Fem nycklar till framgångsrika nyhetsbrev

Anpassa utskick med Avancerad kundsegmentering. Rätt använd är e-postmarknadsföring fortfarande en av de bästa kanalerna att bygga relationer och ha kontinuerlig kontakt med kunder. Skicka 1000 mejl gratis varje månad (PLUSPREMIUM & SMART HANDEL+). Här kommer fem nycklar till framgångsrika nyhetsbrev levererat av Get A Newsletter.

  • Bestäm vad du har för mål
    Det absolut första, och viktigaste, du behöver göra är att komma fram till varför du vill skicka nyhetsbrev. Vad är syftet med nyhetsbrevet och vad har du för mål? Vad vill du ska hända som ett resultat av nyhetsbrevet?
  • Vilket värde erbjuder du mottagaren?
    Varför vill mottagarna ha just ditt nyhetsbrev? Är de intresserade av de allra senaste produkterna till det absolut bästa priset och ha koll på vilket erbjudande du skickar denna gång? Eller de kanske vill hålla sig uppdaterade om de senaste trenderna inom ditt område och ser fram emot att läsa dina välskrivna artiklar i varje nyhetsbrev.
  • Var kreativ med ämnesraden
    Ämnesraden på ett nyhetsbrev är som masken för fisken när du metar. Är den inte lockande nog så hoppar mottagaren snabbt vidare till nästa mejl. Det är inte helt ovanligt med nyhetsbrev som har ämnesrader i stil med denna: “Nyheter vecka 47”, visst känner du en oemotståndlig lust att öppna just det mejlet bland alla 100­tals mejl du har liggandes i din inkorg.
  • Se till att ha inspirerande bilder
    Är en bild verkligen värd 1000 ord? Absolut! Särskilt när mottagarna tenderar att skanna av bilder före de bestämmer sig för om det är värt att läsa texten. Kom ihåg att anpassa bildernas storlek för webben, ha en bra balans mellan bild och text och inkludera en alternativ text för de mottagare som har bilder avstängt. Undvik att skicka nyhetsbrev som en enda stor bild då du garanterat kommer att trigga både ett och två spamfilter vilket gör att nyhetsbrevet inte ens kommer fram.
  • Få mottagaren att agera
    Hela poängen med att skicka ett nyhetsbrev är att få mottagaren att agera på något. Tyvärr verkar många helt glömma bort det, man är så uppe i att berätta om allt bra man är/gör/erbjuder. Ge kunden möjlighet att agera, använd gärna större knappar i avvikande färger som är enkla att hitta och förstå.