Affärssystem (ERP)

Integrationer till många affärssystem samt Starweb API & Excel

Vilken integration passar bäst?

Priset på ett affärssystem är viktigt men viktigast är smidighet och automation.

Om ni har en fysisk butik jämför gärna kassasystem. Starweb hjälper er att välja, börja med en demovisning.

1. Välj affärssystem (ERP)

Starweb har direktintegrationer till Fortnox och Hogia samt tredjeparts integrationer till SpecterVisma.net, Mamut mfl. Alternativt importera produkter via Excel eller bygg en egen integration via Starweb API.

Affärssystemen nedan är styrande system och webbaserade, annars står det.

Fortnox (webbaserat) Specter (webbaserat) Visma.net (webbaserat) Visma Administration 2000 (windows) Mamut Starweb API (tredjepart kan utveckla en egen lösning)
Fortnox Specter Visma.net Visma Administration 2000 Mamut One Enterprise Starweb API
Affärssystemet är styrande Välj själv om Starweb eller Fortnox är styrande system
Direktintegration utan tredje part Starweb har byggt integrationen Starweb har byggt integrationen
Integrerat kassasystem / butikskassa
Överför produkter (lager/pris m.m)
Överför beställningar med kundinfo
Produktvarianter (ex. färg & modell)
Flera användare
Flera prislistor ex. återförsäljare (B2B)
Unifaun/Pacsoft orderintegration
Paketprodukter (set-artiklar) Bygg paketprodukten i affärssystemet och synka med artikelnumret i Starweb Bygg paketprodukten i affärssystemet och synka med artikelnumret i Starweb
Återrapportering av betalningar Återrapportering till Klarna, Payson och PayPal (kostnad tillkommer) Återrapportering till Klarna och DIBS (kostnad tillkommer) Återrapportering via Visma.net AutoPay (kostnad tillkommer) Återrapportering till Klarna genom Starweb Återrapportering till Klarna genom Starweb Återrapportering till Klarna genom Starweb
Lagerplats (hyllplats)
Flera lager (lagerställe/multilager)
Delleverans av order
Drop shipping (inget eget lager)
Ongoing warehouse lagerintegration Beror på styrande system, men finns i både affärssystemet och Starweb (kostnad tillkommer) Ongoing genom affärssystemet (kostnad tillkommer) Ongoing genom affärssystemet (kostnad tillkommer) Ongoing genom affärssystemet (kostnad tillkommer) Ongoing genom Starweb (kostnad tillkommer)
Flera webbutiker (multishop) Genom Sharespine integration (kostnad tillkommer)
Enkel Medel Avancerad Avancerad Medel Medel Avancerad

Om ni inte har ett affärssystem, använd Excel (.csv) för att importera eller exportera produkter.

3. API – Skräddarsydd integration

Skräddarsy en lösning mellan Starweb e-handel och era kringsystem.

Automatisera Mera

Automatisera Mera automatiserar återrapporteringen av inbetalningar i alla valutor. Alla avgifter och moms bokförs automatiskt.

  • Bokför automatiskt kundfakturor & återrapporterar inbetalning
  • Klarna, Swish, Paypal, DIBS har automatisk avstämning i Fortnox/Visma
  • Returer/återbetalningar blir automatiskt kreditfakturor (Plus)

Boka en demo idag

Att komma igång med Starweb är snabbt och enkelt. Ta kontakt så visar vi dig hur det fungerar.

Dina personuppgifter behandlas i enlighet med vår Integritetspolicy.