Hej Delvator!
Vad säljer ni i er e-handel?
Vi har generalagenturen för Hitachis entreprenadmaskiner. I vår B2B e-handel säljer vi främst reservdelar samt merchandise till våra kontrakterade verkstäder.
När började ni er e-handelsresa?
Planer för någon typ av e-handel har funnits på Delvator ett tag. Att ta emot beställningar per mail, fax osv är väldigt förlegat och tungt rent administrationsmässigt. Vi kontaktade Starweb i november förra året, webbutiken öppnades inte förrän juni i år. Vi väntade på ett par funktioner som vi bad Starweb utveckla för oss. Anledningen till varför vi valde Starweb var för att de hade den bästa plattformen sett till våra behov, förmånligt pris samt att vi ville ha en plattform som påminner väldigt mycket om B2C.
Hur går det för er?
Vi har fått mycket positiv respons! Kunderna tycker att beställningsförfarandet är väldigt smidigt. Via vår e-handel får kunderna en enkel uppsikt över pris samt tillgänglighet. De kan lägga sina beställningar när det passar dem och en positiv bieffekt är att vår interna hantering har blivit mycket enklare. Ytterligare fördelar är att vi kan nå ut med information på ett snabbt och smidigt sätt och allt är samlat på ett ställe. Vår e-handel är inte bara en e-handel vi ser den mer som en portal.
Vilken är den mest uppskattade funktionen?
Eftersom våra kunder inte har haft möjlighet att handla via e-handel av oss tidigare så är hela projektet uppskattat. Men lagersaldo samt kundvagnsimporten är väldigt omtyckta.
Varför skulle ni rekommendera Starweb?
En bra och stabil plattform och extremt lätta och trevliga att arbeta med. Har man frågor eller några funderingar så får man svar ganska omgående och de är alltid villiga att lyssna och förbättra funktionerna i plattformen.
Kika in hos Delvator.