Hogia Smart

Omnikanal för mindre handlare.

Hogia molnbaserade affärssystem möjliggör för handlare att sköta butikens kassa, fakturering och bokföring varifrån som helst.

  • Butikskassa, kassaregister certifierat av Skatteverket
  • Bokföring av samtliga transaktioner sker automatiskt
  • Fakturering med fullt stöd för ROT & RUT
  • Produktvarianter, t ex färg och storlek
  • Automatisk synkning av priser och lagersaldo
  • Kassan kan delas mellan flera företag samt flera användare
Hogia smart

Hogia Smart-serien

Hogia Smart-serien består av Butikskassa, Bokföring och Fakturering. Programmen är fullständigt integrerade med varandra och kan köras tillsammans, eller helt fristående. Fakturorna bokförs automatiskt så att du sparar tid och undviker inmatningsfel.

Allt hanteras online från valfri dator eller surfplatta.

 

Butikskassa

Kassaprogram som är certifierat av Skatteverket.

Med butikskassan bokförs dagens transaktioner med ett klick, och du kan fakturera direkt från kassan. Butikskassan installeras på en PC (Windows) i din butik och fungerar med både touchskärm och streckkodläsare.

I admindelen hanterar du produkter och priser samt tar fram rapporter och försäljningsstatistik.

Hogia Butikskassa (PDF)

 

Bokföring

Bokföringsprogram där du enkelt anpassar dina kontoplaner och bokför dina affärshändelser.

Snabbkonteringar som minimerar felinmatningar, drilldown-rapporter för snabb spårning och smidig överföring av SIE-filer till revisorn.

Hogia Bokföring (PDF)

 

 

Fakturering*

Faktureringsprogram med en tydlig statusöversikt där du sparar tid och har full koll på när dina kunder betalar.

Smidig kund- och kreditfakturering, påminnelse- och räntefakturering, fullt stöd för ROT & RUT.

Hogia Fakturering (PDF)

* Ingår i Smart Handel PLUS

Omnikanal för mindre handlare

Tillsammans med Hogia har Starweb tagit fram två omnikanal-lösningar för mindre handlare, där systemen har vuxit samman: Smart Handel PLUS och Smart Handel BAS.

Starweb har som enda e-handelsleverantör en direktkoppling till Hogia Smart-serien där systemen är helt integrerade.

Smartare funktioner

Starweb sköter orderhantering, lager, vikt och produktvarianter dvs det som kund ser, medan Hogia Smart sköter kassa, bokföring och fakturering.

Inga mellanhänder, lägre pris och smartare funktioner för en optimal köpupplevelse och administration.

Omnikanal Starweb och Hogia

Finns det stöd för produktvarianter?

Ja, eftersom Starweb e-handel blir styrande system kan du skapa varianter av enskilda produkter och allt synkroniseras automatiskt med Hogia Smart på artikelnummer, dvs även lager och pris uppdateras.

Vad kostar affärssystem, koppling och e-handel?

Du betalar ett paketpris för både Hogia Smart och Starweb, men det krävs separata avtal.

Smart Handel PLUS

Smart Handel BAS

Startkostnad: 0 kr *
Paketpris: 2 495 kr/mån

Startkostnad: 0 kr *
Paketpris: 1 195 kr/mån

  • Hogia Smart med Butikskassa och Bokföring (utan Fakturering)
  • 2 timmars responsiv design
  • Starweb e-handel med funktioner som produktvarianter, kortbetalning samt automatisk fraktprisberäkning
  • Fri support på chatt, telefon och mejl
  • Automatiskt övervakad drift i Amazon Cloud, med jourhavande drifttekniker
* Använd egen hårdvara eller utöka till Hogia Smart Kassa hårdvarupaket med kontrollbox, kassalåda och kvittoskrivare.

 

Kontaktuppgifter

Hogia utför installationen mellan Starweb e-handel och Hogia Smart. Du kan prova Hogia Smart gratis i 15 dagar, och får hjälp att ladda ner och testa Butikskassa. När du pratar med Hogia säg då att du har e-handel hos Starweb.

 

Hogia kassa Hogia bokföring Hogia kassa