Nyhet! Nya Unifaun ger friktionsfri logistik till Starwebs kunder

Hantera dina transporter direkt i Starweb

Starweb är en av de första större e-handelsaktörerna på marknaden som baserar sin integration på Unifauns senaste API vilket garanterar snabb och effektiv kommunikation av transporter som hanteras i Unifaun Online och Pacsoft Online. TA-integrationen passar både Starwebs e-handelskunder och omnikanalkunder och ger en friktionsfri logistik.

Eliminera dubbelarbete

Den nya integrationen till Unifaun eliminerar onödigt dubbelarbete med att manuellt fylla i leveransuppgifter i andra system, och skapar en betydligt bättre överblick genom att alla transporter kan följas på ordernummernivå. För omnikanalkunder innebär integrationen att en order kan hanteras direkt från Hogia Retail till Unifaun. Betydligt mindre administration!

Med det nya samarbetet med Unifaun ger vi våra kunder en överlägsen konkurrensfördel genom att hela processen kring logistik kan effektiviseras”, säger Johan Lindstedt, VD på Starweb.

Löpande statusuppdateringar

Alla statusuppdateringar från transportören uppdateras direkt så att handlaren har full kontroll på var varan befinner sig i transportledet. Slutkunden får också en statuslänk till transporten för att följa leveransen. Därigenom minskar trycket på kundservice.

Att få igång samarbetet med Starweb känns oerhört tillfredsställande då de har en uppskattad e-handelsplattform med många kunder som har stort behov av en effektiv logistikhantering”, säger Stefan Holmström, kundansvarig på Unifaun.

Läs mer om Unifaun-kopplingen