Starta en e-butik som är lätt att tycka om

En helhetslösning utan start- och transaktionsavgifter.

50 % av alla köp sker på mobiler och surfplattor. Din nya e-butik ska inte bara vara ett vackert skal utan en genomarbetad produkt, där du med dra-och-släpp teknik enkelt kan administrera butiken.

Starwebs professionella grafiker skapar alltid en skräddarsydd, responsiv design tillsammans med dig, och det ingår!

  • Vald butik

    PREMIUM

    3 495

    Kr/Mån

    Läs mer om PREMIUM
    • Allt i PLUS ingår
      PREMIUM ger samma möjligheter som de största handlarna har. Utöver alla funktioner i PLUS finns överlägsen produktfiltrering på t ex färg/storlek, söktaggar, varumärke och prisintervall för att på ett ögonblick hitta rätt bland tusentals produkter! Med övergiven kundvagn och återaktivera kundvagn kan du fånga upp kunder som inte slutför sina köp. Merförsäljning i kassan föreslår med intelligens olika produkter i varukorgen, och med åter i lager kan kunderna bevaka produkter som är slut. E-butiken för dig som vill öka konverteringen.
    • Skräddarsydd design, 12 timmar
      Det ingår upp till 12 timmars responsiv, skräddarsydd design med en skicklig grafiker som går igenom upplägg med dig, skapar ett utseende med layout, färger, bildspel och typsnitt som gör att din butik verkligen står ut från mängden. Skicka in förslag på hur du tänkt att din design ska se ut. En design värd 11295 kr ingår - utöka gärna med fler designtimmar, se våra referensbutiker.
    • PREMIUM analys, 3 timmar
      Vi vill att din butik ska bli framgångsrik. För att få bättre konvertering analyserar vi din butik steg-för-steg i upp till 3 timmar med fokus på kundbemötande, öka din försäljning, och skapa rätt köpupplevelse för dina kunder. Resultatet blir en konkret lista med förslag på förbättringar. En analys värd 2995 kr som ingår.
    • Avancerad produktfiltrering i realtid
      Kundanpassad produktfiltrering för att hitta rätt bland 1000-tals produkter, i realtid! Gör det enkelt för besökaren att filtrera fram rätt produkter efter egenskaper som åldersgrupp, varianter, varumärken och prisintervall. Egenskapsfälten skapas helt fritt utifrån produktsortimentets förutsättningar.
    • Övergiven kundvagn (abandoned cart)
      Fånga upp 67 av 100 potentiella kunder som inte slutför sina köp. Använd retargeting till nya kunder i form av ett påminnelsemejl med bilder på produkterna i kundvagnen och en tydlig länk tillbaka. Du når kunden på nytt under tiden de har besöket färskt i minnet.
    • Återaktivera kundvagn
      Låt befintliga kunder få ett trevligt påminnelsemejl att de har en sparad kundvagn! Hjälp kunden till avslut genom att tipsa om guider, fråga om förbättringar i köpprocessen eller erbjud hjälp med själva betalningsprocessen. Anpassa budskapet utifrån kundvagnens varuvärde och bestäm när mejlet ska skickas. Lägg gärna med en rabattkod på fri frakt för att driva kunden mot ett köp.
    • Merförsäljning i kassan
      Föreslå automatiskt lämpliga merförsäljningsprodukter utifrån produkterna i kundvagnen, eller välj ut specifika produkter i olika prisspann t ex 0-200 kr, 200-500 kr etc baserat på varuvärdet i kundvagnen. Ett effektivt sätt att öka ordervärdet.
    • Bevaka produkter (åter i lager)
      Kunderna får möjlighet att bevaka produkter som är slut och få ett mejl så fort produkten åter är i lager. Locka kunden att avsluta sitt köp. Verktyg som kraftigt kan öka din merförsäljning.
    • Swish för handel
      Att ta betalt med Swish är enkelt för både företaget och kunden! Kunden väljer att betala med Swish i kassan i din e-butik och får då all information samt rätt belopp automatiskt skickad till sin Swish-app, där de godkänner betalningen. Pengarna sätts omedelbart in på ditt konto.
    • Elasticsearch sökfunktion
      Snabba och relevanta sökträffar i realtid. Sökningen sker på det valda språket och den valda valutan. Dessutom visas produktfiltreringen i sökresultatet.
    • Jajja Leads, 2 mån kostnadsfritt
      Fler avslut och återkommande kunder. Ett kraftfullt kampanjverktyg som ger omedelbart resultat med smart och enkel leadshantering. Leads generering värd 2590 kr ingår - två månader helt utan kostnad.
    • Försäljningsrapporter
      Fyra fantastiska rapporter som berättar om försäljningen på olika sätt. I sökverktyget sätts parametrarna för vad rapporten ska bygga på utifrån de filter som finns, och ett specificerat datumintervall.
    • Fler spännande funktioner på gång
      Det utvecklas just nu på fler försäljningsdrivande funktioner till vår PREMIUM-butik, som löpande kommer att fyllas på med både små och stora möjligheter till försäljning.
    • Läs mer om PREMIUM
  • Mest populär

    Vald butik

    PLUS

    2 195

    Kr/Mån

    Läs mer om PLUS
    • Allt i MELLAN ingår
      PLUS är för företag som växer. Utöver alla funktioner i MELLAN finns dessutom avancerad kundsegmentering av målgrupper, koppling till kort-, direkt-, faktura- och delbetalning, riktade nyhetsbrev, populära tillbehör som relaterade produkter, fler språk/valutor, produktomdömen och betyg, unika produktfält där kund anger egen text eller längd, kolli- och godssökning av order. E-butiken för dig som endast nöjer sig med det bästa.
    • Skräddarsydd design, 8 timmar
      Det ingår upp till 8 timmars responsiv, skräddarsydd design med en skicklig grafiker som går igenom upplägg med dig, anpassar butikens layout, färger, lägger in ett snyggt bildspel samt beskär din befintliga logotyp. Design inger förtroende och är viktigare än man tror, och du får en butiksdesign som verkligen inbjuder till köp. En design värd 7495 kr ingår - utöka gärna med fler designtimmar, se våra referensbutiker.
    • Support deluxe
      Under ditt första e-handelsår följer vi upp och stöttar dig så du verkligen kommer igång alternativt fortsätter växa i rätt takt. Vi kommer ta kontakt med dig efter 3 veckor, efter 3 mån och igen efter 8 mån! Därefter följer vi upp dig årligen. Det är lika viktigt för oss att din verksamhet växer som det är för dig.
    • Personlig rådgivare
      Upp till 1 timme / mån ingår med din rådgivare. Det är viktigt att komma igång, men det är lika viktigt att hålla igång. Vi finns här för att hjälpa dig på din e-handelsresa med förslag på förbättringar, produktimport, enklare designhjälp eller annat du behöver hjälp med.
    • Delbetalning, internetbank & faktura
      Alla fyra betalsätt! Kort-, faktura-, internetbank- och delbetalning. Trygga betalsätt som ökar din försäljning, där 30% föredrar att betala med faktura. Låt din kund själv välja hur mycket de vill betala varje månad - genom att dela upp sin betalning.
    • Klarna Checkout (KCO)
      Koppling till KCO ingår. Med Klarna Checkout får du alla betalsystem i en enda lösning. Det är smidigt både för dig och dina kunder, med minimal administration.
    • Starweb fakturahantering (egen faktura)
      Fakturera själv utan krångel. Med en automatiserad process där fakturor skapas och skickas automatiskt får du tid över till annat. Kreditfakturor skapas med enkelhet och samtliga dokument tillhörande ordern visas tydligt i orderhistoriken, både för dig och för kunden. Mejla orderbekräftelse, kvitto och faktura som PDF-filer till kund direkt vid beställning, eller hantera flera dokument med en massutskrift.
    • Spara kundvagn
      Påbörja köpet på datorn och slutför det i mobilen. Kundvagnen sparas automatiskt så fort kunden är inloggad. Förenklar för kunden och ökar antalet beställningar.
    • Kundsegmentering (målgrupp)
      Avancerad kundsegmentering där du kan söka, filtrera fram och gruppera dina kunder för anpassade utskick och erbjudanden. Varje kund kan ingå i flera olika kundgrupper. Exempelvis kunder som handlat minst 3 gånger, eller för minst 1000 kr de senaste 6 mån. Välj ett filter, kombinera flera eller lägg till valfritt sökord, t ex ort, för att få ett så exakt sökresultat som möjligt. Skapa återkommande kunder!
    • Riktade nyhetsbrev och kampanjer
      E-postmarknadsföring som ger resultat till både kunder och prenumeranter. Skicka nyhetsbrev direkt till dina kunder genom den inbyggda Get a Newsletter-kopplingen eller exportera e-postadresserna. Gör riktade kampanjer eller nyhetsbrev med utskick baserat på din sökning, filtrering samt kundgrupper och öka din merförsäljning markant.
    • Flera administratörer (olika behörigheter)
      Skapa flera administratörer (användare i admin) med olika behörighetsnivåer. Du tilldelar de olika administratörerna områden som de kan hantera, t ex order för lagerpersonal etc. Inga extra kostnader för varje användare.
    • Fler språk & valutor
      Erbjud dina kunder fler språk och priser i deras egen valuta. Anpassa fraktkostnad och betalningsmöjligheter till olika länder.
    • Differentierad lagerstatus
      Möjlighet att visa annan lagerstatus för produkter i butik än i admin. Tex ”I lager” istället för disponibelt antal.
    • Kundunika produktfält
      Flexibla fält på produkter för specifika tryck, märkningar eller t.ex. graveringar. Kunden anger själv den information de önskar på produkten såsom tryck fram/bak på en t-shirt, eller annat pris baserat på längden på en matta. Fälten kan användas vid exempelvis måttbeställningar för att räkna fram totalpriset på produkten.
    • Avancerad orderhantering
      Du kan smidigt göra massändringar och administrera flera order samtidigt, eller justera produkterna genom att lägga till, ta bort och ändra produkter i en order för ex rabatt. Enkelt och tidsbesparande.
    • Kolli- och godssökning
      Möjlighet att spåra sändningen. Kunden får tillgång till sitt kollinummer och kan spåra sitt paket fram till leverans.
    • Produktomdömen och betyg
      Visa betyg och produktomdömen direkt i butiken. Få Facebook likes och låt kunder lämna kommentarer, göra sociala delningar samt betygsätta dina produkter med 1-5 stjärnor.
    • Relaterade produkter
      Du länkar enkelt samman produkter med varandra. Antingen som tillbehör eller som rekommendationer till en viss produkt och på så vis kopplar samman olika produkter.
    • Internationell momshantering
      Generella momsinställningar kan göras för respektive land och specifika momssatser kan anges för enskilda produkter.
    • Import/export via Excel (CSV)
      Genom att importera och exportera artikelinformation med beskrivningar, priser och lager etc sparar du massor av tid och minimerar felaktigheter. Även rabattkoder kan importeras. Det går att importera 1000-tals produkter från vilken sorts CSV-fil som helst!
    • Rabatt med rabattkoder
      Dela ut rabattkoder till dina lojala kunder eller via sociala medier för att locka nya kunder. Ange rabatter med viss giltighetstid eller rabattera utgående produkter. Välj mellan fasta eller procentuella rabatter, rabatt på specifika produkter eller kategorier, eller varför inte bjuda på frakten?
    • Läs mer om PLUS
  • Vald butik

    MELLAN

    995

    Kr/Mån

    Läs mer om MELLAN
    • Responsiv design, 2 timmar
      Det ingår upp till 2 timmars responsiv design med en skicklig grafiker som går igenom upplägg med dig, anpassar färgerna, samt beskär din befintliga logotyp i en av våra designmallar. Både butik och administration fungerar lika bra på dator, surfplatta och mobil. Webbutiken anpassar sig automatiskt efter skärmstorleken oavsett vilken enhet besökaren använder sig av. En design värd 1895 kr ingår - utöka gärna med fler designtimmar, se våra referensbutiker.
    • Dra-och-släpp gränssnitt
      En supermodern administration med ett gränssnitt som alla förstår. Ändra utseende på din butik genom att placera funktioner var du vill. Dra-och-släpp bilder, byt färger och logotyp med enkelhet.
    • Kortbetalning
      Erbjud dina kunder fler betalningsmöjligheter med kort. Välj bland en mängd kortbetalningsleverantörer.
    • Produktvarianter med suffix
      Visa dina produkter i olika utföranden såsom färg, storlek, modell eller skapa en egen variant. Aldrig har det varit så enkelt att hantera produktvarianter. Med några få knapptryckningar och dra-och-släpp-gränssnitt blir samtliga varianter tillgängliga i din butik och kunden kan enkelt se alla tillgängliga alternativ. Addera enkelt suffix till artikelnummer, t ex artnr A1000 i röd, rosa och blå färg kan automatiskt bli artnr A1000-rod, A1000-rosa, A1000-bla. Tidsbesparande!
    • Tillverkare
      Visa tillverkarens namn och låt butiken automatiskt länka till samtliga produkter i sortimentet från denna leverantör genom en smart sökfunktion. Skapar merförsäljning!
    • Flexibel kassa med ordermeddelande
      Välj mellan en, två eller tre kolumner i butikens kassa, och bestäm själv vilka kundfält som ska synas samt skapa egna fält. Genom en optimerad kassa kan du förhindra avbrutna köp och skapa en enklare köpprocess med mindre scrollande och färre steg. Kund har möjlighet att lämna meddelande i samband med order, som senare kan besvaras från administratörsdelen.
    • Google Shopping
      Koppling till Google Shopping ingår. Produktannonser med bild och pris visas direkt i Googles sökresultat. Produktfilen sköter sig helt automatiskt, och butiken ser till att dina priser, beskrivningar etc alltid är uppdaterad, utan manuellt arbete.
    • Fortnox affärssystem
      Koppling till Fortnox ingår och hämtar automatiskt alla produkter med priser och lager från affärssystemet Fortnox. När kunder lägger ordrar i din butik överförs de automatiskt till Fortnox. (Fortnox avgifter tillkommer för affärssystem+API.)
    • Fraktintervaller
      Fraktkostnaden kan justeras i intervaller, baserat på vikt (kg). Ger valmöjlighet att använda olika fraktpriser för olika produkter.
    • Prisagenter för prisjämförelse
      Koppling till de största prisagenterna så dina produkter kan bli synliga hos Kelkoo, ShopALike, Prisjakt och Pricerunner. Prisfilen sköter sig helt automatiskt, och butiken ser till att dina priser, beskrivningar etc alltid är uppdaterad, utan manuellt arbete.
    • Webbhotell med blixtsnabba laddtider
      Webbhotell med e-post ingår. Din butik driftas i världens största datormoln Amazon Cloud (AWS) med blixtsnabba laddtider. Kapaciteten skalas automatiskt efter våra kunders behov. Även backup ingår, och din e-butik säkerhetskopieras varje natt för att enkelt kunna återställas om olyckan skulle vara framme.
    • Dygnet-runt-jourhavande drifttekniker
      Servrar och driftmiljö övervakas automatiskt, och jourhavande drifttekniker får omedelbart larm ifall det uppstår en driftstörning, dygnet runt - året runt!
    • Vi bryr oss på telefon, chatt och mejl
      Det är viktigt att komma igång, men det är lika viktigt att hålla igång. Vi har många års erfarenhet av e-handel och finns här för att hjälpa dig på din e-handelsresa. Du får fullständig fri support på både mejl, chatt och telefon. Prova oss, du blir inte besviken.
    • Bättre synlighet på Google
      Flera e-handlare har ökat sin försäljning med otroliga 300 % efter de bytt till Starweb e-handel. Google rankar responsiv e-handel högre i de mobila sökresultaten from. 21 april 2015. Produkter, kategorier och sidor sökmotoroptimeras automatiskt utifrån deras beskrivning - gör det lätt för kunder att hitta dig på Google.
    • SSL-kryptering med https
      Med ett tryggt och kostnadsfritt SSL-certifikat från Let’s Encrypt skyddar du dina kunders adressuppgifter och lösenord. Stora namn som Mozilla, Google Chrome och Facebook står bakom tjänsten och ger lika hög säkerhet som en SSL-DV-validering. Förlängs automatiskt med 3 månader i taget.
    • Läs mer om MELLAN

Vanliga frågor

  • I samtliga storlekar ingår

    • Supermodern administration med dra-och-släpp gränssnitt
    • Blixtsnabba laddtider
    • Rätt SEO-förutsättningar för bättre placeringar på Google
    • Skräddarsydd design som dina besökare kommer att älska
    • Ständigt nya funktioner och förbättringar
    • Professionell support på chatt, telefon och mejl
    • Webbhotell med jourhavande drifttekniker, året runt
    • Plats för alla dina bilder, produkter och kategorier

    Givetvis kan du prova systemet helt utan förbindelser och få en kostnadsfri introduktion.

  • Kan jag flytta produkter från min befintliga e-butik?

    Javisst, vi har många kunder som bytt till Starweb från andra leverantörer.  För att vi ska kunna importera informationen behöver du få ut produktunderlaget till en CSV-textfil eller Excel, alternativt om din e-butik är kopplad till ett affärssystem så går det smidigt att överföra.

    Bilder överförs samtidigt, annars laddas de enkelt upp i administratörsdelen. Om bilderna döps efter produkternas artikelnummer hittar de varandra automatiskt.

    Det ingår kostnadsfri flytthjälp till Starweb från din nuvarande e-handelsleverantör.

  • Kan jag få en skräddarsydd design?

    Javisst, i samtliga våra butiksstorlekar ingår mellan 2-12 timmars design, beroende på vad du väljer. Givetvis kan du köpa till fler designtimmar, eller uppgradera ditt designpaket.

    En skicklig grafiker går igenom upplägg med dig, och skapar ett skräddarsytt utseende som gör att din e-butik verkligen står ut från mängden. Alla våra designer är responsiva och anpassade för mobil, surfplatta och dator.

    Annars kan du anlita en extern webbyrå. För avancerade användare finns tillgång till CSS och Javascript.

  • Hur fungerar drift och backup?

    Hos Starweb ingår webbhotell i världens största datormoln Amazon Cloud (AWS). Det innebär hög säkerhet, redundans och blixtsnabba laddtider i din e-butik.

    Miljön övervakas och skalas automatiskt efter våra kunders behov med fokus på prestanda och upptid. En dygnet-runt-jourhavande drifttekniker får omedelbart larm ifall det uppstår en driftstörning, året om. Webbutikens administrationen är skyddad med SSL-kryptering, och alla lösenord krypteras. Backup sker varje dygn.

    Prova gärna hur blixtsnabbt våra referensbutiker laddar.

  • Vilka kostnader kan tillkomma?

    Butiken har ingen startavgift eller dolda avgifter. Du får en komplett e-butik som är redo att marknadsföras direkt, och kan välja att byta upp dig till ett större designpaket eller sökmotoroptimera din butik.

    Specialtillbehör som t ex återförsäljare, kundspecifika priser kostar extra per månad, och även de externa leverantörer vi jobbar med tar betalt för sina tjänster.

  • Behöver jag kunna HTML?

    Nej, du behöver inte några förkunskaper alls. E-butiken är byggd för vanliga människor som driver företag och det ingår fri support via chatt, mejl och telefon i månadshyran.

    Boka gärna en kostnadsfri introduktion och prova systemet utan förbindelser.

  • Vad är en personlig rådgivare?

    PLUS och PREMIUM får du en egen rådgivare som fungerar som din personliga kontakt hos oss. Skillnaden mot ordinarie support där vi berättar hur du ska göra är att här hjälper vi till att göra mindre ändringar i din e-butik.

    Det innebär lite mer avancerad support som faller utanför den ordinarie supporten. T ex manuell handpåläggning för import av produkter eller enklare hjälp med din sökmotoroptimering. Arbete som utförs av en webbdesigner ingår ej. 1 h/mån avancerad support ingår.

  • Vilket domännamn får butiken?

    Du väljer själv vilken adress din e-butik ska ha. Det går bra med www.dittföretag.se eller t ex butik.dittföretag.se. Det senare är bra om du redan har en hemsida som du vill behålla.

    Skaffa ett domännamn hos t ex Loopia.se (kostar ca 129 kr / år). Du behöver inte skaffa webbhotell, det ingår hos oss.

    Vi förbereder butiken för det domännamn du anger när du beställer en e-butik.