Hej Trollkärran!
Nu har turen kommit till Trollkärran att få berätta lite om sin e-handelshistoria.
Vad säljer ni i er e-handel?
Vi säljer cykelkärror för Barn, Transport och Djur och lagerför knappt 40 olika modeller för att kunna möta alla behov.
När började ni er e-handelsresa?
Vår e-handelsresa började 2004 med en egenknackad sida i HTML. Det var ljusår från vad som kallas e-handel idag men kunderna kunde i alla fall knappa in sin beställning via internet.
Det ska också tilläggas att vi endast hade 3 produkter på den tiden.
Hur går det för er?
Vi har sålt cykelkärror på nätet sedan 2002 och har haft en stadigt uppåtgående försäljningstrend. 2015 har varit det bästa året hittills.
Hur länge har ni varit hos Starweb?
Vi har varit hos Starweb i lite drygt 9 månader nu. Vi gick över till Starweb från en av Sveriges troligen största leverantörer av e-handelsplattformar där vi varit kunder i ca 4 år. Tyvärr upplevde vi att vår tidigare leverantör fått växtvärk med långsammare support som resultat. Vår tidigare leverantör hade också blivit lite väl bra på att ta betalt för småsaker som ingår hos Starweb. Det personliga bemötandet, en modernare plattform och ett rimligt pris är alla anledningar till att vi valde Starweb.
Vilket är ert bästa e-handelstips?
Tydliga bilder och tydlig produkttext. Att ge kunden svar på de vanligaste frågorna utan att de ska behöva höra av sig till dig.
Vilken är den mest uppskattade funktionen?
Rabattkodsfunktionen där man inte bara kan ha en generell rabatt för hela sortimentet utan även koppla en rabatt till specifika produkter och välja om rabatten ska vara ett specifikt belopp eller en procentsats.
Använder ni er av fler kanaler?
Vi använder oss av sociala medier, Google och prisagenter. Eftersom vi ännu inte har någon fysisk butik så är dessa kanaler våra skyltfönster. Syns du inte så finns du inte och därför är det viktigt att vara synliga i många kanaler.
Varför skulle ni rekommendera Starweb?
Personligt bemötande, lyhördhet samt en flexibel och modern plattform som ständigt uppdateras.
Vilken är den största utmaningen framöver?
Att öppna en fysisk butik och kombinera detta med e-handel. För att växa ytterligare tittar vi också på att expandera inom andra områden.