Hogia Retail

Omnikanal för medelstora och större handlare.

Hogia Retail är ett komplett retailsystem för såväl enskilda fysiska butiker som för butikskedjor. Systemet är ett av marknadens modernaste butiksdatasystem.

  • Hantera lager och kundorder
  • Hantera retur och reklamationer
  • Integrerat kontokort
  • Produktvarianter, t ex färg och storlek (i Smart Handel PREMIUM)
  • Hantera rabatter i kronor eller procent (i Smart Handel PREMIUM)
  • Automatisk synkning av priser och lagersaldo
Hogia POS och Starweb

Gör det enkelt att driva butik

Hogia Retail är en moduluppbyggd lösning som kan anpassas efter verksamheten efterhand som den växer. Kassa- och kundorderförsäljning, inköp- och lagerhantering, modellhantering och kampanjer samt en mängd olika rapporter finns att tillgå i Smart Handel-paketen.

 

Butikskassa

Butikskassan (POS), som är certifierad av Skatteverket,  är lättanvänd med stöd för touchskärm och streckkodsläsare som effektiviserar arbetet i kassan.

Den har ett intuitivt gränssnitt som snabbt gör dig hemmastadd i alla funktioner och ger dig stöd i såväl de mest basala flödena för försäljning, retur- och reklamationshantering som hantering av handpenning, fakturering och rabatter.

Kassan har också integrerade lösningar för kortterminal-leverantörerna Nets, Babs, Verifone samt Klarna Checkout.

Hogia POS och Starweb

Avancerade funktioner

Hogia POS och Starweb
  • Lager. Följ varans flöde från beställning till försäljning med ett alltid realuppdaterat och disponibelt lagersaldo. Med en handdatorlösning förenklas inventeringsrutinen avsevärt.
  • Produkthantering med en enkel artikeladministration med inbyggda funktioner för etikettutskrifter. Flera streckkoder per produkt, varumärke och säsong. Automatisk prisberäkning utifrån angiven marginal i procent.
  • Rapporter och analys med viktiga beslutsunderlag och nyckeltal för din verksamhet, som exempelvis genomförsäljning och frekvensrapporter.

Tillval i butikskassan

Det finns många sätt att göra din verksamhet mer effektiv. Utifrån just din butiks behov väljer du till de funktioner i Hogia Retail som behövs för att optimera lönsamheten. Kombinera och välj bland:

  • Utökad modell- / varianthantering
  • Inköpshantering och planering
  • Kommission
  • Offert
  • Samlingsfakturering
  • Kundgruppsrabatt
  • Valutahantering
  • Paretikett
  • Kedjefunktion
  • Ytterligare kassa (per styck)
  • Handdator för inventering/lagerflytt (per styck)

Omnikanal för medelstora och större handlare

Tillsammans med Hogia har Starweb tagit fram två omnikanal-lösningar för större handlare, där systemen har vuxit samman: Smart Handel PREMIUM och Smart Handel PROFFS.

Starweb har som enda e-handelsleverantör en direktkoppling till Hogia Retail nya lösning där systemen är helt integrerade.

Gemensamt är en sömlös omnikanalupplevelse och en betydligt enklare administration med automatisk överföring av all försäljning till ditt bokföringsunderlag.

Utnyttja samspelet mellan kanalerna vare sig köpet sker i fysisk butik eller e-handel. Aldrig har det varit enklare att driva handel. Och vi hjälper dig så klart!

Omnikanal Starweb och Hogia

Koppling mellan fysisk butik, e-handel och mobil

Hogia Retail blir styrande system och där lägger du in dina produkter med grundläggande information. Produkterna överförs automatiskt till Starweb där du kan komplettera med mer information.

Information från Hogia Retail till Starweb

  • Produkter med all information som artikelnummer, pris, lagersaldo från huvudlagret, produktnamn, lev. artnr, varumärke etc
  • Begränsa vilka produkter som ska överföras till Starweb som webbartiklar
  • Produktvarianter med färger, storlekar m.m (i Smart Handel PREMIUM)
  • Kategorier med kategoriträd / varugrupper i flera nivåer

Information från Starweb till Hogia Retail

  • Order med alla orderrader samt frakt-/betalkostnader
  • Rabatter från Starweb läggs in som en egen orderrad i Hogia
  • Kunduppgifter överförs i samband med order och matchas, för att undvika dubbletter i Hogia kundregister

 

Finns det stöd för produktvarianter?

Ja, i Smart Handel PREMIUM ingår Hogias tillägg för modeller i upp till 2 dimensioner, vilket går att utöka till fler. Hogia har byggt en flexibel varianthantering, med flera mallar per produkt som t.ex storlek och färg.

Vad kostar affärssystem, koppling och e-handel?

Du betalar ett paketpris för både Hogia Retail och Starweb, men det krävs separata avtal. Det ingår en utbildning med Hogia – lär dig växa med dina omnikanaler!

Smart Handel PREMIUM

Smart Handel PROFFS

Startkostnad: 0 kr *
Paketpris: 5 595 kr/mån

  • Alla funktioner i Smart Handel PROFFS
  • Hogia Retail
    • Butiksdatasystem med Butikskassa, bokföringsunderlag och fakturering
    • 8 timmars utbildning, samt 3 timmars installation
    • Integrerat kontokort
    • Lager
    • Kundorder
    • Modell / produktvarianter, 2 dimensioner t ex färg och storlek
    • Kampanj, hantera rabatter i kronor eller procent
  • 12 timmars skräddarsydd design och 6 timmars analys gör att butiken verkligen står ut från mängden
  • Starweb e-handel med avancerade funktioner i överflöd, allt från överlägsen produktfiltreringmerförsäljning i kassanövergiven kundvagn och återaktivera kundvagn, samt back-in-stock
  • Jajja Leads kraftfulla kampanjverktyg för fler avslut och återkommande kunder. Två månader ingår utan kostnad
  • Ta betalt med Swish för handel
  • Fler spännande funktioner utvecklas löpande
Startkostnad: 0 kr *
Paketpris: 3 995 kr/mån

* Använd egen hårdvara eller utöka till Hogia POS kassa med touchskärm, kassakopplad kortbetalning, kvittoskrivare, streckkodsläsare och kontrollbox.

 

Kontaktuppgifter

Få en kostnadsfri visning av Hogia Retail. Visningen sker direkt på din dator på ditt kontor – utan att du behöver installera någon programvara. När du pratar med Hogia säg då att du har e-handel hos Starweb. Ta kontakt redan idag!