Nya unika konverteringsökande funktioner för E-handlare

Önskemål om den visuella vyn med variantbilder och färger tillsammans med en QuickShop, direkt i produktlistan, är något många handlare önskat sig länge, inte minst i mobilvyn.

– Det är alltid en utmaning att gå steget längre. Vi har jämfört 300 av västvärldens största e-handelsbutiker och inte hittat en enda med motsvarande kombination. Dessutom med favorisering av rätt variantval, säger Johannes Dahlskog, Vice VD på svenska Starweb.

Boosta varianterna med bilder och / eller färgikoner gör det tydligt för besökaren vilka alternativ som finns av varan, direkt i produktlistan, ökar intresset för produkten. Här erbjuds också att favorisera exakt rätt variant för framtida köp eller återköp.

Quick Shop – Att handla varor med många varianter, direkt i produktlistan gör det väldig enkelt för besökaren att handla flera varor utan att växla mellan olika fönster. Detta ökar oftast totala ordervärdet både för dig som B2B- och B2C-handlare.

– Att mixa dessa två tillbehören är något vi inte sett någonstans. Vi ser hur lösningen kommer kunna öka konverteringarna markant för e-handlare som använder kombinationen. Mätningar kommer utföras för att få fram exakta värden, säger Johannes.

Vill du veta mer? Boka ett möte med våra specialister här.

 

Både Quick Shop och Boost av produktvarianter visas direkt i provbutiker.

  • Quick Shop. Nytt tillval som gör att alla produkter lyfts fram på ett helt nytt sätt!
    Dessutom bestämmer man exakt hur många antal produkter man vill köpa direkt i produktlistan.
  • Både söksidan och produktlistan förbättras dramatiskt.
  • Köp både vanliga produkter och produkter med varianter direkt
  • Like:a både vanliga produkter och produkter med varianter direkt
  • Välj rätt antal produkter du vill köpa direkt, utan att behöva gå in på produktsidan

 

  • Boosta varianter. Nytt tillval som lyfter produkter med varianter till en fantastisk nivå med bilder, färger, storlekar!
    Ifall du vill ha en e-handel som verkligen står ut från dina konkurrenter så är detta rätt sätt.
  • Både söksidanproduktlistan och produktsidan förbättras dramatiskt.
  • Visa produktens variantbilder (max 6st) i produktlistan
  • Visa produktens färger och storlekar (max 7st) i produktlistan
  • Like:a både produkter och varianter i produktlistan
  • Visa alla variantbilder direkt på produktsidan (tidigare visades endast en variantbild åt gången)
  • Istället för en box med ”Färg” med färgerna utskrivna tex ”Svart, Röd, Vit”, visas nu små snygga färgklickar i rätt färger på produktsidan
  • Istället för en box med ”Storlek” visas storlekarna som knappar där man väljer M, L, XL osv på produktsidan