Segway Öresund kombinerar bokning och e-handel via Starweb

För att effektivt kunna ha uthyrning och försäljning på nätet har Segway Öresund valt en helhetslösning från Starweb och vårt bokningssystem Uppbokad. Läs vad Anne Abraham Marbrandt, VD på Segway Öresund säger om samarbetet.

Segway Öresund
Segway Öresund
är ett familjeägt företag som erbjuder events, uthyrning och försäljning av Segways i Skåne, Småland, Halland, Blekinge och Norra Sjæaelland. Det är Skånes största Segwayföretag och genom samarbetet med andra mindre aktörer kan företaget erbjuda events av storformat med upp till 50 Segways – där kunden önskar.

– Vi såg direkt fördelarna för kunderna att kunna boka sin Segwayaktivitet på nätet, på samma ställe som de kan köpa presentkort på Segwaykörning, eller en egen Segway. Såväl företags- som privatkunder kan i lugn och ro läsa om våra olika aktiviteter och produkter, dygnet runt, och också snabbt bilda sig en uppfattning om vilka dagar som finns tillgängliga för bokning. Genom betalningslösningen som kopplats till sparar vi både tid och pengar vilket skapar ett effektivare affärsflöde. I vårt företag älskar vi Segwaykörning tillsammans med våra kunder och vill lägga tiden på att få kvalitet i den. Administrativa moment sker med fördel via vårt webbaserade bokningssystem så långt det är möjligt säger Anne Abraham Marbrandt, VD på Segway Öresund.

Helhetslösning

Att ha ett bokningssystem och webbshop i samma system och administration tycker vi är en självklarhet och möjliggör för kunder att både jobba fortare och spara kostnader.

Anne Abraham Marbrandt berättar vidare:

– Vi säljer både produkter och tjänster via vår sida och det fungerar perfekt att bara behöva jobba i ett system. Våra kunder kan exempelvis köpa presentkort till svärfar på en Segwayupplevelse och samtidigt boka in en Segwayaktivitet för hela familjen. Vi har även kopplat till kortbetalning för våra kunder och behöver bara ett avtal för båda tjänsterna.

Frihet och valmöjlighet för kunden

Den stora fördelen med Uppbokad.se bokningssystem är att det sköter sig självt och att det är öppet 24 timmar om dygnet.

Anne Abraham Marbrandt:

– Den stora fördelen är att vi kan ha en hög servicenivå även i bokningen, och erbjuda tillgänglighet dygnet runt när våra kunder vill boka en aktivitet. Detta utan att vi själva bundit upp oss. Jag är involverad även i andra verksamheter och värdesätter därför ett smidigt och pålitligt system där kunden själv kan boka. Våra kunder kan alltid nå oss ändå när de har frågor som ligger utanför de vanliga rutinerna, men då det mesta hanteras via webben minimeras antalet samtal och mail på ett mycket kostnadseffektivt sätt.

God support

Uppbokad och Starweb garanterar kontinuerligt underhåll och vidareutveckling av systemet och är väldigt generösa med support.

– Vi ser dem som en av företagets viktigaste samarbetspartners. Därför uppskattar vi speciellt att de är proaktiva – letar själva efter förbättringar och tar initiativ till att de genomförs. Jag gillar att de alltid svarar när man ringer och att de är snabba. Jag tycker att vi får mycket god valuta för vår investering i helhetslösningen hos Uppbokad/Starweb avslutar Anne Abraham Marbrandt, VD på Segway Öresund.

Besök gärna Segway Öresund på adressen www.segwayoresund.se

Kontakta oss om ni vill veta mer om möjligheterna med vårt bokningssystem Uppbokad.