Starweb lanserar favoritlista
Med en favoritlista går det att favorisera en eller flera produkter för framtida köp, eller spara de till senare för att få råd från vänner och bekanta inför ett köp. Att ge ett hjärta till produkter man tycker om är populärt, ökar antalet ordrar och höjer snittordervärdet.
- Produkterna som har favoriserats kan enkelt köpas med ett klick
- När man loggar in så sparas favoritlistan för alltid, precis som kundvagnen
- Funktionen ingår i PREMIUM och B2B PREMIUM
Favoritlistan är den del som skjuts ut från höger i en så kallad off-canvas. Den har fått ett standardutseende som ingår och ser likadant ut som i en demobutik. Det krävs däremot en manuell handpåläggning av en designer för att justera befintliga handlares skräddarsydda design: produktlistan, produktsidan samt relaterade produkter, varukorgsikonen och placeringen av varukorgen i sidhuvudet.
Kontakta Starweb support för mer information hur man kommer igång med favoritlistan.
Framtiden för favoritlistor
Redan nu finns planer på att nästa gång favoritlistan byggas ut, blir det till flera favoritlistor. Slutkund kommer då kunna använda en eller flera favoritlistor, vilket passar utmärkt för både konsumenter och företag. Konsumenter kan dela en eller flera listor med sina vänner via mejl, medan företag som hanterar B2B-handel kan använda favoritlistor som underlag till inköpsordrar, eller skicka inköpslistan med produkter till inköpsansvarig.
Sortering på artikelnummer, A-Ö
I butiken kan man sortera på produktnamn A-Ö och Ö-A, lägsta och högsta pris, nyaste och äldsta produkter samt kundbetyg. Nu byggs sorteringen ut även med artikelnummer. Det kommer framöver vara möjligt att sortera på artikelnummer A-Ö och Ö-A. Perfekt för specifika branscher som jobbar mycket med artnr, eller B2B där man ofta redan i förväg vet vilka produkter man ska köpa i respektive kategori. Komplettera gärna med kundvagnsimporten för snabborder.