Fler smarta funktioner med nytt versionssläpp

Stöd för Facebook pixel:
Nu har vi ett lika enkelt stöd för marknadsföring i dina kunders Facebookflöden som vi har om du vill annonsera via Google shopping. Likt Google kan du i butiken enkelt skriva in din pixels id inne i din butiks admin (klicka på gubben i hörnet och gå in under statistik. I fältet inställningar hittar du vart du ska skriva in pixelns ID). På detta enkla sätt kan du annonsera direkt mot kunder som besökt din butik och rikta annonser mot dem baserat på om de handlat eller inte. Du kan också skapa målgrupper som liknar din redan befintliga målgrupp och på så sätt nå ut till fler potentiella kunder. Det skapar bättre möjligheter för dig att optimera din marknadsföring och försäljning. Läs mer om hur du använder Facebook pixeln här: https://sv-se.facebook.com/business/a/facebook-pixel

 

Klarna Checkout:
Säljer du tobak, alkohol eller kanske sexleksaker som kräver eller du önskar ha en 18 års gräns på köpen kan du nu via KCO ställa in en åldersvalidering. På detta sätt förhindra att fel kund handlar av dig (för ung). Kunden tvingas att knappa in sitt personnummer för att handla, är personen för ung visas ett meddelande i kassan som förklarar varför köpet inte gick igenom. Du ställer in direkt i Klarna om du önskar att aktivera åldersvalideringen. Sedan aktiverar du funktionen inne på betalsättet i din Starweb-butik.

 

Fler sökord = mer exakt produktträff:
NU fortsätter vi att uppdatera och förbättra vår sök i webbutik. När besökaren vet vad den söker efter är det viktigt att presentera rätt produkter för hen. Ju fler sökord som används desto färre resultat presenteras i butiken för optimal konvertering.