Bevaka produkter (åter i lager)

Gå inte miste om försäljning bara för att produkten råkar vara slutsåld. Med bevaka produkter (åter i lager) får kunderna möjlighet att bevaka produkter som är slut och få ett mejl så fort produkten åter är i lager. Verktyg som kraftigt kan öka din försäljning.

 

  • Återfå utebliven försäljning
  • Skapa intresse för kommande produkter
  • Få nöjdare kunder
  • Se vilka produkter som bevakas
  • Se hur många som bevakar varje produkt
  • Se vilka kunder som väntar
  • Skicka personliga e-post meddelanden
  • Skicka nyhetsbrev till de som väntar
Låt kunderna få bevaka slutsålda produkter

Åter i lager-aviseringar - så fungerar det

Webbutiken ber om besökarens mejladress vid försök till genomförande av  ett köp av en vara som inte finns i lager. I de flesta fall uppger besökaren sin e-postadress då de gärna vill köpa produkten.

Befintliga kunder som är inloggade behöver inte ens uppge sin mejladress, de får en avisering ifall de klickar på ”Bevaka”-knappen. När produkten åter finns i lager skickas ett automatiskt mejl med bild på produkten,  med en köpuppmaning och en tydlig länk tillbaka till webbutiken. En smart påminnelse som ofta leder till köp.

Kunden förväntar sig mejlet vilket gör att öppningsfrekvensen är väldigt hög. Flera av de kunder som återvänder till webbutiken handlar dessutom ytterligare produkter. Mejlen som skickas ut är responsiva och fungerar lika bra på dator, surfplatta och mobil.

590 miljarder kr i förlorade intäkter

Handlare förlorar uppskattningsvis 590 miljarder kr i försäljningsintäkter varje år pga att varor inte finns i lager. Genom smarta “åter i lager ”-aviseringar kan du driva engagemang, återfå uteblivna intäkter, höja konverteringsgraden och öka försäljningen.

Kort sagt är dessa aviseringar en mycket effektiv marknadstaktik som höjer kundens livstidsvärde. Aviseringen kan generera så mycket som 40 kronor i avkastning per skickat mejl.

Statistik för nöjdare kunder

Se vilka produkter, hur många och vem som väntar med Bevaka produkter (åter i lager)

Den som väntar på något gott! Att bevaka en produkt kan för kunden vara fyllt med blandade känslor. Ovisshet, längtan, eller inget alls för det kan vara förlorat ur minnet. Att bringa ljus i mörkret redan innan produkten åter är i lager eller påminna kunden om vad de bevakar är en PREMIUM-kundservice som heter duga.

Meddela leveransförseningar, föreslå alternativa produkter eller bjud på en rabattkod som plåster på såren. Ta bättre hand om webbutikens väntande kunder och bättra på försäljningen på samma gång

Tips! Du väljer själv vilka produkter som ska bevakas genom att aktivera respektive produkt. För att bevakning ska fungera får inte lagerstatus medge köp. Passa på att skapa egna lagerstatus ”Kommer snart” eller ”På väg hem” för att skapa intresse.

Vad kostar funktionen?

Åter i lager (back-in-stock) ingår endast i PREMIUM och går ej att hyra som ett separat tillbehör.

Kontaktuppgifter

Hör av dig till oss eller lägg en beställning på PREMIUM.