Dina kunder är speciella

Det känns alltid bra att som kund få känna sig utvald. Genom att använda kundgrupper kan man inte bara göra information och erbjudanden mer personliga, det går även att styra vilka produkter eller kategorier de olika kundgrupperna får tillgång till i webbutiken.

Exempel på hur man kan använda kundgrupper:

  • Genom att dela in kunder geografiskt, kanske efter ort eller land, finns möjlighet att bjuda in till lokala event, skicka nyhetsbrev på ett visst språk, eller testa en produkt på en ny geografisk marknad.
  • Genom att dela in kunder efter hur många gånger de har handlat kan de premieras på olika sätt, tex genom att få förtur till rea, förtur till nya produkter eller ett unikt erbjudande.
  • Genom att dela in efter kön eller ålder kan man skicka lämpliga varuprover, riktade erbjudanden och bjuda in till nischade event.

Kombinera ovan kundgrupper och skapa väldigt nischade utskick, tex till män från Norrland som handlat mer än tre gånger eller bara låta kunder över en viss ålder se vissa kategorier av produkter.

Kundgrupper finns tillgängliga i PLUS, PREMIUM och SMART HANDEL+

Läs mer om kundgrupper i vårt senaste nyhetsbrev.