En tillbakablick på nya funktioner de senaste 18 mån

18 månader av konstant e-handelsutveckling gynnar dig som kund hos Starweb. Med mängder av nya funktioner sätter vi ribban högt där både fler och ännu smartare funktioner är på väg. Ett stort tack till alla er som möjliggör detta!

 

2019

Vi är endast i April månad och har redan hunnit lansera några av våra viktigaste funktionerna genom tiderna. Det som står ut mest är vår nya butiksstorlek B2B PREMIUM samt fokus på samarbeten och integrationer till kringsystem.

  • Ny B2B-lösning! B2B PREMIUM med stafflade priser, flera användare per kund, paketprodukter i SET och flerpack, utökade rapporter per prislista, frakt- & betalsätt per prislista, lagerstatus per prislista, göra produkter köpbara trots slutsåld för ÅF, flera faktura- & leveransadresser per kund, enkelt godkänna/neka nya ÅF, snabbt kopiera tidigare lagd order, filtrera fram ordrar och kunder per prislista och mycket mer
  • Betalleverantör
  • Design: Stöd för moderna SCSS utöver CSS för butiksdesignen och versionshantering av alla CSS-ändringar
  • Rabattkoder: Exkludera redan rabatterade produkter
  • Marknadsföring via Facebook & Instagram shopping via produktkatalog (produktfeed)
  • Fler marknadsplatser via Sharespine: Amazon, Fyndiq, CDON, Tradera, Coolshop (underhållning/lek), Elgiganten (teknik/hem), VidaXL (hem/trädgård) och Afound (mode/inredning)
  • Zwapgrid integrationer till affärssystemen Specter, Microsoft Dynamics NAV, Pyramid, BeX Online, Lagerkoll, Monitor, Jeeves
  • Admin
    • Ordrar > En utskrift för alla orderdokument, istället för att skriva ut följesedel
    • Kunder > Filtrera fram kunder utan kundkonto
  • Admin > Produkter
  • Produkter
    • Flera variantbilder, samt byte av bild när man hovrar över produkten med musen i produktlistan (PREMIUM)
    • Visa både nedsatt ÅF-pris samt ord.pris när en återförsäljare är inloggad

2018

Under 2018 hände mycket! Förutom GDPR som knappast har undgått någon lanserades internationell e-handel med landsprislistor för varje land/region och valuta. Även ett supermodernt Starweb API med stöd för alla nya butiksfunktioner.

  • Internationell e-handel! Äkta multivaluta med unik prissättning och sortiment för respektive valuta och land. Individuell momshantering per land och produkt, olika betal- och fraktsätt per land. Styr landsprislistor per domännamn (PREMIUM)
  • Omnikanal
  • Betalleverantör
  • Nytt Starweb API som kan skapa egna produktvarianter och tillverkare, ha flera individuella API-användare med olika behörigheter samt webhooks för att kommunicera i realtid med kringsystem för kunder, ordrar och produkter
  • Nytt språk: Arabiska. Nu totalt 9 språk i butiksdelen
  • Affärssystem: Med Automatisera Mera kan du automatisera dina kunders inbetalningar i alla valutor, rakt in i ditt affärssystem
  • Sök: Optimerat sökfunktionen på produkter samt byggt ut med artikelnummersök (även delvis träff)
  • Marknadsföring
  • Statistik
    • Google Tag Manager (GTM) för att följa besökarnas beteende på din sajt
    • Google Ads: Visa produkter från lagd order på tacksida
    • Spara kundvagn – Bättre statistik (befintliga kunder)
  • Produkter
    • Filtrering > Räknar i realtid ut antalet produkter per filtrering (PREMIUM)
    • Produktetiketter (PREMIUM)
    • Möjlighet att ändra rubriken på “Relaterade produkter”
    • Automatiskt sätta ALT-texter på alla produktbilder
  • GDPR: Anonymisering/radering av data som är förlegad och möjligheten att hantera ”rätten att bli glömd”
  • Admin
    • Mediafiler > Möjlighet att ladda upp javascriptfiler, css och fonter
    • Låsa order till ansvarig
    • Koppla fraktsätt till godssökning
  • Affärssystem
    • Fortnox: Försäljningskonto per produkt
    • Ongoing: Utbyggnad för flera samtidiga kopplingar mot andra orderhanterande system (såsom Fortnox)

2017

Viktiga statistikmöjligheter, helt ny sökfunktion och smarta notiser i admin är några av de viktigaste funktionerna.

Nedan visar vi endast funktioner som tillkommit sept-dec 2017. Förkovra dig gärna i samtliga funktioner som har tillkommit mellan 2014-aug 2017.

  • Statistik: Rapporter i Admin > Ordrar > Dag/Vecko/Månadsrapporter på försäljning och moms (PLUS)
  • Sök: Ny sökfunktion i Elasticsearch i samtliga butiksstorlekar, inklusive autokomplettering av sökord
  • Notiser i admin som meddelar när ex. ett större importjobb har utförts som tar 30 sek eller mer
  • Hogia Retail: Välj lagerställe för synkning

 

Vi ser med spänning fram emot resten av 2019!
Ring oss gärna på 040-60 20 900 eller 08-509 100 00 om du har frågor eller vill veta mer.

Få en demo idag!