Funktionsöversikt e-handel

Mängder av smarta funktioner.

Hos Starweb får alla en responsiv design, en fantastiskt hängiven support och funktioner utöver det vanliga!

= Ingår
= Tillval (kostar extra)
= Ingår ej (går ej att köpa som tillval)
*
= Kräver avtal med respektive leverantör (kostnader kan tillkomma)
  PREMIUM PLUS MELLAN

Pris från

Månadshyra, kr/mån

3495 2195 995
Ingen start- eller transaktionsavgift

Butiken har ingen startavgift eller dolda avgifter. Du betalar endast en låg månadshyra. Kopplingar som ingår i butiksstorleken ingår i priset, men externa leverantörer tar betalt för sina tjänster.

Support och service

Fria uppdateringar och löpande utveckling

Du betalar inget extra för alla nya funktioner och uppdateringar som löpande tillkommer till din butiksstorlek. Givetvis kan du även smidigt byta upp dig i butiksstorlek när som helst.

Support - Vi bryr oss på telefon, chatt och mejl

Det är viktigt att komma igång, men det är lika viktigt att hålla igång. Vi har över 15 års erfarenhet av e-handel och finns här för att hjälpa dig på din e-handelsresa. Du får fullständig fri support på både mejl, chatt och telefon. Prova oss, du blir inte besviken. Läs mer...

Support deluxe

Under ditt första e-handelsår följer vi upp och stöttar dig så du verkligen kommer igång alternativt fortsätter växa i rätt takt. Vi kommer ta kontakt med dig efter 3 veckor, efter 3 mån och igen efter 8 mån! Därefter följer vi upp dig årligen. Det är lika viktigt för oss att din verksamhet växer som det är för dig.

Personlig rådgivare

Upp till 1 timme / mån ingår med din rådgivare som blir din personliga kontakt hos oss. Skillnaden mot ordinarie support är att här kan vi hjälpa dig att göra mindre ändringar i din e-butik. Vi finns här för att hjälpa dig på din e-handelsresa med förslag på förbättringar, produktimport, enklare designhjälp eller annat du behöver hjälp med.

Jajja Leads, 2 mån (värde 2 590 kr)

Få fler avslut och återkommande kunder. Ett kraftfullt kampanjverktyg som ger omedelbart resultat med smart och enkel leadshantering. Två månader ingår utan kostnad. Läs mer...

PREMIUM analys, 6 timmar (värde 5 495 kr)

Vi vill att din butik ska bli framgångsrik. För att få bättre konvertering analyserar vi din butik steg-för-steg i upp till 6 timmar med fokus på kundbemötande, öka din försäljning, och skapa rätt köpupplevelse för dina kunder. Vi lär dig även grunderna i intern sökmotoroptimering och ger konkreta förslag på förbättringar.

Skräddarsydd design

Skräddarsydd design, 24 timmar (värde 22 495 kr)

Utöka gärna med upp till 24 timmars design inkl. genomgång. En skicklig grafiker går igenom upplägg med dig, och skapar ett utseende med layout, färger, bildspel och typsnitt som gör att din butik verkligen står ut från mängden. Skicka gärna in dina designförslag. Givetvis kan du köpa till fler designtimmar. Läs mer...

Skräddarsydd design, 12 timmar (värde 11 295 kr)

Få upp till 12 timmars design inkl. genomgång. En skicklig grafiker går igenom upplägg med dig, och skapar ett utseende med layout, färger, bildspel och typsnitt som gör att din butik står ut från mängden. Skicka gärna in dina designförslag. Givetvis kan du köpa till fler designtimmar. Läs mer...

Skräddarsydd design, 8 timmar (värde 7 495 kr)

Få upp till 8 timmars design inkl. genomgång. En skicklig grafiker går igenom upplägg med dig, och anpassar butikens layout, färger, lägger in ett snyggt bildspel samt beskär din befintliga logotyp. Du får en butiksdesign som verkligen inbjuder till köp. Givetvis kan du köpa till fler designtimmar. Läs mer...

Skräddarsydd design, 2 timmar (värde 1 895 kr)

Få upp till 2 timmars design inkl. genomgång. En skicklig grafiker går igenom upplägg med dig, och anpassar färgerna samt beskär din befintliga logotyp i en av våra responsiva designmallar. Givetvis kan du köpa till fler designtimmar. Läs mer...

Responsiv design

50 % av alla köp sker på mobiler och surfplattor. Därför ingår det responsiv design i både butik och administration som fungerar lika bra på dator, surfplatta och mobil. Webbutiken anpassar sig automatiskt efter skärmstorleken och antal kolumner och bilder visas olika beroende på vilken enhet besökaren använder sig av. Läs mer...

HTML, CSS och JavaScript

Det ingår alltid skräddarsydd design, men om du vill finns ändå möjligheten att skapa en helt egen design. Du utgår ifrån ett av butikens flera färdiga teman och utökar med egen HTML, CSS och JavaScript.

Nyhetsbrev

Riktade nyhetsbrev och kampanjer

E-postmarknadsföring som ger resultat till både kunder och prenumeranter. Gör riktade kampanjer eller nyhetsbrev med utskick baserat på din sökning, filtrering samt kundgrupper och öka din merförsäljning markant. Se även avancerad kundsegmentering. Läs mer...

Kampanj med rabattkod i mejlutskick

Gör en riktat mejlutskick genom kundsegmentering och inkludera en klickbar länk för rabatt på utvalda produkter, kategorier eller varför inte erbjuda gratis frakt? När kund klickar på länken i ditt mejl aktiveras automatiskt rabattkoden! Läs mer...

Exportera kunder och prenumeranters e-postadresser

Ifall du inte vill använda den inbyggda Get a Newsletter-kopplingen kan du smidigt exportera utvalda e-postadresser och importera de i ett annat verktyg.

Get a Newsletter med smart statistik (dra-och-släpp) *

Gör mejlutskick såsom nyhetsbrev direkt till utvalda kunder genom den inbyggda Get a Newsletter-kopplingen. Du kan antingen välja en av flera färdiga nyhetsbrevsmallar, alternativt skapa en helt egen mall. Statistik och uppföljning görs direkt i verktyget. Direktutskick, automatiskt eller schemalagt – nyhetsbrev som passar för alla tillfällen. Läs mer...

Skicka 1000 mejl varje månad, utan kostnad *

Get a Newsletter har ett konto som heter FREE där det ingår 100 gratis mejlutskick / mån, men tack vare samarbetet med Starweb ingår upp till 1000 gratis mejlutskick varje månad hos Get a Newsletter. Läs mer...

Sociala medier

Facebook gilla-knapp

Marknadsför din Facebook-sida via webbutiken. Facebook användare kan gilla din butik med ”like”. När besökaren klickar på gilla-knappen, publiceras det ett statusmeddelande för besökarens alla vänner, med en länk tillbaka till din e-handel. Detta är ett effektivt sätt att få fler fans till din Facebook-sida. Läs mer...

Facebook gilla-ruta

Facebook gilla-ruta i butiken har desto fler möjligheter och där kan du själv välja ifall du vill visa dina vänners ansikten, eller om du ska visa inlägg direkt från tidslinjen på din Facebook-sida. Läs mer...

Kundkommentarer på dina produkter (produktomdömen)

Genom att lämna produktomdömen direkt i butiken blir dina kunder blir mer delaktiga och kan ge feedback på dina produkter. Kunden måste logga in via Facebook, eller sitt kundkonto före de kan skriva en kommentar. Läs mer...

Betygsättning av dina produkter, 1-5 stjärnor

Samtidigt som en kund lämnar en kommentar kan de samtidigt lämna ett betyg på produkten, utifrån en femgradig skala. De 1-5 stjärnorna syns väldigt snyggt både i produktgalleriet samt på produktsidan, och kan öka din försäljning. Läs mer...

Social delning, dela dina produkter

Besökare kan dela dina produkter på Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn och Pinterest, med en länk tillbaka till din e-handel. Detta är ett effektivt sätt att få fler besökare. Läs mer...

Prisagenter

Google Shopping *

Produktannonser med bild och pris visas direkt i Googles sökresultat. Produktfilen sköter sig helt automatiskt, och butiken ser till att dina priser, beskrivningar etc alltid är uppdaterade, utan manuellt arbete. (Google Shopping kräver ett SSL-certifikat, prata med Starweb support.) Läs mer...

Prisjakt och Pricerunner *

På prisjämförelsesajter kan kunderna själva jämföra hur du ligger till prismässigt mot dina konkurrenter. Prisfilen sköter sig helt automatiskt, och butiken ser till att dina priser, beskrivningar etc alltid är uppdaterad, utan manuellt arbete. Läs mer...

Kelkoo och ShopALike *

På prisjämförelsesajter kan kunderna själva jämföra hur du ligger till prismässigt mot dina konkurrenter. Prisfilen sköter sig helt automatiskt, och butiken ser till att dina priser, beskrivningar etc alltid är uppdaterad, utan manuellt arbete. Läs mer...

Administration CMS

Dra-och-släpp gränssnitt

En supermodern administration med ett gränssnitt som alla förstår. Ändra utseende på din butik genom att placera funktioner var du vill. Dra-och-släpp bilder, byt färger och logotyp med enkelhet.

Anpassade menyer

Skapa hur många menyer du vill och placera dem i ditt tema. Menyer används för att navigera sig runt i butiken t.ex till dina sidor, utvalda kategorier eller externa länkar. Använd butikens standardmeny eller komponera en egen meny.

Obegränsat antal sidor

Butiken rymmer alla dina sidor. Det finns ingen begränsning i antal sidor i butiken. Använd gärna butiken som en hemsida genom att skapa hur många egna sidor du vill, t.ex en "Om oss"-sida.

Skapa unikt innehåll

Välj olika utseenden på varje typ av sida. Genom dra-och-släpp kan du bygga olika layout. Sidfält, bilder, kolumner etc blir unikt för varje sida.

Förhandsgranska opublicerade sidor

Skapa sidor och vänta med att publicera dem. Förbered sidor för senare publicering. Du kan alltid förhandsgranska dem för att se hur de kommer att se ut i butiken.

WYSIWYG-editor för sidor, beskrivningar, mejl etc

Du administrerar enkelt alla dina sidor med ett word-liknande verktyg för att få fetstil, färger, bilder, videofilm etc.

Visa utvalda kategorier och produkter direkt på startsidan

Du kan enkelt lyfta fram utvalda kategorier och produkter direkt på startsidan som snygga, klickbara bilder.

Bilder och filer

Koppla automatiskt bild till produktens artikelnummer

Genom att döpa bilden till samma som produktens artikelnummer (eller variantens artikelnummer) länkas automatiskt bild och produkt samman utan merarbete.

Ladda upp flera bilder samtidigt (dra-och-släpp)

Ladda enkelt upp mediafiler. Genom att använda dra-och-släpp kan du smidigt ladda upp många bilder samtidigt.

Ladda upp flera dokument samtidigt (dra-och-släpp)

Ladda enkelt upp excel- och PDF filer. Genom att använda dra-och-släpp kan du smidigt ladda upp många dokument samtidigt. Samla all information om dina produkter som t ex produktdatablad och broschyrer direkt i webbutiken.

Koppla flera dokument till varje produkt

Underlätta för kunden och samla all information om dina produkter (excel- och PDF filer) som t ex produktdatablad, broschyrer eller manualer direkt på produktsidan.

Bildspel (med autoplay)

Gör din butik mer levande med ett rörligt bildspel. Lyft fram produkter och information som snygga bilder direkt på startsidan och i alla dina kategorier. Bildspelet kan spelas upp automatiskt med autoplay.

Automatisk bildoptimering och bildskalning

Automatisk tumnagelsbild. Vid uppladdning skapas flera versioner av dina bilder (S, M, L) automatiskt till webbutiken.

Kategorisera och sortera bilder

Sortera enkelt bilder i mediabiblioteket. Sortera och sök enkelt bland dina bilder genom att kategorisera de i befintliga eller egna kategorier.

Google och sökmotorer

301-ompekningar (en-och-en)

Lägg manuellt in och peka om dina gamla länkar, för att behålla sökkraften från tidigare webbplats.

301-ompekningar (import)

Importera 1000-tals länkar. Om du kan exportera länkarna från din nuvarande e-handelsleverantör så kan vi importera alla dessa så du inte tappar någon länkkraft på Google! Läs mer...

Ändra föreslagen permalänk

Bestäm själv permalänken på produkter/kategorier/sidor. En permalänk är en permanent URL till sidan. Permalänken används för att länka till sidan och ska inte ändras efter att den aktiverats, därav namnet permalänk.

Automatisk sökmotoroptimering av meta data

På produkter, kategorier och alla sidor sätts automatiskt meta titel och meta beskrivning utifrån deras sidbeskrivning - gör det lätt för kunder att hitta dig på Google. Om inget anges i titel och beskrivningsfälten optimerar butiken sig själv efter bästa förmåga.

Sökmotorvänliga sökvägar

Snygga länkar som både besökare och Google enkelt kan förstå, såsom produkt/produktnamn och kategori/kategorinamn

En URL per sida

Responsiv design anpassar sig och har endast en URL (länk) per sida. Det krävs alltså ingen separat mobilbutik med dubbelt underhåll. Google rankar responsiv e-handel högre i de mobila sökresultaten from 21 april 2015.

Stöd för brödsmulelänkar (breadcrums)

Både besökare och Google kan smidigt navigera sig genom butiken via klickbara kategorilänkar såsom KATEGORI / UNDERKATEGORI

Microdata och canonical

Microformat gör att Google slipper scanna och försöka tolka sidor själv utan alltid hämtar och lägger fokus på rätt information. Canonical länkar gör att Google alltid får rätt sökväg till dina sidor och produkter så du inte blir bestraffad pga flera länkar till samma sida.

Google XML Sitemap (webbplatskarta)

Underlättar för sökmotorer, spindlar och i vissa fall även för besökare att navigera till sidor långt ner i webbplatsens struktur. Webbplatskartan uppdateras automatiskt för att alltid informera sökmotorerna om nya eller borttagna sidor, kategorier och produkter.

Bättre synlighet på Google

Flera e-handlare har ökat sin försäljning med otroliga 300 % efter de bytt till Starweb e-handel. Google rankar responsiv e-handel högre i de mobila sökresultaten from 21 april 2015.

Google Analytics

Google Analytics koppling med avancerad köpstatistik. Du kan se vilka klick som leder till köp, vilka varor som är de mest köpta, vilka köp som har avbrutits och i vilken stad besökarna bor i. Läs mer...

Produkter och kategorier

Avancerad produktfiltrering i realtid

Kundanpassad produktfiltrering för att hitta rätt bland 1000-tals produkter, i realtid! Gör det enkelt för besökaren att filtrera fram rätt produkter efter egenskaper som åldersgrupp, varianter, varumärken och prisintervall. Egenskapsfälten skapas helt fritt utifrån produktsortimentets förutsättningar. Läs mer...

Duplicera produkt

Med ett enkelt klick kan du kopiera en produkt i Starweb admin för att snabbt skapa nya eller snarlika produkter.

Kundunika produktfält (unika tryck/mått/pris)

Flexibla fält på produkter för specifika tryck, märkningar eller t ex graveringar. Kunden anger själv den information de önskar på produkten såsom tryck fram/bak på en t-shirt, eller annan längd på sin matta vid måttbeställningar (och får då ett annat pris).

Extra information i egna fält

Visa ytterligare produktspecifikation. Tydligare produktinfo t ex designer, författare etc.

Import/export via Excel (CSV)

Genom att importera och exportera artikelinformation med beskrivningar, priser och lager etc sparar du massor av tid och minimerar felaktigheter. Även rabattkoder kan importeras. Det går att importera 1000-tals produkter från nästan vilken sorts CSV-fil som helst! Läs mer...

Relaterade produkter

Länka enkelt samman produkter med varandra. Antingen som tillbehör eller som rekommendationer till en viss produkt och på så vis kopplar samman olika produkter. Läs mer...

Produktvarianter (färg och storlek)

Visa dina produkter i olika utföranden såsom färg, storlek, modell eller skapa en egen variant. Aldrig har det varit så enkelt att hantera produktvarianter. Med några få knapptryckningar och dra-och-släpp gränssnitt blir samtliga varianter tillgängliga i din butik. Läs mer...

Artikelnummersuffix på produktvarianter

Snabbare hantering av produktvarianter. Vid varianthantering adderas suffix till artikelnummer per automatik, t ex artikelnumret "A1000" i röd, rosa och blå färg kan automatiskt bli artikelnumren A1000-rod, A1000-rosa, A1000-bla. Tidsbesparande! Läs mer...

Individuella bilder på produktvarianter

En bild säger mer än 1000 ord. Välj enkelt individuella bilder till alla produktvarianter. Genom att döpa bilden till samma som produktens artikelnummer (eller variantens artikelnummer) länkas automatiskt bild och produkt samman utan merarbete. Läs mer...

Produktgalleri

Visa produkterna i ett snyggt produktgalleri istället för en lista på startsidan, kategorisidor och produktsidor. Ger en bättre översikt och större bilder.

Olika enheter (st/m2/pall)

Möjlighet att använda olika produktenheter som st, kvm, pall eller någon annan enhet som du skapar själv.

Tillverkare

Visa tillverkarens namn och låt butiken automatiskt länka till samtliga produkter i sortimentet från denna leverantör genom en smart sökfunktion. Skapar merförsäljning!

Läs mer-länk till ytterligare information

Hjälp kunden med att söka så mycket information som möjligt genom att länka till ytterligare information om produkten.

Stöd för tusentals produkter och kategorier

Många kategorier och många produkter? Inga bekymmer. Här finns plats för alla.

Vikt på produkter

Genom att ange vikten för respektive produkt kan orderns totala vikt styra i vilket fraktintervall ordern ska hamna och därmed vilken fraktkostnad den ska ha.

Max antal bilder per produkt

Utöver produktbilderna kan du givetvis länka in både fler bilder och video i produktbeskrivningen.

10 10 4
Bildzoom på produkter

Det kan vara svårt att uppmärksamma detaljer på en bild. Bildzoom gör det enklare att se produkten och dess detaljer.

Hantering av olika momssatser

Standardmoms anges för butiken generellt men momssats kan också anges för respektive produkt.

Visa eller dölj produkter

I Starweb admin väljer du enkelt vilka produkter som ska visas för alla eller för ingen.

Visa och dölj kategorier

I Starweb admin väljer du enkelt vilka kategorier som ska visas för alla eller för ingen.

Mest sålda produkter (populära produkter)

Låt butiken automatiskt hitta vilka produkter som är de mest sålda och lyfta fram dessa tydligt på t ex startsidan.

Visa kategorier som bilder istället för i meny

Lyft fram utvalda kategorier på startsidan som snygga, klickbara bilder. Alternativt inne på respektive kategori visa dess underkategorier som klickbara bilder. Med eller utan text, du bestämmer!

Sökfunktion i butiken med relevanssorterat resultat i realtid

Genom att precis som Google ge sökförslag på produkter i realtid, under tiden man skriver in vad man söker på, ökar träffsäkerheten markant. Söker man rent allmänt visas produktresultatet efter relevans. Bäst träff visas överst.

Produktsök i admindelen

Hitta enkelt produkter som är slutsålda, beställningsvara eller som har någon annan specifik lagerstatus som används i webbutiken. Går även att använda sökkombinationer för att tex söka fram vilka produkter som är slutsålda och dolda. Läs mer...

Kunder och kundgrupper

Avancerad kundsegmentering (målgrupp)

Sök, filtrera fram och gruppera dina kunder för anpassade utskick och erbjudanden. Varje kund kan ingå i flera olika kundgrupper. Hitta exempelvis kunder som handlat minst 3 gånger, eller för minst 1000 kr de senaste 6 mån. Välj ett filter, kombinera flera eller lägg till valfritt sökord, t ex ort. Skapar återkommande kunder! Läs mer...

Visa produkter för specifika kundgrupper

I Starweb admin väljer du enkelt vilka produkter som ska visas för alla/ingen eller för utvalda kundgrupper.

Visa kategorier för specifika kundgrupper

I Starweb admin väljer du enkelt vilka kategorier ska visas för alla/ingen eller för utvalda kundgrupper.

Orderhistorik

På kundkortet samlas kundens samtliga ordrar för en enkel överblick.

Skapa kundgrupper

Kategorisera dina kunder i olika kundgrupper. Genom att dela in kunder i olika kundgrupper kan man styra vilka produkter de ska se och vilka priser de ska ha. Man kan även använda kundgrupperna till riktade utskick.

Skapa och redigera kunder

En enkel och lättanvänd kundadministration med plats för interna kommentarer om kunden.

Återförsäljare

Kundspecifika priser

För kundgrupper eller återförsäljare. Hantera återförsäljare och privatkunder i samma butik. Kategorisera dina kunder i kundgrupper och ange kundspecifika priser för varje produkt och kundgrupp. Koppla en prislista till kundgruppen, annars visas ord. pris. Läs mer...

Krav på inloggning (lås ute kunder)

Krav på inloggning möjliggör individuell tillgång till priser och sortiment. Begränsa besökare från att se priser eller produkter och på så sätt stäng ute kunder som inte är återförsäljare. Med ett klick kan du antingen godkänna, neka eller ändra deras inloggning. Läs mer...

Internationell handel

Olika betal- och fraktsätt för olika länder

Anpassa betal- och fraktsätt efter vad som är mest lämpligt för dina marknader.

Unika länkar baserat på språk

Unika länkar för varje språk gör att Google indexerar din e-handel på rätt sätt, för varje land/marknad. Läs mer...

Stöd för fler valutor i webbutiken

SEK ingår som standard. Välj fritt vilka valutor du önskar t ex EUR, DKK, NOK, GBP. Du bestämmer själv vilken valuta som ska vara standardvaluta. En omvandling görs av standardvalutan till ett uppskattat pris i annan valuta, t ex 100 SEK = $11.50. Läs mer...

Stöd för fler språk

Använd lokala språk i webbutiken. Lokalt språk är alltid att föredra. Idag är butiken översatt till engelska, svenska, norska, danska, finska, tyska, spanska och franska. Läs mer...

Koppla språk och valuta till domännamn

Koppla svenska och SEK till din .se domän, samt engelska och USD, eller vilken valuta du nu önskar, till din .com domän. Läs mer...

Ytterligare språk mot offert

Butiken kan bli översätt till vilket språk som helst. Om du önskar ett språk som inte finns i butiken idag kontakta oss så tar vi gärna fram ett kostnadsfritt prisförslag. Vi har kontakt med översättningsbyråer och kan i vissa fall medfinansiera översättningen. Läs mer...

Administratörer och rättigheter

Flera administratörer (olika behörigheter)

Skapa flera administratörer (användare i Starweb admin) med olika behörighetsnivåer. Du tilldelar de olika administratörerna områden som de kan hantera. Inga extra kostnader för varje användare. Läs mer...

Order

Starweb fakturahantering

Förutom faktura och kreditfaktura hanteras orderbekräftelse, följesedel och kvitto med automatik. Mejla orderbekräftelse, kvitto och faktura som PDF-filer till kund direkt vid beställning, eller hantera flera dokument med en massutskrift. Läs mer...

Kundvagnsimport för snabborder

Låt dina kunder lägga snabbordrar genom att importera en enkel CSV-textfil rakt in i kundvagnen. Alternativt kan kunderna i realtid söka och lägga produkter direkt i kundvagnen, utan att lägga tid på att navigera sig genom butiken. Perfekt för alla som snabbt vill kunna lägga en order. Läs mer...

Administrera flera ordrar samtidigt

Markera och ändra orderstatus på flera order samtidigt. Ger en snabbare hantering!

Tilldela orderansvar

Inloggad person kan sätta sig som ansvarig för en order. Är ni flera som jobbar med ordrar? Med egna unika inloggningar kan användare markera vem har ansvaret för en order.

Justera lagd order

Möjlighet att göra ändringar i obehandlad order. Lägg till, ta bort och ändra produkter eller skapa en temporär produkt för t ex rabatt.

Kolli- och godssökning

Möjlighet att spåra sändningen. Kunden får tillgång till sitt kollinummer och kan spåra sitt paket fram till leverans.

Extern kommentar i order

En kommentar i ordern kan mejlas automatiskt till kunden. Svara på kundens frågor eller informera direkt i ordern. Kunden mejlas när orderstatus ändras till "Behandlad".

Skapa egna orderstatus

Möjlighet att skapa fler och egna orderstatus. Anpassa dina orderstatus efter din verksamhet och möjlighet att mejla kunden vid varje ändring av orderstatus.

Äldre kunduppgifter visas som överstrukna

När en kund uppdaterar sina uppgifter så raderas inte de äldre kunduppgifterna, utan dessa visas istället som överstrukna. Detta gör det enklare att spåra en order och upptäckta ett eventuellt bedrägeri.

Lägg kundorder via admin

Logga in som kund genom Starweb admin och lägg smidigt en order online åt kunden. Perfekt vid telefon- och mejlorder.

Orderbekräftelse och följesedel

Mejla orderbekräftelse och skicka med följesedel till kund vid beställning. Se även Starweb fakturahantering där du kan göra betydligt mer som att skicka PDF-filer, massutskrift, kvitto och kreditfakturor.

Ordersök i admindelen

Kombinera en mängd olika filter för att hitta specifika order. I fritextfältet går det dessutom att söka efter ordernummer, artikelnamn eller artikelnummer och kundnamn. Läs mer...

Lager

Bevaka produkter (åter i lager)

Kunderna får möjlighet att bevaka produkter som är slut och få ett mejl så fort produkten åter är i lager. Verktyg som kraftigt kan öka din merförsäljning. Läs mer...

Ongoing Warehouse (WMS lagersystem) *

Vi avvaktar svar från Hogia om extern lagerhantering kommer fungera. För dig som har ett större lager – alternativt använder tredjepartslogistik (3PL). Med ett lagersystem och ett TA-system kopplat till Starweb e-handel blir hela orderflödet automatiserat från pack och plock till utskrift av transportetiketter, upphämtning av transportör och paketavisering via SMS eller mejl. Läs mer...

Dölj antal i lager

Om man inte vill visa exakt antal produkter som finns i lager finns möjligheten att endast visa "I lager" i butiksdelen, men samtidigt visa exakt antal i Starweb admin.

Produkt går att köpa baserat på lagerstatus

Möjlighet att välja om produkten ska gå eller inte gå att köpa för respektive lagerstatus.

Kedja lagerstatus

När en produkt tar slut i lager, kan butiken automatiskt justera dess lagerstatus. Exempelvis att "I lager" blir "Beställningsvara", eller "Beställningsvara" blir "Slutsåld" etc.

Antal produkter i lager

Genom att visa disponibelt saldo kan kunden anpassa sitt beställda antal redan vid ordertillfället. Lagret räknas automatiskt ner vid beställning.

Skapa egna lagerstatus

Anpassa dina lagerstatus efter din verksamhet och lagerflöden.

Kassa och kundvagn

Övergiven kundvagn (abandoned cart)

Fånga upp 67 av 100 potentiella kunder som inte slutför sina köp. Använd retargeting till nya kunder i form av ett påminnelsemejl med bilder på produkterna i kundvagnen och en tydlig länk tillbaka. Du når kunden på nytt under tiden de har besöket färskt i minnet. Läs mer...

Återaktivera kundvagn

Låt befintliga kunder få ett trevligt påminnelsemejl att de har en sparad kundvagn! Hjälp kunden till avslut genom att tipsa om guider, fråga om förbättringar i köpprocessen eller erbjud hjälp med själva betalningsprocessen. Anpassa budskapet utifrån kundvagnens varuvärde och bestäm när mejlet ska skickas. Lägg gärna med en rabattkod på fri frakt för att driva kunden mot ett köp. Läs mer...

Merförsäljning i kassan

Föreslå automatiskt lämpliga merförsäljningsprodukter utifrån produkterna i kundvagnen, eller välj ut specifika produkter i olika prisspann t ex 0-200 kr, 200-500 kr etc baserat på varuvärdet i kundvagnen. Ett effektivt sätt att öka ordervärdet. Läs mer...

Spara kundvagn

Påbörja köpet på datorn och slutför det i mobilen. Kundvagnen sparas automatiskt så fort kunden är inloggad. Förenklar för kunden och ökar antalet beställningar.

Rabatt med rabattkoder i webbutiken

Dela ut rabattkoder till dina lojala kunder, rabattera utgående produkter eller dela ut rabattkoder via sociala medier för att locka nya kunder. Välj mellan fasta eller procentuella rabatter, rabatt på specifika produkter eller kategorier, eller varför inte bjuda på frakten? Läs mer...

Skapa egna kassafält för order eller kund

Du bestämmer själv vilka kundfält som ska synas och kan skapa egna fält som tex registreringsnummer, förening eller sälj-ID. Detaljerad information eller bara basinformation. Genom en optimerad kassa kan du förhindra avbrutna köp och ta bort onödiga fält för en enklare köpprocess med mindre scrollande och färre steg.

Flexibel snabbkassa i flera kolumner

Snabbkassa där kunden gör allt på en sida. Med bara ett knapptryck kan du få en kassa uppdelad i en, två eller tre kolumner. Fler kolumner innebär bättre översikt, en snyggare kassa med mindre scrollande och fler avslut. Tack vare den responsiva designen anpassar sig automatiskt även den snygga två eller tre kolumn-kassan till en kolumn-kassa på mobiltelefonen!

Beställningsmeddelande

Möjlighet för kund att lämna meddelande i samband med order. Kundens meddelande kan också besvaras direkt genom ordern i Starweb admin (ej i Hogia Retail).

Lägsta ordersumma

Order med små summor kan vara kostnadskrävande. Med ett valfritt minsta orderbelopp styr du enkelt ordersumman.

Betalsätt och fraktsätt

Swish *

Genom att ta betalt med Swish kan företaget vara där kunderna är, även där varken kortläsare eller kassaapparat finns tillgängligt – när som helst, var som helst. Allt kunden behöver för att kunna betala är sin mobil och Swish-appen. Enkelt för både företaget och kunden. Läs mer...

Kortbetalning *

Erbjud dina kunder fler betalningsmöjligheter med kort. Välj bland en mängd kortbetalningsleverantörer. Fler betalsätt ökar försäljningen. Läs mer...

Fakturabetalning, direktbetalning och delbetalning *

Alla fyra betalsätt! Kort-, faktura-, internetbank- och delbetalning. Trygga betalsätt som ökar din försäljning, där 30% föredrar att betala med faktura. Låt din kund själv välja hur mycket de vill betala varje månad - genom att dela upp sin betalning. Läs mer...

Olika fraktsätt för respektive betalsätt

Välj vilka fraktsätt som ska visas för respektive betalsätt. Tex För postförskott bör endast posten visas som leveranssätt och för utlandsbetalningar bör endast leveranssätt för utlandet visas. Skapa egna betalsätt som tex offert eller betalas i butik.

Bild på betal- och fraktsätt i kassan

Logotyper förtydligar och skapar förtroende. Spara inte dessa enbart för kassan. Visa dem gärna redan på startsidan så besökaren snabbt ser vilka alternativ som finns.

Lägsta/högsta summa för att olika betal- och fraktsätt

Ange inom vilket intervall (kr) betal- och fraktsätt ska visas. Ger valmöjlighet att använda olika betal- och fraktsätt vid olika förutsättningar.

Lägsta/högsta vikt för att olika betal- och fraktsätt

Ange inom vilket intervall (kg) betal- och fraktsätt ska visas. Ger valmöjlighet att använda olika betal- och fraktsätt vid olika förutsättningar.

Separata betal- och fraktsätt för privatperson (B2C) eller företag (B2B)

Förutom att man som tidigare kan styra både betal- och fraktsätt efter land, summa och vikt kan man numera även styra vilket betal- och fraktsätt som ska visas utifrån om kunden är en privatperson eller företag. En efterlängtad funktion för alla som vänder sig mot både B2B och B2C!

Skapa egna betal- och fraktsätt

Egna betal- och fraktsätt ger fler möjligheter. Ge kunden möjlighet att t ex hämta och betala i butik eller direkt vid leverans.

Fraktintervaller (automatisk fraktprisberäkning)

Fraktkostnaden kan justeras i intervaller, baserat på vikt (kg). Ger valmöjlighet att använda olika fraktpriser för olika produkter.

Affärssystem

Hogia Retail - Butikskassa (större handlare) *

I Smart Handel PROFFS/PREMIUM ingår Hogia Retail-koppling och ett komplett kassaprogram certifierat av Skatteverket. Kassasystemet är lättanvänt och har stöd för touchskärm samt streckkodsläsare som effektiviserar arbetet i kassan. Gränssnittet är intuitivt och gör dig snabbt hemmastadd i alla funktioner, och ger stöd i såväl de mest grundläggande flödena för försäljning, retur- och reklamationshantering som hantering av handpenning, fakturering och rabatter. Läs mer...

Hogia Retail - Bokföring (större handlare) *

I Smart Handel PROFFS/PREMIUM ingår Hogia Retail-koppling där all grundbokföring sker automatiskt. Varje affärshändelse bokförs per automatik i registerordning och en rapport genereras. Du kan få ut Z-dagrapport, konteringsrapport och bokföringsjournal. Rapporterna förs över till bokföringsbyrån men byrån kan också när som helst gå in i kundernas kassarapporter och få fram fler underlag. Överföring till ekonomiprogrammet sker via standardformatet SIE4. För komplett bokföring, utöka gärna med ett redovisningprogram som Hogia Ekonomi. Läs mer...

Hogia Retail - Fakturering (större handlare) *

I Smart Handel PROFFS/PREMIUM ingår Hogia Retail-koppling där du enkelt kan fakturera direkt via Hogia butikskassa, eller skapa fakturan alternativt samlingsfakturan i Hogia Retail. Reskontran hanteras separat i ditt ekonomiprogram. Läs mer...

Hogia Smart - Butikskassa (mindre handlare) *

I Smart Handel BAS/PLUS ingår Hogia Smart-koppling och kassaprogrammet i priset. Kassaprogram certifierat av Skatteverket som är fullständigt integrerad med Hogia Smart Bokföring samt Fakturering. Kassan installeras på en PC (Windows) i din butik, medan admindelen hanteras online. I admindelen hanterar du produkter och priser samt tar fram rapporter och försäljningsstatistik. Läs mer...

Hogia Smart - Bokföring (mindre handlare) *

I Smart Handel BAS/PLUS ingår Hogia Smart-koppling och bokföringsprogrammet i priset. Bokföringsprogram där du enkelt anpassar dina kontoplaner och bokför dina affärshändelser. Snabbkonteringar som minimerar felinmatningar, drilldown-rapporter för snabb spårning och smidig överföring av SIE-filer till revisorn. Allt hanteras online. Läs mer...

Hogia Smart - Fakturering (mindre handlare) *

I Smart Handel PLUS ingår Hogia Smart-koppling och faktureringsprogrammet i priset. Faktureringsprogram med en tydlig statusöversikt där du sparar tid och har full koll på när dina kunder betalar. Smidig kund- och kreditfakturering, påminnelse- och räntefakturering, fullt stöd för ROT & RUT. Allt hanteras online. Läs mer...

Fortnox *

Koppling till Fortnox ingår och hämtar automatiskt alla produkter med priser och lager från affärssystemet Fortnox. När kunder lägger ordrar i din butik överförs de automatiskt till Fortnox. Fortnox har bl.a stöd för flera prislistor, återrapportering av betalningar, flera användare med olika rättigheter och Unifaun/Pacsoft orderkoppling (etiketter). (Fortnox avgifter tillkommer för affärssystem+API.) Läs mer...

e-conomic *

Koppling till e-conomic. e-conomic är ett webbaserat affärssystem som är flexibelt, enkelt att använda och du kan kostnadsfritt ge din redovisningskonsult åtkomst till din bokföring. Systemet fungerar lika bra på PC som på Mac. (e-conomic avgifter tillkommer för affärssystem+API.) Läs mer...

Visma eEkonomi *

Koppling via Sharespine. Visma eEkonomi är ett webbaserat affärssystem med e-bokföring och fakturering på nätet. eEkonomi har bl.a har stöd för direktkoppling till din internetbank och hanterar ROT och RUT. (Visma avgifter tillkommer för affärssystem+API.) Läs mer...

Visma Administration *

Koppling via Sharespine. Visma är ett windowsbaserat program och är Sveriges mest använda affärssystem. Visma Administration har bl.a stöd för produktvarianter som olika färger och storlekar, återrapportering av betalningar, flera prislistor och Unifaun/Pacsoft orderkoppling (etiketter). (Visma avgifter tillkommer för affärssystem+API.) Läs mer...

Visma Mamut *

Koppling via Sharespine. Mamut är ett windowsbaserat program och har bl.a stöd för produktvarianter som olika färger och storlekar, flera prislistor och Unifaun/Pacsoft orderkoppling (etiketter). (Visma avgifter tillkommer för affärssystem+API.) Läs mer...

Specter *

Koppling via Sharespine. Specter är ett webbaserat affärssystem som fungerar lika bra på PC som på Mac. Specter har bl.a stöd för produktvarianter som olika färger och storlekar, återrapportering av betalningar, butikskassa, flera användare med olika rättigheter, drop shipping (inget eget lager) och Unifaun/Pacsoft orderkoppling (etiketter). (Specter avgifter tillkommer för affärssystem+API.) Läs mer...

Multishop, flera butiker med en administration *

Koppling via Sharespine. Ha flera butiker utåt, olika utseenden och innehåll men bara en administration. Att ha flera butiker med olika domännamn, språk eller innehåll kan ha många fördelar. Med en koppling till ditt affärssystem får du en gemensam administration av order, priser och lager för alla dina webbutiker. Läs mer...

Starweb API *

API - utveckla en egen lösning. Starweb API används till system där det inte finns en färdig koppling, eller där man vill ha en skräddarsydd lösning mellan Starweb e-handel och sitt system. Starwebs API ger alla system möjligheten att hämta eller skicka produkter, kunder och beställningar från din webbshop. Läs mer...

Skräddarsydda kopplingar (offert) *

Kontakta oss för offert. Tillsammans med integrationspartners skräddarsyr vi kopplingar till externa system som exempelvis Microsoft Dynamics NAV/AX, Pyramid, Kassanova, Quadriga, Visma Business mfl. Läs mer...

Webbhotell och drift

Dygnet-runt-jourhavande drifttekniker

Jourhavande drifttekniker får omedelbart larm ifall det uppstår en driftstörning, dygnet runt - året runt! Läs mer...

Webbhotell i Amazon Cloud (AWS)

Hos Starweb ingår webbhotell i världens största datormoln Amazon Cloud (AWS). Hög säkerhet, redundans och blixtsnabba laddtider. Miljön övervakas och skalas automatiskt efter våra kunders behov med fokus på prestanda och upptid. Läs mer...

Daglig backup

Din e-handel säkerhetskopieras varje natt för att enkelt kunna återställas om olyckan skulle vara framme.

Överföringsmängd i datatrafik, per månad

Mängd datatrafik som ingår per månad baseras på antal besökare du har och hur många samt hur stora bilder du har. Du kan enkelt utöka med extra datatrafik.

100 GB 50 GB 15 GB
Diskutrymme för bilder och filer

Du har plats för alla dina bilder och filer i ditt mediabibliotek, annars kan du utöka med extra utrymme. En produktbild eller 1000 st spelar ingen roll.

4 GB 2 GB 1 GB
E-postkonton som ingår (1 GB / konto ingår)

Du har plats för alla dina mejl, annars kan du utöka med både fler mejlkonton och extra utrymme.

6st 3st 3st
SSL-kryptering med https (Let’s Encrypt)

Med ett tryggt och kostnadsfritt SSL-certifikat från Let’s Encrypt skyddar du dina kunders adressuppgifter och lösenord. Stora namn som Mozilla, Google Chrome och Facebook står bakom tjänsten och ger lika hög säkerhet som en SSL-DV-validering. Förlängs automatiskt med 3 månader i taget. Läs mer...

SSL-kryptering med https (Comodo)

Ett certifikat som signalerar en större seriositet då det inte är kostnadsfritt, och förlängs längre än 3 månader i taget. Genom att använda ett SSL-certifikat i din butiksdel ökar du förtroendet för din e-handel, både för dina besökare och Google. Dina besökares surfvanor samt kunduppgifter skyddas från hackers, såsom adressuppgifter och lösenord. Dessutom föredrar Google sajter med SSL, vilket gör att du kan rankas högre. Förlängs med minst 12 månader i taget. Läs mer...

Avtalstid

Initial avtalstid, månader

Därefter 3 mån löpande

12 12 12