM / PROFFS ingår Hogia Retail för medelstora handlare där produkter, varianter och lagersaldo synkas från Hogia, och order synkas från Starweb. Starweb har byggt en direktintegration med Hogia Retail som styrande system.

Välj själv till önskade moduler, eller byt ut de efterhand som verksamheten växer: Kassa- och kundorderförsäljning, inköp- och multilager, modell (produktvarianter) och kampanjer samt en mängd olika rapporter.

Hogia Retail inkluderar upp till 3 timmar konverteringshjälp samt utbildning.

Hogia Retail för medelstora handlare

Ett lättanvänt allt-i-ett system

I Smart Handel PLUS ingår Hogia Smart för mindre handlare där produkter, varianter, lagersaldo och order synkas från Starweb till Hogia. Hogia utför installationen mellan systemen och har byggt en direktintegrationen med Starweb som styrande system.

Butikskassa, bokföring och fakturering ingår och är fullständigt integrerade med varandra. Ett lättanvänt allt-i-ett system med färre funktioner där fakturorna bokförs automatiskt.

Du kan prova Hogia Smart kostnadsfritt i 15 dagar.

Hogia Smart för mindre handlare

Du betalar ingen startavgift utan endast en hyra för Starweb och Hogia programvaror.
Skräddarsydd design, demovisning och 3 timmar flytthjälp ingår i paketpriset.

  • Vald butik

    Smart Handel PREMIUM

    5 695

    SEK/mån

    Läs mer om Smart Handel PREMIUM
    • Automatiserad marknadsföring
    • Allt i Smart Handel PROFFS ingår
      Smart Handel PREMIUM automatiserar din marknadsföring och ger samma möjligheter som de största handlarna har. Personlig e-handel för dig som vill öka konverteringen.

      Alla funktioner i Smart Handel PROFFS ingår.

      Dessutom ingår Retail butiksdatasystem som är en komplett retaillösning för fysiska butiker med POS kassaförsäljning anpassad för touchskärm, kassakopplad kortbetalning, stöd för produktvarianter samt hantering av rabatter. Väx med dina omnikanaler!
    • Hogia Retail: Butikskassa
      Ett komplett kassaprogram certifierat av Skatteverket. Systemet är lättanvänt med stöd för touchskärm samt streckkodsläsare.

      Du blir snabbt hemmastadd i alla funktioner, och får stöd i såväl flödena för försäljning, retur- och reklamationshantering som hantering av handpenning, fakturering och rabatter.
    • Hogia Retail: Bokföringsunderlag
      Affärshändelser bokförs per automatik i registerordning och en rapport genereras. Ta ut Z-dagrapport, konteringsrapport och bokföringsjournal.

      Rapporterna överförs till bokföringsbyrån som också när som helst kan gå in i kundernas kassarapporter och få fram fler underlag. Överföring till ekonomiprogrammet sker via standardformatet SIE4.
    • Hogia Retail: Fakturering
      Fakturera direkt via Retail butikskassa, eller skapa fakturan alternativt samlingsfakturan i Retail. Reskontran hanteras separat i ditt ekonomiprogram.
    • Hogia Retail: Modell och kampanj
      Modell ger en väl genomtänkt varianthantering för produkter med olika dimensioner som färg, storlek och längd. Hanterar upp till 10 dimensioner, varav två ingår.

      Kampanj gör det enkelt att datumstyra olika kampanjer och rabatter i Retail butikskassa, som köp 3 betala för 2 eller med rabatt i procent eller kronor. Administrera även paketpriser vid paketprodukter.
    • Hogia Retail: Utbildning, 8 timmar
      En grundläggande utbildning av funktioner och flöden för både kassan och Retail. Utbildningen sker på distans via fjärrstyrningsverktyg och deltagarna kommunicerar via telefon.

      Det ingår 2 timmar längre utbildning än i Smart Handel PROFFS, för att gå igenom tillvalen Modell och Kampanj.
    • Skräddarsydd design, 12 timmar
      Det ingår upp till 12 timmar responsiv, skräddarsydd design värd 13200 kr.

      Design inger förtroende och är viktigare än man tror. En skicklig webbdesigner går igenom upplägg med dig och skapar ett inbjudande utseende som gör att din butik verkligen står ut från mängden.

      Skicka gärna in designförslag. Givetvis kan du utöka med fler designtimmar.
    • PREMIUM analys, 3 timmar
      Det ingår upp till 3 timmar konverteringsoptimering i en analys värd 3300 kr.

      Vi vill att din butik ska bli framgångsrik, och analyserar butiken steg-för-steg med fokus på kundbemötande, ökad försäljning, och att skapa rätt köpupplevelse för dina kunder.

      Resultatet blir en konkret lista med förslag på förbättringar.
    • Blixtsnabb produktfiltrering
      Kundanpassad produktfiltrering för att hitta rätt bland 1000-tals produkter, i realtid!

      Gör det enkelt för besökaren att filtrera fram rätt produkter efter egenskaper som åldersgrupp, varianter, varumärken och prisintervall. Egenskapsfälten skapas helt fritt utifrån produktsortimentets förutsättningar.
    • Smart sök med autokomplettering
      Snabba och relevanta sökträffar i realtid sker via Elasticsearch. En smart sökfunktion med autokomplettering och stöd för felstavning.

      Dessutom visas produktfiltreringen i sökresultatet.
    • Inspirerande merförsäljning i kassan
      Föreslå automatiskt lämpliga merförsäljningsprodukter utifrån produkterna i kundvagnen, eller välj ut specifika produkter i olika prisspann ex. 0-200 kr, 200-500 kr etc baserat på varuvärdet i kundvagnen.

      Ett effektivt sätt att öka ordervärdet.
    • Smarta "åter i lager" aviseringar
      Kunderna får möjlighet att bevaka produkter som är slut och få ett mejl så fort produkten åter är i lager. Locka kunden att avsluta sitt köp.

      Verktyg som kraftigt kan öka din merförsäljning.
    • Intelligent övergiven kundvagn
      Låt befintliga kunder få ett trevligt påminnelsemejl att de har en sparad kundvagn. Fånga dessutom upp 67 av 100 nya potentiella kunder som inte slutför sina köp.

      Använd retargeting till kunder i form av ett påminnelsemejl, och anpassa budskapet utifrån kundvagnens varuvärde och bestäm när mejlet ska skickas.

      Lägg gärna med en rabattkod på fri frakt för att driva kunden mot ett köp.
    • Ta betalt med Swish
      Swish för handel gör att kunden snabbt kan betala med sin mobil och Swish-appen. Enkelt för både privatpersoner och företag.

      6 miljoner svenskar använder Swish och betalningen är omedelbart på ditt konto.
    • Fantastiska försäljningsrapporter
      Fyra fantastiska rapporter som berättar om försäljningen på olika sätt.

      I sökverktyget sätts parametrarna för vad rapporten ska bygga på utifrån filter och ett specificerat datumintervall.
    • Läs mer om Smart Handel PREMIUM
  • Vald butik

    Smart Handel PROFFS

    4 095

    SEK/mån

    Läs mer om Smart Handel PROFFS
    • Segmentera dina målgrupper
    • Hogia Retail: Butikskassa
      Ett komplett kassaprogram certifierat av Skatteverket. Systemet är lättanvänt med stöd för touchskärm samt streckkodsläsare.

      Du blir snabbt hemmastadd i alla funktioner, och får stöd i såväl flödena för försäljning, retur- och reklamationshantering som hantering av handpenning, fakturering och rabatter.
    • Hogia Retail: Bokföringsunderlag
      Affärshändelser bokförs per automatik i registerordning och en rapport genereras. Ta ut Z-dagrapport, konteringsrapport och bokföringsjournal.

      Rapporterna överförs till bokföringsbyrån som också när som helst kan gå in i kundernas kassarapporter och få fram fler underlag. Överföring till ekonomiprogrammet sker via standardformatet SIE4.
    • Hogia Retail: Fakturering
      Fakturera direkt via Hogia butikskassa, eller skapa fakturan alternativt samlingsfakturan i Retail. Reskontran hanteras separat i ditt ekonomiprogram.
    • Hogia Retail: Integrerat kontokort
      Kassan har integrerade lösningar för kortterminalleverantörerna Babs, Nets, Verifone samt Klarna Checkout. För ett smidigare betalflöde och minskad risk för felslag.
    • Hogia Retail: Lager och kundorder
      Få full kontroll på lagret och följ varans flöde från beställning till försäljning. Gör etikettutskrifter och se disponibelt lagersaldo i realtid. Prisjusteringar är enkla att göra, och med en handdator förenklas även inventering avsevärt.

      Kundorder hanterar order från e-handeln, samt går att använda i fysisk butik för direktbetalning i kassa eller fakturering. Stöd för handpenning och returorder som säkerställer att lagersaldot alltid är korrekt.
    • Hogia Retail: Utbildning, 6 timmar
      Installation och utbildning ingår och sker på distans.

      Hogia kvalitetssäkrar ert system och vägleder installationen under 3 timmar, samt ger en grundläggande utbildning under 6 timmar av funktioner och flöden för både kassan och Retail.
    • Skräddarsydd design, 8 timmar
      Det ingår upp till 8 timmar responsiv, skräddarsydd design värd 8800 kr.

      En skicklig webbdesigner skapar en butiksdesign som verkligen inbjuder till köp.

      Givetvis kan du utöka med fler designtimmar.
    • Hjälp att flytta, 3+3 timmar
      Det ingår upp till 3 timmar konverteringshjälp av Hogia till Hogia Retail.

      Dessutom ingår det alltid upp till 3 timmar kostnadsfri flytthjälp till Starweb från din nuvarande leverantör. Därefter kan vi givetvis hjälpa till mot timersättning.

      Välkommen till en bättre e-handelsleverantör.
    • Support deluxe: Personlig rådgivare
      Under ditt första e-handelsår följer vi upp och stöttar dig så du verkligen kommer igång. Vi tar kontakt med dig flera gånger första året, därefter årligen.

      Upp till 1 timme / mån ingår med din rådgivare. Vi finns här för att hjälpa dig på din e-handelsresa med förslag på förbättringar, produktimport, enklare designhjälp eller annat du behöver hjälp med.

      Vi bryr oss på telefon, chatt och mejl!
    • Rabatt med rabattkoder
      Dela ut rabattkoder till dina lojala kunder eller via sociala medier för att locka nya kunder.

      Ange rabatter med viss giltighetstid eller rabattera utgående produkter. Välj mellan fasta eller procentuella rabatter, rabatt på specifika produkter eller kategorier, eller varför inte bjuda på frakten?
    • Riktade nyhetsbrev och kampanjer
      E-postmarknadsföring som ger resultat till både kunder och prenumeranter. Skicka nyhetsbrev direkt till dina kunder genom den inbyggda Get a Newsletter-integrationen eller exportera e-postadresserna.

      Gör riktade kampanjer eller nyhetsbrev med utskick baserat på din sökning, filtrering samt kundtaggar och öka din merförsäljning markant.
    • Avancerad kundsegmentering
      Avancerade kundfilter för anpassade utskick och erbjudanden till exakt rätt målgrupp.

      Välj ett filter, kombinera flera eller lägg till valfritt sökord för att få ett så exakt sökresultat som möjligt för bättre träffsäkerhet. Skapar återkommande kunder!
    • Spara kundvagn automatiskt
      Påbörja köpet på datorn och slutför det i mobilen. Kundvagnen sparas automatiskt på kundens konto så fort kunden är inloggad.

      Nästa gång kunden loggar in, på samma eller en helt annan enhet, så finns alla varorna i varukorgen!
    • Produktomdömen och betyg
      Visa betyg och produktomdömen direkt i butiken. Få Facebook likes och låt kunder lämna kommentarer, göra sociala delningar samt betygsätta dina produkter med 1-5 stjärnor.
    • Samtliga betalsätt
      Med kort-, faktura-, internetbank- och delbetalning får du trygga betalsätt som ökar din försäljning. Låt din kund själv välja hur mycket de vill betala varje månad genom att dela upp sin betalning.

      Med egen fakturahantering kan du fakturera själv utan krångel, skapa kreditfakturor och hantera flera dokument med en massutskrift.

      Integration till Klarna Checkout och DIBS Easy snabbkassor ingår, med flera betalsätt i en enda lösning. Smidigt både för dig och dina kunder, med minimal administration.
    • Google Shopping och prisagenter
      Integration till Google Shopping och de största prisagenterna Kelkoo, ShopALike, Prisjakt och Pricerunner ingår.

      I Google Shopping visas produktannonser med bild och pris direkt i Googles sökresultat.

      Produktfilen sköter sig helt automatiskt, och ser till att priser, beskrivningar etc alltid är uppdaterade, utan manuellt arbete.
    • Varumärke
      Visa tillverkarens namn och låt butiken automatiskt länka till samtliga produkter i sortimentet från denna leverantör genom en smart sökfunktion.

      Skapar merförsäljning!
    • Kundunika produktfält
      Flexibla fält där kunden själv anger den information de önskar på produkten såsom texttryck fram/bak på en t-shirt, märkningar eller t.ex. graveringar.

      Fälten kan även användas vid exempelvis måttbeställningar för att räkna fram totalpriset baserat på längden på en matta.
    • Relaterade produkter
      Du länkar enkelt samman produkter med varandra. Antingen som tillbehör eller som rekommendationer till en viss produkt och på så vis kopplar samman olika produkter.
    • Läs mer om Smart Handel PROFFS
  • Vald butik

    Smart Handel PLUS

    2 495

    SEK/mån

    Läs mer om Smart Handel PLUS
    • Segmentera dina målgrupper
    • Hogia Smart: Butikskassa
      Smart Butikskassa är certifierat av Skatteverket och installeras på Windows.

      Admindelen körs online, där hanterar du produkter och priser samt tar fram rapporter och försäljningsstatistik.
    • Hogia Smart: Bokföring
      I Smart Bokföring kan du enkelt anpassa kontoplaner och bokföra affärshändelser.

      Snabbkonteringar minimerar felinmatningar, drilldown-rapporter och smidig överföring av SIE-filer till revisorn.
    • Hogia Smart: Fakturering
      I Smart Fakturering har du full koll på när dina kunder betalar.

      Smidig kund- och kreditfakturering, påminnelse- och räntefakturering, fullt stöd för ROT & RUT. Allt hanteras online.
    • Skräddarsydd design, 8 timmar
      Det ingår upp till 8 timmar responsiv, skräddarsydd design värd 8800 kr.

      En skicklig webbdesigner skapar en butiksdesign som verkligen inbjuder till köp.

      Givetvis kan du utöka med fler designtimmar.
    • Hjälp att flytta, 3 timmar
      Att byta till Starweb går snabbt och kan göras när som helst.

      Det ingår alltid upp till 3 timmar kostnadsfri flytthjälp till Starweb från din nuvarande leverantör. Därefter kan vi givetvis hjälpa till mot timersättning.

      Välkommen till en bättre e-handelsleverantör.
    • Support deluxe: Personlig rådgivare
      Under ditt första e-handelsår följer vi upp och stöttar dig så du verkligen kommer igång. Vi tar kontakt med dig flera gånger första året, därefter årligen.

      Upp till 1 timme / mån ingår med din rådgivare. Vi finns här för att hjälpa dig på din e-handelsresa med förslag på förbättringar, produktimport, enklare designhjälp eller annat du behöver hjälp med.

      Vi bryr oss på telefon, chatt och mejl!
    • Rabatt med rabattkoder
      Dela ut rabattkoder till dina lojala kunder eller via sociala medier för att locka nya kunder.

      Ange rabatter med viss giltighetstid eller rabattera utgående produkter. Välj mellan fasta eller procentuella rabatter, rabatt på specifika produkter eller kategorier, eller varför inte bjuda på frakten?
    • Riktade nyhetsbrev och kampanjer
      E-postmarknadsföring som ger resultat till både kunder och prenumeranter. Skicka nyhetsbrev direkt till dina kunder genom den inbyggda Get a Newsletter-integrationen eller exportera e-postadresserna.

      Gör riktade kampanjer eller nyhetsbrev med utskick baserat på din sökning, filtrering samt kundtaggar och öka din merförsäljning markant.
    • Avancerad kundsegmentering
      Avancerade kundfilter för anpassade utskick och erbjudanden till exakt rätt målgrupp.

      Välj ett filter, kombinera flera eller lägg till valfritt sökord för att få ett så exakt sökresultat som möjligt för bättre träffsäkerhet. Skapar återkommande kunder!
    • Spara kundvagn automatiskt
      Påbörja köpet på datorn och slutför det i mobilen. Kundvagnen sparas automatiskt på kundens konto så fort kunden är inloggad.

      Nästa gång kunden loggar in, på samma eller en helt annan enhet, så finns alla varorna i varukorgen!
    • Produktomdömen och betyg
      Visa betyg och produktomdömen direkt i butiken. Få Facebook likes och låt kunder lämna kommentarer, göra sociala delningar samt betygsätta dina produkter med 1-5 stjärnor.
    • Samtliga betalsätt
      Med kort-, faktura-, internetbank- och delbetalning får du trygga betalsätt som ökar din försäljning. Låt din kund själv välja hur mycket de vill betala varje månad genom att dela upp sin betalning.

      Med egen fakturahantering kan du fakturera själv utan krångel, skapa kreditfakturor och hantera flera dokument med en massutskrift.

      Integration till Klarna Checkout och DIBS Easy snabbkassor ingår, med flera betalsätt i en enda lösning. Smidigt både för dig och dina kunder, med minimal administration.
    • Google Shopping och prisagenter
      Integration till Google Shopping och de största prisagenterna Kelkoo, ShopALike, Prisjakt och Pricerunner ingår.

      I Google Shopping visas produktannonser med bild och pris direkt i Googles sökresultat.

      Produktfilen sköter sig helt automatiskt, och ser till att priser, beskrivningar etc alltid är uppdaterade, utan manuellt arbete.
    • Produktvarianter med suffix
      Visa dina produkter i olika utföranden såsom färg, storlek, modell eller skapa en egen variant. Med några få knapptryckningar och dra-och-släpp-gränssnitt kan kunden enkelt se alla tillgängliga alternativ.

      Addera enkelt suffix till artikelnummer, ex. artnr A1000 i röd, rosa och blå färg kan automatiskt bli artnr A1000-rod, A1000-rosa, A1000-bla. Tidsbesparande!
    • Kundunika produktfält
      Flexibla fält där kunden själv anger den information de önskar på produkten såsom texttryck fram/bak på en t-shirt, märkningar eller ex. graveringar.

      Fälten kan även användas vid exempelvis måttbeställningar för att räkna fram totalpriset baserat på längden på en matta.
    • Flera användare (olika behörigheter)
      Skapa flera administratörer som användare i admin med olika behörighetsnivåer.

      Du tilldelar de olika administratörerna områden som de kan hantera, ex. order för lagerpersonal etc. Inga extra kostnader tillkommer per användare.
    • Relaterade produkter
      Du länkar enkelt samman produkter med varandra. Antingen som tillbehör eller som rekommendationer till en viss produkt och på så vis kopplar samman olika produkter.
    • Import/export via Excel (CSV)
      Genom att importera och exportera artikelinformation med beskrivningar, priser och lager etc sparar du massor av tid och minimerar felaktigheter. Även rabattkoder kan importeras.

      Det går att importera 1000-tals produkter från vilken sorts CSV-fil som helst!
    • Läs mer om Smart Handel PLUS

Starweb ringer dig

Vanliga frågor

  • Är Starweb eller Hogia styrande?

    Smart Handel PLUS: All administration kring kunder, produkter och order hanteras i Starweb, som är styrande. Bokföring, fakturering och fysisk kassa hanteras i Hogia Smart.

    Smart Handel PREMIUM / PROFFS: Här är Hogia Retail styrande och all administration kring produkter och order hanteras där. Specifika e-handelsfunktioner hanteras i Starweb.

  • Kan jag byta från ett annat affärssystem eller e-handel?

    Javisst, vi hjälper dig! Alla affärssystem och webbutiker har olika struktur, därför blir flytten ibland väldigt enkel och ibland lite mer komplex. Oavsett vilket hjälper vi dig.

    Om du är kund sen tidigare hos Hogia behåller du det priset du har idag och betalar endast till för webbutiken. Det ingår alltid upp till 3 timmar flytthjälp till Starweb, därefter hjälper vi gärna till mot timersättning.

    Från Hogia Retail ingår det dessutom upp till 3 timmar konverteringshjälp.

  • Uppdateras lagersaldo mellan e-handel och kassa?

    Ja, under förutsättning att kassan inte är off-line uppdateras lagersaldona mellan webbutik och kassan.

    Vi rekommenderar att order från webbutiken kontrolleras regelbundet, för att vid små lagersaldon undvika att samma produkt säljs både i webbutiken och den fysiska butiken.

  • Uppdateras priser mellan e-handel och kassa?

    Smart Handel PLUS: Ja, under förutsättning att kassan inte är off-line uppdateras priserna mellan webbutik och kassan var tredje minut.

    Smart Handel PREMIUM / PROFFS: Då Hogia Retail är styrande uppdateras priserna i kassan och webbutiken efter att de ändrats i Hogia Retail.

    I webbutiken går det bra att lägga in extrapris på produkter, som en ”webbrabatt”. Hogia Retail / Smart hanterar inte extrapriser, men det blir rätt försäljningspris på webborden.

  • Om en kund registrerar sig online, hittar jag den i kassan då?

    Ja, kunder identifieras utifrån mejladress, namn, kundnummer och organisationsnummer. Uppgifterna överförs i samband med order och matchas, för att undvika dubbletter i kundregistret.

  • Hur hanteras webbreturer i min butik?

    Smart Handel PLUS: Returer från köp online hanteras i e-handeln, och köp i fysisk butik hanteras i kassan. Be kunden uppvisa kvitto eller motsvarande som styrker köpet i webbutiken.

    Returer online hanteras med en lagerjustering i e-handeln och en manuell återbetalning hos betalleverantören. Om ordern är bokförd måste även ett verifikat upprättas.

    Smart Handel PREMIUM / PROFFS: All returhantering hanteras i Hogia Retail där man väljer vilken försäljningsenhet  returen ska belasta. Lagret i e-handeln uppdateras automatiskt.

  • Hur hanteras webborder som ska hämtas i butik?

    Med leveranssättet ”Hämtas i butik” rekommenderar vi att ordern först sätts i orderstatus ”Hanterad” när den är tillgänglig för upphämtning i butiken.

    Anpassa gärna det utgående mejlet med information om att ordern finns för upphämtning i butiken om leveranssätt ”Hämtas i butik” är valt.

  • Hur hanteras webborder som ska betalas i butik?

    I kassans befintliga betalsättshantering skapas enkelt ett eget betalsätt som knyts till ett eget konto. Detta gör det möjligt att få alla betalningstransaktioner som rör webbutiken på ett eget konto som i sin tur gör det möjligt att ta ut bokföringsrapporter som visar dessa transaktioner.

  • Hur hanteras webborder i butik mot faktura?

    Smart Handel PLUS: Bästa sättet är att göra ändringar på webbordern, eller när kunden har en separat prislista. Om orderstatus inte tillåter justeringar på webborder kan fakturan justeras manuellt i Hogia Smart alternativt att en ny faktura skapas.

    Smart Handel PREMIUM / PROFFS: Justeringar görs på ordern i Hogia Retail och det går även att fakturera direkt via kassan.

  • Behöver jag göra ett dagsavslut i kassan och ett i webbutiken?

    Nej, bokföringen av samtliga transaktioner både från kassan och webbutiken sker automatiskt.

    Allt är samlat på ett ställe i Hogia Smart respektive Hogia Retail. Allt blir smidigare med omnikanal!

  • Går det att scanna in EAN-koder?

    Smart Handel PLUS: När Starweb är styrande är EAN-fältet i Hogia Smart låst. Gå in på produkten i Starweb och markera EAN-fältet och scanna artikeln. Efter att produkten har sparats skickas informationen över till Hogia.

    Smart Handel PREMIUM / PROFFS: Då Hogia Retail är styrande går det att scanna in EAN koden direkt in i Hogia Retail, som har stöd för en eller flera EAN koder per artikel.

  • Finns det stöd för produktvarianter?

    Smart Handel PLUS: Ja, eftersom Starweb e-handel är styrande kan du skapa varianter och allt synkroniseras automatiskt med Hogia Smart på artikelnummer, dvs även lager och pris uppdateras.

    Smart Handel PREMIUM / PROFFS: Ja, om du har Hogia tillval för modeller i upp till 2 dimensioner, vilket går att utöka till fler. Tillvalet ingår i PREMIUM, men går att köpa till från Hogia om du har valt PROFFS.

  • Kan en rabattkod från webbutiken hanteras i kassan?

    Ja, du hanterar rabatter som vanligt dvs. som en procentuell rabatt eller beloppsrabatt.

    Tips! Lämna gärna en rabattkod till webbutiken på kassakvittot. Det genererar merförsäljning och du kan även följa hur många gånger koden använts.

  • Går det att använda ett presentkort från butiken i webbutiken?

    I nuläget stödjer inte webbutiken presentkort.

  • Fungerar försäljning i utlandet, med andra länder och valutor?

    I nuläget stödjer Hogia endast SEK och fasta momssatser (0,6,12,25%), men har stöd för flera språk i webbutiken.

    Hogia Retails fysiska kassa går att komplettera med valutahantering i kassadelen.

  • Vilken statistik finns?

    Smart Handel PLUS: I Hogia Smart finns försäljningsstatistik på ex. artiklar, artikelgrupper, kassaplatser och kassörer i din fysiska butik. Det går även att se vilka order som tagits emot från webbutiken och dess status. Rapporter som fakturalista, kundreskontra, artikelsaldo samt förenklat årsbokslut (K1) och andra redovisningsunderlag är andra valmöjligheter.

    Smart Handel PREMIUM / PROFFS: I Hogia Retail finns för diverse artikel- och försäljningsrapporter, genomförsäljningsanalys, frekvensrapporter och rapporter för olika nyckeltal. Dessutom går det att skapa egna standardrapporter.

    I Starweb e-handel finns avancerad kundsegmentering där det går att söka, filtrera fram och gruppera dina kunder för anpassade utskick och erbjudanden. Det går även att få ut dags/vecko/månadsrapporter, och dessutom försäljningsrapporter i PREMIUM.

  • Vad synkas till Hogia Retail?

    I  Smart Handel PREMIUM / PROFFS är Hogia Retail styrande och där lägger du in dina produkter med grundläggande information. Produkterna överförs automatiskt till Starweb där du kan komplettera med mer information.

     

    Information från Hogia Retail till Starweb

    • Produkter med artikelnummer, pris, lagersaldo från huvudlagret, produktnamn, varumärke, vikt, enhet, lev. artnr, EAN och moms
    • Produktvarianter med färger, storlekar m.m (PREMIUM)
    • Kategorier med kategoriträd / varugrupper i flera nivåer. Produkter kopplas automatiskt rätt

    Information från Starweb till Hogia Retail

    • Order med alla orderrader samt frakt-/betalkostnader
    • Rabatter från Starweb läggs in som en egen orderrad i Hogia
    • Kunduppgifter överförs i samband med order och matchas, för att undvika dubbletter i Hogia kundregister

Smart Handel PREMIUM

Med Hogia är butikskassa och affärssystem sammanslaget i ett system

Demo