E-handel utöver det vanliga

Personlig e-handel som konverterar besökare till köp

Har du länge sökt efter en e-handelsplattform som verkligen är personlig och driver försäljning? Då har du hittat rätt.
Din e-butik ska vara lätt att tycka om. Inte bara ett vackert skal utan en genomarbetad produkt som enkelt administreras med dra-och-släpp teknik.

50 % av alla köp sker på mobil och surfplatta, därför skapar våra skickliga webbdesigners alltid en skräddarsydd, responsiv design och det ingår!

  • Vald butik

    PREMIUM

    3 495

    SEK/mån

    Läs mer om PREMIUM
    • Allt i PLUS ingår
      PREMIUM automatiserar din marknadsföring och ger samma möjligheter som de största handlarna har. Personlig e-handel för dig som vill öka konverteringen.

      Alla funktioner i PLUS ingår.
    • Skräddarsydd design, 12 timmar
      Det ingår upp till 12 timmar responsiv, skräddarsydd design värd 11295 kr.

      Design inger förtroende och är viktigare än man tror. En skicklig webbdesigner skapar ett inbjudande utseende som gör att din butik verkligen står ut från mängden.

      Skicka in förslag på hur du tänkt att din design ska se ut. Köp gärna till fler designtimmar.
    • PREMIUM analys, 3 timmar
      Det ingår upp till 3 timmar konverteringsoptimering i en analys värd 2995 kr.

      Vi vill att din butik ska bli framgångsrik, och analyserar butiken steg-för-steg med fokus på kundbemötande, ökad försäljning, och att skapa rätt köpupplevelse för dina kunder.

      Resultatet blir en konkret lista med förslag på förbättringar.
    • Blixtsnabb kundanpassad produktfiltrering
      Kundanpassad produktfiltrering för att hitta rätt bland 1000-tals produkter, i realtid!

      Gör det enkelt för besökaren att filtrera fram rätt produkter efter egenskaper som åldersgrupp, varianter, varumärken och prisintervall. Egenskapsfälten skapas helt fritt utifrån produktsortimentets förutsättningar.
    • Övergiven kundvagn (abandoned cart)
      Fånga upp 67 av 100 potentiella kunder som inte slutför sina köp.

      Använd retargeting till nya kunder i form av ett påminnelsemejl med bilder på produkterna i kundvagnen och en tydlig länk tillbaka. Du når kunden på nytt under tiden de har besöket färskt i minnet.
    • Återaktivera kundvagn
      Låt befintliga kunder få ett trevligt påminnelsemejl att de har en sparad kundvagn!

      Hjälp kunden till avslut genom att tipsa om guider, fråga om förbättringar i köpprocessen eller erbjud hjälp med själva betalningsprocessen. Anpassa budskapet utifrån kundvagnens varuvärde och bestäm när mejlet ska skickas.

      Lägg gärna med en rabattkod på fri frakt för att driva kunden mot ett köp.
    • Avancerad merförsäljning i kassan
      Föreslå automatiskt lämpliga merförsäljningsprodukter utifrån produkterna i kundvagnen, eller välj ut specifika produkter i olika prisspann ex. 0-200 kr, 200-500 kr etc baserat på varuvärdet i kundvagnen.

      Ett effektivt sätt att öka ordervärdet.
    • Bevaka produkter (åter i lager)
      Kunderna får möjlighet att bevaka produkter som är slut och få ett mejl så fort produkten åter är i lager. Locka kunden att avsluta sitt köp.

      Verktyg som kraftigt kan öka din merförsäljning.
    • Swish för e-handel
      Att ta betalt med Swish är enkelt för både företaget och kunden!

      Kunden väljer att betala med Swish i kassan i din e-butik och får då all information samt rätt belopp automatiskt skickad till sin Swish-app, där de godkänner betalningen.

      Pengarna sätts omedelbart in på ditt konto.
    • Smart sök med autokomplettering
      Snabba och relevanta sökträffar i realtid sker på det valda språket och den valda valutan via Elasticsearch. En smart sökfunktion med autokomplettering och stöd för felstavning.

      Dessutom visas produktfiltreringen i sökresultatet.
    • Fantastiska försäljningsrapporter
      Fyra fantastiska rapporter som berättar om försäljningen på olika sätt.

      I sökverktyget sätts parametrarna för vad rapporten ska bygga på utifrån filter och ett specificerat datumintervall.
    • Multivaluta med unika priser per valuta (Q1, 2018)
      En valutaomvandlare kan räcka långt, men för de e-handlare som är verksamma i flera länder och med flera valutor är det oftast ett krav att marknadsanpassa både pris och sortiment.

      Med multivaluta och unika priser per valuta kan alla prisstrategier förverkligas oavsett valuta. En korrekt prissättning som inte bara ser snyggare ut, utan som dessutom är konkurrenskraftig.
    • Läs mer om PREMIUM
  • Mest populär

    Vald butik

    PLUS

    2 195

    SEK/mån

    Läs mer om PLUS
    • Allt i MELLAN ingår
      PLUS är för dig som känner din målgrupp och ger dig alla tänkbara sätt till smart marknadsföring. För dig som endast nöjer sig med det bästa.

      Alla funktioner i MELLAN ingår.
    • Skräddarsydd design, 8 timmar
      Det ingår upp till 8 timmar responsiv, skräddarsydd design värd 7495 kr.

      En skicklig webbdesigner skapar en butiksdesign som verkligen inbjuder till köp.

      Köp gärna till fler designtimmar.
    • Support deluxe: Personlig rådgivare
      Under ditt första e-handelsår följer vi upp och stöttar dig så du verkligen kommer igång. Vi tar kontakt med dig flera gånger första året, därefter årligen.

      Upp till 1 timme / mån ingår med din rådgivare. Vi finns här för att hjälpa dig på din e-handelsresa med förslag på förbättringar, produktimport, enklare designhjälp eller annat du behöver hjälp med.
    • Fyra betalsätt samt Klarna Checkout
      Med kort-, faktura-, internetbank- och delbetalning får du trygga betalsätt som ökar din försäljning. Låt din kund själv välja hur mycket de vill betala varje månad genom att dela upp sin betalning.

      Koppling till Klarna Checkout ingår, med alla betalsätt i en enda lösning. Smidigt både för dig och dina kunder, med minimal administration.
    • Egen fakturahantering
      Fakturera själv utan krångel. Med en automatiserad process där fakturor skapas och skickas automatiskt får du tid över till annat.

      Kreditfakturor skapas med enkelhet och samtliga dokument tillhörande ordern visas tydligt i orderhistoriken, både för dig och för kunden.

      Mejla orderbekräftelse, kvitto och faktura som PDF-filer till kund direkt vid beställning, eller hantera flera dokument med en massutskrift.
    • Spara kundvagn
      Påbörja köpet på datorn och slutför det i mobilen.

      Kundvagnen sparas automatiskt så fort kunden är inloggad. Förenklar för kunden och ökar antalet beställningar.
    • Kundsegmentering (målgrupp)
      Avancerad kundsegmentering där du kan söka, filtrera fram och gruppera dina kunder för anpassade utskick och erbjudanden.

      Varje kund kan ingå i flera olika kundgrupper, ex. kunder som handlat minst 3 gånger, eller för minst 1000 kr de senaste 6 mån. Välj ett filter, kombinera flera eller lägg till valfritt sökord såsom ort, för att få ett så exakt sökresultat som möjligt.

      Skapa återkommande kunder!
    • Riktade nyhetsbrev och kampanjer
      E-postmarknadsföring som ger resultat till både kunder och prenumeranter.

      Skicka nyhetsbrev direkt till dina kunder genom den inbyggda Get a Newsletter-kopplingen eller exportera e-postadresserna.

      Gör riktade kampanjer eller nyhetsbrev med utskick baserat på din sökning, filtrering samt kundtaggar och öka din merförsäljning markant.
    • Flera användare (olika behörigheter)
      Skapa flera administratörer som användare i admin med olika behörighetsnivåer.

      Du tilldelar de olika administratörerna områden som de kan hantera, ex. order för lagerpersonal etc. Inga extra kostnader tillkommer per användare.
    • Fler språk och valutaomvandling
      SEK ingår som standard. Välj fritt vilka valutor du önskar t ex EUR, DKK, NOK, GBP. Du bestämmer själv vilken valuta som ska vara standardvaluta. En omvandling görs av standardvalutan till ett uppskattat pris i annan valuta, t ex 100 SEK = $11.50.

      Anpassa fraktkostnad och betalningsmöjligheter till olika länder.
    • Differentierad lagerstatus
      Möjlighet att visa annan lagerstatus för produkter i butik än i admin.

      Ex. ”I lager” visas i butik istället för disponibelt antal, som endast visas i admin.
    • Kundunika produktfält
      Flexibla fält där kunden själv anger den information de önskar på produkten såsom texttryck fram/bak på en t-shirt, märkningar eller ex. graveringar.

      Fälten kan även användas vid exempelvis måttbeställningar för att räkna fram totalpriset baserat på längden på en matta.
    • Orderhantering med kollisökning
      Gör smidigt massändringar och administrera flera order samtidigt, eller justera produkterna genom att lägga till, ta bort och ändra produkter i en order för ex. rabatt.

      Dessutom med möjlighet att spåra sändningen. Kunden får tillgång till sitt kollinummer och kan spåra sitt paket fram till leverans.
    • Produktomdömen och betyg
      Visa betyg och produktomdömen direkt i butiken. Få Facebook likes och låt kunder lämna kommentarer, göra sociala delningar samt betygsätta dina produkter med 1-5 stjärnor.
    • Relaterade produkter
      Du länkar enkelt samman produkter med varandra. Antingen som tillbehör eller som rekommendationer till en viss produkt och på så vis kopplar samman olika produkter.
    • Internationell momshantering
      Generella momsinställningar kan göras för respektive land och specifika momssatser kan anges för enskilda produkter.
    • Import/export via Excel (CSV)
      Genom att importera och exportera artikelinformation med beskrivningar, priser och lager etc sparar du massor av tid och minimerar felaktigheter. Även rabattkoder kan importeras.

      Det går att importera 1000-tals produkter från vilken sorts CSV-fil som helst!
    • Rabatt med rabattkoder
      Dela ut rabattkoder till dina lojala kunder eller via sociala medier för att locka nya kunder.

      Ange rabatter med viss giltighetstid eller rabattera utgående produkter. Välj mellan fasta eller procentuella rabatter, rabatt på specifika produkter eller kategorier, eller varför inte bjuda på frakten?
    • Läs mer om PLUS
  • Vald butik

    MELLAN

    995

    SEK/mån

    Läs mer om MELLAN
    • Responsiv design, 2 timmar
      Det ingår upp till 2 timmar responsiv design värd 1895 kr.

      En skicklig webbdesigner anpassar din butik till en av våra responsiva designmallar. Köp gärna till fler designtimmar.

      Både butik och administration fungerar lika bra på dator, surfplatta samt mobil och anpassar sig automatiskt efter skärmstorleken, oavsett enhet.
    • Hjälp att flytta, 3 timmar
      Att byta till Starweb går snabbt och kan göras när som helst.

      Det ingår alltid upp till 3 timmar kostnadsfri flytthjälp till Starweb från din nuvarande leverantör. Därefter kan vi givetvis hjälpa till mot timersättning.

      Välkommen till en bättre e-handelsleverantör.
    • Vi bryr oss på telefon, chatt och mejl
      Det är viktigt att komma igång, men det är lika viktigt att hålla igång.

      Vi har många års erfarenhet av e-handel och finns här för att hjälpa dig på din e-handelsresa. Du får fullständig fri support på både mejl, chatt och telefon.

      Prova oss, du blir inte besviken.
    • Dra-och-släpp gränssnitt
      En supermodern administration med ett gränssnitt som alla förstår.

      Ändra utseende på din butik genom att placera funktioner var du vill. Dra-och-släpp bilder, byt färger och logotyp med enkelhet.
    • Kortbetalning och DIBS Easy
      Erbjud dina kunder fler betalningsmöjligheter med kort. Välj bland en mängd kortbetalningsleverantörer. Nu ingår även koppling till DIBS Easy!
    • Produktvarianter med suffix
      Visa dina produkter i olika utföranden såsom färg, storlek, modell eller skapa en egen variant. Med några få knapptryckningar och dra-och-släpp-gränssnitt kan kunden enkelt se alla tillgängliga alternativ.

      Addera enkelt suffix till artikelnummer, ex. artnr A1000 i röd, rosa och blå färg kan automatiskt bli artnr A1000-rod, A1000-rosa, A1000-bla. Tidsbesparande!
    • Tillverkare
      Visa tillverkarens namn och låt butiken automatiskt länka till samtliga produkter i sortimentet från denna leverantör genom en smart sökfunktion.

      Skapar merförsäljning!
    • Flexibel kassa med ordermeddelande
      Välj mellan en, två eller tre kolumner i butikens kassa, och bestäm själv vilka kundfält som ska synas samt skapa egna fält.

      Genom en optimerad kassa kan du förhindra avbrutna köp och skapa en enklare köpprocess med mindre scrollande och färre steg.

      Kund har möjlighet att lämna meddelande i samband med order, som senare kan besvaras från administratörsdelen.
    • Google Shopping och prisagenter
      Koppling till Google Shopping och de största prisagenterna Kelkoo, ShopALike, Prisjakt och Pricerunner ingår.

      I Google Shopping visas produktannonser med bild och pris direkt i Googles sökresultat.

      Produktfilen sköter sig helt automatiskt, och ser till att priser, beskrivningar etc alltid är uppdaterade, utan manuellt arbete.
    • Fortnox affärssystem
      Koppling till Fortnox ingår och hämtar automatiskt alla produkter med produktnamn, samtliga prislistor samt lagersaldo från affärssystemet Fortnox.

      Nya webborder överförs automatiskt till Fortnox. Ställ in om Starweb eller Fortnox ska vara styrande system.

      (Fortnox avgifter tillkommer för affärssystem+API)
    • Fraktkostnader i olika intervaller
      Fraktkostnaden kan justeras i intervaller, baserat på vikt (kg). Ger valmöjlighet att använda olika fraktpriser för olika produkter.
    • Snabbt webbhotell med jour
      Webbhotell med e-post och backup ingår.

      Drift sker i världens största datormoln Amazon Cloud (AWS) med blixtsnabba laddtider. Kapaciteten skalas automatiskt efter våra kunders behov och även driftmiljö övervakas automatiskt.

      Jourhavande drifttekniker får omedelbart larm ifall det uppstår en driftstörning, dygnet runt!
    • Få bättre synlighet på Google
      Produkter, kategorier och sidor sökmotoroptimeras automatiskt utifrån deras beskrivning, vilket gör det lätt för kunder att hitta dig på Google.

      Många e-handlare har ökat sin försäljning markant efter de bytt till Starweb e-handel.
    • SSL-kryptering
      Med ett tryggt och kostnadsfritt SSL-certifikat från Let’s Encrypt skyddar du dina kunders adressuppgifter och lösenord.

      SSL samt responsiv e-handel gör att Google rankar butiken högre.
    • Läs mer om MELLAN

Vanliga frågor

  • I samtliga storlekar ingår

    • Supermodern administration med dra-och-släpp gränssnitt
    • Blixtsnabba laddtider
    • Rätt SEO-förutsättningar för bättre placeringar på Google
    • Skräddarsydd design som dina besökare kommer att älska
    • Ständigt nya funktioner och förbättringar
    • Professionell support på chatt, telefon och mejl
    • Webbhotell med jourhavande drifttekniker, året runt
    • Plats för alla dina bilder, produkter och kategorier

    Givetvis kan du prova systemet helt utan förbindelser och få en kostnadsfri introduktion.

  • Kan jag flytta produkter från min befintliga e-butik?

    Javisst, vi har många kunder som bytt till Starweb från andra leverantörer.  För att vi ska kunna importera informationen behöver du få ut produktunderlaget till en CSV-textfil eller Excel, alternativt om din e-butik är kopplad till ett affärssystem så går det smidigt att överföra.

    Bilder överförs samtidigt, annars laddas de enkelt upp i administratörsdelen. Om bilderna döps efter produkternas artikelnummer hittar de varandra automatiskt.

    Det ingår kostnadsfri flytthjälp till Starweb från din nuvarande e-handelsleverantör.

  • Vad skiljer butiksstorlekarna åt?

  • Varför PREMIUM och PLUS?

    PREMIUM innebär automatiserad marknadsföring. Med intelligens sker inbjudande e-postutskick helt automatiskt till rätt kunder inom valda tider och intervall. Personligt för varje kund baserat på deras kundvagn. Förutom att skapa fler order, finns många smarta funktioner för merförsäljning som ökar kundens snittorder. Med komplett statistik kan du enkelt följa upp exakt vad som händer och hur mycket all extra försäljning har gett.

    Samma utmärkta möjligheter till merförsäljning som de största handlarna, till en bråkdel av kostnaden.

     

    PLUS innebär manuell marknadsföring. Om du förstår din målgrupp väl kan du göra avancerade kundurval genom att söka och gruppera kunder. Hitta kunder som exempelvis har handlat minst 3 gånger, eller för minst 1000 kr de senaste 6 mån. Därefter skapa riktade e-postutskick med en rabattkod eller fri frakt, och på så vis skapa fler order eller öka kundens snittorder.

    Med kunskap vinner du kundens förtroende.

  • Kan jag få en skräddarsydd design?

    Javisst, i samtliga våra butiksstorlekar ingår mellan 2-12 timmar design, beroende på vad du väljer. Givetvis kan du köpa till fler designtimmar, eller uppgradera ditt designpaket.

    En av våra skickliga webbdesigners går igenom upplägg med dig, och skapar ett skräddarsytt utseende som gör att din e-butik verkligen står ut från mängden. Alla våra designer är responsiva och anpassade för mobil, surfplatta och dator.

    Annars kan du anlita en extern webbyrå. För avancerade användare finns tillgång till CSS och Javascript.

  • Hur fungerar drift och backup?

    Hos Starweb ingår webbhotell i världens största datormoln Amazon Cloud (AWS). Det innebär hög säkerhet, redundans och blixtsnabba laddtider.

    Miljön övervakas och skalas automatiskt efter våra kunders behov. En dygnet-runt-jourhavande drifttekniker får omedelbart larm ifall det uppstår en driftstörning, året om. E-butiken är dessutom skyddad med SSL-kryptering, och alla lösenord krypteras. Backup sker varje dygn.

    Prova gärna hur blixtsnabbt våra referensbutiker laddar.

  • Vilka kostnader kan tillkomma?

    Butiken har ingen startavgift eller dolda avgifter. Du får en komplett e-butik som är redo att marknadsföras direkt, och kan välja att byta upp dig till ett större designpaket eller sökmotoroptimera din butik.

    Specialtillbehör som ex. återförsäljare kostar extra per månad, och även de externa leverantörer vi jobbar med tar betalt för sina tjänster.

  • Behöver jag kunna HTML?

    Nej, du behöver inte några förkunskaper alls. E-butiken är byggd för vanliga människor som driver företag och det ingår fri support via chatt, mejl och telefon i månadshyran.

    Boka gärna en kostnadsfri introduktion och prova systemet utan förbindelser.

  • Vad är en personlig rådgivare?

    PLUS och PREMIUM får du en egen rådgivare som fungerar som din personliga kontakt hos oss. Skillnaden mot ordinarie support där vi berättar hur du ska göra är att här hjälper vi till att göra mindre ändringar i din e-butik.

    Det innebär lite mer avancerad support som faller utanför den ordinarie supporten. Ex. manuell handpåläggning för import av produkter eller enklare hjälp med din sökmotoroptimering. Arbete som utförs av en webbdesigner ingår ej. Upp till 1 h/mån avancerad support ingår.

  • Vilket domännamn får butiken?

    Du väljer själv vilken adress din e-butik ska ha. Det går bra med www.dittföretag.se eller t ex butik.dittföretag.se. Det senare är bra om du redan har en hemsida som du vill behålla.

    Skaffa ett domännamn hos ex. Loopia.se (kostar ca 129 kr / år). Du behöver inte skaffa webbhotell, det ingår hos oss.

    Vi förbereder butiken för det domännamn du anger när du beställer en e-butik.