Pressrelease: Starweb utökar med sökordsannonsering

​Tidigare i år lanserade Starweb tjänsten On Page SEO, något som blivit en riktig framgångssaga där många nöjda kunder nu ser en kraftig försäljningsökning.

Nu tar Starweb steget vidare till sökordsannonsering (SEM) via Google Adwords. Till skillnad från SEO kan SEM i princip ge omedelbara resultat.

En helhetslösning

Genom att samla allt fler av handlarens digitala tjänster hos en enda leverantör förenklas hanteringen avsevärt. Istället för flera kontaktytor får handlaren en enda kontakt som tar hand om, och utvecklar hela företagets varumärke samt digitala strategi.

Fokus på ökad konvertering

I likhet med Starweb SEO är fokus med Starweb SEM ökad konvertering – få både fler besökare och beställningar. Med tydliga mål, A/B testning av annonser, noggranna analyser och kontinuerliga uppföljningar skapas rätt förutsättningar för att handlarens e-handel ska nå en högre försäljning.

Det är just kombinationen av både SEO och SEM som ger bäst resultat. Med optimerade Google-annonser når man rätt besökare, vid rätt tillfälle. Besökaren kommer till en optimerad sajt som vägleder dem genom köpet till avslut.

Full insikt och transparens

Med full transparens berättar vi gärna om arbetet vi har gjort på dina Google Adwords kampanjer, och hur. Det ger både dig och oss en trygghet i det som levereras.

Genom långsiktigt arbete stärks successivt förtroendet för din butik, målgruppen blir tydligare definierad och budgeten kan öka i takt med att relevanta besökare hittar till din sida och konverterar.

 

”När man använder flera olika digitala byråer för att få hjälp med sin e-handelsplattform, design, SEO och SEM kan det bli ett splittrat resultat. Med sökordsannonsering kan Starweb ta ett helhetsgrepp om kundens digitala strategi och jobba långsiktigt med varumärket.” säger Johan Lindstedt, VD på Starweb.

Läs mer om ​Starweb sökordsannonsering.
Läs hela pressreleasen.