Intervju med Theresia Törnroth på It’s Design!

Varför startade du Its Design?

Jag startade Its Design hösten efter att jag tog studenten som en återförsäljare till mina föräldrars grossistbolag. De har varit i köksrenoveringsbranschen i hela mitt liv så kök och köksinredning har alltid varit ett intresse i familjen. Intresset för e-handel är dock mitt eget så det blev en väldigt kul kombination!

Berätta kort om dig själv?

Jag är 32 år och bor i Linköping tillsammans med min sambo Ludwig. Idag jobbar jag heltid med min ehandel och på min fritid läser jag gärna böcker eller äter mat med vänner & familj.

Vilka produkter erbjuder ni?

Det största fokuset i butiken har alltid varit beslag med kökshandtag och byråknoppar som man enkelt kan byta ut i alla hem! Här har jag över 600 olika modeller och det är ett jättekul sortiment att kunna erbjuda då nästan alla har ett kök, en badrumskommod, byrå eller garderob som kan piffas till med nya handtag och knoppar!

Förutom det finns fina krokar, skåp- och lådinredning och innerdörrshandtag i butiken. Dessutom har jag ett sortiment med måttanpassningsbar lådinredning. Här finns besticklådor, kryddinsatser och lådmattor som jag sen måttanpassar i millimeter så att de passar marknadens alla kökslådor! Det här har jag erbjudit i butiken i drygt 5 år och det har blivit några av mina mest populära produkter. Det är helt klart ett uppdämt behov på marknaden att kunna byta ut sina gamla bestickinsatser när man flyttar eller när de går sönder och det verkar tidigare varit svårt att få tag på till gamla mått!

Båda produktlinjerna jag erbjuder tycker jag även rimmar bra ihop med en mer hållbar framtid när det kommer till köksinredning. Det är idag vanligt att stora delar av köken byts ut enbart på grund av trender vilket ofta kan kännas lite onödigt. Därför är det kul att få visa att kök kan rustas upp, göras mer funktionellt och byta stil med väldigt små medel!

Vart ser ni er själva om fem år?

Om 5 år hoppas jag att butiken har vuxit i en stabil takt som inte påverkar värdegrunderna i företaget på något negativt sett. För mig är det viktigare att jag fortsätter leverera en personlig service, bra produkter med låg retur-ratio och snabba leveranser än att bara öka i omsättning. Jag är väldigt glad och tacksam för varje dag som jag kan leva på min dröm!

Hur har samarbetet med Starweb fungerat?

Samarbetet med Starweb har varit toppen från start! Allt ifrån efterfrågade funktioner i butiken till seo– och designhjälp har alltid överträffat mina förväntningar. Idag har jag en butik som både känns modern och användarvänlig vilket jag verkligen har Starweb att tacka för.  För en kort tid sen hade dessutom Klarna tekniska problem med sin kassalösning en lördag då Starweb egentligen inte erbjuder support. Trots det besvarade Starweb mig direkt och hjälpte mig med temporära alternativ när Klarna hade problem – det är service!

Tre snabba:

När var du senast utomlands?
Oj, innan pandemin! Italien 2019 måste varit sist!

Din favoriträtt?

Alla former av pasta!

Något vi inte visste om dig/er?

Jag byter knoppar & handtag hemma i mitt kök alldeles för ofta! Ett år bytte jag 8 gånger & min sambo blir tokig på mig!