B2B Premium döps om till Platinum

I början av 2019 lanserades e-handelslösningen B2B Premium som verkligen särskiljde Starweb från övriga plattformsleverantörer. Med ett starkt fokus på den exploderande business-to-business e-handeln valde vi att använda just ordet B2B i produktnamnet. Nu är det dags att döpa om e-handelsstorleken till Platinum!

Snart har två år passerat och vi ser att lanseringen låg helt rätt i tiden – marknaden var mogen. Idag innehåller B2B Premium ännu fler smarta funktioner för professionell e-handel och är nu lika smart för handlare som vänder sig till konsumenter som till företagare.

  • Att sälja flera av samma produkt i bulk ökar snittordervärdet oavsett om man säljer Coca-Cola eller mobiltelefoner i obrutna förpackningar med 2, 4, 6 st i varje eller hela pallar direkt från leverantören.
  • Avtalsprislistor och internationella landsprislistor för företagare har historiskt sett oftast använts till återförsäljare, men går lika bra att använda till konsumenter som är VIP-kunder eller som man på andra sätt vill rabattera.
  • Stafflade priser där besökaren får lägre pris ju fler de köper tilltalar alla, oavsett målgrupp.
  • Paketprodukter är samma sak, oavsett man säljer sällanköpsvaror som 4 stolar och 1 bord i ett set eller balsam och schampo i ett set är en paketering som förenklar positivt för alla, både konsumenter och företagare.

 

Därför väljer vi nu att döpa om e-handelsstorleken B2B Premium till Platinum. Vi vill visa att denna utmärkta butiksstorlek inte längre bara vänder sig till verksamheter som säljer till företag, utan till verksamheter som säljer online oavsett målgrupp. Med namnet Platinum vill vi också visa att det är det absolut bästa Starweb erbjuder.

 

Platinum – komplett e-handel för högt ställda krav.

Väx obehindrat oavsett målgrupp i Starwebs internationella e-handel som hanterar ”allt-i-ett”. Höj snittordervärdet och skapa uppförsäljning med paketprodukter, volymköp i D-pack och stafflade priser.

Börjesson B2B e-handel