Starweb förbättrar identiteten för e-handlare med Facebook Ads

E-handelsplattformen ​Starweb utvidgar sitt fokus på identiteten för e-handlare. Annonsering via Facebook Ads lanseras nu och kompletterar de tidigare tjänsterna On Page SEO och annonsering via Google Ads som båda har blivit en riktig framgångssaga där många nöjda handlare ser en kraftig försäljningsökning.

 

Företagsidentitet

Nästan alla e-handlare kämpar med att synas, och de flesta har hundratals konkurrenter bara inom Sverige, för att inte nämna den utländska konkurrensen. Det är så gott som omöjligt för en enskild handlare, oavsett stor eller liten, att förutom det dagliga arbetet dessutom ha tid att ständigt analysera all kunddata, all trafik, optimera annonseringen i sociala medier samt sökmotoroptimera kategori- och produkttexter.

För att hantera detta åt e-handlare har Starweb satt samman en grupp av specialister inom design, marknadsföring och varumärke för att skapa rätt kundupplevelse och synas i rätt kanaler med rätt budskap.

 

En helhetslösning

Starwebs plattform är ett komplett CMS med e-handel, hemsida och blogg med inbyggd köpfunktion. Tillsammans med Starwebs tjänster kan e-handlare samla alla sina digitala tjänster hos en enda e-handelsleverantör, och förenkla hanteringen avsevärt. E-handlaren når ofta ett betydligt högre resultat och får en enda kontakt som tar hand om, och utvecklar hela företagets varumärke samt digitala strategi.

 

Mål och retargeting

I likhet med Starweb SEO och Google Ads-annonsering är målet med Facebook Ads-annonseringen att bygga varumärke, få både fler besökare men framförallt rätt besökare. Eftersom Starweb även utvecklat e-handelsplattformen följs beställningarna noga upp vartifrån de har kommit ifrån och annonseringen justeras löpande för att bli optimal.

Starweb skapar och underhåller Facebook-kampanjer mot look-a-like målgrupper, analyserar och återkopplar löpande till e-handlaren. Retargeting annonser används för att fånga upp besökare som tidigare har visat intresse för e-handlarens butik.

 

Fokusera på kundupplevelsen

Vi konsumenter styrs av känslor och vill få upplevelser. Vilken känsla och identitet den enskilda e-handlaren tillför är avgörande för om det blir ett köp eller ej. Genom att överblicka varje del i e-handelsplattformen och all e-handlarens digitala marknadsföring ger Starweb e-handlare ett helhetsperspektiv för att ta rätt beslut.

”Stå ut och våga satsa på företagsidentiteten! Med en plattform och en digital byrå för sin e-handel, design, SEO och all annonsering växer e-handlare, minskar kostnaderna, och boostar sitt varumärke.” säger Johan Lindstedt, VD på Starweb.